Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7034135 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51480 Dátum: 2017.02.11 19:24:37 »
Osram, vagy GE Megalight Ultra.  :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51481 Dátum: 2017.02.12 12:57:50 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51482 Dátum: 2017.02.12 13:41:47 »
Nem rossz. Az utak gyorsan hanyatló állapotáért nagyrészt a nagytömegű gépjárművek a felelősek. Azt nem tudom, hogy a kamionok hány % játszik a megengedett tengelyterhelés túllépésével, de ha erre ennyi energiát fordítanak, gondolom nem elenyésző ez a szám.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51483 Dátum: 2017.02.13 09:31:54 »
Emelt fényű ízzók terén ki mire esküszik? Az E15 sedan-ba szeretnék rakni új ízzót, nekem az osram a legszimpibb.
Az osram night breaker laser-t venném, de az nincs HB4-esben, így Osram nightbreaker unlimited -et tervezek venni.
Emelt fényerő = rövidebb élettartam. Én azért nem kísérletezek vele, mert az E12-ben elég nyűgös az izzócsere, így szeretném ezt minél ritkábban. E15-ben mi a helyzet ezzel?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51484 Dátum: 2017.02.13 10:24:00 »
Nem rossz. Az utak gyorsan hanyatló állapotáért nagyrészt a nagytömegű gépjárművek a felelősek. Azt nem tudom, hogy a kamionok hány % játszik a megengedett tengelyterhelés túllépésével, de ha erre ennyi energiát fordítanak, gondolom nem elenyésző ez a szám.

Egész januárban és februárban szállítják a cégünkhöz a sót. Hozzánk érkeznek a sóminták laborvizsgálatra. Látom a szállítóleveleket. Meséljek?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51485 Dátum: 2017.02.13 10:56:41 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51486 Dátum: 2017.02.13 11:13:18 »
:rockon:
102 db vizsgálati jegyzőkönyv közül kb fele-2/3-ada arányban kisebb-nagyobb mértékben túlterheltek a szerelvények. De még csak nem is itt van a nagy gond, hanem az autópályaépítések területén, a beszállítói útvonalakon!
Ott a maximális 25,5 tonna teher helyett 30-32 tonna anyagot szállítanak többtíz- és százezer köbméternyi mennyiségben. Az az igazi komoly gond.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51487 Dátum: 2017.02.13 11:34:18 »
Sok pénz van a a túlterhelésben, nem csoda, hogy nem használ az ellenőrök sorozatos bukása, ezért kell változtatni.
A múltkor beszéltem egy maszek kamionos ismerőssel, mérges volt, mert először fogták meg és rögtön kapott egy 500ezres bírságot. Egészen addig pampogott, amíg meg nem kérdeztem tőle, hogy a családját a megnövekedett féktávon belülre rakná szívesebben, vagy a nyomvályúkkal röptetné le az útról. Többet nem panaszkodot (nekem).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51488 Dátum: 2017.02.13 11:57:08 »
Sok pénz van a a túlterhelésben, nem csoda, hogy nem használ az ellenőrök sorozatos bukása, ezért kell változtatni.
A múltkor beszéltem egy maszek kamionos ismerőssel, mérges volt, mert először fogták meg és rögtön kapott egy 500ezres bírságot. Egészen addig pampogott, amíg meg nem kérdeztem tőle, hogy a családját a megnövekedett féktávon belülre rakná szívesebben, vagy a nyomvályúkkal röptetné le az útról. Többet nem panaszkodot (nekem).
EZ AZ! Ez jelenleg egy ördögi kör: tonna/km/Ft az elszámolásuk alapja, azaz, adott járművel egységnyi idő alatt minél több árut szállít le, annál több pénzt keres. Igaz, eközben extrém módon rövidíti le az adott útszakasz élettartalmát.
Élő példa: M3-as út M35-ös elágazásig elkészült az autópálya anno, majd folytatták az M35 nyomvonalán a munkát. Beszállítói útvonalnak az újonnan megépített M3-as pálya szolgált. 3 év alatt repedezett szét a burkolat és nemcsak a legfelső kopó réteg, hanem az alatta lévő kötő- és alaprétegek is.
Az elvi ötlet nem volt rossz, hogy bányától autópályán hordják a töltésanyagot a helyszínre, csak azt nem gondolták át, hogy az autópályák alapja és burkolatai nem az extrém igénybevételnek van tervezve, építve. Itt néhány hónap alatt több millió köbméter anyagot szállítottak be rajta. Elgondolkodtató, hogy 2-3 év alatt - 15 év ezeknek a gyorsforgalmi utaknak a tervezési élettartama kötő- és kopóréteg szinten - sikerült  tönkretenniük a 30-35, vagy még nagyobb terheléssel közlekedő nehézgépjárműveknek csak egy ilyen banális tévedés miatt. Gondolhatod, mekkora szorzóval rendelkezik egy nyerges vontató dinamikus rongáló hatása a személyautóéhoz képest. A kamiont 40 tonnás bruttó tömegűnek vesszük, 11,5 tonnás tengelyterheléssel. Ekkor a szállítható maximális tömeg 25,5 tonna. Amennyiben autópályaépítéseknél közel van a kőbánya (lásd fenti példa), úgy gond nélkül szállítják a 4 tengelyes gépek ennek közel dupláját, rövid távon elbírják! A munka halad, a szállító jól keres, a beruházó is örül, hogy a nyersanyag mindig megfelelő mennyiségben a rendelkezésre áll, csak éppen a beszállítói utakkal nem kalkulál senki, hegy azokat a kivitelezés befejeztével szintén fel kellene újítani (megfelelő méretezést követően, szakszerűen!). A nagyobb kivitelezők szoktak valamit "taknyolni", de az csak egy "smink"-jellegű beavatkozás, hogy láttassák, ŐK csináltak valamit... na, mindegy, ez csak egy kis szösszenet volt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51489 Dátum: 2017.02.13 12:06:57 »
Ez a közgazdaságtanban a közlegelők problémája. Mindenki a saját érdekét nézi, és nem foglalkozik azzal, hogy a közérdek (ami neki is szükséges a magánérdekének a szükségességéhez, jelen esetben az út) számára mi a  jó.
Lásd még: https://hu.wikipedia.org/wiki/A_k%C3%B6zlegel%C5%91k_trag%C3%A9di%C3%A1ja
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51490 Dátum: 2017.02.13 16:01:43 »
Emelt fényerő = rövidebb élettartam. Én azért nem kísérletezek vele, mert az E12-ben elég nyűgös az izzócsere, így szeretném ezt minél ritkábban. E15-ben mi a helyzet ezzel?
Üdv!
Kb. 5-6 éve és 35-40 ezer km óta van benne az Osram Nighbraker, még a +90%-os. Vettem pótot is hozzá, de még bírják hála Istennek.

TtkRN2


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51491 Dátum: 2017.02.13 16:07:55 »
Üdv!
Kb. 5-6 éve és 35-40 ezer km óta van benne az Osram Nighbraker, még a +90%-os. Vettem pótot is hozzá, de még bírják hála Istennek.

TtkRN2
Üdv!az első szériás NB valóban csak egy évet bírt nálam, a javított verzió viszont már 5-öt. A + fényerő miatt nekem nagyon megéri.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51492 Dátum: 2017.02.13 18:52:10 »
Üdv!az első szériás NB valóban csak egy évet bírt nálam, a javított verzió viszont már 5-öt. A + fényerő miatt nekem nagyon megéri.
Ezt nem tudtam.
Hála Istennek végre egy jó szériát tudtam kifogni?? :)

TtkRN2


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51493 Dátum: 2017.02.13 19:32:28 »
és 35-40 ezer km óta van benne az Osram Nighbraker, még a +90%-os. Vettem pótot is hozzá, de még bírják hála Istennek.
Mit csinálsz vele, rajta közlekedsz?  ;) [rohog]
music     

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51494 Dátum: 2017.02.14 10:20:49 »
Srácok, van az ismeretségi köreitekben Citroën -re szakosodott, de legalább értő autóvillamossági szerelő?
Egy ismerősömnek lenne szüksége rá.
A típus: Xsara 1.8 VTS kupé 1999 , röviden a gond az, hogy alap dolgokat elvégeztek, olaj, olajszűrő stb és szóba került a fűtés ventilátor motor csere. Megtörtént, innentől kezdve az elektromos rendszer folyamatos leépülése valósult meg, már be sem indul (talán immobiliser is megkattant)  :devil:
Amennyiben tudtok ilyen segítséget az nagyon jó lenne. Budapest és közvetlen környéke lenne célszerű.
Fery