Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7035502 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51015 Dátum: 2016.12.10 14:19:55 »
A villanymotor meg a város mellett az erőműben csinál büdöset...
Az erőműben koncentráltan jelenik meg a büdös, azt lehet hatékonyan kezelni, kártalanítani. A sok autó kipufogó csövét egyenként esélytelen. Pláne úgy, hogy a dízelesek többségének első dolga a részecskeszűrőt kiiktatni, ha megtelik, mintsem kicserélni, javítani.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51016 Dátum: 2016.12.10 15:06:14 »
Az erőműben koncentráltan jelenik meg a büdös, azt lehet hatékonyan kezelni, kártalanítani. A sok autó kipufogó csövét egyenként esélytelen. Pláne úgy, hogy a dízelesek többségének első dolga a részecskeszűrőt kiiktatni, ha megtelik, mintsem kicserélni, javítani.
A részecskeszűrővel meg az a baj hogy a nagyon kicsi részecskéket viszont átengedi, így nem látod nem érzed, de ugyan úgy árt.
A nagy koromszemeket legalább látni, tudjuk, hogy ott van,esetleg elkerűlhető.
OK, hogy kitíltják a dieseleket, a következő percben jönnek a benzinesek, mert azok is szennyeznek :cry:
Sőt a hybrid se kerüli el ezt a sorsot.
Marad az elektromos.
Ha igazán akarnák csinálnának nagyon olcsó kivitelt, nem hiszem, hogy drágábbnak kell lenni mint egy robbanómotorosnak.
Miért tudnak fillérekért elektromos bicajokat csinálni? Városi közlekedésre 2. autónak márt simán elég lenne  100km-es hatótáv és nem kellenének a sok milliós rendszerek bele (energia visszanyerés stb) , de legyen csak 1-2 millió, nem 8-10 :D

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51017 Dátum: 2016.12.10 15:12:47 »
OK, hogy kitíltják a dieseleket, a következő percben jönnek a benzinesek, mert azok is szennyeznek :cry:
Én ezt nem így látom...  ::)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51018 Dátum: 2016.12.10 15:37:03 »
...
OK, hogy kitíltják a dieseleket, a következő percben jönnek a benzinesek, mert azok is szennyeznek :cry:
Sőt a hybrid se kerüli el ezt a sorsot.
Marad az elektromos.
Ha igazán akarnák csinálnának nagyon olcsó kivitelt, nem hiszem, hogy drágábbnak kell lenni mint egy robbanómotorosnak.
Miért tudnak fillérekért elektromos bicajokat csinálni? Városi közlekedésre 2. autónak márt simán elég lenne  100km-es hatótáv és nem kellenének a sok milliós rendszerek bele (energia visszanyerés stb) , de legyen csak 1-2 millió, nem 8-10 :D

+1

Abszolút ez a véleményem!
A kérdés "mindössze" annyi, hogy MIKOR jutunk el addig, hogy az ÖSSZES belsőégésű motort tartalmazó jármű megszűnik a bolygón.  :yes: Lehet 40 év, de lehet 250 év is! Sajnos Isten malmai lassan őrölnek.  :yawn:

A (tisztán) elektromos autó hatótávjáról meg ráérünk AKKOR vitázni, amikor eljutunk odáig, hogy a második autót használó családok második autója MÁR mind elektromos! :otlet: ADDIG a hatótáv nem probléma! :yawn:



« Utoljára szerkesztve: 2016.12.10 15:53:19 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51019 Dátum: 2016.12.10 15:56:36 »
Értem, de ilyen alapon a 2 ütemű trabikat-warbikat sem kellett volna kiszórni.. bár ki gondolta volna anno, hogy egy 2t trabi mögött kellemesebb autózni a dugóban, mint a manapság nagy tömegben behurcolt 10év feletti dízelek mögött..  :surrender:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51020 Dátum: 2016.12.10 16:00:31 »
A 2T trabikat senki nem szórta ki! Maguktól kiestek! :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51021 Dátum: 2016.12.10 16:22:16 »
Nos 30-40 éve elég kötött volt egy villanymotor alakja, de már akkor is 90% körüli hatásfokkal üzemelt és a nyomatékgörbéje és a teljesítménye is kiváló volt. Lehet hogy 100 ezrenként szénkefét kellett cserélni pár száz, de legyünk nagyvonalúak pár ezer forintért, de ezt még most is be lehetne vállalni :)

Az érdekes kérdés hogy egy elektromos autó a dugóban állva klímával-fűtéssel felhasznál 1 kW-ot, míg egy belsőégésű motor 10-15kW-nak megfelelő üzemanyagot. Ekkora teljesítménnyel villanyautónk már nem is városi tempóval haladna. Fogyasztásban 1,5 liter üzemanyag energiatartalma kell nekik 100 km-en, és akkor itt lehet veszteségekkel, meg erőművi hatásfokkal számolni mert tartalék az van bőven :)

Nagyon elő lettek véve a dízelek :) Euro6 esetén azonos feltételek vonatkoznak mindkét motorra, kár külön kasztként tekinteni rájuk. Azonos a megengedett korom és NOx is már ha sikerül betartani :)
Pár füstös buszt és chiptuningos vagy lógó belű dízelt leszámítva Euro3 óta is elég tiszták és az még csak nem is túl szigorú.
Nem mondom néha én is lezárom a szellőzőt ha egy kiöregedett verda odalép, a buszokról meg ne is beszéljünk, de a modernebbeket abszolút nem érezni akárhogy ökörködik a sofőr.
Ez meg hogy a modern dízel károsabb az egészségre, mint a régi ez egy mendemonda. Figyelmeztettek hogy még veszélyesebb lehet a kisebb koromszemcse, de igazából gőzük sincs, nem is mértek, vagy mutattak ki semmi konkrétat úgy értem melyik méretből melyik mennyit bocsát ki és az milyen anyagokat tartalmaz, mert maga a szén önmagában nem túl mérgező. Az meg hogy maga a városi por-köd-szmog elemezve tartalmaz azbesztet, nehézfémeket, vegyipari anyagokat, vagy éppen gumicsizma, PVC vagy kábel elégetéséből maradványokat az ne a dízelek hibája legyen már...

