Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 6942028 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52725 Dátum: 2018.06.12 10:08:38 »
Én ezt értem, és nyilván én is a biztosra mennék, ha a saját zsebemre menne a játék. Írtál korábban arról, hogy milyen Skodás hibákkal találkoztál, amiért így vélekedsz róluk? Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el.
Most majd' 11000 km-nél tartok. Az elmúlt 3000km-en az olajszint stagnál (mióta pótoltam). Kollégám, aki az előző flottából is kapott egy 1,2 TSI-t, azt mondta, hogy ezeket gyárilag sem töltik tele olajjal, azaz, a nívón csak félig van a szint. Nos, ha ebből elfogy 3-4 deci, az azért túlzás nélkül mondható, hogy semmi. Tehát, ha ezt leszámítom, én nem tudom azt mondani a mostani autómra, hogy gépészetileg xar lenne. Ma megjártam Szegedet, több, mint 200 km 5,3-as átlaggal, klímázva (110 tempomat). Nagyon gyűlölnöd kell valamiért a márkát, hogy erről a kocsiról ennyire rossz véleménnyel legyél.
A szememben, egyébként, a Ford sincs a Skodánál magasabban. Nem véletlen a 3F szabály, hogy benne van a Ford. Szerintem az is és a Skoda is újonnan megvéve max 5-6 évig jó, de aztán célszerű megszabadulni tőlük. Mint minden némettől...
LOL már Bepit is kezdi megtörni az új német autó :D
Még emlékszem (legalábbis azon a bulin erre a részre) amikor Barna ecsetelte hogy sose venne új autót mert az értékvesztés meg a bla bla, meg hogy ő meg tud mindent csinálni az E11-esén. Eltelt azóta pár év, lett gyerek meg egy null km-es Yaris, legutóbbi állapot szerint soha többé nem ül használt kocsiba, csak újba, mert mindig csak szerelgetni kellett és mennyire elege lett belőle :)
Gyerekek megyünk át a vén zsémbes g**i korba, valljuk be :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52726 Dátum: 2018.06.12 10:15:31 »
LOL már Bepit is kezdi megtörni az új német autó :D
Még emlékszem (legalábbis azon a bulin erre a részre) amikor Barna ecsetelte hogy sose venne új autót mert az értékvesztés meg a bla bla, meg hogy ő meg tud mindent csinálni az E11-esén. Eltelt azóta pár év, lett gyerek meg egy null km-es Yaris, legutóbbi állapot szerint soha többé nem ül használt kocsiba, csak újba, mert mindig csak szerelgetni kellett és mennyire elege lett belőle :)
Gyerekek megyünk át a vén zsémbes g**i korba, valljuk be :D
Prego, sosem volt saját új autóm, cégesből is ez az első. Ráadásul, nem is akármilyen, mert valszeg egy Fabiával nem lennék teljesen elégedett (kaptunk a cégnél ilyeneket is, 1,0 TSI- hatalmas a különbség az Oczi és a Fóbia között). Ezt a céges autómat úgy kezelem, mintha a sajátom lenne, hiszen, évi 30 000-et ülök benne. Most azt gondolom, mint amit eddig is, hogy ha az ember új autót használ (vesz, vagy kap), akkor tulajdonképpen tök mindegy, melyiket használja, mert szinte minden mai új autó jónak mondható, csak kis különbségek vannak közöttük. Ami nagyon nem mindegy, hogy 5-6 évenes ezek az egykoron kiváló új autók milyenek lesznek. Mivel addig a cég nem tartja meg őket, ezért valóban, ez a kérdés kevésbé foglalkoztat. Ettől még vigyázok rá. Kíváncsi vagyok, hogy kizárólag az én használatommal milyen autó lesz 4 év és 150 000 km után.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52727 Dátum: 2018.06.12 10:55:11 »
LOL már Bepit is kezdi megtörni az új német autó :D
Még emlékszem (legalábbis azon a bulin erre a részre) amikor Barna ecsetelte hogy sose venne új autót mert az értékvesztés meg a bla bla, meg hogy ő meg tud mindent csinálni az E11-esén. Eltelt azóta pár év, lett gyerek meg egy null km-es Yaris, legutóbbi állapot szerint soha többé nem ül használt kocsiba, csak újba, mert mindig csak szerelgetni kellett és mennyire elege lett belőle :)
Gyerekek megyünk át a vén zsémbes g**i korba, valljuk be :D
Látszik, hogy én vagyok a vén a csoportban  :lol:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52728 Dátum: 2018.06.12 11:25:30 »
Látszik, hogy én vagyok a vén a csoportban  :lol:
Azon túl, hogy AZ vagy, Te választhattál autót, én meg nem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52729 Dátum: 2018.06.12 11:29:08 »
Én ezt értem, és nyilván én is a biztosra mennék, ha a saját zsebemre menne a játék. Írtál korábban arról, hogy milyen Skodás hibákkal találkoztál, amiért így vélekedsz róluk? Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el.
Most majd' 11000 km-nél tartok. Az elmúlt 3000km-en az olajszint stagnál (mióta pótoltam). Kollégám, aki az előző flottából is kapott egy 1,2 TSI-t, azt mondta, hogy ezeket gyárilag sem töltik tele olajjal, azaz, a nívón csak félig van a szint. Nos, ha ebből elfogy 3-4 deci, az azért túlzás nélkül mondható, hogy semmi. Tehát, ha ezt leszámítom, én nem tudom azt mondani a mostani autómra, hogy gépészetileg xar lenne. Ma megjártam Szegedet, több, mint 200 km 5,3-as átlaggal, klímázva (110 tempomat). Nagyon gyűlölnöd kell valamiért a márkát, hogy erről a kocsiról ennyire rossz véleménnyel legyél.
A szememben, egyébként, a Ford sincs a Skodánál magasabban. Nem véletlen a 3F szabály, hogy benne van a Ford. Szerintem az is és a Skoda is újonnan megvéve max 5-6 évig jó, de aztán célszerű megszabadulni tőlük. Mint minden némettől...
A gyárilag félnivóig töltött olaj is no comment, ez is a céget minősíti.
Én pont eléggé gyűlölöm a skodát és a vw csoportot, mert van elég komoly tapasztalat.
- Feleségemnek volt Skoda Roomster 1.2 TSI céges kocsija, mindenhol az éreztem benne, hogy szándékosan lebutított vacak (kicsi ülés, derékszögben álló hátsó üléstámla, rövid ülőlap, még 1-2 helye sorjás is volt), soroljam még?
- Van a családban 2-es Fabia 1.4 szívó benzin. Szalonból vették újan, és be volt készítve a csomagtartóba az olaj. 15 ezernél bele is kellett tölteni és azóta is folyamatosan eszi, mintha muszáj lenne. Fogy belőle a hűtőfolyadék, és azon is azt lehet érezni, hogy csomó mindenben szándékosan van elrontva (ha pedig csak ilyet tudnak, az még nagyobb gáz).
- Feleségem munkahelyén sokáig csak Skoda volt a flotta (tizenvalahány autó). Ezek mind flottakezelt autók, tehát újan vették, rendesen szervízelve márkaszervízben stb. Volt olyan Octavia ami többet állt szervízben, mint ment, volt olyan, ami évekig le volt állítva, mert nem találták meg a hibáját. Azt hiszem 11 autóból kettő ilyen, az elég rossz arány. Volt 3 dízel Roomster, abból is volt ami hónapokig állt (nem volt 1 éves), mert nem tudták mi a baja. Volt olyan, amiben mindig lemerült az akku, de a szervíz sem tudta megmondani, hogy miért... És itt mindössze tizenvalahány autóról beszélünk, így elég rosszak az arányok. Ha 100 autóra jutnának ilyen számok, az is gáz lenne...

Aztán átálltak a Fordokra, amit olcsóbb megvenni, olcsóbb a szervíze, és sokkal jobb minőség, nem kell olajat töltögetni stb.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52730 Dátum: 2018.06.12 12:01:41 »
Olaj témában lehet csak én vagyok értetlen, de lassan lement a 21. század ötöde és még mindig manuálisan kell töltögetni. Ha van egy rendszer aminek van egy minimumszintje, amin szokott lenni egy liter puffer a max szintig, akkor miért nem lehet betenni egy plusz kiegészítő rendszert amiben ott csücsül -2 liter extra olaj, levegőtől elzártan, amiből automatikusan pótol a motor felé, ha kell? A rendszer például sípolhatna ha kifogyott ez az extra 1-2 liter. Így még mindig lenne elég olaj(~1 liter) a motorban és nem az lenne, hogy minimumszint alá ment, felvillan a piros ikon, de addigra kuka a motor. Nem értem hogy erre hogy a francba nincs igény.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.12 12:03:42 írta Silent »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52731 Dátum: 2018.06.12 12:14:27 »

Én pont eléggé gyűlölöm a skodát és a vw csoportot, mert van elég komoly tapasztalat.
Volt olyan Octavia ami többet állt szervízben, mint ment, volt olyan, ami évekig le volt állítva, mert nem találták meg a hibáját. Azt hiszem 11 autóból kettő ilyen, az elég rossz arány. Volt 3 dízel Roomster, abból is volt ami hónapokig állt (nem volt 1 éves), mert nem tudták mi a baja. Volt olyan, amiben mindig lemerült az akku, de a szervíz sem tudta megmondani, hogy miért... És itt mindössze tizenvalahány autóról beszélünk, így elég rosszak az arányok. Ha 100 autóra jutnának ilyen számok, az is gáz lenne...

Aztán átálltak a Fordokra, amit olcsóbb megvenni, olcsóbb a szervíze, és sokkal jobb minőség, nem kell olajat töltögetni stb.

Mondi, nálam jobban senki nem köpködi a skodát de ezért ez túlzás. a skodák nem olajevősők, vízet mondjuk igen .. állandó hengerfej gond.
ha valaki hónapokig nem találja meg egy skodában a hibát,  ami nem egy Tesla   az ne foglalkozzon autószereléssel.

egy 3e ftos kábellel egy laikus ki tudja olvasni a hibát, el tudja kezdeni a hibakeresést.

nálam a Ford kb uaz mint a skoda.  és inkább egy octavia mint egy mondeo.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52732 Dátum: 2018.06.12 12:31:02 »
Azon túl, hogy AZ vagy, Te választhattál autót, én meg nem.
Oké, majd sajnállak ha ráérek...  :whistling: :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52733 Dátum: 2018.06.12 12:35:37 »
Mondi, nálam jobban senki nem köpködi a skodát de ezért ez túlzás. a skodák nem olajevősők, vízet mondjuk igen .. állandó hengerfej gond.
ha valaki hónapokig nem találja meg egy skodában a hibát,  ami nem egy Tesla   az ne foglalkozzon autószereléssel.

egy 3e ftos kábellel egy laikus ki tudja olvasni a hibát, el tudja kezdeni a hibakeresést.

nálam a Ford kb uaz mint a skoda.  és inkább egy octavia mint egy mondeo.
Oké, nem mondom, hogy minden skoda olajevős, de azért lássuk be, gáz, hogy a szalonból elhozott új autóban oda van készítve az olaj a csomagartóba, és van pöpec kialakított helye az olajosflakonnak...
Az én Corollám 220 ezer km-rel, max nívón megy olajcserétől olajcseréig. És igen, én is szoktam szidni, mert volt vele gondom, de azért ebben pont erős.

Hibakeresés: flottás autók, csak márkaszervízbe lehet hordani. Több szervízben is megfordultak ezek az autók, de azért ne feltételezzük, hogy ott mindenki hülye...
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.12 12:37:38 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52734 Dátum: 2018.06.12 12:40:50 »
Ne legyen már elvárás, hogy a céges autón, az elegáns ruhában járó munkavállaló nézegesse az olajat és töltögessen utána...

De tudok még mesélni: A roomsteren angol nyelvre volt állítva a BC, de ha valami nyűgje volt (és elég gyakran volt 50 ezer km alatt, addig volt nálunk) akkor azt csak németül tudta kiírni...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52735 Dátum: 2018.06.12 15:17:20 »
Olaj témában lehet csak én vagyok értetlen, de lassan lement a 21. század ötöde és még mindig manuálisan kell töltögetni. Ha van egy rendszer aminek van egy minimumszintje, amin szokott lenni egy liter puffer a max szintig, akkor miért nem lehet betenni egy plusz kiegészítő rendszert amiben ott csücsül -2 liter extra olaj, levegőtől elzártan, amiből automatikusan pótol a motor felé, ha kell? A rendszer például sípolhatna ha kifogyott ez az extra 1-2 liter. Így még mindig lenne elég olaj(~1 liter) a motorban és nem az lenne, hogy minimumszint alá ment, felvillan a piros ikon, de addigra kuka a motor. Nem értem hogy erre hogy a francba nincs igény.
Már az is elég lenne, ha nem 2 liter elfogyásakor kiabálna, hanem már fél liter esetén is  :yes:  Mondjuk hideg motor esetében indításkor jelezhetne egy olaj szintet mondjuk pár dl pontossággal (negyed-fél-háromnegyed-max).
A pufferrel egy baj van, ugyanolyan olajnak kell benne lenni, mindig, mint a motorban. Tehát ha másra vált a szerviz (márpedig a beszállító sem ugyanaz állandóan), akkor az kuka. Nekem ez kicsit bonyolultnak tűnik. Főleg kishazánkban, ahol ahány olajcsere, annyiféle olaj. Jó, ha legalább a viszkozitása ugyanaz marad.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52736 Dátum: 2018.06.12 15:48:58 »
Már az is elég lenne, ha nem 2 liter elfogyásakor kiabálna, hanem már fél liter esetén is  :yes:  Mondjuk hideg motor esetében indításkor jelezhetne egy olaj szintet mondjuk pár dl pontossággal (negyed-fél-háromnegyed-max).
A pufferrel egy baj van, ugyanolyan olajnak kell benne lenni, mindig, mint a motorban. Tehát ha másra vált a szerviz (márpedig a beszállító sem ugyanaz állandóan), akkor az kuka. Nekem ez kicsit bonyolultnak tűnik. Főleg kishazánkban, ahol ahány olajcsere, annyiféle olaj. Jó, ha legalább a viszkozitása ugyanaz marad.
Pedig egyszerű, olyan rendszer kell, hogy leengedéskor, abból is kifolyik. És akkor +1 liter olaj kell bele, és semmi extra teendő nincs vele.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52737 Dátum: 2018.06.12 16:25:20 »
Már az is elég lenne, ha nem 2 liter elfogyásakor kiabálna, hanem már fél liter esetén is  :yes:  Mondjuk hideg motor esetében indításkor jelezhetne egy olaj szintet mondjuk pár dl pontossággal (negyed-fél-háromnegyed-max).
A pufferrel egy baj van, ugyanolyan olajnak kell benne lenni, mindig, mint a motorban. Tehát ha másra vált a szerviz (márpedig a beszállító sem ugyanaz állandóan), akkor az kuka. Nekem ez kicsit bonyolultnak tűnik. Főleg kishazánkban, ahol ahány olajcsere, annyiféle olaj. Jó, ha legalább a viszkozitása ugyanaz marad.
Ez egy 2 literes automata rátöltögető (lenne). Direkt légmentesen elzárva, hogy ne "öregedjen" az olaj betöltés előtt.  Nyilván kaphatna ez is egy diagnosztikát, de az se lenne ördögtől való, hogy a műszerfalon kijelezze, hogy fél litert rá kellett töltenie. Esetleg kiírhatná, hogy az előző fél literes rátöltés óta mennyi km lett megtéve. Manapság már nagyon kevésnek érzem azt az 1 liter mennyiséget a min-max között. Viszont vannak esetek amikor nem fogy egy liternél több olaj, tehát felesleges lenne eleve +2 literesre méretezni a rendszert.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52738 Dátum: 2018.06.12 18:23:03 »
Oké, inkább ne kelljen ilyennel foglalkoznom 15e km-en keresztül. Magyarul bírjon ki ennyit lényeges olajfogyasztás nélkül (max fél liter ennyi km alatt).

Nekem elég fura, hogy egy újonnan vásárolt, csak általam használt Avensisen kell megtanulnom, sok "szar" francia, Honda, BMW után, ezt a fogalmat hogy olajfogyasztás.  :wacko:  :nonono:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52739 Dátum: 2018.06.12 19:41:51 »
Oké, nem mondom, hogy minden skoda olajevős, de azért lássuk be, gáz, hogy a szalonból elhozott új autóban oda van készítve az olaj a csomagartóba, és van pöpec kialakított helye az olajosflakonnak...
Az én Corollám 220 ezer km-rel, max nívón megy olajcserétől olajcseréig. És igen, én is szoktam szidni, mert volt vele gondom, de azért ebben pont erős.

Hibakeresés: flottás autók, csak márkaszervízbe lehet hordani. Több szervízben is megfordultak ezek az autók, de azért ne feltételezzük, hogy ott mindenki hülye...
Nekem az az érzésem, hogy kevés tapasztalat alapján ítéled el a márkát. Ott a Roomster: formára jópofa, de eleve haszongépjárműnek tervezve, a'la Praktik, ráadásul, ha jól emlékszem, Fabia padlólemezre, azaz, kisautó. A mai Fabia III-ban is vannak olyan részletek, amiktől az Octaviából átülve is viszolygok. De ez nem jellemzi/jellemezheti az egész márkát. Ami kritikával illettem az Octit, azok számomra apróságok, simán és boldogan együtt lehet velük élni. Valami olyasmit jelentenek, hogy ha rajtam múlna, én nagyjából tudom, hol kellene hozzányúlni, hogy egy számomra "szinte" tökéletes autót kapjunk. De az, hogy valami nem 100%, hanem csak 96, az attól még nagyon jó, mint új autó.
A Fabia II eleve a Skoda egyik leggyérebb típusa, nagyon visszabutított modell és igen, nálunk a cégnél is vannak ilyenek, és eszik az olajat új koruk óta. A komfortjuk kellemetlen, mert egyrészt lusta a motorjuk, másrészt dübög a kasztni, zajosan gördül (195-ös gumik). Nem tetszetős, na. De ez az Octavia egészen más. Nem a legjobb létező autó, de amire egy két gyerekes családnak szüksége van, azt igen jól tudja és nem drága. Igen, 5-6 évesen lehet, hogy lesz baja, de újként messze van attól a gyűlölni való terméktől, aminek leírtad.
Nálunk ez most a 2. komplett vállalati flotta. Az elsőnél, a rettegett 1,2 TSI motorokkal volt 1-2 kollégám, akinek problémája támadt: az egyiknek nyúlt a lánca 108 000km-nél, a másik alatt megállt az autó Dunántúlon, nyaralás közben. Utóbbinál a tankban lévő valamilyen szenzor hibája miatt letiltott a vezérlő, tréler és kölcsön Yaris hozta őket családostúl haza. A harmadiknál eltört a kuplung egyik egysége. De volt több, mint 200 autó a flottában, összességében kedvelték a típust, ezek voltak a kirívó hibák. Ez a III-as (240db), pedig egy nagyságrenddel komolyabb autó minden téren. Ember nem kívánhat ennél jobb céges, új autót magának. ;-)

Nem, nem vagyok Skoda fan, de nincs okom elégedetlenségre. Nekem a Toyota marad az, ami mindig is volt, saját pénzből csak azt vennék, de cégesnek kiváló a Skoda.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i