Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7033311 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51555 Dátum: 2017.03.25 15:14:48 »
0-40e-ig gyakorlatilag szinte SEMMIT nem kell költeni egy autóra. :hmmmm:
80-120e-ig sok költség felmerül! :otlet: (vezérlés csere, fékbetét csere, esetleg kuplung csere, futómű alk. gyertya, fékfolyadék, hűtő folyadék, váltóolaj , lengéscsillapító csere...stb.nem várt meghibásodások...)
szerintem.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51556 Dátum: 2017.03.25 15:23:13 »
Érdekes ennek a cikknek a márkák szerinti összehasonlítása fenntartási költség tekintetében az első 10 évben!
p.l.:
A Lexus nem sokkal van többe, mint a Toyota... (o.k. hogy egy cég..)
Rengeteg "kommersz" márka( Vw, Ford, Kia Hyundai,  többe van fenntartani,mint a Lexust... :cool2:

Érdekes... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51557 Dátum: 2017.03.25 15:25:21 »
0-40e-ig gyakorlatilag szinte SEMMIT nem kell költeni egy autóra. :hmmmm:
80-120e-ig sok költség felmerül! :otlet: (vezérlés csere, fékbetét csere, esetleg kuplung csere, futómű alk. gyertya, fékfolyadék, hűtő folyadék, váltóolaj , lengéscsillapító csere...stb.nem várt meghibásodások...) szerintem.
Ez egyrészt futásteljesítmény-függő is, már hogy mennyi idő alatt megy ennyit, mert egy lengéscsillapítót aligha kell kicserélni, ha 1-1,5 év alatt autópályán ment el 120e km. De a 15 és 30ezres szerviz az bizony beleesik az első periódusba, tehát akkor is kell költeni. Benzines Toyotánál a 60ezres a nagyobb szerviz, tehát a második etap egy picit több lesz, mint az első, a harmadik meg kb. ugyanannyi. Amiket felsoroltál, azok meg nem százezres tételek. Én a COV-ot eleve 180ezer km-rel vettem, tehát elvileg milliókat kéne költenem rá, pedig a kötelező költségeken (normál szervizek, biztosítások, üzemanyag, gumik, stb.) kívül gyakorlatilag semmit sem.
music     

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51558 Dátum: 2017.03.25 16:01:29 »
O.K. Én csak azt szerettem volna kiemelni, hogy egy vadi új autóra nemigen kell költeni! Egy százezresnén meg már előfordulnak cserélendő alkatrészek(költséggel), nyilván típus/használat függő, hogy mi a cserés... Gondolom a dupla kltsg ebből adódik! :innocent: :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.25 16:15:39 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51559 Dátum: 2017.03.25 17:46:18 »
O.K. Én csak azt szerettem volna kiemelni, hogy egy vadi új autóra nemigen kell költeni! Egy százezresnén meg már előfordulnak cserélendő alkatrészek(költséggel), nyilván típus/használat függő, hogy mi a cserés... Gondolom a dupla kltsg ebből adódik! :innocent: :hug:
Van azért ennek egy gazdaságossági vetület is. Én például megyek évi tízezret. Tíz év alatt mondjuk százezret. Bővítenénk majd szép lassan a családi flottát valamikor. Úgyhogy bementem márkakereskedésbe megnézni egy Verso-t. A mérleg egyik serpenyőjében az van, hogy kihozok egy szalonállapotú Verso-t 7.5 millióért, ami garantáltan gondmentes százezer km futást ad 10 évig, miközben nominálértéken bukok vele 5.5-6 millió forintot 10 év alatt. Nem kevés, főleg hogy 5,5 millió ft a ma elérhető 2%-os kamatokkal 10 év alatt 6,7 millió ft-ra hozható ki, míg 6 millióból 7,3 millió ft eredmény van. Hosszú távú lekötéssel ez még többre hozható fel. Csak mondom.
A mérleg másik serpenyőjében az van, hogy becsuletesnepperrel kerestetek Németországban egy jól felszerelt, 2006-2009 közti benzines, jó állapotú, 5-6000€ értékű CoV-t, ami 2 millió forintból itthon van. Ha kap egy alap szervízt, kell friss gumi, kap mondjuk sebváltózárt, motortér zárt, indításgátlót, még akkor is csak 2,5 milliónál járok és marad 5 millióm hogy bármit rendbe rakassak rajta. Plusz marad egy nagy összegű tartalék, ami közben neked termel és nem Toyota szannak és részvényeseinek. A következő 10 év/100.000km-en pedig garantáltan nem fogok vele 5 millió ft veszteséget elkönyvelni. A márkaszervizes olajcserének köszönhetően pedig 12 éves korig ugyanúgy van ingyen assistance mint szalonautónál. A 4+ program miatt pedig elég olcsó sok minden még márkaszervízben is.
Az én futásommal újautó esetén 50ft/km lenne az amortizációs költségem, míg egy használt jó állapotú esetén 10ft/km. És az sem mindegy, hogy a 40ft-os kilométerenkénti különbözet kinek kamatozik közben. ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51560 Dátum: 2017.03.25 18:09:39 »
Ott a pont, en ugyanigy gondolkodom. Ha van is penzem uj kocsira  azzal inkabb mast csinalok...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51561 Dátum: 2017.04.01 08:07:28 »
Létezett E10-es G6 Corolla:eek:
music     

