Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7033464 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54180 Dátum: 2023.09.07 22:09:30 »
Régi mondás szerint, a hídon akkor megyünk át, amikor odaérünk. Azaz, majd akkor szerezd be újra ezeket a hivatásos betűket, amikor tényleg kellenek.

Kamionsofőr amúgy ne legyél, föleg ne ilyen korba már. Az kemény meló, és család tönkretevő. Egy külön életmód. Ami régen volt kamionozás az más volt, meg amiket videókba mutogatnak, az nem a teljes sztori, az csak intstázós verziója a történetnek.

Családi érintettség okán ismerem a bugyrokat. Engedd el ezt a gondolatot.
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.07 22:15:43 írta robi (Robi) »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #54181 Dátum: 2023.09.08 11:26:02 »
Csak ezt lett volna jó tudni, hogy azok a jogosítványok most akkor elvesznek - és ha esetleg úgy van akkor olyan 600-700e Ft lenne majd újra letenni őket -, vagy ha netán egyszer újra hivatásos jogosítványért folyamodnék majd, akkor ott lesz a rendszerben, hogy igen én már megszereztem a jogosítványokat X Y kategóriákra is, azaz nem kell újra vizsgáznom belőle.  :hmmmm:

Persze, kamionozni - meg akkor említhetném a hajózást is, ugye - csak úgy célszerű, ha nincs család, gyerek otthon. Mert előbb vagy utóbb az asszony megunja a dolgot, illetve nem látod a gyereket se felnőni. Mert persze az ilyen 3 hét úton, 1 hét otthon hosszú távon nem tud rendesen működni, és jönnek a veszekedések és a napi konfliktusok - és te abban a pár napban, amikor pihenni szeretnél, nem biztos, hogy ezt akarod hallgatni...

De ugye én már túl vagyok egy váláson, és sajnos a hajózást is 8 év után azért hagytam abba, mert édesapám elhunyt, és kellett itthon a támasz - és persze utána jött a rövid életű házasságom, ami eleve kizárta és meg is pecsételte a visszamenetelt.

De sajnos ha az ember boldogulni akar - és persze tisztességesen - akkor sajnos lehet nem Mo a végső állomás.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54182 Dátum: 2023.09.08 12:01:31 »
Hát szerintem ha már jó sok ideje nem gyakoroltad rutinszerűen azon a jogosítványok szerinti munkavégzést, akkor tk. neked is jól felfogott érdeked hogy újravizsgázz belőlük. Nem gondolom, hogy a teljes oktatásra szükség lenne, legrosszabb esetben is csak a vizsgáztatásra, az vélhetően jóval kevesebbe kerül.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54183 Dátum: 2023.09.08 13:40:31 »
Egyébként a kérdésedre a választ valószínűleg bármelyik okmányiroda tudja, hisz az eseted nem egyedi.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54185 Dátum: 2023.09.08 19:10:23 »
A legszebb mondat:

A vállalat szerint a szerverek ugyanazon a rendszeren futottak, mint a biztonsági mentésük.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54186 Dátum: 2023.09.09 15:44:32 »
Nem találtam külön jogosítványos topicot, ezért ide írom le kérdésemet.

Ennek a hihetetlenül ostoba döntésnek köszönhetően, hogy a jogosítványok lejártának idejét a szülinapodhoz igazítják, én majd 9 hónapot vesztettem az "érvényességből".
2019. Júl. 11.-én hosszabbítottam a hivatásos jogsit - elvileg ugye 5 évre adnák... - azaz 2024. Júl. 11.-ig lenne érvényes, erre a szülinapom miatt most 2023.Szept. 30.-án fog lejárni - ami bizony akárhogy is számolom, -9,5 hónappal előbb jár le az érvényessége...  :censored: :no: :hmmmm: :whistling:

Illetve közben bevezettek pár korlátot az évekhez viszonyítva is, azaz 45 éves kortól az úrvezetőit már csak max 5, a hivatásos jogsit pedig csak max 3!!! évre fogják megadni.  :eek: Tehát az a kevés buszvezető és kamionos, aki ezzel keresi a kenyerét, még jobban meg van szivatva... Más kérdés, hogy hamarosan jön az "utánpótlás", hiszen B-ről majd lehet közvetlenül D jogsira menni, már alig várom az első sikeresen vizsgázókat, hogy a forgalomban viszont lássam egy nagy méretű buszon - akár egy Swift vezetése után.  :wacko: :whistling:
De mindegy...

