Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7005703 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk
« Válasz #53790 Dátum: 2021.10.04 20:18:37 »
Csak nem valami tuning folytán került bele egy BMW dízelmotor?  :devil:

De tréfát félretéve, igen kellemetlen lehet az ilyen, de a lényeg, hogy épségben megúszták a dolgot.
Viszont ha nepper volt az a kereskedés, akkor nem tudom milyen összegre és mikor számíthat kártérítés gyanánt...
Persze lehet csak 2-300e Ft-os autóról van szó, ha jól látom a maradványokból ez egy igencsak nem mostanában gyártott Sebring lehetett.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53791 Dátum: 2021.10.06 08:15:45 »

ntomcsy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Beszélgessünk
« Válasz #53792 Dátum: 2021.10.06 09:24:49 »
Sziasztok!
Szeretném, ha segítenétek az alábbiakban:Tavaly nyáron vettünk egy 2011-es Versot 2.0 d4d motorral. Készültem a vásárlásra, rengeteget olvastam, és az autót is lekádereztem. Egy év alatt mentünk vele 16e km-t, olajcserén, és hátsó fékcserén esett át 1év alatt. Két héttel ezelött azonban arra lettem figyelmes, hogy állandóan túlnyomás van a kiegyenlítö tartályban. Az autóban 190e.km van, nagyon egyben van, de a legtöbb szerelö azt mondja, hogy hengerfejes az autó. Azóta már sokat olvastam, hogy nagyon drága mulatság egy motorfelújítás, és nem is akarják vállalni. Hatalmas dilemmában vagyok, hogy mit tegyek, mert az autóval hosszabb távra terveztünk. Mit javasoltok mit tegyek?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53793 Dátum: 2021.10.06 09:57:08 »
Sajnos szerintem is ez a legvalószínűbb hibaok :(
Ha hosszú távra tervezel, akkor megbízható helyen érdemes megcsináltatni számlával, garanciával. Ha tényleg egyben van, ez az ésszerű. Mikor én néztem ezeket, pont ezért a benzineseket listáztam, dízelek kiestek.
Anno a Carinát is gyűrűzni kellett, akkor is lejön a hengerfej, igaz, az 100 alatt megvolt anyagáron. Azóta 62 ezer ment bele és hála Istennek jó.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53794 Dátum: 2021.10.06 10:01:33 »
kedves kartársak,

kicsit kevesebb, mint öt (ebből másfél covidos) év után túl vagyunk a százezredik közös km-en a plusszal. ennyit egy autóval eddig még sosem mentünk.

átnéztem a szervizlistáját:

kötelező szervizek
négy fékbetét és két hátsó (!) féktárcsa
váltóolaj
bal hátsó lámpa (mert összetörtem)
első stabilizáló karok
kipufogó középső bilincs
egy garnitúra téli és nyári gumi
polírozás

most kell még valamit elfáradt alkatrészt cserélni az első futóműben

ja és csomószor lemostam, meg elautóztunk 6100 liter benzint :)

nem rossz ez így, örülünk.  :clap:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53795 Dátum: 2021.10.06 15:41:44 »
Sziasztok!
Azóta már sokat olvastam, hogy nagyon drága mulatság egy motorfelújítás, és nem is akarják vállalni.

Ne kezdj bele motorfelújitásba nem lesz úgysem jó, (nekem sem lett jó) használd amig lehet és gyűjts a köv autóra! Tízéves autó, van még benne öt év aztán viccpénzért elmegy. aztán veszel jobbat
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53796 Dátum: 2021.10.06 19:30:33 »
Ne kezdj bele motorfelújitásba nem lesz úgysem jó, (nekem sem lett jó) használd amig lehet és gyűjts a köv autóra! Tízéves autó, van még benne öt év aztán viccpénzért elmegy. aztán veszel jobbat
Sajnos ebben van realitás.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53797 Dátum: 2021.10.06 20:23:37 »
Ne kezdj bele motorfelújitásba nem lesz úgysem jó, (nekem sem lett jó) használd amig lehet és gyűjts a köv autóra! Tízéves autó, van még benne öt év aztán viccpénzért elmegy. aztán veszel jobbat
Mester! Melyik autód motorját újítottad fel? Miért nem lett jó?

Egyébként ez az egész dolog nem olyan egyszerű szerintem. Ún. hozzáértő "doktorokat" kérdezgetnek, azok meg nagy őszintén válaszolnak olyanokat, hogy a japán autók 15 éves korukra elporladtak már. Nem tudom, a miénk már 27 éves múlt, még mindig nem porladt el hála Istennek, és remélem még 3 év múlva sem fog, pedig az már 2x15 év.
Amúgy ahogy nézem, minél újabb egy autó (értem ez alatt 2008 után a jelen felé), annál hamarabb mennek szét, lehet olvasni, hogy 8-10 évre gyártják őket  :censored:
Ezért mondtam, ha egyben van, akkor még a felújítás is megéri hosszútávra (!), ha normális helyen csinálják.
Persze ezt is lehet, hogy hengerfejes autóval járunk, de nem egy életbiztosítás   :surrender:

Én nem bántam meg a gyűrűzést, azt bánom, hogy nem hamarabb léptem meg. Mondjuk Carina után inkább már az elektromos vonalon gondolkoznék.

(Anno meg MTZ-nél volt módi, hogy tejes vizet tettek a hűtőrendszerbe  :eek:, ami ráégett a hengerfejre és betömte a lyukakat, de nem tudom, hogy ez Toyotánál mit művelne...)
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.06 20:32:48 írta vd1234 »

ntomcsy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Beszélgessünk
« Válasz #53798 Dátum: 2021.10.06 22:03:58 »
Köszi az infókat. Ma beszéltem autószerelökkel, és azt mondják, ha szerencsém van, akkor csak hengerfejtömítést kell cserélni, persze az egyéb tömítésekkel együtt. A blokkot állítólag mindenképp ki kell venni. Nincs más választásom, rá kell fognom magam. Elvileg november elején tudnák kivenni a motort, akkor többet látunk. Én csak attól tartok, hogy soha nem lesz olyan a motor mint eddig volt. Na meg attól, hogy majd azt mondja a szerelö, hogy "ha már kivettük a motort, akkor jó lenne ezt is, meg azt is kicserélni". Mindegy, remélem sikerül majd összehozni nem horror összegböl....

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53799 Dátum: 2021.10.06 23:00:31 »
Én csak attól tartok, hogy soha nem lesz olyan a motor mint eddig volt.
Hát ebben 100% biztos lehetsz. Kérdés hogy azon túl, hogy látod, hogy "állandóan túlnyomás van a kiegyenlítő tartályban" milyen más zavaró jelenség van?

ntomcsy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53800 Dátum: 2021.10.07 06:30:16 »
Más zavaró jelenség nincs. Az autó jól megy, jó a fogyasztás, az olajcsere óta tartja az olajat, nem füstöl, a részecskeszűrö szépen regenerál, és havonta legalább egyszer hosszabb távon is megyek vele. (kb. 700 km).

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53801 Dátum: 2021.10.07 10:42:57 »
Mester! Melyik autód motorját újítottad fel? Miért nem lett jó?

a nyomorult Skodánál belementem egy hangerfej felujitásba és kiba.ott motorcsere lett a vége. aztán a kevesett futott cseremotor is hengerfejes lett. Na ott adtam fel az egész bohockodást és  besétaltam egy buzuki szalonba és lehúztak a kártyámról egy új autót. elegem volt!  :nono: 

Az új autó rossz - öreg autó is jó ügyben:
Egy új autó új! érted! te járatod be finoman nem valami paraszt padlózza a hideg motort minden reggel. Én azért nem vettem motoros kaput (+1M ft) mert amig kiszállok és becsukom a kaput jár a motor, 20mp. ez kell pont.  valóban ki vannak grammolva az új autók de a korral nem lehet küzdeni.  Tiszta lappal kezdesz nem más szarát söpröd évekig.

öreg autó: Neked egy HÁLÁS öreg autód van. Tudom, nekem is ilyen volt a corollám. szerettem. Splitbe elvitt többször 25 évesen. DE csak ez az egy autóm, volt ilyen! Többi pokol.
A mai autók 10%a se ilyen! Ezt fogd fel.
Nincsennek ilyenek.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53802 Dátum: 2021.10.07 10:44:38 »
Köszi az infókat. Ma beszéltem autószerelökkel, és azt mondják, ha szerencsém van, akkor csak hengerfejtömítést kell cserélni, persze az egyéb tömítésekkel együtt. A blokkot állítólag mindenképp ki kell venni. Nincs más választásom, rá kell fognom magam. Elvileg november elején tudnák kivenni a motort, akkor többet látunk. Én csak attól tartok, hogy soha nem lesz olyan a motor mint eddig volt. Na meg attól, hogy majd azt mondja a szerelö, hogy "ha már kivettük a motort, akkor jó lenne ezt is, meg azt is kicserélni". Mindegy, remélem sikerül majd összehozni nem horror összegböl....

Pedig ez lesz! kiveszik a motort és jön a telefon! Hogy baj van. Na ekkor ne jussak az eszedbe. ha egy toyota motort ki kell venni ez már nem toyota.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53803 Dátum: 2021.10.07 11:23:30 »
Más zavaró jelenség nincs. Az autó jól megy, jó a fogyasztás, az olajcsere óta tartja az olajat, nem füstöl, a részecskeszűrö szépen regenerál, és havonta legalább egyszer hosszabb távon is megyek vele. (kb. 700 km).
Na akkor ameddig nagyobb baj nem lesz, én békén hagynám, az tuti. Ha lesz egyáltalán - majd akkor ráérsz ezzel foglalkozni. Tényleg.

Most egy csomó fölösleges kockázatot magadra húzol, mert az hagyján, hogy most megcsinálják, de akaratlakul is okozni fognak egyéb dolgokat amelyeket utólag tisztázni nehéz lesz. Az biztos hogy minden utólagos motorbontás sufninak számít a gyárhoz képest, már egy ilyen autónál. Ez már nem az a dácsia korszak, amikor apósom a konyhaszéken cserélte a hengerfej tömítést.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.07 11:51:54 írta robi (Robi) »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53804 Dátum: 2021.10.07 18:08:17 »
Más zavaró jelenség nincs. Az autó jól megy, jó a fogyasztás, az olajcsere óta tartja az olajat, nem füstöl, a részecskeszűrö szépen regenerál, és havonta legalább egyszer hosszabb távon is megyek vele. (kb. 700 km).

Egész véletlenül nem csak a hűtősapka tömítése, rugója gatya? A hűtőrendszerben 1.1bar túlnyomás normális, ha ezt elengedi a sapka, akkor tud bugyogni a víz a kigyenlítő felé. Rám hozta már a frászt egy ilyen gond, de 3000 Ft-ból orvosolható volt...  :szemez: