Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7031143 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54150 Dátum: 2023.08.28 19:37:54 »
Most melyik? Vezérlőekektronika vagy vezérműszíj? Egy szíjat nehezen hívnék vezérlésnek... Az csak erőátvitelt végez, nem vezérel semmit... :hmmmm:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54151 Dátum: 2023.08.28 19:57:47 »
Igen, az újban. A Yaris láncos...
Azt nem garantálja, hogy 80 ezerig kibírja. Ma olyan szerviz volt, hogy mindent átnéztek, ezt is, és azt mondták, hogy az eddigi tapasztalatok alapján jobb, ha inkább most kicseréltetem.
Mondjuk ha ilyen infláció lesz, akkor még jól is járok...

Garis még?  Ki mondja ezt? Márkaszerviz? A Toyota mayer? (másik topic) azért ez egy kicsit vicces..  :wacko:
Vettél egy új japán autót. első 100e km kuss és pofa be. Nem? max apróságok.
Nekem már lejárt a Suzi garija de továbbra is a márkaszervizbe hordom. 52e van benne most múlt 4 éves. Mondom a szervizbe hogy váltóolajat cseréljünk a nehéz rüki miatt csak legyintenek, ez ilyen nem kell..  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2023.08.28 20:03:59 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54152 Dátum: 2023.08.28 21:43:06 »
No, a PCV-n fizethetem a francia eredet felárát. Vezérlést kell cserélni 60.000-nél, - amúgy 100.000-nél kéne - mert nem garantálják, hogy kibír még húszezret. Ez a fogalom (vezérműszíjcsere) Toyotánál utoljára az E11 Corollánál merült fel, de ott is csak a malacorrúnál, a ráncfelvarrottak már VVTi motort kaptak, ami láncos.
Bő kétszázezer lesz, és ebben még a vízpumpa nincs is benne. Azt mondta a szervizes, hogy cseréltek már PCV-ben kevesebb km-nél is, ez kvázi típushiba. (Nyilván hivatalosan nem az, mert akkor garanciában kéne cserélni, így meg nem.) Azt is mondta, hogy egy csomó visszahívás van a PCV-kre, bár egyikben sem érintett a miénk.
Megértelek, én sem szeretnék törött motort meg időhúzást. Ha viszont a gyártó 100 ezret írt elő, és most mégis 60-at mond, arról van valami hivatalos irat, vagy ez bemondás? Mert akkor lehetne 40 ezernél is, az még biztosabb  :wacko: Ha meg 60 ezernél akarják, hogy a kockázatuk megszűnjön, akkor már adhatna valami emberesebb kedvezményt, nem 200 ezer egy vezérléscsere és a user fizesse, mert csak :censored: Horror.
Toyotánál egyébként a szíjas vezérlés sem annyira horror, most megnéztem, mert jövőre akarom cserélni: egy komplett vezérlésszett bőven 20 alatt van (a Carinához). Ha a hosszbordás szíjakat is cserélem meg  vízpumpát is (az már 10 éves), akkor is megáll 45-nél  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54153 Dátum: 2023.08.28 21:46:49 »
Garis még?  Ki mondja ezt? Márkaszerviz? A Toyota mayer? (másik topic) azért ez egy kicsit vicces..  :wacko:
Vettél egy új japán autót. első 100e km kuss és pofa be. Nem? max apróságok.
Nekem már lejárt a Suzi garija de továbbra is a márkaszervizbe hordom. 52e van benne most múlt 4 éves. Mondom a szervizbe hogy váltóolajat cseréljünk a nehéz rüki miatt csak legyintenek, ez ilyen nem kell..  :wacko:
Mester! Apám az Ignisével pórul járt a váltóval erősen. Valami 20-30 ezernél alapból cserélni kell az elején a váltóolajat, nem tette meg, és utána hiába volt cserélgetve, váltójavítás lett belőle. Több Ignisnél hallottam erről, 70 ezernél tropa a váltó, ja, ezek ilyenek.
A tiédet nem tudom, de nézd meg a karbantartásit, mert jól mondhatják, hogy "ez ilyen", aztán a váltójavítás nem lesz szép dolog, ne hagyd rájuk.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54154 Dátum: 2023.08.29 06:17:11 »
Mester! Apám az Ignisével pórul járt a váltóval erősen.

Igen tudom a Szuzuki váltók rosszak. Cseréltetem legközelebb.  :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54155 Dátum: 2023.08.29 09:05:27 »
Most melyik? Vezérlőekektronika vagy vezérműszíj? Egy szíjat nehezen hívnék vezérlésnek... Az csak erőátvitelt végez, nem vezérel semmit... :hmmmm:
Vezérműszíj+görgők. Szokás ezt vezérlésnek hívni, mégha pongyola is a dolog. Állítólag amit betesznek, az már bírni fogja a százezret, a gyári a rossz. Egyébként ebben lehet ráció, mert a féke újkorától sipítós volt, tavaly fékfolyadékot cseréltek benne, és azóta megszűnt.
A csereperiódusról meg annyit, hogy anno az F Astránál - NEM ECOTEC! - 70.000/5 év volt. Csak nem kétszázezerért...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54156 Dátum: 2023.08.29 09:11:50 »
Megértelek, én sem szeretnék törött motort meg időhúzást. Ha viszont a gyártó 100 ezret írt elő, és most mégis 60-at mond, arról van valami hivatalos irat, vagy ez bemondás? Mert akkor lehetne 40 ezernél is, az még biztosabb  :wacko: Ha meg 60 ezernél akarják, hogy a kockázatuk megszűnjön, akkor már adhatna valami emberesebb kedvezményt, nem 200 ezer egy vezérléscsere és a user fizesse, mert csak :censored: Horror
Nem. Átnézték az egész autót - mértek pl. fékhatást is, meg a csillapítókat is - és gondolom szemrevételezéssel a szíjat is megnézték. Ez és meglévő rossz tapasztalat alapján mondták, hogy ugyan 100.000 lenne a csereperiódus, de jobban járok, ha idő előtt cseréltetem, és erre nem vonatkozik a garancia, mivel kopó alkatrész.
Bezzeg arra, hogy csere után kb. 13.000 km-rel bele kell töltenem fél liter motorolajat nem szóltak semmit, mert benne van a gyári tűrésben. Azért én felírattam tavaly is, idén is, hogy legyen dokumentált nyoma.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54157 Dátum: 2023.08.29 09:42:57 »
Állítólag amit betesznek, az már bírni fogja a százezret, a gyári a rossz.

Mi ez? Fócvágen? :wacko:  ott megy ez.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54158 Dátum: 2023.08.29 10:21:40 »
Nem. Átnézték az egész autót - mértek pl. fékhatást is, meg a csillapítókat is - és gondolom szemrevételezéssel a szíjat is megnézték. Ez és meglévő rossz tapasztalat alapján mondták, hogy ugyan 100.000 lenne a csereperiódus, de jobban járok, ha idő előtt cseréltetem, és erre nem vonatkozik a garancia, mivel kopó alkatrész.
Bezzeg arra, hogy csere után kb. 13.000 km-rel bele kell töltenem fél liter motorolajat nem szóltak semmit, mert benne van a gyári tűrésben. Azért én felírattam tavaly is, idén is, hogy legyen dokumentált nyoma.
Nekem furcsa, hogy a vezérlés kopóalkatrész. Ott nem csúszhat semmi, nem fék vagy kuplung, ami üzemszerűen kopik :hmmmm: Nem kötekedés, de náluk ez hivatalosan kopóalkatrész, vagy annak mondják? Úgy értem, hogy hivatalosan kiadják írásban, hogy a vezérlés gyári előírás szerint 100 ezernél cserés, de ha addig valami baj van vele, akkor nincs rá garancia???
Nálam 105 ezer a csereperiódus, és amikor legutóbb cseréltem 6 év után (42 ezer km volt benne), semmi kopás nem látszott semmin. A volt munkahelyemen egy Mazda kisteherautón 19 év után cseréltek vezérműszíjat és mégsem kopott el, szóval...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54159 Dátum: 2023.08.29 10:38:46 »
Mi ez? Fócvágen? :wacko:  ott megy ez.
Majdnem. Az autó PSA termék.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54160 Dátum: 2023.08.29 10:40:19 »
Nekem furcsa, hogy a vezérlés kopóalkatrész. Ott nem csúszhat semmi, nem fék vagy kuplung, ami üzemszerűen kopik :hmmmm: Nem kötekedés, de náluk ez hivatalosan kopóalkatrész, vagy annak mondják? Úgy értem, hogy hivatalosan kiadják írásban, hogy a vezérlés gyári előírás szerint 100 ezernél cserés, de ha addig valami baj van vele, akkor nincs rá garancia???
Nálam 105 ezer a csereperiódus, és amikor legutóbb cseréltem 6 év után (42 ezer km volt benne), semmi kopás nem látszott semmin. A volt munkahelyemen egy Mazda kisteherautón 19 év után cseréltek vezérműszíjat és mégsem kopott el, szóval...
Nem tudom, mi a helyzet hivatalosan. Nekem azt mondta, hogy ezt nem cserélheti garanciában. De majd rákérdezek, ha viszem, hogy miért is nem. Persze, ha a gyártó azt mondja, hogy csak, azzal nem lehet mit kezdeni.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54161 Dátum: 2023.08.29 10:54:42 »
Nem tudom, mi a helyzet hivatalosan. Nekem azt mondta, hogy ezt nem cserélheti garanciában. De majd rákérdezek, ha viszem, hogy miért is nem. Persze, ha a gyártó azt mondja, hogy csak, azzal nem lehet mit kezdeni.
Pont erről beszélek, mármint az, hogy csak mondja. Ha a vevő elfogadja, máris nyert ügye van és ingyen volt megpróbálnia.
Legyen kedves írásba adni, hogy jóval a gyári hivatalos 100 ezres csere előtt kell cserélni, mert nem fogja bírni, és ennek a költségét a jóhiszemű vevőnek kell állni, különben nincsen garancia.
Azzal már lehet akár kezdeni is valamit  :hmmmm:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54162 Dátum: 2023.08.29 11:26:39 »
Most írtam meg ezt nekik. ;)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54163 Dátum: 2023.08.29 19:14:58 »
Ezt találtam a témában: https://www.ntn-snr.com/sites/default/files/2023-04/TECHinfo%201.2%20PureTech%20Turbo_EN_rev_0.pdf

Csak ebből semmi sem igaz rám. A motort évekkel később gyártották; többet megyek vele, mint évi 15.000 km; és ennek is minimum kétharmadát városon kívül.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Beszélgessünk
« Válasz #54164 Dátum: 2023.08.30 10:32:01 »
Mennyi a gyári garancia a kocsira? Ha 5 év 250ezer km, akkor ne cseréld ki, essen szét a motor, aztán kapsz újat. Ha ennyire bénák, akkor így jártak. Fogadjunk, hogy a következő szerviznél már lesz rá visszahívás.
Mondjunk a Mayer Pilisvörösvár az lehúzós hely lett sajnos, én nem hinnék nekik.
Laco 73 :D