A kérdésem az lenne, hogy minek van több értelme?
-Felejtsem el a hivatásos jogsit, és akkor most még úrvezetőit megkapnám 10 évre, vagy
-csináljam meg az úrvezetőit most, és akkor 45 éves korom előtt meg a hivatásost, hogy még 5 évre megkapjam, netán
-sodródjak az árral, és fizessek szépen, mint a katona, azaz hivatásos most, és majd 5 év múlva már csak 3 évre megkapva azt?

Azt tudom, hogy ha valaki hivatásosról úrvezetőire vált, akkor az összes megszerzett C, C+E, stb jogsi bejegyzése eltűnik a jogosítványról...  :eek: Kérdés, hogy ha eltűnik a jogsiról, és mondjuk 1 év múlva hivatásos jogsit kérek ezekre a kategóriákra visszakapom a jogsit, vagy jó magyar módra megszívatnak, és mehetek vizsgázni belőlük újra, ha netán szeretném, hogy ott legyen a jogsimban? Vagy esetleg még itt nem tartunk, és a rendszer netán tárolja a jogsikat? Vagy egy úrvezetői jogsival a kezemben hogyan tudom bizonyítani majd esetleg, hogy 1999-ben én bizony szereztem C-t és C+E-t is?  :hmmmm:

3 évre maximálni egy hivatásos jogsit, ráadásul már 45 éves korban... ha pedig még azt is hozzáveszem, hogy sem a biztosítás megkötése esetében nem tapasztaltam olcsóbb tartifát a hivatásos jogsi megléte végett - akkor tulajdonképpen minek is kell ez az egész? Szóval nagy a dilemma, arról nem is beszélve, hogy ugye az úrvezetői az megvan a körzeti orvosnál, a hivatásos jogsi végett üzemorvos kell min, és persze a szokásos vizsgálatokon felül kis labor, vizelet, ekg meg egyebek - ami a mai orvosi rendszerben már nem is biztos, hogy 1 nap alatt teljesíthető feladat...  :hmmmm:

Szóval "mi legyen"? Ki mit csinálna?
Szépen mutat a jogsiban, hogy nem csak a B kategória van kitöltve, viszont ez a sok macera miatta... nem is tudom...
Ha az ember dolgozik vele, akkor persze megérteném ezt az alaposságot, de aki csak amolyan hobbi szinten tartja, azzal ez kb nettó kiszúrás.
Előfordult már, hogy lakóautót vezettem, ami meghaladta a B kategória megengedett súlyát, de ugye benne volt a jogsiban, szóval "jogosan vezethettem" azt. Viszont ha csak úrvezetőim lenne, gondolom rendőrök pont a visszaélések miatt úgy is kiszednének a sorból, és akkor jöhetne a magyarázkodás... Vagy ilyenkor elég lenne a sikeres vizsgát igazoló papír? Mert gondosan eltettem őket anno, szóval bármikor tudnám igazolni a sikeres vizsga meglétét, csak kérdés azt elfogadnák-e?

Nos, én 2016-ban "adtam le" a hivatásos jogsimat, PÁV1-estől, mindenestül. Intenzíven 30 évet nyomtam Pesten, sokszor kékkel, vezettem csilliárd kilométert a pesti agyament forgalomban. 50 évesen elég volt, visszaadtam a kategóriákat, maradt a B.   Akkor azt mondták, hogy a kategóriák megmaradnak, csak az eü 2. csoportot kell ismét aktivizálni és a jogsi onnan kezdve "visszaáll" eredeti állapotába.  Innentől kezdve átmentem úrvezetőbe, ha úgy tetszik. :) Pont nem érdekel, kijárok vezetéstechnikai tanpályára, Kakucsra, ott elrúgom, ha akarom, Pestre meg marad a dinamikus, de szabályos vezetés. :)   Hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem hiányzik a vonulás, az adrenalin, de jobb ez így, majd a fiatalok nyomulnak. Szerettem teherautózni is, minél nagyobb annál jobb - legalábbis nekem.

