Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7022328 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52650 Dátum: 2018.05.04 19:44:28 »
nemtom. hagyjuk.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52651 Dátum: 2018.05.05 21:44:43 »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52652 Dátum: 2018.05.06 09:08:32 »
Egyrészt a kivándorlással a legpotensebb munkavállalók mennek el, így aki marad az sokszor nem a krémet képviseli. Másrészt a munkaerőhiány miatt azt is fel kell venni aki kevésbé alkalmas vagy képzett.
Elég durva tényleg. Amerre szoktam járni 3 darab kézi autómosó is bezárt (kézi: ahol 2-3 ember fél órán át sikálja kivül-belül a kocsidat némi pénzért cserébe), vélhetően az autómosás már nem éri meg embereknek, mint munkalehetőség. Maradnak a gépi mosók meg az önkiszolgáló pénzbedobós hányadékok.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52653 Dátum: 2018.05.06 12:05:58 »
Elég durva tényleg. Amerre szoktam járni 3 darab kézi autómosó is bezárt (kézi: ahol 2-3 ember fél órán át sikálja kivül-belül a kocsidat némi pénzért cserébe), vélhetően az autómosás már nem éri meg embereknek, mint munkalehetőség. Maradnak a gépi mosók meg az önkiszolgáló pénzbedobós hányadékok.

Van azért még néhány.

Valamint olyan humanoid is akad még, aki képes és hajlandó saját kacsóit bevetni a kívánt tisztítottsági eredmény érdekében! Igaz, hogy közben alig van mód  a kütyüket baxtatni. :whistling:

de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52654 Dátum: 2018.05.06 13:56:54 »
Elég durva tényleg. Amerre szoktam járni 3 darab kézi autómosó is bezárt (kézi: ahol 2-3 ember fél órán át sikálja kivül-belül a kocsidat némi pénzért cserébe), vélhetően az autómosás már nem éri meg embereknek, mint munkalehetőség. Maradnak a gépi mosók meg az önkiszolgáló pénzbedobós hányadékok.
Autómosó nálunk szerencsére nem gond, de programozót felvenni lepkehálóval kell és 4-6 hónap is lehet mire a megfelelőt megtalálod. Szállodába pincért meg takarítót alig lehet találni. Nejeméknél felvettek takarítót, mire elborzadva közölték, hogy de hát ők a WC-t nem fogják pucolni... Szomszéd gyerek végzett grafikus, lébecol a mamahotelben. Nem megy el grafikusnak dolgozni netto háromszázezerért, mert 40 percet kéne buszozni vagy autózni a munkába. A tesója végzett szakács, de ő sem megy el a szakmájába, szintén háromszázért, mert túl sokat kell dolgozni. Apjuk mondta, hogy jövőre kénytelenek lesznek, mert kirakja őket az ajtó elé. 20 éve ugráltam volna örömömben ha teljes fizetést kapok az állásomban.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52655 Dátum: 2018.05.06 14:29:01 »
utcánkba az összes harmincas pár nyomja a mamahotelben és sok milliós autóban feszitenek, százezres kutyák, naponta jön a gyúrópor futár és jobban is néznek ki mint én !   :sorcerer:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52656 Dátum: 2018.05.14 11:48:13 »
ez a folyamat szükségszerű. a perifériáról mindig a központba áramlik a pénz, tudás, miazmás. a lényeg, hogy ne a lánc végén legyél, hanem valahol középen. ha tőled is mennek el, hozzád is jöjjenek. persze mint mindig, most is átesünk a ló másik oldalára, most ott tartunk, hogy annyi pénzért se jön dolgozni a magyar, amennyit nyugatabbra se feltétlenül lehet összeszedni...támogatom, hogy emelkedjenek a fizetések, alkalmazottakat nagyon alulfizetik magyarországon. sok vállalkozónak egyébként atomjól megy a szekér az utóbbi években, kicsinek-nagynak egyaránt, csak ennek meg kéne jelennie egy szinttel lejjebb is. meg is jelenik egyébként, de talán nem elég gyorsan és nem kellő mértékben.


ps. ha a szülők a gyereket harmincévesen nem baxták még ki a nagybetűs életbe, akkor meg is érdemlik, hogy rajtuk maradjon

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52657 Dátum: 2018.05.21 13:39:19 »
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52658 Dátum: 2018.05.21 14:26:40 »
Hova vezet, ha nem tartják be az olajcsere intervallumot?
Sajnos azért ebben a Toyota is vastagon segédkezett. Akárhogy is számolom, 18 éve nem tud olyan motort tervezni, aminél ugyanazon okból nem jönne elő az olajevés problémája. Szűk olajjáratok, rossz anyagú, geometriájú lehúzó gyűrűk. A mai napig ugyanezek a hibák okozzák az olajevés a Toyota motorokban. Nem olyan drasztikusan rossz a helyzet, mint anno volt 2000-2005 között a VVT-i motoroknál, de meg van. Maximálisan karbantartott, mindig időben minőségi olajjal szervizelt motorok kezdik 100-200e km között enni az olajat. Csak a környezetemben több ilyet tudok (pl az első T27-em is).  :censored:
Azt, hogy az elhanyagolt szerviz erre rátesz 2 lapáttal, nem vitatom. De ezt csak erre nem lehet fogni, sajnos .  :nonono:
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.21 19:10:56 írta Nagycitrom »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52659 Dátum: 2018.05.21 18:16:54 »
akkor ezek szerint a vvti motorok előtti 4a-fe béka corolla motor az utolsó ami ok?  :cry:
a régi yarisokban sincs olajevés egy tudom, nem?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52660 Dátum: 2018.05.21 19:09:49 »
Mi a régi?
Meg azért ez nem azt jelenti, hogy zabálja az olajat, nem az 1 liter/1000 km kategória.
akkor ezek szerint a vvti motorok előtti 4a-fe béka corolla motor az utolsó ami ok?  :cry:
a régi yarisokban sincs olajevés egy tudom, nem?

Tapatalkkal küldve


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52661 Dátum: 2018.05.21 20:30:34 »
Mivel a használók elfelejtették rendszeresen ellenőrizni az olajszintet, valószínűleg csak akkor töltöttek utána, amikor az elégtelen olajnyomást jelző piros lámpa bevillant, vagy folyamatosan világítani kezdett a műszerfalon.

Ilyenkor az jut eszembe, hogy a valamikor az 1960-as '70-es években feltalált "elégtelen olajnyomást jelző lámpa" miért maradt ilyen. El nem hiszen, hogy a mai technológiák birtokában miért nem lehet az érzékelőket közelebb tenni a gócpontokoz. Spec itt az olajjáratok eltömődését lehetne érzékelőkkel mérni, és akkor nem az utolsó utáni pillanatban lenne visszajelzés a bajról.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52662 Dátum: 2018.05.21 21:46:18 »
A németek(?) megtanulták. (Már nem emlékszem pontosan, melyik gyár járt így, de Gödöllőn mesélte a helyszínt jól ismerő oktatónk.)
Kedves arab ország traktorokat vásárol (kb 70’es évek) gyártó örül, nagy üzlet, traktoristákat betanit, traktorokat leszállítja.
 Bingó.
Pár hónap után jön a telex (akkor ez volt a hivatalos), az összes traktor elromlott!
Fejvakarás a gyárban, hamar repülőre egy csapat, kimennek, az összes traktorban ég az olajcserét jelző lámpa.
Nem látták a piros lámpát, kérdezték. De, jött a válasz, és nagyon megörültek neki, hogy ilyen szép piros lámpa is van benne.!
Mérnökök beszereltek egy nagyon kellemetlen hangú kereplőt a piros lámpa mellé x üzemóránál.
Hát.... működött. Amikor megszólalt, az arab traktoros ijedtében kiugrott, a traktor meg ment amig tartott a gázolaj... :lol:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52663 Dátum: 2018.05.22 07:58:13 »

Ilyenkor az jut eszembe, hogy a valamikor az 1960-as '70-es években feltalált "elégtelen olajnyomást jelző lámpa" miért maradt ilyen. El nem hiszen, hogy a mai technológiák birtokában miért nem lehet az érzékelőket közelebb tenni a gócpontokoz. Spec itt az olajjáratok eltömődését lehetne érzékelőkkel mérni, és akkor nem az utolsó utáni pillanatban lenne visszajelzés a bajról.

Azért van olyan autó, ahol van olajSZINT érzékelő, és alacsony olajSZINTnél külön jelez.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52664 Dátum: 2018.05.22 08:24:34 »
Azért van olyan autó, ahol van olajSZINT érzékelő, és alacsony olajSZINTnél külön jelez.
Pl a T27 is ilyen. Csak ezt akkor teszi, ha a nívó pálca már száraz  :whistling: