O.K. Én csak azt szerettem volna kiemelni, hogy egy vadi új autóra nemigen kell költeni! Egy százezresnén meg már előfordulnak cserélendő alkatrészek(költséggel), nyilván típus/használat függő, hogy mi a cserés... Gondolom a dupla kltsg ebből adódik!
Van azért ennek egy gazdaságossági vetület is. Én például megyek évi tízezret. Tíz év alatt mondjuk százezret. Bővítenénk majd szép lassan a családi flottát valamikor. Úgyhogy bementem márkakereskedésbe megnézni egy Verso-t. A mérleg egyik serpenyőjében az van, hogy kihozok egy szalonállapotú Verso-t 7.5 millióért, ami garantáltan gondmentes százezer km futást ad 10 évig, miközben nominálértéken bukok vele 5.5-6 millió forintot 10 év alatt. Nem kevés, főleg hogy 5,5 millió ft a ma elérhető 2%-os kamatokkal 10 év alatt 6,7 millió ft-ra hozható ki, míg 6 millióból 7,3 millió ft eredmény van. Hosszú távú lekötéssel ez még többre hozható fel. Csak mondom.
A mérleg másik serpenyőjében az van, hogy becsuletesnepperrel kerestetek Németországban egy jól felszerelt, 2006-2009 közti benzines, jó állapotú, 5-6000€ értékű CoV-t, ami 2 millió forintból itthon van. Ha kap egy alap szervízt, kell friss gumi, kap mondjuk sebváltózárt, motortér zárt, indításgátlót, még akkor is csak 2,5 milliónál járok és marad 5 millióm hogy bármit rendbe rakassak rajta. Plusz marad egy nagy összegű tartalék, ami közben neked termel és nem Toyota szannak és részvényeseinek. A következő 10 év/100.000km-en pedig garantáltan nem fogok vele 5 millió ft veszteséget elkönyvelni. A márkaszervizes olajcserének köszönhetően pedig 12 éves korig ugyanúgy van ingyen assistance mint szalonautónál. A 4+ program miatt pedig elég olcsó sok minden még márkaszervízben is.
Az én futásommal újautó esetén 50ft/km lenne az amortizációs költségem, míg egy használt jó állapotú esetén 10ft/km. És az sem mindegy, hogy a 40ft-os kilométerenkénti különbözet kinek kamatozik közben.