Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 6942866 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53985 Dátum: 2022.11.10 09:32:44 »
Ezek a modern feature-öknek sztem 1 titka van, az a finomhangolás.
Vannak gyártók, amik, bár beépítik a kütyüket az autóikba, mert a szalonban, meg a brossúrákban jól mutat, de gyakorlati hasznuk nincs és az ember az első adandó alkalommal kikapcsolja...ha tudja.
Erre példa az ex-céges, 2005-ös Mégane Grandtouromban volt esőérzékelős abalkörlő, mint rossz megoldás és a jelenlegi P12 Primerám, vagy a B Zafirám, amiben teljesen jól és jókor működik.
Ugyanez igaz a többi extrára is: ha megfelelően van finomhangolva a működésük, akkor közülük számos berendezés tök jó szolgálatot tehet a használónak, de ha ez nem történt meg a fejlesztés alatt, akkor csak szidja az ember és jogosan merülhet fel benne a lehúzás érzése.

Az általatok felsoroltak közül számomra a táblafeliserő rendszer létjogosultsága vitatható, hiszen, egy jó fedélzeti navigáció mindig mutatja ezeket, a WAZE is, szóval, szerintem okafogyott külön erre a célra beépíteni az autóba bármit is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53986 Dátum: 2022.11.10 11:11:00 »
Az általatok felsoroltak közül számomra a táblafeliserő rendszer létjogosultsága vitatható, hiszen, egy jó fedélzeti navigáció mindig mutatja ezeket, a WAZE is, szóval, szerintem okafogyott külön erre a célra beépíteni az autóba bármit is.
Ez valóban csak csiliviliság, gyakorlati haszna és megbízhatósága alig. A jövőben ezt ki fogja váltani majd a táblákba/közlekedési lámpákba stb helyezett egyedi jeladó ami alapján az autonóm vezetés is majd hatékonyabban tud támaszkodni.
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.10 11:22:34 írta robi (Robi) »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53987 Dátum: 2022.11.10 22:36:41 »
Az általatok felsoroltak közül számomra a táblafeliserő rendszer létjogosultsága vitatható, hiszen, egy jó fedélzeti navigáció mindig mutatja ezeket, a WAZE is, szóval, szerintem okafogyott külön erre a célra beépíteni az autóba bármit is.
Ha van egy jó fedélzeti navigáció, akkor minek oda Waze?  :hmmmm:  ;) 
Évek óta hanyagolom. A gyári mellett - ha kell - akkor Google Maps. Waze már rég nem nyújtja azt, amit régen.

A tábla felismerés azért sokszor jó. A térkép a fix sebességhatárokat tudja, de ugye vannak pl útépítések vagy folyamatosan szabályzott sebesség korlátozás az autópályákon a forgalom függvényében.
Pl a Toyota rendszere azt is kezeli, ha a páylán a két sávra más-más sebességhatár van megadva (az M1-en volt ilyen az útfelújításkor). Sávváltáskor átvált az arra érvényes értékre. Vagy ha bemész egy sebesség korlátozott zónába, akkor órákkal vagy napokkal később amikor elindulsz tudja, hogy mennyi az annyi (én már rég elfelejtettem, tábla meg ugye csak a zóna határokon van). Csak Mo-n szarul tábláznak. Nincs - vagy csak nagyon ritkán - feloldótábla, így egy ilyen rendszernek használhatatlan (az útkereszteződés feloldja, minek tábla). Érdekes, más országokban nincs ilyen gondom  :whistling:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53988 Dátum: 2022.11.11 06:35:11 »
A wazet elsősorban a forgalmi helyzet napra-, pontosabban percrekészsége miatt használom, amiben messze a többi előtt van. Amikor reggel fél nyolckor az a kérdés, hogy melyik útvonal dugult be a legkevésbé, a többi navigáció nem rúg labdába.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53989 Dátum: 2022.11.11 16:39:23 »
Ha van egy jó fedélzeti navigáció, akkor minek oda Waze?  :hmmmm:  ;) 
Évek óta hanyagolom. A gyári mellett - ha kell - akkor Google Maps. Waze már rég nem nyújtja azt, amit régen.

A tábla felismerés azért sokszor jó. A térkép a fix sebességhatárokat tudja, de ugye vannak pl útépítések vagy folyamatosan szabályzott sebesség korlátozás az autópályákon a forgalom függvényében.
Pl a Toyota rendszere azt is kezeli, ha a páylán a két sávra más-más sebességhatár van megadva (az M1-en volt ilyen az útfelújításkor). Sávváltáskor átvált az arra érvényes értékre. Vagy ha bemész egy sebesség korlátozott zónába, akkor órákkal vagy napokkal később amikor elindulsz tudja, hogy mennyi az annyi (én már rég elfelejtettem, tábla meg ugye csak a zóna határokon van). Csak Mo-n szarul tábláznak. Nincs - vagy csak nagyon ritkán - feloldótábla, így egy ilyen rendszernek használhatatlan (az útkereszteződés feloldja, minek tábla). Érdekes, más országokban nincs ilyen gondom  :whistling:
37-es út, 1 éve csinálják, hol 60, hol 40-es táblák kint. Hétvégén 1 árva munkagép se közlekedik, hétköznap a 60-as jogos, mert néha 1x csak lezárják a teljes utat, hogy keresztbe menjen 1 teher.
A valóságban óra szerint 90-el letolnak, mint annó. Sok a frontális ütközés továbbra is. Namost ott a táblafelismerővel nem mennék sokra, mert ha befékez nekem 40-re, akkor a mögöttem levő...
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53990 Dátum: 2022.11.11 20:00:05 »
A táblafelismerő nem fékez be, csak mutatja a műszerfalon a sebességkorlátozást.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53991 Dátum: 2022.11.11 21:16:32 »
Namost ott a táblafelismerővel nem mennék sokra, mert ha befékez nekem 40-re, akkor a mögöttem levő...
A táblafelismerő nem tud fékezni  :D ;)
Csak normál tábla helyett piros lesz,ha a beállított értékkel túlléped.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53992 Dátum: 2022.11.14 09:27:55 »
A táblafelismerő nem tud fékezni  :D ;)
Csak normál tábla helyett piros lesz,ha a beállított értékkel túlléped.
De ezt tudja a WAZE is... sok minden más mellett. Én a táblafelismerő rendszer létjogosultságát nem értem még mindig.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53993 Dátum: 2022.11.14 10:26:45 »
De ezt tudja a WAZE is... sok minden más mellett. Én a táblafelismerő rendszer létjogosultságát nem értem még mindig.
Bocs, de egy autó gyártó egy funkciót nem attól teszi függővé, hogy a Waze tudja vagy sem  :lol: ;).
Egyáltalán miért kell telefont használni az autóban, ha van egy multimédiás navigáció?  :hmmmm: Valahova fellógatni, tölteni, nyomkodni? :no:

A Waze nem tudja az ideiglenesen kirakott táblákat, az autópályákon a kijelzőn megjelenített, a forgalomtól főggő sebességkorlátozásokat. Tudja a sávszelektív sebességet is? Sávváltáskor átvált?  ::)  Naugye  ;)

De ha már telefonos applikáció, akkor Maps. Jobb  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.14 10:32:16 írta Nagycitrom »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53994 Dátum: 2022.11.14 10:28:20 »
Nem teljesen ugyanaz a kettő. A waze azt tudja, amit a szerkesztők otthon a gépen beírnak a programba, ergo bár törekszenek rá, de nem feltétlenül naprakész. A táblafelismerő pedig a helyszínen látja - jól vagy rosszul: nekem egyszer 140-es korlátozást mutatott, mert a 40-es tábla elé belógott egy faág, és egyesnek nézte... [rohog] [rohog] [rohog] - a táblákat.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk
« Válasz #53995 Dátum: 2022.11.14 16:35:22 »
Igen, nekem a korai Insignia rendszere - remélhetőleg már javították azóta...  :hmmmm: állandóan "félre olvasta" a 30-as táblákat, 80-asnak nézte őket - ami egy trafi esetében azért már nem mindegy...  ::)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53996 Dátum: 2022.11.14 16:39:50 »
Nem teljesen ugyanaz a kettő. A waze azt tudja, amit a szerkesztők otthon a gépen beírnak a programba, ergo bár törekszenek rá, de nem feltétlenül naprakész. A táblafelismerő pedig a helyszínen látja - jól vagy rosszul: nekem egyszer 140-es korlátozást mutatott, mert a 40-es tábla elé belógott egy faág, és egyesnek nézte... [rohog] [rohog] [rohog] - a táblákat.
No, hát értem én, hogy van, csak ha nem jól működik, akkor minek? (Azon túl, hogy gyártónak kötelessége beépíteni.)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53997 Dátum: 2022.11.14 20:46:44 »
No, hát értem én, hogy van, csak ha nem jól működik, akkor minek? (Azon túl, hogy gyártónak kötelessége beépíteni.)
No hát értem én, hogy a Waze nem téved, csak nem tud táblát olvasni.  :whistling:
Most komolyan :surrender:  Egy útkezelői hiba miatt (táblát takaró növényzet vagy kopott, rosszul festett tábla) lesöpröd az egészet asztalról. Érdekes mérnöki gondolkodás   ::)

Azt kellene megvizsgálni, hogy nálunk miért téved többet, míg pl Ausztriában, Szlovéniában vagy a németeknél nem (ez csak az én tapasztalatom, ezekben az országokban jártam vele) :hmmmm: . Lehet, hogy nem is a rendszer annyira szar  :?:  Más a táblázási rendszer. A sebbeség határt nem oldja fel automatikusan az útkereszteződés, csak a kihelyezett feloldó tábla. Nálunk csak a korlátozó táblát teszik ki pl egy útépítésnél (azt is néha csak a földre ledobott kitámasztott táblával jelölik), a feloldó táblát szinte soha. Jogilag is nonszesz helyzet - mégis ez a gyakorlat nagyok sokszor.


 


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53998 Dátum: 2022.11.15 15:17:13 »
No hát értem én, hogy a Waze nem téved, csak nem tud táblát olvasni.  :whistling:
Most komolyan :surrender:  Egy útkezelői hiba miatt (táblát takaró növényzet vagy kopott, rosszul festett tábla) lesöpröd az egészet asztalról. Érdekes mérnöki gondolkodás   ::)

Azt kellene megvizsgálni, hogy nálunk miért téved többet, míg pl Ausztriában, Szlovéniában vagy a németeknél nem (ez csak az én tapasztalatom, ezekben az országokban jártam vele) :hmmmm: . Lehet, hogy nem is a rendszer annyira szar  :?:  Más a táblázási rendszer. A sebbeség határt nem oldja fel automatikusan az útkereszteződés, csak a kihelyezett feloldó tábla. Nálunk csak a korlátozó táblát teszik ki pl egy útépítésnél (azt is néha csak a földre ledobott kitámasztott táblával jelölik), a feloldó táblát szinte soha. Jogilag is nonszesz helyzet - mégis ez a gyakorlat nagyok sokszor.
Ha a táblát az útmenti növényzet takarja, az a mindekori közútkezelő hibája, hiszen, a közúti jelzőtáblák láthatóságát nekik kellene biztosítani. Ez tiszta sor...
Az egy nagyon laikus legyszerűsítése a dolognak, ha szimplán csak országokat hasonlítasz össze, hogy itt így, ott úgy működik... A közúti jelzőtáblák anyagát, méreteit, a rájuk ragasztott fólia fényvetési jellemzőit az egyes útfajták esetében útügyi műszaki előírások határozzák meg, minden nemzetnek a sajátja. Lehetséges, hogy a nálunk 20-25 éve alkalmazott fóliatípus nem tökéletesen megfelelő a járművekbe épített radarok számára. Előbb, vagy utóbb, ahogy a technológia fejlődik, minden bizonnyal ki lesznek cserélve a jelzőtáblákon alkalmazott fólia olyanra, amelyek jobb megoldást adnak ezeknek a rendszereknek, de jelenlegi állás szerint nem ez a legfontosabb kérdés. Új utak, felújítások esetén is szinte biztosan modernebb fóliák kerülnek az újonnan kihelyezett jelzőtáblákra. Az nem tud működni, hogy kitalálnak ilyen újfajta radaros jelzőrendszereket és egy egész ország táblarendszerét átfóliázzák. Emiatt nem jogos az észrevételed és kritikád. Mondom, kb 10 éven belül vélhetően - a természetes elhasználódás miatt is! - cserélve lesznek a táblák és azok bevonatai, de ez nem megy egyik pillanatról a másikra.

A WAZE-zel kapcsolatban továbbra is azt tartom, hogy a közösségi mivolta miatt a korlátozások táblázottsága teljesen jól használható és időben közvetlen, ahogy az is látszik, hogy a pontossága függ a felhasználók odafigyelésétől is. Ezt a radar/szenzor/kamera rendszer akkor tudja kiváltani, ha a szükséges közúti jelzések is rendelkezésre állnak. Akkor majd jó lesz, addig csak feltételes megoldás. Az, meg, hogy más országban máshogy működik a dolog, hát igen, van ilyen is, meg a fordítottja is.
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.15 15:20:22 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53999 Dátum: 2022.11.15 15:41:11 »
Az egy nagyon laikus legyszerűsítése a dolognak, ha szimplán csak országokat hasonlítasz össze, hogy itt így, ott úgy működik... A közúti jelzőtáblák anyagát, méreteit, a rájuk ragasztott fólia fényvetési jellemzőit az egyes útfajták esetében útügyi műszaki előírások határozzák meg, minden nemzetnek a sajátja....
Nem a táblák felületi minőségével van gond - nem ís írtam ilyet  :whistling: -, hanem, hogy nincs feloldó tábla egy sebességkorlátozás után. Ez  működik másként az említett országokban. Ebben mi a nagyon laikus leegyszerüsítés  :?:
Mindenféle fóliáról, meg műszaki előírásról írsz -  de annak semmi köze ennek a problémához. Ugyanis az amit írtál, az nem jelentlezik hibaként, a magyar táblákat gond nélkül felismeri.  :surrender: