Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 6997436 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Robcsa

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53805 Dátum: 2021.10.07 21:12:52 »
Sziasztok!



Gondolkodom egy MK3 as Supra vásárláson.

Van valakinek tapasztalata, vagy véleménye arról, hogy mi a különbség egy 3.0 literes és egy 3.0 Turbó között. (a lóerő különbség az meg van)

Nem vagyok egy sport autó szaki, de nagyon tetszik a típus.

Tudtok esetleg valakit aki nagyon vágja ezt a típust?

Üdv Robi

ntomcsy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53806 Dátum: 2021.10.07 21:17:24 »
Ha a sapka lenne a rossz, akkor sem szabadna hideg motornál, hogy 1-2 perc alatt nyomás keletkezzen a kiegyenlítőben... Valamint ha leveszem a sapkát, gőzöl is egy kicsit (füstgáz?)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53807 Dátum: 2021.10.08 13:17:00 »
a nyomorult Skodánál belementem egy hangerfej felujitásba és kiba.ott motorcsere lett a vége. aztán a kevesett futott cseremotor is hengerfejes lett. Na ott adtam fel az egész bohockodást és  besétaltam egy buzuki szalonba és lehúztak a kártyámról egy új autót. elegem volt!  :nono: 

Az új autó rossz - öreg autó is jó ügyben:
Egy új autó új! érted! te járatod be finoman nem valami paraszt padlózza a hideg motort minden reggel. Én azért nem vettem motoros kaput (+1M ft) mert amig kiszállok és becsukom a kaput jár a motor, 20mp. ez kell pont.  valóban ki vannak grammolva az új autók de a korral nem lehet küzdeni.  Tiszta lappal kezdesz nem más szarát söpröd évekig.

öreg autó: Neked egy HÁLÁS öreg autód van. Tudom, nekem is ilyen volt a corollám. szerettem. Splitbe elvitt többször 25 évesen. DE csak ez az egy autóm, volt ilyen! Többi pokol.
A mai autók 10%a se ilyen! Ezt fogd fel.
Nincsennek ilyenek.
Értem. Sajnos sokszor a szerelők megbízhatatlanok. Ügyfél fizet, vagy nincs autó, ügyfél először bízik, és fizet is, ennyi. Ezért nem viszem szerelőhöz, hacsak lehet, mert addig sem vagyok kiszolgáltatva. Jó idő, jól érzem magam, tudok rá időt szakítani, akkor kicserélem a kerékcsapágyat. Te is tudod :)
Plusz ezért gondolkozom villanyos autón majd, azon kevesebb szerintem a hibalehetőség, bár ez még nem biztos.
Ha visszaolvasod, akkor szerintem felfogtam én ezt. Nem 10, 1%-a sem. Más kérdés, hogy nem fogadom el, hogy a hozzáállás ma az egy autó 10 év múlva kuka, de tenni nem tudok ellene sok mindent.

Az viszont szerintem nem igaz, hogy ha egy motorhibás autót lelkiismeretesen gyári leírás alapján jó minőségű alkatrészekkel megcsinálnak, hogy az nem lesz jó. Nem lesz jó még ugyanannyi km-t, de 1-2 százezret igen. Kókler munkával xar lesz, ezt aláírom.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9516
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53808 Dátum: 2021.10.08 15:42:54 »
Értem. Sajnos sokszor a szerelők megbízhatatlanok. Ügyfél fizet, vagy nincs autó, ügyfél először bízik, és fizet is, ennyi. Ezért nem viszem szerelőhöz, hacsak lehet, mert addig sem vagyok kiszolgáltatva.

Az viszont szerintem nem igaz, hogy ha egy motorhibás autót lelkiismeretesen gyári leírás alapján jó minőségű alkatrészekkel megcsinálnak, hogy az nem lesz jó. Nem lesz jó még ugyanannyi km-t, de 1-2 százezret igen. Kókler munkával xar lesz, ezt aláírom.

E két mondat kicsit ellentétes de persze nem zárja ki egymást. A realitás viszont inkább az első mondatban van. Jó szerelő ma már nincs - mert az aki tényleg jó (és vakon vállalja is a felelősséget a saját munkájáért) azt vagy nem bírja megfizetni senki, vagy nem itthon dolgozik.

Az emberek egyre kevésbé szeretnek ma már kétkezi munkát végezni (pláne a fiatalabbak), az idősek meg egyre kevesebben vannak, és ők már a legújabb technológiákkal nem igazán tartják a lépést (drága műszerpark stb.). Gyakorlatilag aki ma kétkezi munkát végez, az (tisztelet a kivételnek) többnyire kényszerből teszi, és nem elhivatottságból. Ergo csak túl akar lenni rajta minden nap, minimális megfelelőségi szinten.

Ilyen morál mellett bocsi, de én nem engedném egy ezeridegennek hogy a motoromhoz nyúljon, hacsak nem olyan állapotú az autó, hogy a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Elvégre az autó is csak egy használati tárgy - addig kell használni ameddig lehet, és akkor kell megjavítani amikor elromlik. Szerintem ez még nem az a pillanat.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.08 15:48:12 írta robi (Robi) »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53809 Dátum: 2021.10.08 18:21:21 »
Egyetértek. Majd ha behal a motor akkor szedjük ki. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ntomcsy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53810 Dátum: 2021.10.08 18:25:46 »
Értem én, hogy "menni kell, amíg forog a kereke", de sajnos én nem ilyen vagyok. Az elsö autóm egy Samara volt, amit én is saját kezűleg javítottam. Elvitt mindenhivá, és nsguon szerettük. A második egy E12 Corolla, amit nem kellett javítwni. A mostani Verso egy szuper autó. Nagy, kényelmes, és mindenkit bele tudok "pakolni". Lehet, hogy nem kellene vele foglalkoznom, de én szeretném, ha minden úgy működne rajta, ahogy kell. Nálam ez alap. Ma kaptam idöpontit november 2-re (!) egy megbízható , ex-toyotás autószerelöhöz. Majd jelentkezem a fejleményekkel. Ha addig bárkinek van ötlete a fenti problémákkal kapcsolatban. akkor írjon! Mindenesetre köszi az eddigi tanácsokat!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53811 Dátum: 2021.10.08 18:46:41 »
Ha a sapka lenne a rossz, akkor sem szabadna hideg motornál, hogy 1-2 perc alatt nyomás keletkezzen a kiegyenlítőben... Valamint ha leveszem a sapkát, gőzöl is egy kicsit (füstgáz?)

Ennek fényében sajnos valóban erősen hengerfej gyanús. Illetve egyetértek azzal a hozzáállással, hogy a probléma felszínre kerülése után mihamarabb meg kell oldani a gondot, mert jobb nem lesz soha, csak mégnagyobb kárt tud okozni a fennálló probléma...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53812 Dátum: 2021.10.08 20:44:22 »
E két mondat kicsit ellentétes de persze nem zárja ki egymást. A realitás viszont inkább az első mondatban van. Jó szerelő ma már nincs - mert az aki tényleg jó (és vakon vállalja is a felelősséget a saját munkájáért) azt vagy nem bírja megfizetni senki, vagy nem itthon dolgozik.

Az emberek egyre kevésbé szeretnek ma már kétkezi munkát végezni (pláne a fiatalabbak), az idősek meg egyre kevesebben vannak, és ők már a legújabb technológiákkal nem igazán tartják a lépést (drága műszerpark stb.). Gyakorlatilag aki ma kétkezi munkát végez, az (tisztelet a kivételnek) többnyire kényszerből teszi, és nem elhivatottságból. Ergo csak túl akar lenni rajta minden nap, minimális megfelelőségi szinten.

Ilyen morál mellett bocsi, de én nem engedném egy ezeridegennek hogy a motoromhoz nyúljon, hacsak nem olyan állapotú az autó, hogy a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Elvégre az autó is csak egy használati tárgy - addig kell használni ameddig lehet, és akkor kell megjavítani amikor elromlik. Szerintem ez még nem az a pillanat.

Gondolom nem szó szerinti mondatokra gondoltál, hanem többre  :flowers: Szerintem semmi ellentét nincs itt. Kókány munka rossz, lelkiismeretes munka jó.
Amúgy egyetértek azzal, amiket leírtál (de pl. egy autónál nem tudom, hogyan lehet értelmezni a "minimális megfelelőségi szintet"). Már évekkel ezelőtt sem találtam normális, megbízható szerelőt. Hála Istennek nekem volt gyakorlatom kamaszkoromtól kezdve, ezért nem okozott gondot elvégezni a javítást, egy kivétel van, a lemezmunka, és azt gondolom, ha van egy jó leírás, akkor nagyon sok minden elvégezhető otthon is. Nyilván egyes gyártók már ott tartanak, hogy egy izzócsere is a fél autó lebontását igényelheti, no ilyet nem kívánok venni. Carinához, Samarához, Marutihoz meg nem kellettek annyira spec cuccok, ha nem igen, nagy részük otthon legyártható. Amit megvettem külön az autók miatt, az a szeleplenyomó, a szelepszárszimmering-fogó, a bilincsfogó és a gyűrűösszehúzó, a féltengelycsukló-lehúzó (nem ért semmit), meg a gömbfej kiütő összesen sem volt 50000 pénz. Hosszú évekre elosztva. Tudom, hogy az újabb autók más kategória, de ezért (is) ragaszkodom ehhez a kocsihoz. Amúgy pedig ennek a témának a rendes kibeszélése sajnos meghaladja a kommunikációnak ezt a formáját, legalábbis úgy érzem. De remélem érthető lett, amit leírtam.
Ha lenne pénzem új autóra, nyilván jobb lenne abból a szempontból, hogy a rendben elvégzett karbantartások és normális használat nagyon meg tudják növelni a gépezet élettartamát, Murray mesternek is igaza van. El tudom képzelni, hogy egy jó Toyota simán 10-15 évet is elmegy nagyobb javítás nélkül úgy, hogy normálisan karbantartom. Az más kérdés, hogy lehet egész életemben nem lesz új autóm, de ezért még nem fogok a kardomba dőlni (mert pl. nincs is  :tt2: ).

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53813 Dátum: 2021.10.08 21:12:55 »
Sziasztok!
Valahol az Avensis III topikban már leirtam,hogy hajszál pontosan egy éve vásároltam egy Avensis kombi 2.0 D 2011-es évjáratu 126 Le-s kocsit Tápioszöllösön magánszemélytöl.A kocsi elég szép 312 000 km-rel jol megy,meg minden,CSAK hengerfejesen eladták,én meg beleugrottam.Az ***ás az volt,hogy a paraszt levette a gumigyürüt a kiegyenlitötartály sapkájárol,amit nem vettem észre,CSAK akkor,amikor 130 fölött kinyomta a vizet a kiegyenlitöböl.
Nem tudván mi baja,elsösorban azt a tanácsot kaptam,hogy cseréljük le a sapkát,hátha az a baja.Megérkezett az uj sapka,mikor ki akartam cserélni,akkor szembesültem azzal,hogy nincs gumigyürü.80-90-nel semmi baja nem volt,de mint irtam nagy temponál kinyomta a vizet.Az uj sapkával meg ezt produkálta:

Ügyvédet fogadtam,rendörségi feljelentést tettem,hátha kártéritést követelhetek.Az elado tagadott,a rendörség elutasitott,hogy intézzem polgári perrel.A lényeg,hogy igazságügyi szakértövel kellett volna bebizonyitanom,hogy igy vettem a kocsit hengerfejesen.
Voltam Toyota szervizben,ahol 2.2 millio forintos javitási kalkuláciorol kaptam hivatalos papirt.(gondolván a biroságra jo lesz)Gépmühely 780 ezres szobeli árajánlatot adott.A legolcsobb az volt,hogy vettem bele egy angol kocsibol egy 98 ezer mérföldet futott motort amit mi kicseréltünk.Sajnos mikor nyomkodtuk föl a kábelokat,kiderült,hogy nincs részecskeszürö ebben a motorban,de 85 ezerért átirták a szoftvert és azota tökéletesen müködik.
Na de a lényeg,amire ki akarok térni,hogy nem állnék neki felujitani a motort,mert ha hengerfejes,sikoltatni kell a blokkot is,meg a hengerfejet is,mert aluminium.(Igy lenne tökéletes)
Csak motorcsere,hacsak nem sajnáljuk rá a dohányt...:-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53814 Dátum: 2021.10.08 21:25:11 »
Nem véletlen, hogy ezeknek a dízeleknek az ára mennyire lent van.
Szakértő gondolom ha megvizsgálja, nem azt hozta volna ki, hogy megvetted és rögtön hengerfejes lett, nem? Vagy igen? Nem tudom mennyiért szakértenek, de egy motornál csak látszik, vagy eldönthető, hogy a hiba mikor keletkezett, főleg, hogy most már kint van és nem használod.

Mondjuk az enyémet is olajevősen adták el 308 ezer km-nél, itt a füstölésgátló volt a trükk. Másfél évig szenvedtem, mire meglett  minden hozzá (kb. 80 ezer anyagáron volt 2012-ben), és elkészült. Azóta pöpec, hála Istennek.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.08 21:31:54 írta vd1234 »

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53815 Dátum: 2021.10.08 21:42:03 »
Nem véletlen, hogy ezeknek a dízeleknek az ára mennyire lent van.
Szakértő gondolom ha megvizsgálja, nem azt hozta volna ki, hogy megvetted és rögtön hengerfejes lett, nem? Vagy igen? Nem tudom mennyiért szakértenek, de egy motornál csak látszik, vagy eldönthető, hogy a hiba mikor keletkezett, főleg, hogy most már kint van és nem használod.

Mondjuk az enyémet is olajevősen adták el 308 ezer km-nél, itt a füstölésgátló volt a trükk. Másfél évig szenvedtem, mire meglett  minden hozzá (kb. 80 ezer anyagáron volt 2012-ben), és elkészült. Azóta pöpec, hála Istennek.

Valoszinü,hogy megállapitotta volna,de mennyiért,és mikor kapok pénzt,és addig mi van a kocsival,mi van ha az elado azt mondja nincs pénzem stb-stb!!!???
Mi van a belinkelt videommal a hozzászolásomba?Csak nekem nem jelenik meg???

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53816 Dátum: 2021.10.08 21:58:32 »
Valoszinü,hogy megállapitotta volna,de mennyiért,és mikor kapok pénzt,és addig mi van a kocsival,mi van ha az elado azt mondja nincs pénzem stb-stb!!!???
Mi van a belinkelt videommal a hozzászolásomba?Csak nekem nem jelenik meg???


Most már kint a motor, ráérne a hercehurca, de gondolom neked sem hiányzik  :otlet: Amúgy meg nem szempont, hogy nincs pénze, behajtják adott esetben. Különben kellene lennie, hiszen átadtad a vételárat.

A https-ből vedd ki az s-t ;)
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.08 22:01:00 írta vd1234 »

Robcsa

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53817 Dátum: 2021.10.10 21:13:30 »

Sziasztok!



Gondolkodom egy MK3 as Supra vásárláson.

Van valakinek tapasztalata, vagy véleménye arról, hogy mi a különbség egy 3.0 literes és egy 3.0 Turbó között. (a lóerő különbség az meg van)

Nem vagyok egy sport autó szaki, de nagyon tetszik a típus.

Tudtok esetleg valakit aki nagyon vágja ezt a típust?

Üdv Robi

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53818 Dátum: 2021.10.11 07:14:29 »
Sziasztok!



Gondolkodom egy MK3 as Supra vásárláson.

Van valakinek tapasztalata, vagy véleménye arról, hogy mi a különbség egy 3.0 literes és egy 3.0 Turbó között. (a lóerő különbség az meg van)

Nem vagyok egy sport autó szaki, de nagyon tetszik a típus.

Tudtok esetleg valakit aki nagyon vágja ezt a típust?

Üdv Robi


Szuti  ?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Robcsa

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53819 Dátum: 2021.10.11 08:39:48 »
Szia!

Köszi a tippet, írtam neki, bár már tavaly áprilisban volt fent utoljára.

R.