Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7017710 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53955 Dátum: 2022.10.10 21:29:24 »
Egy előnye van a két külön garniturának: saját magam cserélem ki, akkor amikor kell, nincs időpont foglalás, sorbaállás. 35 perc.
Aztán holtszezonban elviszem centríroztatni.
Persze, ha van rá lehetőséged, helyed, hogy magadnak megcsináld  ;)
+1  :yes:
Engem külön dühít, amikor bevágja a kocsi alá a krokodilt és nyomorgatja a vázat, de legutóbb már felfújós emelőt is láttam, az kíméletesebbnek tűnt. A másik meg a kerékcsavar széttépése, amit hallottam, mert nem próbáltam élesben sosem: nyomatékkulcs és 103 Nm ;)
Amikor cserélem, szép nyugodtan átnézem, mi hogy áll, kitisztítom a fékeket, átnézem a felfüggesztést, ha kell, akkor cserélem, ami olyan. Múltkor így vettem észre, hogy letört a lengéscsillapítón a rugóból az alja.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53956 Dátum: 2022.10.10 21:52:57 »

- nem nagyon akarok ezzel is én foglalkozni

Amikor időpontot foglalsz, elviszed, megvárod, ezt mind más teszi meg helyetted? Ja! Úgy tényleg jobb!  :whistling:  ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53957 Dátum: 2022.10.10 22:03:31 »
Jó, bevallom, nekem van segítségem (azóta majdnem egy óráig tart  :lol:)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53958 Dátum: 2022.10.10 22:44:50 »
Amikor időpontot foglalsz, elviszed, megvárod, ezt mind más teszi meg helyetted? Ja! Úgy tényleg jobb!  :whistling:  ;)
Igen, és közben szocializálok. Beszélgetek az emberekkel, kapcsolatot ápolok. Jobban esik.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Beszélgessünk
« Válasz #53959 Dátum: 2022.10.11 12:45:33 »
Amikor időpontot foglalsz, elviszed, megvárod, ezt mind más teszi meg helyetted? Ja! Úgy tényleg jobb!  :whistling:  ;)

Már biztosan van ilyen szolgáltatás is, de én valahogy nem bíznám másra az autómat.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53960 Dátum: 2022.10.22 18:13:00 »
Elfelejtettem mi annak az oldalnak a címe ahol robbantott ábrákat szoktunk böngészni, hogy kiderítsük a part-numbereket a megrendeléshez. Valaki tud segíteni?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53961 Dátum: 2022.10.22 18:33:56 »
Nem a toyodiy.com?
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53962 Dátum: 2022.10.24 18:15:39 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53963 Dátum: 2022.10.26 19:53:30 »
Sziasztok!  Yaris 1-ben meghalt az önindító. Felújítottam, beszereltük, működik minden. Kérdésem:kell-e ilyenkor a biztosítékokat illetve a reléket ellenőrizni?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53964 Dátum: 2022.10.27 06:35:07 »
Baj nem lesz belőle...
music     

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53965 Dátum: 2022.10.27 07:32:58 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53966 Dátum: 2022.11.01 16:55:21 »
https://europe.autonews.com/technology/phantom-braking-shakes-tesla-honda-others

Még sem volt olyan hülyeség az a vélekedés, hogy több kütyü (elektronika) = több hibalehetőség...
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53967 Dátum: 2022.11.01 17:58:44 »
https://europe.autonews.com/technology/phantom-braking-shakes-tesla-honda-others

Még sem volt olyan hülyeség az a vélekedés, hogy több kütyü (elektronika) = több hibalehetőség...

Igen, ma olvastam itt...  :hmmmm:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Beszélgessünk
« Válasz #53968 Dátum: 2022.11.01 21:08:34 »
Én azért itt különbséget tennék a valóban felesleges kütyük, mint a sávelhagyásra figyelmeztető; a táblafelismerő; az önvezetés úgy magában...  :hmmmm: ; az automatikusan lekapcsoló távolsági fényszóró - és persze a jó öreg esőérzékelős ablaktörlő meg az Aut világítás felkapcsolás.
És betiltanám az összes nappali menetfényes autót, amiben nincs megoldva, hogy az felkapcsolja a hátsó világítást is, mert sajnos 10-ből 9 sofőr ezt nem teszi meg..., és bizony fogalma sincs róla, hogy "hátul" éppen semmije sem világít...  :eek:

Viszont az olyanok, mint a fényre sötétedő visszapillantó, a tempomat, az elektromos ülésállítás (amivel akár mm-eket is állíthatsz a pozíción), természetesen az Aut váltó, sőt ide sorolnám talán még a holtérfigyelő-t is. Na ezeknek talán tényleg van értelme.

És persze ott van még a teljesen felesleges és értelmetlen kategória is, mint a kormányfűtés, a kinyithatatlan teli panoráma tető, a led-es lámpák (amiknek a cseréje szép összeg 1-1 koccanásnál), a betörők dolgát megkönnyítő kulcs nélküli indítás és nyitás, na és persze az elektromos rögzítőfék.

Természetesen, szerintem.  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53969 Dátum: 2022.11.01 22:13:57 »
Én azért itt különbséget tennék a valóban felesleges kütyük, mint a sávelhagyásra figyelmeztető; a táblafelismerő; az önvezetés úgy magában...  :hmmmm: ; az automatikusan lekapcsoló távolsági fényszóró - és persze a jó öreg esőérzékelős ablaktörlő meg az Aut világítás felkapcsolás.
És betiltanám az összes nappali menetfényes autót, amiben nincs megoldva, hogy az felkapcsolja a hátsó világítást is, mert sajnos 10-ből 9 sofőr ezt nem teszi meg..., és bizony fogalma sincs róla, hogy "hátul" éppen semmije sem világít...  :eek:

Viszont az olyanok, mint a fényre sötétedő visszapillantó, a tempomat, az elektromos ülésállítás (amivel akár mm-eket is állíthatsz a pozíción), természetesen az Aut váltó, sőt ide sorolnám talán még a holtérfigyelő-t is. Na ezeknek talán tényleg van értelme.

És persze ott van még a teljesen felesleges és értelmetlen kategória is, mint a kormányfűtés, a kinyithatatlan teli panoráma tető, a led-es lámpák (amiknek a cseréje szép összeg 1-1 koccanásnál), a betörők dolgát megkönnyítő kulcs nélküli indítás és nyitás, na és persze az elektromos rögzítőfék.

Természetesen, szerintem.  :innocent: ;)
Hadd vitatkozzak, mert használok többet is ezek közül  :flowers:

Vészfék asszisztens: nálam előbb kiabál és utána avatkozik be. Eddig 2x sikerült aktiválnom a beavatkozást. Egyszer túl nagy lendülettel álltam be a garázsba - ezerszer tettem már meg - és befékezett. Másodszor az M1-en, amikor 2-vel előttem valaki megijedt a belső sávban és satut nyomott. Minimálisan, de előbb fékezett az automatika és ilyenkor megemelt nyomással maximális fékerőt ad. A szerencsém az volt, hogy a mögöttem levő Mercedes is rendelkezett vele, így a kocsi segge is megúszta. Becsipogni többször szokott, nagyon óvatos, de bebambulás esetén nagyon hasznos.

DRL: mi értelme fényes nappal a hátsó világításnak? Semmi. Egy automata világítás kapcsolóval együtt évente kb 10x kell manuálisan belenyúlnom a tompított felkapcsolásánál, egyébként tökéletesen teszi a dolgát. Beállítható, hogy milyen szürkület esetén kapcsoljon tompítottat és így egyben hátsó világítást. Nálam ezt elég hamar megteszi. Ténylegesen a szürkület kezdetekor átvált. Amikor nekem kell kapcsolni: köd esetén, ha mellette fent már süt a nap és nyári zápor esetén, amikor ez nem jár sötétedéssel.
A technikát hibáztatni, mert a vezető hülye/tudatlan/vezetésre alkalmatlan, szerintem nem jó dolog. Ugyanis a műszerfal világítás nappali menetfény esetén teljes fényerejű. Tehát ha valaki sötétben ezt nem veszi észre, nem égeti ki a szemét, az hülye/vak/mindkettő.
Az, aki beül egy mai autóba és nem veszi a fáradságot, hogy megismerje a lámpák működését még ELÖTTE, az alakalmatlan bármilyen gépjármű vezetésére. Miért a technika a hibás? Ha a Ladán nem kapcsol lámpát este - ami sokesetben megesesik ma is -, az jobb? Pl. kb 4 éve éjjel 3-kor egy sima kétszámjegyű úton jött velem szembe egy ilyen fantom nulla világítással. De városban számtalanszor találkozom hasonlóval. Ott is a technika a hibás?  :hmmmm:

Sávelhagyás: megakadályozhatja, hogy egy bealvás esetén a szalagkorláton vagy az árokban köss ki és ne ébredj fel soha  :excl:. Nem vagyok büszke rá, de volt egy olyan napom 2 éve, amikor túllhúztam a napot és este 7 körül - nagy valószínűséggel - bealudtam az M1-en. Stresszes, reggel 5-kor kezdődő nap, a fél országot bejárva, COVID miatt stresszes napon eszerint megeshetett velem. Nem részletezem, de nagyon jókor volt ez bekapcsolva  :whistling:. Mondok más hasznát is: ha úgy váltanál sávot, hogy nem használsz irányjelzőt, csipog ;) Az Avensisben nem aktív az, tehát nem nyúl bele a kormányba, csak kiabál és villog.

LED vagy xenon világítás: 13 éve használom. Sokkal jobban látok vele (ugye ezt nem kell indokolni, hogy miért is jó) és még EGYSZER SEM villogott senki, hogy az én jó szexmunkás anyukám ... A gyári LED fényszóró cseréje egy koccanás esetén fájdalmas összeg. Viszont egy elütött kivilágítatlan kerékpáros/gyalogos élete is ér annyit - szerintem.  :yes:

Ha a holttér figyelőt jónak tartod, akkor a sávelhagyás figyelmeztetést miért nem? Benézheted ezt, de azt nem?  :hmmmm:

Van nálam automatikus távolsági fényszóró kapcsoló is. Nagyon ritkán hibázik, tudja a lakott területet, jól kezeli az előtted haladót és jól kapcsolja a szembejövő esetén is. De ezt simán nélülözném (én gyorsabban kapcsolom vissza a refit, mint az automatika)

Tábla felismerő: a sebesség határot jelző táblákat azonosítja - nálunk Mo-n nagyon rossz arányban. De érdekes, hogy Ausztriában és Németországban sokkal jobban megy ez neki. Nálunk nagyon ritkán raknak ki feloldó táblát, míg az említett két országban mindig. Idónként begyüjt olyan "táblát", ami nem volt (pl autópálya lehajtó száma, kamion hátulján nagyobb matrica). Csak a Toyota rendszerét ismerem, nem tudom, hogy más gyártónál jobb-e a helyzet.
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.01 22:17:46 írta Nagycitrom »