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51562 Dátum: 2017.04.01 12:19:19 »
Létezett E10-es G6 Corolla:eek:
Szerintem csak eliras. A belso kepen is lathato, hogy 5 gangos a valtoja. '97-ben volt a modellvaltas. Abban az evben meg marciusig gyartottak E10-est is, viszont utana mar az E11 jott, abban pedig ugyebar elerheto volt a G6. Hacsak nem a forgalmiban is rosszul szerepel, es abbol irta ki a kereskedo. Ha igy van, talan meg megbocsajthato.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51563 Dátum: 2017.04.01 14:10:44 »
Kedves fórum társak, tisztelettel érdeklődnék, hogy valaki tudja-e milyen autó van a képen? POntos típust is? Toyota lehet egyáltalán? Egyik képemen tűnt fel, de most valahogy felkeltette az érdeklődésemet, pedig mikor ott voltam, nem is néztem.



köszi
                                                                                                                                                   

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51564 Dátum: 2017.04.01 14:43:14 »
Kedves fórum társak, tisztelettel érdeklődnék, hogy valaki tudja-e milyen autó van a képen? POntos típust is? Toyota lehet egyáltalán? Egyik képemen tűnt fel, de most valahogy felkeltette az érdeklődésemet, pedig mikor ott voltam, nem is néztem.

köszi
'86-'91 kozotti Toyota Camry, modellkodja V20. Mar csak azt nem tudom eldonteni, hogy sedan vagy kombi. 
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51565 Dátum: 2017.04.01 15:32:26 »
Ebből a szögből igen nehéz megállapítani, de mintha az oldalablakokon látnék A, B, C és D oszlopot is, meg a hátsó ablak elég hátul van a hátsó sárhányóhoz és kilincshez képest.
music     

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51566 Dátum: 2017.04.01 15:44:06 »
Ebből a szögből igen nehéz megállapítani, de mintha az oldalablakokon látnék A, B, C és D oszlopot is, meg a hátsó ablak elég hátul van a hátsó sárhányóhoz és kilincshez képest.
Illetve a hosszu, magasnak tuno teto is azt sugallna, hogy kombi. Egy viszont biztos, hogy Camry, ezen kivul pedig az is tuti, hogy dizel.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51567 Dátum: 2017.04.01 15:47:36 »
Egy viszont biztos, hogy Camry, ezen kivul pedig az is tuti, hogy dizel.
Igen, ez volt a kedvenc Camrym, csak mire lettem úgy anyagilag, hogy saját pénzből megvehettem volna, már túl öreg lett, inkább vettem kisebb, de korszerűbb autót.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51568 Dátum: 2017.04.04 09:32:14 »
Nehéz dolga lehet az igazságügyi szakértőknek, hogy ilyen sok feltételnek meg kell felelnie az autónak, amivel járhatnak.
Mit ad Isten - ez a leírás csak az Octavia 1,4 TSI Style-ra illik rá. Kész szerencse...
music     

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51569 Dátum: 2017.04.04 10:28:23 »
Nehéz dolga lehet az igazságügyi szakértőknek, hogy ilyen sok feltételnek meg kell felelnie az autónak, amivel járhatnak.
Mit ad Isten - ez a leírás csak az Octavia 1,4 TSI Style-ra illik rá. Kész szerencse...

Végignéztem az elváráslistát:
Legyen jó nagy, meg játsszon mp3-t, meg legyen bőr a kormánykerék....

A gerinctámasz mégis minek :P
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS