Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 6944767 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53970 Dátum: 2022.11.01 22:42:18 »
Hadd vitatkozzak, mert használok többet is ezek közül  :flowers:

DRL:
Sávelhagyás:
automatikus távolsági fényszóró kapcsoló:

Egyetértünk!  :yes: :yes: :yes:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53971 Dátum: 2022.11.02 06:42:20 »
Természetesen bejegyzésem provokatív volt, nem vagyok ész nélküli újítás-ellenző, viszont a gyártók nagyon szeretnék spórolni pont a szàmítástechnikai alkatrészeken, és minden ilyen jellegű újítás remek alkalom erre...
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk
« Válasz #53972 Dátum: 2022.11.02 11:35:46 »
Hadd vitatkozzak, mert használok többet is ezek közül  :flowers:

Lehet autómárkák között más a helyzet, én nem tudom a DRL alapból hogy működik X Y márkánál, de pl nagyon sok BMW, VW emblémás autón - sötétben  :eek: - hátul az égvilágon semmi sem világít, és a tulaj így közlekedik, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog (vagyis jobban mondva fogalma sincsen róla, hogy hátul nem ég neki semmi).
Volt nálam kölcsönben egy előző generációs full extrás Renault Espace, abban is ráadtad a gyújtást, és felkapcsolt elől a DRL, az pedig adott olyan fényt, amire esetleg több autós este azt hiheti (Xenonos volt az is, kb hasonló színű a fénye)), hogy akkor hátul is világít valami. Én tudtam, hogy lakott területen kívül közlekedve mi a dolgom: fordítottam a világítás bajuszkapcsolóján, és így volt világításom hátul is - különben nem lett volna, ha ezt nem teszem meg...

A sávelhagyásos rendszer is gondolom márka függő, meg persze hogy milyen országban használod. Ahol fél év alatt lekopik a felfestés az útról (itthon bizony nem egy ilyen utat ismerünk...  :hmmmm: ), ott a rendszer semmit sem fog érni. Autópályán szerencsére erre azért jobban odafigyelnek.
Én olyan autóban ültem, ami ilyenkor picit megrázta az ülést, de üvölteni nem üvöltött. Lehet beállítás kérdése, de így abban az állapotában - abban az autóban - számomra a rendszer csak a haszontalanságáról tudott meggyőzni.  :innocent:

Táblafelismerést Opelben próbáltam, 10 táblából 7-et teljesen másnak értelmezett, mint ami valóban ki volt rakva. Lehet Avensisben jól működik, abban nem próbáltam.

A Xenon lámpát én is örömmel használom, a led-es ennél csak jobb lehet - de itt is elsősorban az Aut felkapcsoló reflektorra céloztam, ami nem mindig pont akkor kapcsolta le, amikor az én szememet már bántotta volna a szemből jövő reflektora. És mennyiből is áll meghúzni a bajuszkapcsolót, hogy ne égjen a refi? Az volt az érzésem - lehet megint éppen abban a márkában, hogy nem jól kalkulál, amikor én már régen levenném, mert tudom bántja a szemből jövőt, az automatika még nem kapcsolt vissza. Szóval ilyen állapotában - számomra - értelmetlen extra. Erről írtam.  ;)

A holttérfigyelőt több Volvóban próbáltam, azért a visszapillantóban megjelenő kis piros fényforrást észreveszi az, aki rendszeresen nézi a tükröket.
És persze ez is autó függő, egy kis 4m hosszú 4 ajtós autóban elvileg kisebb lesz a holttér, mint egy batár XC60-asban.

És a nem jól elhelyezett elől látó kamerák, amik ha sarat, esőpárát kapnak, megint addig haszontalanok lesznek, amíg a tulaj le nem törli őket. Ez persze a nem jól elhelyezett / védett tolatókamerára is igaz.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53973 Dátum: 2022.11.02 12:24:41 »
Lehet autómárkák között más a helyzet, én nem tudom a DRL alapból hogy működik X Y márkánál, de pl nagyon sok BMW, VW emblémás autón - sötétben  :eek: - hátul az égvilágon semmi sem világít, és a tulaj így közlekedik, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog (vagyis jobban mondva fogalma sincsen róla, hogy hátul nem ég neki semmi).
De ez miért a DRL hibája? NAPPALI menetfény - miért is kellene viláítani hául a helyzetjelzőnek?  :?: :hmmmm:  Mint írtam, az, hogy a tulaj világtalan és nem ismeri a saját autójának alapvető működését, azért miért az autó a hülye  :helpsmilie: Ha nincs DRL, akkor is kellene sötétedéskor lámpát kapcsolni, nem?

A Xenon lámpát én is örömmel használom, a led-es ennél csak jobb lehet - de itt is elsősorban az Aut felkapcsoló reflektorra céloztam, ami nem mindig pont akkor kapcsolta le, amikor az én szememet már bántotta volna a szemből jövő reflektora. És mennyiből is áll meghúzni a bajuszkapcsolót, hogy ne égjen a refi? Az volt az érzésem - lehet megint éppen abban a márkában, hogy nem jól kalkulál, amikor én már régen levenném, mert tudom bántja a szemből jövőt, az automatika még nem kapcsolt vissza. Szóval ilyen állapotában - számomra - értelmetlen extra. Erről írtam.  ;)
A led nem jobb -szerintem. Talán csak nem a sokzónás csoda lámpák, amik csak ott takarnak ki, ahol a szembejövő halad. Ott nincs is lehetőséged manuálisan kapcsolgatni.
Az automata reflektor kapcsolás a Toyotában akkor aktív, ha a sötétedés érzékelő automata be van kapcsolva. És mive nekem az az alapértelmezett üzemmód, így ha csak nem hosszan megyek este 2x1 sávoson, nem kapcsolom át manuálisra. Nem volt még ezért villogás a szembe jövőtől.

És a nem jól elhelyezett elől látó kamerák, amik ha sarat, esőpárát kapnak, megint addig haszontalanok lesznek, amíg a tulaj le nem törli őket. Ez persze a nem jól elhelyezett / védett tolatókamerára is igaz.  ;)
Nálam fent van a belső visszapillantó felett, amit az ablaktörlő is töröl - így akkor nem látnak a kamerák/szenzorok, ha már én sem látok ki az ablakon  ;)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk
« Válasz #53974 Dátum: 2022.11.02 13:05:43 »
De ez miért a DRL hibája? NAPPALI menetfény - miért is kellene viláítani hául a helyzetjelzőnek?  :?: :hmmmm:  Mint írtam, az, hogy a tulaj világtalan és nem ismeri a saját autójának alapvető működését, azért miért az autó a hülye  :helpsmilie: Ha nincs DRL, akkor is kellene sötétedéskor lámpát kapcsolni, nem?

Nappali menetfény, de sokan csak ezzel közlekednek lakott területen kívül is, azaz nem kapcsolnak, nem nyúlnak hozzá, mert azt hiszik az autó van olyan "okos".

Nos, nyilvánvalóan az autó sem tud különbséget tenni, hogy lakott területen vagy kívül vagy éppen, tehát amíg - sajnos - lesznek teljesen hülye sofőrök az utakon, addig ez igenis az adott márka hatásköre kellene, hogy legyen - azaz amikor átadják az új autót, a kereskedő magyarázza el a süketnek, hogy csak elől fog világítani, este nem ezzel kell közlekedni, stb, stb. - írják bele jól olvashatóan a kezelési könyvbe és akár a kormányra is tegyenek egy cetlit, mert azt hátha el fogja olvasni a tulaj...

Persze, nem az autó és az elektronika hibája, de amíg ennyi nem törődöm tulaj van az utakon, addig ez egy hatalmas veszélyforrás.
Napi szinten látok ilyeneket, nagy részük talán nem is tudja, mert csak mint menő extrát említették meg neki (ami most meg már alapfelszereltség is kell, hogy legyen, ha jól tudom - tehát már lehet meg se említik sehol, mert "természetes").

Nappali menetfény - ez is annyira fura elnevezés. Mert elvileg ha "mész", akkor (főleg városon kívül) kapcsolsz lámpát (ami ugye kapcsolja az elsőt és hátsót is). ÉS gondolom a sok okos meg azt hiszi, hogy a DRL majd kapcsolja a hátsót is.
Amíg ez nincs megoldva és alaposan elmagyarázva, addig ez így - egy haszontalan kütyü, mert elhiteti a tulajjal, hogy neki nem kell kapcsolnia semmit, az autó megteszi magától.

De tényleg nem akarok erre már több karaktert fecsérelni, annyiban jó dolog a DRL, hogy elől felkapcsol valami fényforrást, ha netán ezt te elfelejtetted volna magadtól - na de abban a hitben hagy sok sok autóst, hogy akkor hátul is égni fog valami, és egyáltalán nem kell hozzányúlniuk a világítás kapcsolóhoz. Ez pedig így minden, csak nem biztonságos. Nagy sebességgel a sötétben ha utol érsz valakit (nem a bedrogozott Rezesova módon), hanem mert nem égett a hátsó lámpája, akkor mennyire volt hatásos a DRL.

"Daytime Running Lights" - azért így angolul sincs benne, vagyis nem mindenkinek következik belőle, hogy csak elől fog világítani.
Erre akarok rávilágítani elsősorban.  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53975 Dátum: 2022.11.02 14:09:39 »

Nappali menetfény - ez is annyira fura elnevezés. Mert elvileg ha "mész", akkor (főleg városon kívül) kapcsolsz lámpát (ami ugye kapcsolja az elsőt és hátsót is). ÉS gondolom a sok okos meg azt hiszi, hogy a DRL majd kapcsolja a hátsót is.
Amíg ez nincs megoldva és alaposan elmagyarázva, addig ez így - egy haszontalan kütyü, mert elhiteti a tulajjal, hogy neki nem kell kapcsolnia semmit, az autó megteszi magától.

Mindegy, nem értem. Nem kell alaposan elmagyarázni. Kapcsold be és nézd meg mi világít és mi nem. Ugye elvileg ellenőrzöd indulás előtt, hogy működnek-e  :D 

Nappali menetfény, de sokan csak ezzel közlekednek lakott területen kívül is, azaz nem kapcsolnak, nem nyúlnak hozzá, mert azt hiszik az autó van olyan "okos".

Nos, nyilvánvalóan az autó sem tud különbséget tenni, hogy lakott területen vagy kívül vagy éppen, tehát amíg - sajnos - lesznek teljesen hülye sofőrök az utakon, addig ez igenis az adott márka hatásköre kellene, hogy legyen - azaz amikor átadják az új autót, a kereskedő magyarázza el a süketnek, hogy csak elől fog világítani, este nem ezzel kell közlekedni, stb, stb. - írják bele jól olvashatóan a kezelési könyvbe és akár a kormányra is tegyenek egy cetlit, mert azt hátha el fogja olvasni a tulaj...
Miért gond, hogy lakott területen kívül is ezzel közlekednek?  :?:  Miért? :hmmmm:

Azt meg tudták nézni eddig, hogy hogyan kell felkapcsolni a "lámpát", hogyan működik az ablaktörlő vagy a rögzítő fék? De azt, hogy a nappali mebetfény esetén mi világít és mi nem, az meg nem megy. És még mindig ott van a nappali fényerejű műszerfal sötétben. Most komolyan, hogyan lehet ennyire hülyének lenni és mit keres az autó bal1 ülésén az ilyen.
A fogalmatlan hülyék miatt kellene egy egyébként jó rendszert kukázni. Az átalad preferált nappal tompított fény nem ideális a nappali menetfények, éppen a vetítési képe miatt. Van helyette jobb megoldás, de ne használjuk, mert ... már leírtam 100x.  :censored:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53976 Dátum: 2022.11.02 14:27:17 »
A DRL az a skandináv országokban már 80'as évek óta kötelező. Például az 1996-os E10 Corollánk kézikönyvében részletesen le volt írva a DRL működése, használata, de ki volt csillagozva, hogy csak a skandináv országokban forgalmazott modelleken működött ez a funkció. Akkoriban még nem szántak neki külön fényforrást, gyakorlatilag a tompított világított nappal is, hátul semmi és a beltér is nappali módban maradt (műszerfal világítás nem volt, óra nem sötétedett le, kezelőszervek nem világítottak).

Én nem is értem, hogy miért kellett ennyit várni hogy végre máshol is elterjedjen, és kötelező legyen. Energiazabáló és komfortcsökkentő hülyeség éjszakai használatra tervezett rendszert alap esetben nappal működtetni.

A Kresz szerint nappal városon kívül DRL-t vagy tompítottat kell használni, a jogalkotó szándéka a szembeni láthatóság növelése. Az, hogy adott autókon nincs DRL és emiatt kénytelen az ember tompítottat használni nappal az egy dolog, ennek sajnálatos velejárója hogy a hátsó lámpák is folyamatosan világítanak teljesen fölöslegesen (nem írja elő semmi, és érdemben sem segít semmit a hátsó láthatóságon), illetve az, hogy a modern műszerfalak láthatóságát jelentősen le is rontja (ezeknek nappal is kell háttérvilágítás, ami a tompított bekapcsolásával dimmelődnek, olykor a legmagasabb dimmmelt érték is kevés nappal, éjszaka meg sok)...
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.02 14:29:07 írta robi (Robi) »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk
« Válasz #53977 Dátum: 2022.11.02 19:33:11 »
Befejeztem, peace  :surrender: :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53978 Dátum: 2022.11.02 21:31:37 »
Én azért itt különbséget tennék a valóban felesleges kütyük, mint a sávelhagyásra figyelmeztető; a táblafelismerő; az önvezetés úgy magában...  :hmmmm: ; az automatikusan lekapcsoló távolsági fényszóró - és persze a jó öreg esőérzékelős ablaktörlő meg az Aut világítás felkapcsolás.
És betiltanám az összes nappali menetfényes autót, amiben nincs megoldva, hogy az felkapcsolja a hátsó világítást is, mert sajnos 10-ből 9 sofőr ezt nem teszi meg..., és bizony fogalma sincs róla, hogy "hátul" éppen semmije sem világít...  :eek:
Viszont az olyanok, mint a fényre sötétedő visszapillantó, a tempomat, az elektromos ülésállítás (amivel akár mm-eket is állíthatsz a pozíción), természetesen az Aut váltó, sőt ide sorolnám talán még a holtérfigyelő-t is. Na ezeknek talán tényleg van értelme.
És persze ott van még a teljesen felesleges és értelmetlen kategória is, mint a kormányfűtés, a kinyithatatlan teli panoráma tető, a led-es lámpák (amiknek a cseréje szép összeg 1-1 koccanásnál), a betörők dolgát megkönnyítő kulcs nélküli indítás és nyitás, na és persze az elektromos rögzítőfék.
Természetesen, szerintem.  :innocent: ;)


ezek vitatható dolgok barátom. vitatják is :)

én személy szerint például fizetnék is a kormányfűtésért, mert frankó dolognak tartom. továbbá, minálunk gyakori, hogyha feleségemmel vitatkozom beszélgetek a kocsiban, akkor ránézek. és aztán kóvályogni kezd az autó, nem bánnám, ha akár csak a s*eggemet rezgetné meg, mint apám rönójában, ha épp rámásztam az egyik oldalvonalra. mégtovábbá, a ledes világítást, pláne, ha "okos", az egyik legkomolyabb vívmánynak tartom - emlékszem még, milyen volt éjjel a halogénes mazda5-tel hazajárni brüsszelből, aztán a xenonos avensissel, aztán meg a ledes priussal. pedig ezek a tömegjapánok nem a legjobbak. a DLR engem nem érdekel, a lényeg, hogy felkapcsolja magát a rendes lámpa alkonyatkor...az elektromos ülésállítás is felesleges szerintem, beállítom egyszer kézzel aztán jó lesz.

én azon dúltam fel magam régebben, hogy kötelezővé tették a keréknyomás-ellenőrző rendszert minden autóba. de be kell látni azt is, hogy az átlag autós európában SOHA nem ellenőrzi a guminyomást.

szóval van itt minden és mindenkinek más van a hasznára vagy kedvére. az itteni kommentelők messze magasan az átlag júzerek szintje felett vannak szerintem az autóról való gondolkodás és a helyes közlekedés kérdéseiben. ez is egy probléma, ugye, mi vagyunk itt az elefántcsont-toronyból az elitisták, akik képesek teljesen maguktól megmérni egy abroncs nyomását csak azért, hogy képesek legyenek két tizedet állítani rajta, hogy olyan legyen, mint a többi :D


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53979 Dátum: 2022.11.02 21:32:36 »
egyébként is, ha még egyszer hozzászólok, pont ugyanannyi kommentünk lesz. ami azért nem semmi, tekintve azok számát :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53980 Dátum: 2022.11.02 22:19:55 »
Befejeztem, peace  :surrender: :innocent:
Bocs, nem értünk egyet, de remélem azért nincs harag :flowers: :flowers: :flowers:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk
« Válasz #53981 Dátum: 2022.11.03 12:52:32 »
Persze, ettől fórum a fórum, mindenkinek megvan a saját véleménye.  ;)
És ahogy leírta Csufár is, mi messze az átlag felett vagyunk az autónk iránti törődés / gondoskodás / ápolás és miegymás terén.  :hug:

Amúgy a gondolatmenet onnan indult, ha jól rémlik, hogy minél több az elektronikus kütyü, annál több a hibaforrás lehetősége - és én ez alapján kezdtem leírni a számomra felesleges extrák és vívmányok sokaságát.  :yes: ;)

Én ezt már a mezei T25 vs T22-es Avensis esetében is megtapasztaltam, a Xenon Aut magasságállításától kezdve az X Y szenzoron át sok olyasmivel kellett szervizbe mennem - és utána mélyen a pénztárcába nyúlnom, ami a T22-esnél elő sem fordult - mert vagy még nem volt benne olyan kütyü, vagy ott jól működött.
3 db T22-es Avensis nyüstölése mellett egyiknél sem fordult elő pl egy szimpla check engine felvillanás sem, sose szorultam rá hibakódot olvasni, netán törölni bennük.

És akkor ugye azóta eltelt 18-22 év az autóiparban és az azóta létező megannyi kütyü, meg persze az emiatt kialakult chip hiány meg az autók eszméletlen módon történő megdrágulása - bocsánat, de nekem pl egy Corolla sosem fog megérni 15-18 M FT-t, hiába van tele extrákkal, "csak" egy Corolla marad tőle...  :innocent: ::) :szemez:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53982 Dátum: 2022.11.03 14:04:24 »
Persze, ettől fórum a fórum, mindenkinek megvan a saját véleménye.  ;)
És ahogy leírta Csufár is, mi messze az átlag felett vagyunk az autónk iránti törődés / gondoskodás / ápolás és miegymás terén.  :hug:

Amúgy a gondolatmenet onnan indult, ha jól rémlik, hogy minél több az elektronikus kütyü, annál több a hibaforrás lehetősége - és én ez alapján kezdtem leírni a számomra felesleges extrák és vívmányok sokaságát.  :yes: ;)

Én ezt már a mezei T25 vs T22-es Avensis esetében is megtapasztaltam, a Xenon Aut magasságállításától kezdve az X Y szenzoron át sok olyasmivel kellett szervizbe mennem - és utána mélyen a pénztárcába nyúlnom, ami a T22-esnél elő sem fordult - mert vagy még nem volt benne olyan kütyü, vagy ott jól működött.
3 db T22-es Avensis nyüstölése mellett egyiknél sem fordult elő pl egy szimpla check engine felvillanás sem, sose szorultam rá hibakódot olvasni, netán törölni bennük.

És akkor ugye azóta eltelt 18-22 év az autóiparban és az azóta létező megannyi kütyü, meg persze az emiatt kialakult chip hiány meg az autók eszméletlen módon történő megdrágulása - bocsánat, de nekem pl egy Corolla sosem fog megérni 15-18 M FT-t, hiába van tele extrákkal, "csak" egy Corolla marad tőle...  :innocent: ::) :szemez:
Egyetértek  :yes: Kinek mire van igénye, illetve szüksége.
Nekem sincs szükségem a mostaninál nagyobb felszereltségre; sok nincs benne, de az működik.
Már az óriási megelégedettség számomra, hogy kiderült, mitől rázkódott a kocsiszekrény, és a kijavítása óta újra csendes az autó, megy és teszi a dolgát amiért van, elvisz A-ból B-be, hála Istennek. Ma kicsit nem figyeltem oda, mire beértem a munkahelyre már valamennyire meg is izzadtam, olyan jó a fűtése is  ::) Munkahelyen meg 17 fok...
Ahogy írtátok, többek között én is nézem a guminyomást, és még be is állítom  :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53983 Dátum: 2022.11.03 21:20:28 »
Persze, ettől fórum a fórum, mindenkinek megvan a saját véleménye.  ;)
És ahogy leírta Csufár is, mi messze az átlag felett vagyunk az autónk iránti törődés / gondoskodás / ápolás és miegymás terén.  :hug:

Amúgy a gondolatmenet onnan indult, ha jól rémlik, hogy minél több az elektronikus kütyü, annál több a hibaforrás lehetősége - és én ez alapján kezdtem leírni a számomra felesleges extrák és vívmányok sokaságát.  :yes: ;)
Kössz, reméltem, hogy ebből nem lesz gond  :flowers:

A több kütyü - több hiba dolog szerintem "hülyeség". Akkor mindenki járjon Trabanttal - ott nem sok minden romlik el, de a fűtő ventillátor biztos nem  :tt2: ;)  Ja, volt Trabantom - az első autóm volt és szerettem, de hajnali 2-kor télen elindulni -10 fokban ... hát nagyon nem volt kellemes az első 20 perc  :yes:
Anno amikor a megnéztem 2000-ben egy Versot, akkor a kereskedő is ezt mondta a Toyota kereskedésben. De ne mááár ... vissza mehetünk ilyen alapon a szekérig is  :surrender:   Nincs baj a "kütyükkel", csak rendes autót kell gyártani. Ez olyan "nem tudom megcsinálni, tehát felesleges" magyarázkodása. Citroen Picasso lett a vége és nem bántam meg. A történetet 100x leírtam, szerintem mindenki ismeri.

Ha neked felesleges dolgok vannak - kapcsold ki. De ha használod, lehet, hogy egy idő után már nem is lesz felesleges  :flowers:

Ja és én vagyok öreg, '85 óta van jogsim  :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk
« Válasz #53984 Dátum: 2022.11.08 17:01:18 »
Ma megakadt a szemem ezen a Legón, ha nem tudod mit vegyél Toyotás ismerősödnek, gyerekednek Karácsonyra, akkor akár egy GR Supra is lehet a fa alatt.  ;)

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61