A régi kelet-német részen milyenek a pályák (minőség, korlátozás)? Regensburg-Lipcse-Magdeburg-Braunschweig-Hannover-Lübeck
Vagy jobb a Pozsony-Prága-Drezda-Berlin-Hamburg vonal?
Tavaly egyszer jöttem Hamburg felől haza ezen az útvonalon (értelemszerűen pont fordított irányban, mint amit írsz), és teljesen korrekt volt. Szerintem jobb, mint Prága felé.
Az egyesítéskor telerakták az egész keleti részt 100-as táblákkal (az NDK-ban is 100 volt a korlátozás), de a felújításokkal együtt azokat nagyrészt le is vették. Ma szerintem Kelet-Németországban kevesebb a korlátozás, mint Nyugaton, és a relatíve alacsony forgalom miatt jól járhatóak is a pályák.
1996-ban még láttam 10/20 korlátozást is keletnémet autópályán :-) (20, és alatta 10 egy 7,5t kiegészítő táblával).
Prága felé viszont probléma, hogy Prágában nincs elkerülő autópálya, és bár a külső gyűrű (kb. mintha nálunk a Szlovák úton mennél, csak a Hungáriához hasonló kiépítésben) viszonylag jól járható, azért mégsem ugyanaz. Plusz Lovosice és Usti közt is hiányzik az autópálya, ha ott beragadsz egy teherautó mögé, akkor nincs sok menekvés. Igaz, ez is csak kb. 25 km. A Prága - Brno közti autópálya viszont borzalmas, azt a csehszlovák korszak óta csak foltozgatják.