Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7031551 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53595 Dátum: 2021.01.06 17:49:29 »
Szia!

Szerintem ez még a kivillogtatós fajta lesz. Carinához tudok leírást itt a 29. oldaltól, nem tudom, az passzol-e a Corollához?

Bocs, de szerintem majd a Corolla topicban lenne ennek a helye  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.06 17:51:50 írta vd1234 »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53596 Dátum: 2021.01.06 18:42:29 »
Egyetértenék a szabályozással. A zéró emissziós autókra való átállást kell ösztönözni. És a minél kisebbekre.
Az nem ellenőrizhető sajnos hogy egy plug-in hibrid gyakorlati használata során ténylegesen mennyire van zéró emissziósan használva, ezért sokan visszaélnek ezzel. Aki pedig megengedheti magának hogy plug-in hibridet vegyen, annak valószínűleg nem fáj annyira a kedvezmények elvesztése.
Egyetertek...szerintem is ideje kivezetni ezt a szabalyt. Es sulyhatarhoz is kotnem....

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53597 Dátum: 2021.01.07 20:08:42 »
Egyébként jópár minden átgondolásra szorul. Pl. a NAV üzemanyag-elszámolási normák is még mindig köbcenti szerint vannak, pedig egy 1,3-as motor lehet 55 lovas is - mondjuk egy Golf II esetén -, de lehet akár 150 lovas is a mai turbós világban, és fogyaszthat átlagban 6, de akár 9 litert is.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53598 Dátum: 2021.01.08 12:32:56 »
Hát így van. Az egész energiaszektort nulláról újra kell gondolni. Jövedéki adó pl. hogyan lehetne csak azon a villanyon amit autóba töltesz?
Hogyan választod szét az otthoni vagy céges használati villanyt, amikor céges telephelyen fognak töltődni a magán tulajdonú dolgozói autók? Ez béren felüli juttatás... Külön villanyóra legyen az autós töltőkön? És ha bedugja valaki a kávéfőző helyére egy kerti hosszabbítóval? Az már adócsalás!

Csomó megoldandó feladat van....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53599 Dátum: 2021.01.08 13:09:08 »
Igen, újra fogják gondolni, kicsit tartok is ettől  :otlet:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53600 Dátum: 2021.01.08 15:22:00 »
Én a mostani agyonbonyolított és kőkorszaki módszert utálom nagyon. Remélem ha újragondolják, észszerűen fogják tenni. És mivel EU tagság van, nagy eséllyel egységes kell legyen, remélhetőleg nem lesz szét "okosítva"...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53601 Dátum: 2021.01.08 15:45:18 »
Nagyon elegem van abból hogy fizetett youtube-rek nyomatját az e autókat hogy az cool. Nem cool.  :devil:
Hűlyitik a népet.
Duma a környezetvédelem, az akksihiány felver minden más árát és ha rárakják a mindenki által használt áramra a jövedéki adót q. ideges leszek.
Van még százévnyi  olaj  modern benzinmotorok vannak már.
remélem beszakad a tesla és viszi magával az egészet.
a toyota elnöke is megmondta hogy megint  kapkodás van.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53602 Dátum: 2021.01.08 17:53:10 »
hát azért szerintem mostanra már jól látszik, hogy az elektromos hajtásnak van jövője. csak az kérdés, hogy az egész jövő az övé-e, vagy csak egy része.

 a világ népességének a túlnyomó része városban lakik. és nem átall a városon belül autózni is. és büdös van. tehát: legyen kevesebb füst. de hogyan? itt áll nyerésre az elektromos hajtás. és lássuk, hogy fejlődik vastagon, tíz év múlva szerintem befér egy mai autóba egy 800 km-es akksi méretben is, árban is.

de mondjuk én az elmúlt nagyon sok évben rendszeresen hajtottam 1400 km hosszú utakat. ott az e-hajtás még sokáig nem rúg labdába. nomeg mi van a gazdasági szempontból sokkal fontosabb teherforgalommal? ott még nagyon sokáig csak dízel valószínű. a teherhajózásról ne is beszéljünk.

mindenesetre a hangsúly momentán a városok szennyezettségének a csökkentése. hosszabb távon talán a hidrogén hajtás? ennek kapcsán nem vagyok optimista, de ez legyen az én bajom :)


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53603 Dátum: 2021.01.09 14:50:12 »
Nem kell oda 10 év, a technológiát már feltalálták, a tömeggyártást kell csak kitalálni.
Biztos hogy nem az egésze fog átállni elektromosra. A cél az hogy minél olcsóbb legyen átállni, és erre minden esély meg is van, hiszen egy elektromos autó fajlagos előállítási ára már most jóval alacsonyabb mint egy most még hagyományosé ugyanakkora méretben, már csak az üzleti modelleket kell kitalálni rá és akkor csak jön a bumm amikor már a hülyének is meg fogja érni átállni elektromosra.

Romániában és Németországban is voltak sikeres állami programok a gépjárműpark fiatalításához, az ősrégi 1300-as Dácsiákat le lehetett adni gyűjtőpontokba utalványokért, amiket fiatalabb autók árába beszámították. Az utalvány értéke az ős vasak piaci értékének 10-szeresét is elérte. Ezek mintájára lehet majd bevezetni hasonlót azoknak, akiknek csak arra kell az autó hogy a városban eljussanak A-ból B-be, pl. gyerekeket oviba/suliba cipelni, munkába járni, bevásárolni. Ilyen felhasználó rengeteg van (sőt, az autós többsége ilyen). Ilyen célra olcsó, kicsi, és könnyen fenntartható autó kell, az elektromos megoldás erre tökéletesen megfelel. Az ilyen sofőr ritkán jár a városon kívülre, pláne vidékre, netán külföldre. Ha mégis megtenné évente párszor, részesítse előnybe a tömegközlekedést (vonat stb.) azzal is jobban kíméli a környezetet, mint most amikor saját 1.0-ás motort üveghanggal hajtja szét az autópályán 110-el.

Akiknek nagyobb távokra van szükségük azok maradnak fosszilisek, előrevetítendő hogy ezek ára egyre magasabb lesz, mert tuti lesz rá külön környezetszennyezési adó stb. Arra lesz ösztönözve a nép hogy a nagy távokra használjon közösségi közlekedést, ami szennyez ugyan, de fajlagosan kevesebbet, mert egy busz káros anyag kibocsájtása elosztva a teljes utasszámmal kevesebb, mint ha mindenki saját autóban ülne, mint most.

A helyes hozzáállás egyre inkább az, hogy az fizet, aki szennyez.


« Utoljára szerkesztve: 2021.01.09 14:54:29 írta robi (Robi) »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53604 Dátum: 2021.01.09 16:23:26 »
(...)

A helyes hozzáállás egyre inkább az, hogy az fizet, aki szennyez.

Ezt először javaslom bevezetni a légiközlekedésbe is!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53605 Dátum: 2021.01.09 17:14:33 »
Nem kell oda 10 év, a technológiát már feltalálták, a tömeggyártást kell csak kitalálni.
Csak. Egy pár évtizede már bajlódnak ezzel a csakkal.
Biztos hogy nem az egésze fog átállni elektromosra. A cél az hogy minél olcsóbb legyen átállni, és erre minden esély meg is van, hiszen egy elektromos autó fajlagos előállítási ára már most jóval alacsonyabb mint egy most még hagyományosé ugyanakkora méretben, már csak az üzleti modelleket kell kitalálni rá és akkor csak jön a bumm amikor már a hülyének is meg fogja érni átállni elektromosra.
Akkor lesz minél olcsóbb átállni, ha két dolog olcsóvá tételét meg lehet oldani:
1. az akkumulátorok előállítása
2. az áram ára.
Jelenleg egyikre sincs orvosság.
Az akkumulátorok ára nem azért magas, mert nem tudják elég nagy példányszámban gyártani, hanem mert a jelenleg ismert technikák mindegyikénél szükség van (legalább) egy-egy olyan anyagra, amelyikből kevés van és/vagy nehezen kibányászható. Ameddig nem találnak olyan anyagösszetételű akkumulátort, amelyik olcsón (+ kevés szennyezéssel) előálltható, utópia az elektromos közlekedés.
Az áram ára pedig egy pillanat alatt az egekbe lesz, aha olyan mennyiségben lesz rá szükség, amennyit az elektromos autózás igényelne tömegszinten, és ahogy korábban is írta valaki, amíg nem lehet szétszedni a "közlekedési" és a mindennapi élethez szükséges áramra, mindenki ott fog trükközni, ahol nem szégyelli.
Akiknek nagyobb távokra van szükségük azok maradnak fosszilisek, előrevetítendő hogy ezek ára egyre magasabb lesz, mert tuti lesz rá külön környezetszennyezési adó stb. Arra lesz ösztönözve a nép hogy a nagy távokra használjon közösségi közlekedést, ami szennyez ugyan, de fajlagosan kevesebbet, mert egy busz káros anyag kibocsájtása elosztva a teljes utasszámmal kevesebb, mint ha mindenki saját autóban ülne, mint most.

A helyes hozzáállás egyre inkább az, hogy az fizet, aki szennyez.
Lásd feljebb, az elektromos autózás "előállításához" több környezetszennyezésre van szükség, tehát előrelépés igazságos alapon nem lesz, csak politikain, de amíg az olajlobbi jól áll, addig nem lesz, nem lehet komolyabb változás.
A legnagyobb szennyezők pedig továbbra is vígan szennyeznek - tengerjáró tankerhajók, repülők.
Ehhez csak egy megjegyzés. Nem tudom, ki emlékszik még - egyáltalán ki élt már akkor - az Exxon Valdez hajó katasztrófájára. Ez lassan 32 éve volt, de a környezeti hatásai még ma is durvák.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53606 Dátum: 2021.01.09 17:22:24 »
Még valami.
Most mondja a fiam, hogy látta valahol (tv, vagy yt), hogy az elektromos autókat úgy lopják, hogyha utcai töltőn hagyta a tulaj, leszedik a töltőt, és rátesznek egy ahhoz hasonló végű kütyüt, ami hozzá tud férni az egész autó rendszeréhez, és akár el is tudják indítani az autót így.
music     

Sárközi András

  • Vendég
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53607 Dátum: 2021.01.09 17:26:21 »
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Magyarországon kb. 3.8 millió személygépkocsi van forgalomban és kb. 14.5 év az átlagéletkor..
Az áram áránál sokkal nagyobb probléma lesz, hogy hogyan lehet majd tölteni az autókat, ki fogja kiépíteni és mekkora  költséggel a töltőket.
Egy lakótelepen, ahol már a parkolóhelyekért komoly harc van, eltudjátok képzelni, hogy milyen harcok lennének a töltési lehetőségért?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53608 Dátum: 2021.01.09 23:51:02 »
De maga a mennyiség is gond.
Egy-egy kánikulai nyári napon már így is előfordul - nem feltétlenül csak nálunk - hogy beleremeg az ellátó rendszer az áramfelhasználásba, ha nálunk 100.000-es, kontinensnyi léptékben 10.000.000-s nagyságrendben terjednének el az elektromos autók, az energia-katasztrófához vezetne.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53609 Dátum: 2021.01.10 10:26:08 »
De maga a mennyiség is gond.
Egy-egy kánikulai nyári napon már így is előfordul - nem feltétlenül csak nálunk - hogy beleremeg az ellátó rendszer az áramfelhasználásba, ha nálunk 100.000-es, kontinensnyi léptékben 10.000.000-s nagyságrendben terjednének el az elektromos autók, az energia-katasztrófához vezetne.

Ezt melyik zongoraműből sikerült levezetni????????? Bizonyára annak annak az oratóriunak a részeként, amiből a 2.5 milliós kedvezmény sem elég,- + még az elszámolható tüzelőanyag normát is igazítsa a NAV  a  megvásárolt  vas ,tü.anyag fogyasztásához, mert akkor sikerülhet kimaxolni - a jelenlegi jogszabályi környezetben -  amit az adófizetők zsebéből huzhatik a tiszelt honpolgár!
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.10 10:28:14 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu