Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7029579 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53085 Dátum: 2019.03.18 22:38:24 »
90% hogy szanaszét van rohadva az alja.

Járt nálam anno egy osztrák Celica, kb ilyen évjáratú. Azokon ugyanez a felépítésű (belső dobos rögzítőfék, üzemi tárcsafék) fék van. Kézifék hibával hozta a srác. Olyan szinten volt kirohadva a féklemez, hogy a betétek felfüggesztési pontjai helyén több cm átmérőjű lyukak voltak. A maradék anyagot pedig kereszthornyúval bárhol átböktem...

Természetesen minden más hasonló állapotban volt, bölcső is lyukasra (!) rohadva, stb. Gyakorlatilag totálkár volt a csili-vili, megkimélt belterű, tökéletes motorikus állapotú autó...

Szóval az osztrák-német autót nagyon meg kell nézni, mert iszonyat gyorsan rohadnak, az intenzív, és agresszív sózás miatt.

uriember

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53086 Dátum: 2019.03.18 22:42:27 »
Egyébként melyik gyártású a legjobb alapvetően (kaszni, motor, alvázvédelem) a japán - én ezt gondolom a legjobbnak -, az angol vagy a török összeszerelésű? Vagy rozsda szempontjából tökmindegy?
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.18 22:53:20 írta uriember »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53087 Dátum: 2019.03.18 22:59:29 »
Egyébként melyik gyártású a legjobb alapvetően (kaszni, motor, alvázvédelem) a japán - én ezt gondolom a legjobbnak -, az angol vagy a török összeszerelésű? Vagy rozsda szempontjából tökmindegy?
Mindegy.
music     

uriember

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53088 Dátum: 2019.03.18 23:03:18 »
Szóval érdemes emelőn vagy aknából jól átnézni a csilivili autót is...Na szép. Csak a Toyotára jellemző ez vagy általában az osztrák-német autókra? Magyarországon forgalomba helyezett autókra ez nem érvényes?
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.18 23:04:59 írta uriember »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53089 Dátum: 2019.03.18 23:05:37 »
Győri telepen van egy eladó Corolla, tehát az autó már itt van benn, rendszámmal, forgalmival adják az autót előleg után. Szóval NEM én kerestettem autót nepperrel, itt van már, jelzem van osztrák szervizkönyve (bár szerintem azt se kunszt hamisítani), bár az autó úgy néz ki, mint aminek reális km állása van. Szép, sértetlen, kormány nincs kifényesedve, ráadásul egy 16 éves autónál nem is tudom, megéri macerálni bármit is, mert nagyobb futással is elvinnék. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/corolla/toyota_corolla_wagon_1_4_linea_sol_klimas_2db_gyari_kulcs-14047726
Ilyet semmiképpen nem mernék megvenni. Ha ÁFA-val trükköztek és átfuttatták egy szlovák cégen, akkor lefoglalhatják a kocsit. NAV még nem repült rá, de idő kérdése mikor kezdik. Másik az említett rozsda. Harmadik a tekerés, bár ez kikerülhető az "állapotot veszünk nem kilométert" mantrával. Kintről kocsit csak úgy érdemes szerintem, hogy a neppert bizonyos példányokért kiküldi az ember. Ha ez nem megoldható, akkor Magyarországon üzembe helyezett kocsit kell nézni.

Egyébként melyik gyártású a legjobb alapvetően...
A 80as években gyártott, rozsdásodás ellen megfelelően fürdőzött alváz. Ha nem akarsz 29+ éves kocsit, akkor mindegy.

uriember

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53090 Dátum: 2019.03.18 23:16:42 »
Most egy 97-es Primerám van, de az utóbbi 2 évben kezdett rügyezni az alja meg a küszöbök, ezért akartam egy újabbat, de ezek után elgondolkodom rajta, hogy kilakatoltatom a haverral. 2 küszöb 15 rugó, ajtók alját kell foltozni, aztán egy jó alváz, üregvédelem és újabb pár évet kapott a jármű. Aztán pár év múlva talán lesz több lóvé egy frissebbre. Elég lehangoló, amiket mondtok...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53091 Dátum: 2019.03.19 09:26:18 »
Csak abba gondolj bele, hogy alapvetően miért ad el valaki egy bőven 10+ éves autót! Ez már nem az a kor, amikor azért, mert jön az újabb...
A Toyota márkáról annyit lehet elmondani, hogy a legmegbízhatóbb márka, de ez sem hibamentes, és nyilván a használtpiac nem a TÜV hibastatisztika arányait fogja visszatükrözni: akinek van egy (szinte) hibamentes tizenéves autója, az miért adná el, hisz semmi baja, amit kap érte, az viszont kevesebb, mint az az érték, hogy a meglévőt ismeri, és az jól működik. A "Kovács úr 26 év elteltével megvette élete második autóját" jelenség pedig ritka.
A rozsdásodás kifejezetten az osztrák, német területre jellemző a sózás, illetve a németalföldön sem ritka a tenger közelsége (= folyton párás, sós levegő) miatt. Meglepő módon az olaszoktól néha ki lehet fogni egész megkíméltet is.
music     

uriember

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53092 Dátum: 2019.03.19 16:12:57 »
Köszönöm, okosodtam...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53093 Dátum: 2019.03.19 17:38:54 »
Most egy 97-es Primerám van, de az utóbbi 2 évben kezdett rügyezni az alja meg a küszöbök, ezért akartam egy újabbat, de ezek után elgondolkodom rajta, hogy kilakatoltatom a haverral. 2 küszöb 15 rugó, ajtók alját kell foltozni, aztán egy jó alváz, üregvédelem és újabb pár évet kapott a jármű. Aztán pár év múlva talán lesz több lóvé egy frissebbre. Elég lehangoló, amiket mondtok...
Régi autónál a biztonság az örök dilemma: hogy fog viselkedni balesetben? Ez különösen igaz a küszöb lakatoláson átesett kocsikra. Olyan is van amiből harmonika lesz, de olyan is amibe az eredetinél vastagabb lemezből hajtogatnak újat és nem rogyik meg amikor rá kerül a sor.
10 év feletti autóknál van egy szűk szegmens aki a kora miatt cseréli, de a többség azért tesz így, mert nem akar rá költeni, mert elérte a költségigény azt a szintet, ami neki nem kényelmes, vagy ami már nem gazdaságos.  Ami jó állapotú, nem igényel szervízt, annak az árát akkor is megkérik, ha korosabb a járgány. Ha szervízigénytelen kocsit akarsz, akkor a 4500-6000€-s szegmensben nézelődj.
Az aránylag rendben lévő kintről hozott autónkba belement 300.000Ft. Első nagyszervíz ~120k(összes szíj, minden folyadék, vízpumpa, hiányzó patentek), két típushiba(feszültségszabályzó+akku 50k, váltócsapágy ~150k). A kocsit a német tulaj azért adta el valószínűleg, mert kinti rezsióradíjakkal a kocsi árát rá kellett volna költenie. És ez egy jó állapotú kocsi volt a piacon, a kínálat felső szegmenséből.
A kocsira költeni kell, ami soha nem lesz gazdaságos, de ezt még ma sem fogadja el mindenki. Például Totalcar PRN rovatában is ment az első részekben az, hogy ennyit-meg-annyit kell rá költeni és hű, ez nem gazdaságos. Az autó pénzbe kerül, nem befektetés, soha nem lesz gazdaságos. Nem azért toljuk bele a lóvét, hogy az legyen a családi aranytartalék. Az olcsó belépő ár általában a magas kezdő szervízköltségekkel jár karöltve.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53094 Dátum: 2019.03.20 09:11:37 »
Az olcsó belépő ár általában a magas kezdő szervízköltségekkel jár karöltve.

Egyszer láttam ezt a videót, nem mindenben értek vele egyet, de kiindulásnak nem rossz:
https://www.youtube.com/watch?v=I4ArgsnpYCw
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53095 Dátum: 2019.03.20 09:48:52 »
Például Totalcar PRN rovatában is ment az első részekben az, hogy ennyit-meg-annyit kell rá költeni és hű, ez nem gazdaságos.
Annak a rovatnak érezhetően az az üzenete hogy kicsit nyomjuk le az itthoni állomány átlag életkorát. 10 év felett már csak roncsot kapsz és kész :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #53096 Dátum: 2019.03.20 13:23:07 »
Én Avensisem is 14 éves lesz Októberben, azért "kicsit" messze van még a roncs kategóriától...  :innocent: :D ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53097 Dátum: 2019.03.20 20:27:29 »

A rozsdásodás kifejezetten az osztrák, német területre jellemző a sózás, illetve a németalföldön sem ritka a tenger közelsége (= folyton párás, sós levegő) miatt. Meglepő módon az olaszoktól néha ki lehet fogni egész megkíméltet is.

khm.
csaxolok, a só nem párolog ;)
tehát: a tengerparton csak akkor rozsdásodik az autó, ha belemész vele a vízbe :D

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53098 Dátum: 2019.03.20 20:29:46 »
Anno a Passatra 17-27 éves kora közt 1.8 milliót költöttem el. Lehet rajta vitatkozni, hogy volt-e ennek értelme, de egyrészt a költségek apránként jelentkeztek, nem egyszerre, másrészt az a kocsi szerelem volt. 27 éves korára végül győzött a családi kassza racionalitása, de a srác akinél most van lényegében renoválta.
Csikós cikkei a Totalcaron tökéletesen bemutatják, hogy az idős kocsi is megfelelő műszaki szinvonalon tartható (egy kamionnyi zsetonból  :whistling: ). A TCPRN rovatban szereplő járgányokban nem az a különleges, hogy pénz költését igénylik, hanem az, hogy ezt 10+ éves korukban nem kapják meg és emiatt vannak rom állapotban. Ott a legtöbb kocsinak a csodaváró tulaj a problémája, akinek nem fülik a foga hozzá, hogy banánra áldozzon.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53099 Dátum: 2019.03.20 20:31:02 »
...
Kit látnak szemeim! :D Remélem már lehajtott tetővel jársz. :D