Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7025007 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52770 Dátum: 2018.06.26 13:22:16 »
Pár hónapja jártam úgy Toyota szervizben, hogy végigültem a szalon rész összes kiállított személyautóját. Megállapítottam, hogy a mostani modellválasztékból pénzt nem nézve (Prius-szekció nem volt ebben benne) legfeljebb a Verso megvásárlása jönne szóba, az is fenntartásokkal, (azaz Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis, Rav4 nem) és akkor még csak azt néztem, hogy tetszik-e, jó érzés lenne-e benne ülni és vezetni azt az autót.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52771 Dátum: 2018.06.26 13:24:56 »
Mert letaglózó minősegÉRZETET(!) ad. Nem minőséget... Amit látsz, fogsz, szagolsz, mind prémium ÉRZETŰ, persze, csak újkorában. Az ergonómia hibátlan, a kormány-ülés tetszőleges alkatra rászabható. Mindez együtt egy elégedettség érzést kelt a legtöbb emberben.
Igen, csak ezzel annyi a gond, hogy ha még minőségérzetet SEM kelt, akkor a legtöbb ember el sem jut a megvásárlás gondolatáig :no: :excl:
Nálam ez nem szempont, de még nekem se kéne most a Toyota-választék túlnyomó része.
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52772 Dátum: 2018.06.26 13:31:40 »
Mert letaglózó minősegÉRZETET(!) ad. Nem minőséget... Amit látsz, fogsz, szagolsz, mind prémium ÉRZETŰ, persze, csak újkorában. Az ergonómia hibátlan, a kormány-ülés tetszőleges alkatra rászabható. Mindez együtt egy elégedettség érzést kelt a legtöbb emberben.
Nemhiába hangsúlyozom az ÉRZETET...
Ahogy music is írja, ha nincs minőségérzet hiába magyarázod a minőséget... Miért gondoljam, hogy ami a látszat mögött van az tuti, amikor az is gáz ami szem előtt van. Arról nem is beszélve, hogy x millió forintért legyen már minőségérzet! Mégsem trabantról beszélünk!

Új autót vennék, vagy max 3 éveset csak akkor jönne szóba a Toyota ha olyan extra ajánlat lenne, ami visszautasíthatatlan. Egyiknek sem tetszik a belseje, és mégiscsak azt fogom nézni évekig. Mondjuk külsőre sem, de ez már az én problémám.

Ismét mondom, hogy ameddig egy 4 éves Auris 1.6 benzin kombi annyiba kerül, mint egy hasonló motorizáltságú és felszereltségű Focus újan(!!!) szalonból addig nem igazán van érv az Auris mellett.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52773 Dátum: 2018.06.26 13:59:01 »
Ahogy music is írja, ha nincs minőségérzet hiába magyarázod a minőséget... Miért gondoljam, hogy ami a látszat mögött van az tuti, amikor az is gáz ami szem előtt van. Arról nem is beszélve, hogy x millió forintért legyen már minőségérzet! Mégsem trabantról beszélünk!

Új autót vennék, vagy max 3 éveset csak akkor jönne szóba a Toyota ha olyan extra ajánlat lenne, ami visszautasíthatatlan. Egyiknek sem tetszik a belseje, és mégiscsak azt fogom nézni évekig. Mondjuk külsőre sem, de ez már az én problémám.

Ismét mondom, hogy ameddig egy 4 éves Auris 1.6 benzin kombi annyiba kerül, mint egy hasonló motorizáltságú és felszereltségű Focus újan(!!!) szalonból addig nem igazán van érv az Auris mellett.
A jövőjöket nem tudjuk, de ha megnézed egy  régebbi Fokus és egy Corolla/Auris árát utóbbi sokkal jobban tartja az árát, mert mindenki tudja , hogy a Toyota tartósabb, tovább bírja. Én is úgy olvasom ki, hogy a KIA teljesen felzárkozott a japán, europai konurrenciához, sőt!!! A Golf érzete, meg nem ér több milliót-legalább is nekem nem .

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52774 Dátum: 2018.06.26 14:10:01 »
A jövőjöket nem tudjuk, de ha megnézed egy  régebbi Fokus és egy Corolla/Auris árát utóbbi sokkal jobban tartja az árát, mert mindenki tudja , hogy a Toyota tartósabb, tovább bírja. Én is úgy olvasom ki, hogy a KIA teljesen felzárkozott a japán, europai konurrenciához, sőt!!! A Golf érzete, meg nem ér több milliót-legalább is nekem nem .
Drágábban veszem, még jó, hogy jobban tartja az árát. Ha a másikat olcsóbban veszem, és kb annyival olcsóbban is adom el, akkor ugyanott vagyok, legalább kevesebb pénzem áll benne.
Amúgy én a Corollát 9 éve használom, és a következő autóval sem tervezek rövidebb időre. Ilyen távon az értékvesztés más kevésbé érdekes, 10-14 éves autóknál azért nincs olyan nagy különbség.

Én 2009 szeptemberében 2,25 millióért vettem a Corollát, akkor volt 2 év 9 hónapos. Ha most eladnám akkor Marci szerint olyan 1,2 körül tudnám eladni, tehát buktam rajta ~1 milliót. Ha vettem volna egy Focust 1,6-1,7 körül, azt most 6-800 ezer körül tudnám eladni, tehát buktam rajta egy milliót. Hol a probléma? Arányaiban lehet, hogy kisebb az értékvesztése, de nominálértéken azonos, csak közben több pénzed állt benne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52775 Dátum: 2018.06.26 14:25:31 »
Mert letaglózó minősegÉRZETET(!) ad. Nem minőséget... Amit látsz, fogsz, szagolsz, mind prémium ÉRZETŰ, persze, csak újkorában. Az ergonómia hibátlan, a kormány-ülés tetszőleges alkatra rászabható. Mindez együtt egy elégedettség érzést kelt a legtöbb emberben.
Nemhiába hangsúlyozom az ÉRZETET...
De azt veszi meg a user, ha bemegy a szalonba új autóért. Mert ugye úgy keletkezik a használt kocsi, hogy eladták újonnan. Sok pénzért. És ezért a sok pénzért nem vesz Auris belsőt csak azért, hogy a második-harmadik tulaj elégedettebben simogassa meg az új használt autóját, de klassz vagy így tíz évesen is.
Szóval akkor ki is csinálja ezt jobban? [emoji6]
Lehet fikázni a VW csoport autóit ezért a CSAK ÉRZETRE JÓ dologért, de új kocsit kell eladni, nem a használtat. Az önérzetet és a becsületet meg ne keverjük bele az üzleti életbe, mert a Toyota sem jótékonysági intézmény. Amit megtehet, azt kispórolja a kocsikból, ha ezzel 5 $-t nyer. Ilyen darabszám mellett ez sok pénz. Tehát az imádott autómárkánk is ugyanazt csinálja, csak máshol. Mindenki eldöntheti, hogy melyik szimpatikusabb neki.

Tapatalkkal küldve


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52776 Dátum: 2018.06.26 14:26:34 »
Igen, csak ezzel annyi a gond, hogy ha még minőségérzetet SEM kelt, akkor a legtöbb ember el sem jut a megvásárlás gondolatáig :no: :excl:
Nálam ez nem szempont, de még nekem se kéne most a Toyota-választék túlnyomó része.
Nálam sem szempont, de nem gondolom hogy igénytelen lennék, mert elégedett vagyok a Verso belsejével. Szerintem nincs semmi baja.
Én is végigültem a Sakurában az összes kiállított modellt, nem minőségi problémáim voltak, hanem gyakorlati,  funkcionalitást érintő észrevételeim - nem véletlen a Verso-t választottam, mert gyakorlati használhatóságát tekintve ez volt szerintem a legjobb választás. Minőségileg szerintem (már amennyit egy szalonban beleülve meg tud tapasztalni az ember) egyik modellel sem volt semmi gond.

Beültem új KIÁba is (Carens-be) a 1 utcával odébb a Duna Autóba, ott inkább az volt a baj, hogy a felszereltségi szintek voltak bénán összerakva. Pl. volt elektromosan állítható ülésmagasság, de nem volt elektrokromatikus visszapillantó tükör.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52777 Dátum: 2018.06.26 22:36:45 »
2005-ben a szétrohadást elkezdő Favorit helyett kellett egy közlekedési eszköz, megbízható mechanikával és férőhellyel. Valamint a reménnyel, hogy nem kell az út mentén várni az autómentőt olyan helyen ahol nem beszélem a benszülöttek nyelvét.
A COV ezt maradéktalanul teljesítette, csak a mélygarázs fordulója szűk. Így lett beszámítva 16-ban az Auris hibridbe aminek a tengelytávja egy picit rövidebb. No és persze már nincs szükség állandó 4 emberes futásokra fullra pakolva.
Továbbra is maradt az elvárás a megbízhatóság, tartósság mellett. Az az igazság, hogy a “csicsa” teljesen hidegen hagy. Persze azért tetszik, hogy egy csöppet pöpecebb az etalon S100-nál 😉

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52778 Dátum: 2018.06.26 23:17:11 »
Igen, csak ezzel annyi a gond, hogy ha még minőségérzetet SEM kelt, akkor a legtöbb ember el sem jut a megvásárlás gondolatáig :no: :excl:
Nálam ez nem szempont, de még nekem se kéne most a Toyota-választék túlnyomó része.
Soha nem vennek meg ujonnan egy japan autot. Egyertelmuen leszallo agban vannak. Talan egy koreait. Meginkabb valami europait.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52779 Dátum: 2018.06.26 23:27:35 »
Pár hónapja jártam úgy Toyota szervizben, hogy végigültem a szalon rész összes kiállított személyautóját. Megállapítottam, hogy a mostani modellválasztékból pénzt nem nézve (Prius-szekció nem volt ebben benne) legfeljebb a Verso megvásárlása jönne szóba, az is fenntartásokkal, (azaz Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis, Rav4 nem) és akkor még csak azt néztem, hogy tetszik-e, jó érzés lenne-e benne ülni és vezetni azt az autót.
Mayernél múltkor én is végigültem őket. Arra jutottam, hogy a 2003-2009-es Toyota évjáratok után ha továbbra is ragaszkodom a márkához, de egyben a T25-ben meglévő minőségérzethez is, akkor csak Lexus van mint lehetőség. Ha ma néznék újautót, akkor nem biztos hogy Toyota lenne a nyerő. Sőt.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52780 Dátum: 2018.06.28 10:08:44 »
2005-ben a szétrohadást elkezdő Favorit helyett kellett egy közlekedési eszköz, megbízható mechanikával és férőhellyel. Valamint a reménnyel, hogy nem kell az út mentén várni az autómentőt olyan helyen ahol nem beszélem a benszülöttek nyelvét.
A COV ezt maradéktalanul teljesítette, csak a mélygarázs fordulója szűk. Így lett beszámítva 16-ban az Auris hibridbe aminek a tengelytávja egy picit rövidebb. No és persze már nincs szükség állandó 4 emberes futásokra fullra pakolva.
Továbbra is maradt az elvárás a megbízhatóság, tartósság mellett. Az az igazság, hogy a “csicsa” teljesen hidegen hagy. Persze azért tetszik, hogy egy csöppet pöpecebb az etalon S100-nál 😉

E11 Corolla, 4A-FE, vagy 4E-FE motorral (nem vvt-i), lehetőleg HB, mert az japán, és mentes pár típusnyűgtől. Ha nem volt törve nem nagyon rohad (legalábbis kritikus helyen nem), és agyonüthetetlen. 4-500e közt már lehet elcsípni igazán jót.  ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52781 Dátum: 2018.06.28 22:24:41 »
Tud valaki segíteni abban, hogy mi az a Toyota emblémás gomb a középkonzoltól balra, közvetlenül a rádió bekapcsológomb mellett balra? A 6. képen látszik először, de a 7.-en még jobban.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.28 22:28:18 írta music »
music     

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52782 Dátum: 2018.06.29 08:12:59 »
Az alakja alapján nekem Bluetooth egységnek tűnik, azok voltak ilyen formájúak. (a gombok feliratát nem tudom kivenni)
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.29 08:19:37 írta xpet »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52783 Dátum: 2018.06.29 08:55:12 »
Az alakja alapján nekem Bluetooth egységnek tűnik, azok voltak ilyen formájúak. (a gombok feliratát nem tudom kivenni)
Én is arra tippelnék, esetleg a riasztónak valami egysége. De az biztos, hogy utólagos cucc, és a Toyota szerintem csak matrica rajta. Gyárilag nem csinálják ilyen otrombára.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52784 Dátum: 2018.06.29 16:20:56 »
Parrot kihangosítónak tűnik.  :yes: