Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7032394 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54165 Dátum: 2023.08.30 11:53:26 »
A következő választ kaptam:

Tisztelt .... Úr!

Köszönjük, hogy észrevételével hozzánk fordult. Számunkra fontos az Ügyfeleink véleménye.

Levelében nehezményezte a vezérműszíj csere szükségességét. A vezérműszíj bizony kopó-forgó alkatrésznek számít, így erre az alkatrészre nem vonatkozik a gyártói garancia hatálya.
Csere periódusa maximum 100,000 km, ami a használati körülmények következtében lehet kevesebb is.
A 60,000 km karbantartás során kollégám jelezte, hogy a szíj megnyúlt, javasolja a cseréjét. Ez a művelet alapvetően díjköteles.
Egyeztettem a vezérképviselettel, és abban állapodtunk meg, hogy a jó hírnév megőrzése érdekében átvállalják az Ön autóján a vezérműszíj csere költségét.
Munkafelvevő kollégám keresni fogja az Önnek legalkalmasabb időpont megbeszélése miatt.
Remélem mihamarabb megtörténik a csere, és a továbbiakban megelégedve tudják használni autójukat.
Üdvözlettel:
............Szervizvezető


Szóval azért ők is tudják, hogy nem kóser az ügyfélre terhelni az ő (értsd: Toyota) sarukat...  Ráadásul ahogy én használom, úgy a 100.000 helyett inkább 150.000-nek kéne lennie, nem kevesebbnek.
« Utoljára szerkesztve: 2023.08.30 12:29:28 írta music »
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54166 Dátum: 2023.08.30 13:11:11 »
Hála Istennek ez gyorsabban ment, mint gondoltam volna, örülök neki  :clap:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54167 Dátum: 2023.08.30 13:18:36 »
Tipikus példája, hogy reklamálni kell.
A motor is kopó fogyó alkatrész, arra sincs gari?
Váltó?
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54168 Dátum: 2023.08.30 15:37:34 »
Eszerint a vezérműszíj és görgők nem tartoznának bele a garancia tárgykörébe, a motor és a váltó igen.
Ugyanakkor ha elszakadna, és emiatt motorcsere lenne, és az előírt márkaszervizes karbantartás megfelelő módon megtörtént, akkor a motorcsere garanciális lenne.
Ebben érzek némi ellentmondást.
De a szervizvezető válaszából is az derült ki, hogy nem teljesen érti a problémát. Nem az a gond, hogy a bordásszíjat egyáltalán cserélni kell, hanem hogy a gyárit és jóval idő előtt.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54169 Dátum: 2023.08.30 15:52:40 »
De igen, szerintem érti, csak védeni kell a mundér becsületét.
Be akartak vinni egy utcába, nem sikerült, és ki kellett jönni nagyobb arcvesztés nélkül.
Ha csak minden harmadiknál sikerül nekik egy ilyesmi bepróbálkozás, nem rossz pénz az  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2023.08.30 15:59:14 írta vd1234 »

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54170 Dátum: 2023.08.30 17:39:55 »
Eszerint a vezérműszíj és görgők nem tartoznának bele a garancia tárgykörébe, a motor és a váltó igen.
Ugyanakkor ha elszakadna, és emiatt motorcsere lenne, és az előírt márkaszervizes karbantartás megfelelő módon megtörtént, akkor a motorcsere garanciális lenne.
Ebben érzek némi ellentmondást.
De a szervizvezető válaszából is az derült ki, hogy nem teljesen érti a problémát. Nem az a gond, hogy a bordásszíjat egyáltalán cserélni kell, hanem hogy a gyárit és jóval idő előtt.
Vezérműszíjról nem beszél, csak ékszíjról, a kettő nagyon nem ugyanaz. Az ékszíj szabadon fut tehát ki van téve mechanikai sérülés veszélynek, emiatt rövidülhet az élettartama, csöpöghet rá akármi. A vezérlés az más, az a motor szerves része szerintem. És ha láncos lenne? Az is meg tud nyúlni gariidőn belül, ha konstrukciós hiba. A nagyfeszültségű kábeleket nem értem, nyilván ha a nyest elrágja, de ha simán csak rosszul tervezték, nem bírta az időjárást és már nem szigetel rendesen...
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54171 Dátum: 2023.08.30 18:00:11 »
Megtaláltam a garanciafüzetet. Erre az autóra 3+2 év gari van, ahol a +jel utáni szám, ahogyan ez lenni szokott, egy biztosítás jellegű szolgáltatás, és nyilván kicsit szűkebb, mint az alap 3 év.
Nos, ebben a kicsit szűkebb gariban tételesen fel van sorolva, hogy mire terjed ki, mire nem. Az előbbiben benne vannak a görgők is, és a vezérműszíj is...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54172 Dátum: 2023.09.01 11:55:14 »
Megtaláltam a garanciafüzetet. Erre az autóra 3+2 év gari van, ahol a +jel utáni szám, ahogyan ez lenni szokott, egy biztosítás jellegű szolgáltatás, és nyilván kicsit szűkebb, mint az alap 3 év.
Nos, ebben a kicsit szűkebb gariban tételesen fel van sorolva, hogy mire terjed ki, mire nem. Az előbbiben benne vannak a görgők is, és a vezérműszíj is...
Ez így korrekt. Én is így vállalnám. 3 évet azé ki kell bírnia mindennek, ha nem 300ezer kilóméret taxiznak vele városban ;)
Laco 73 :D

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54173 Dátum: 2023.09.01 12:04:06 »
Gratulálok, vigyed gyorsan hozzájuk, csinálják meg. A többit hagyjuk.. szégyen..  :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #54174 Dátum: 2023.09.07 12:07:08 »
Nem találtam külön jogosítványos topicot, ezért ide írom le kérdésemet.

Ennek a hihetetlenül ostoba döntésnek köszönhetően, hogy a jogosítványok lejártának idejét a szülinapodhoz igazítják, én majd 9 hónapot vesztettem az "érvényességből".
2019. Júl. 11.-én hosszabbítottam a hivatásos jogsit - elvileg ugye 5 évre adnák... - azaz 2024. Júl. 11.-ig lenne érvényes, erre a szülinapom miatt most 2023.Szept. 30.-án fog lejárni - ami bizony akárhogy is számolom, -9,5 hónappal előbb jár le az érvényessége...  :censored: :no: :hmmmm: :whistling:

Illetve közben bevezettek pár korlátot az évekhez viszonyítva is, azaz 45 éves kortól az úrvezetőit már csak max 5, a hivatásos jogsit pedig csak max 3!!! évre fogják megadni.  :eek: Tehát az a kevés buszvezető és kamionos, aki ezzel keresi a kenyerét, még jobban meg van szivatva... Más kérdés, hogy hamarosan jön az "utánpótlás", hiszen B-ről majd lehet közvetlenül D jogsira menni, már alig várom az első sikeresen vizsgázókat, hogy a forgalomban viszont lássam egy nagy méretű buszon - akár egy Swift vezetése után.  :wacko: :whistling:
De mindegy...

A kérdésem az lenne, hogy minek van több értelme?
-Felejtsem el a hivatásos jogsit, és akkor most még úrvezetőit megkapnám 10 évre, vagy
-csináljam meg az úrvezetőit most, és akkor 45 éves korom előtt meg a hivatásost, hogy még 5 évre megkapjam, netán
-sodródjak az árral, és fizessek szépen, mint a katona, azaz hivatásos most, és majd 5 év múlva már csak 3 évre megkapva azt?

Azt tudom, hogy ha valaki hivatásosról úrvezetőire vált, akkor az összes megszerzett C, C+E, stb jogsi bejegyzése eltűnik a jogosítványról...  :eek: Kérdés, hogy ha eltűnik a jogsiról, és mondjuk 1 év múlva hivatásos jogsit kérek ezekre a kategóriákra visszakapom a jogsit, vagy jó magyar módra megszívatnak, és mehetek vizsgázni belőlük újra, ha netán szeretném, hogy ott legyen a jogsimban? Vagy esetleg még itt nem tartunk, és a rendszer netán tárolja a jogsikat? Vagy egy úrvezetői jogsival a kezemben hogyan tudom bizonyítani majd esetleg, hogy 1999-ben én bizony szereztem C-t és C+E-t is?  :hmmmm:

3 évre maximálni egy hivatásos jogsit, ráadásul már 45 éves korban... ha pedig még azt is hozzáveszem, hogy sem a biztosítás megkötése esetében nem tapasztaltam olcsóbb tartifát a hivatásos jogsi megléte végett - akkor tulajdonképpen minek is kell ez az egész? Szóval nagy a dilemma, arról nem is beszélve, hogy ugye az úrvezetői az megvan a körzeti orvosnál, a hivatásos jogsi végett üzemorvos kell min, és persze a szokásos vizsgálatokon felül kis labor, vizelet, ekg meg egyebek - ami a mai orvosi rendszerben már nem is biztos, hogy 1 nap alatt teljesíthető feladat...  :hmmmm:

Szóval "mi legyen"? Ki mit csinálna?
Szépen mutat a jogsiban, hogy nem csak a B kategória van kitöltve, viszont ez a sok macera miatta... nem is tudom...
Ha az ember dolgozik vele, akkor persze megérteném ezt az alaposságot, de aki csak amolyan hobbi szinten tartja, azzal ez kb nettó kiszúrás.
Előfordult már, hogy lakóautót vezettem, ami meghaladta a B kategória megengedett súlyát, de ugye benne volt a jogsiban, szóval "jogosan vezethettem" azt. Viszont ha csak úrvezetőim lenne, gondolom rendőrök pont a visszaélések miatt úgy is kiszednének a sorból, és akkor jöhetne a magyarázkodás... Vagy ilyenkor elég lenne a sikeres vizsgát igazoló papír? Mert gondosan eltettem őket anno, szóval bármikor tudnám igazolni a sikeres vizsga meglétét, csak kérdés azt elfogadnák-e?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54175 Dátum: 2023.09.07 14:29:16 »
Sokat nem értek ebből, Mester de veled vagyok!  :sorcerer:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54176 Dátum: 2023.09.07 14:52:57 »
Mit jelent az, hogy "úrvezetői"?

Ha nem tervezed a kenyeredet keresni a többi kategóriással, nem a megélhetésed múlik rajta, akkor nyugodtan engedd el. Persze hacsak nem arról szól mindez, hogy legyen mivel felvágnod, hogy ilyened is van, az "átlag" fölé ennyivel is magasabb vagy, de tk. valójában úgyse használod semmire.

Azt válaszd, amire tényleg szükséged van, és azt a verziót, ami kevesebb macerát okoz hosszabb távon. El kell tudni engedni dolgokat.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54177 Dátum: 2023.09.07 18:40:31 »
+1

Ha nincsen szükséged rá, engedd el.
Ha úgy gondolod, hogy sose lehet tudni, akkor meg ki kell fizetni az árát.  Jövőre úgyis dupla ennyibe fog kerülni...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54178 Dátum: 2023.09.07 18:47:53 »
Más.
Megcsinálták a vezérműszíjcserét. Kértem arra az egy napra egy csereautót. Egy CH-R hybridet kaptam.
Érdekes volt. Az autó (a típus) nem kéne. Jópofán néz ki, de igazából nem sokra jó. Kétszemélyes autó, amibe be lehet még hátra ülni, de nem hosszú útra. A csomagtere jelképes, még a Yarisé is szemre jóval nagyobb.
A hibridsége viszont élvezetes volt, és hát bc szerinti kerek négy litert evett EV üzemmódban. Ennek nem joystickszerű váltója van, hanem a hagyományos módon kapcsolható automata. Ev üzemmódban elég sokat engedi az elektromos motort dolgozni, elég vicces, hogy a magyar szabályok szerint ez az autó nem érdemes zöld rendszámra, de egy 30 helyett csak 20 litert fogyasztó 2 tonnás Audi Q-akárhány meg igen.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #54179 Dátum: 2023.09.07 21:59:16 »
Mit jelent az, hogy "úrvezetői"?

Ha nem tervezed a kenyeredet keresni a többi kategóriással, nem a megélhetésed múlik rajta, akkor nyugodtan engedd el. Persze hacsak nem arról szól mindez, hogy legyen mivel felvágnod, hogy ilyened is van, az "átlag" fölé ennyivel is magasabb vagy, de tk. valójában úgyse használod semmire.

Azt válaszd, amire tényleg szükséged van, és azt a verziót, ami kevesebb macerát okoz hosszabb távon. El kell tudni engedni dolgokat.

A B kategóriás jogsit szokták - vagy régen hívták - úrvezetőinek.  ;)

Nem a felvágás miatt csináltam meg anno a C és C+E kategóriákat, ugyanis én kamionsofőr szerettem volna lenni már gyerekként is.  ;)
Csak aztán lett helyette főiskola + egyebek, és most cserébe egy irodában robotolok... Nem tudom, hogy jobban jártam-e... (főleg amióta van az st22lacika youtube csatornája és bemutatta milyen is a kamionos élet - és persze azóta már ő is vállalkozó, és 3 kamionja van).  :innocent:

Szóval benne van a pakliban, hogy egyszer talán ki tudja... még mit hoz a jövő...

Csak ezek a szigorítások is... az a sok idős ember (70, 80+ -osak), aki a forgalommal szemben hajt fel az autópályára, meg az elalvó török és román kamionsofőrök, akiket kihajt a főnökük... és ezért kell most büntetni a 45 éves korcsoportot, akiket azért még nem kellene így "lesajnálni" - "lekorlátozni"...  :censored: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61