Szóval nekem egész életemben 5 évre szólt a jogsim, megszoktam már.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54187 Dátum: 2023.09.10 14:02:06 »
A legszebb mondat:

A vállalat szerint a szerverek ugyanazon a rendszeren futottak, mint a biztonsági mentésük.

“A kulcs a lábtörlő alatt”

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #54188 Dátum: 2023.09.11 18:28:03 »
Nos, én 2016-ban "adtam le" a hivatásos jogsimat, PÁV1-estől, mindenestül. Intenzíven 30 évet nyomtam Pesten, sokszor kékkel, vezettem csilliárd kilométert a pesti agyament forgalomban. 50 évesen elég volt, visszaadtam a kategóriákat, maradt a B.   Akkor azt mondták, hogy a kategóriák megmaradnak, csak az eü 2. csoportot kell ismét aktivizálni és a jogsi onnan kezdve "visszaáll" eredeti állapotába.  Innentől kezdve átmentem úrvezetőbe, ha úgy tetszik. :) Pont nem érdekel, kijárok vezetéstechnikai tanpályára, Kakucsra, ott elrúgom, ha akarom, Pestre meg marad a dinamikus, de szabályos vezetés. :)   Hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem hiányzik a vonulás, az adrenalin, de jobb ez így, majd a fiatalok nyomulnak. Szerettem teherautózni is, minél nagyobb annál jobb - legalábbis nekem.

Szóval nekem egész életemben 5 évre szólt a jogsim, megszoktam már.

Köszi szépen a választ, akkor azt hiszem én is visszatérek a B-kategóriáshoz (és ha úgy adódik, majd jöhet az EU2-es), és akkor még 10 évre megkapom lévén csak 43 leszek.  :D :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Giovanni75

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54189 Dátum: 2023.09.19 17:58:59 »
"Radikális változás jöhet a B kategóriás jogosítványnál, a tapasztalt sofőröket is korlátozhatják"
https://index.hu/kulfold/2023/09/19/jogositvany-jogsi-auto-vezetes-elektromos-auto-villanyauto-europai-parlament-jelentestervezet/

Ezek nem teljesen komplettek...
Toyota:
Chevrolet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54190 Dátum: 2023.09.19 18:04:46 »
Köszi szépen a választ, akkor azt hiszem én is visszatérek a B-kategóriáshoz (és ha úgy adódik, majd jöhet az EU2-es), és akkor még 10 évre megkapom lévén csak 43 leszek.  :D :innocent:
Remélem még úgy van, ahogy a háziorvosnál mondták: kicsivel 50 éves kor előtt kell hosszabbítani a B-s jogsit, akkor is, ha még nem járt le, és akkor még 10 évre  megadják. Csak mert így tervezem csinálni  ::)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54192 Dátum: 2023.10.15 20:59:38 »
Na egy ujabb Telex cikk. Nem tudom, de nekem az Auris normalisan viselkedik a nemet autopalyan. Es mivel en foleg autopalyan hasznalom, szinte mindig jol megpakolva ket szemellyel, fogyaszt is rendesen, lasd a valos fogyasztasi adataimat a Spritmonitoron.
https://telex.hu/tech/2023/10/15/auto-villanyauto-hibridauto-autoteszt-benzines-dizel-skoda-toyota-peugeot-kia-mg

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #54193 Dátum: 2023.10.16 12:05:31 »
12-15M+ Forintos vételárakról beszélünk, ennyit szerintem nem érnek ezek az autók... Illetve kicsi az eshetősége annak, hogy a közeljövőben ennyiért keressek magamnak autót...  :innocent: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54194 Dátum: 2023.10.17 09:20:20 »
Sziasztok!
Érdekes jelenséggel találkoztam.
Egy, az utcában lakó illető autóját lekérdeztem rendszám alapján a jármű szolgáltatási platformon.
Mindössze 3 oldalas a dokumentum. Az autó 19 éves, forgalomban van, nem külföldi, eddig 4 tulajdonosa volt, az alapadatai látszanak, a futásteljesítmény és a kártörténet is, de  "A járműhöz nem tartoznak származásellenőrzési és eredetiségvizsgálati adatok.", valamint "A járműhöz nem tartoznak a műszaki állapotára vonatkozó adatok."
Több autót lekérdeztem már, de ilyennel nem találkoztam eddig, általában 8-15 oldalasak szoktak lenni. Mi lehet a fenti leírás oka?