Na azért egy 30-40 éves villanymotor (amit jármű hajtásra szántak), meg egy modern agymotor között van némi különbség. Úgy ég és föld...  ::)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51022 Dátum: 2016.12.10 16:26:34 »
Miért tudnak fillérekért elektromos bicajokat csinálni?
4-7e Ft egy villanyos bringa. Ha ez neked filléres tétel, irigyellek.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51023 Dátum: 2016.12.10 17:33:26 »
Értem, de ilyen alapon a 2 ütemű trabikat-warbikat sem kellett volna kiszórni.. bár ki gondolta volna anno, hogy egy 2t trabi mögött kellemesebb autózni a dugóban, mint a manapság nagy tömegben behurcolt 10év feletti dízelek mögött..  :surrender:
Én ezt nem így látom...  ::)
 ;) idézet Tőled :szemez:
Az enyém(3 hónap múlva 10 éves) messze nem füstöl úgy mint egy trabi :no:
OK ha rossz a 20 éves diesel passat, Ifa, az igaz, dehát azért ezek már elég ritkák.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51024 Dátum: 2016.12.10 17:41:59 »
Nos 30-40 éve elég kötött volt egy villanymotor alakja, de már akkor is 90% körüli hatásfokkal üzemelt és a nyomatékgörbéje és a teljesítménye is kiváló volt. Lehet hogy 100 ezrenként szénkefét kellett cserélni pár száz, de legyünk nagyvonalúak pár ezer forintért, de ezt még most is be lehetne vállalni :)
...

Pár ezer éve a kerék is ugyanolyan kerek, és gurul is. Azért némi fejlődés végbement ettől függetlenül.  ;)

Adott tömeg-teljesítmény arány, nyomaték-áram arány, üzemi fordulatszám tartomány stb, stb... Ezekre gondoltam.  :yes:

A többivel amúgy egyetértek, itt látszik mennyire befolyásolhatóak az emberek, és sokaknak a saját gondolataik helyett egyszerűbb szélirányba állni... Most ez folyik a csapból, hogy tiltsuk ki a dízelt, stb...

De abba senki nem gondolt bele, hogy az új közvetlen befecskendezős benzinesekből mi jön... És mi fog még jönni. A belsőégésű motorok létjogosultsága még 40-50 évre biztosítva van. (Kb ennyire látnak előre a gyártók, és a jelenlegi fejlesztési tervekben még mindenkinél ott vannak az új, talán utolásó motorcsaládok...)
Sok-sok benzines autóból több károsanyag távozik, mint egy jó állapotú dízelből, ugye ott vannak a jó Ecotec motorok, és sajnos nem kell messzire menni, nap mint nap olvasni itt, hogy 2-3-4-sok liter olajat eszik meg az autó 10.000 km alatt... Akkor azokat is kitiltjuk? Vagy az nem gázolajjal megy, akkor nem gond? Vannak itt fura gondolatok, és mégtöbb nyitva hagyott kérdés...  ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51025 Dátum: 2016.12.10 17:57:44 »
Pár ezer éve a kerék is ugyanolyan kerek, és gurul is. Azért némi fejlődés végbement ettől függetlenül.  ;)

Adott tömeg-teljesítmény arány, nyomaték-áram arány, üzemi fordulatszám tartomány stb, stb... Ezekre gondoltam.  :yes:

A többivel amúgy egyetértek, itt látszik mennyire befolyásolhatóak az emberek, és sokaknak a saját gondolataik helyett egyszerűbb szélirányba állni... Most ez folyik a csapból, hogy tiltsuk ki a dízelt, stb...

De abba senki nem gondolt bele, hogy az új közvetlen befecskendezős benzinesekből mi jön... És mi fog még jönni. A belsőégésű motorok létjogosultsága még 40-50 évre biztosítva van. (Kb ennyire látnak előre a gyártók, és a jelenlegi fejlesztési tervekben még mindenkinél ott vannak az új, talán utolásó motorcsaládok...)
Sok-sok benzines autóból több károsanyag távozik, mint egy jó állapotú dízelből, ugye ott vannak a jó Ecotec motorok, és sajnos nem kell messzire menni, nap mint nap olvasni itt, hogy 2-3-4-sok liter olajat eszik meg az autó 10.000 km alatt... Akkor azokat is kitiltjuk? Vagy az nem gázolajjal megy, akkor nem gond? Vannak itt fura gondolatok, és mégtöbb nyitva hagyott kérdés...  ::)
Szépen kifejtetted, én is ilyesmire gondoltam, amikor a benzineseket említettem az előbb.
Viszont ahogy (úgy tudom már el is döntötték) Németországban 2030-tól nem lehet már környezetszennyező (diesel vagy benzin) autókat forgalomba helyezni. Ez hamar követőkre fog találni (ilyenekben gyorsak szoktunk lenni ;))
És az ugye 13 év, nem 40!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51026 Dátum: 2016.12.10 18:07:32 »
A kulcsszó a (kamu)hibrid, és a range extenderes elektromos autó...

A kamuhibridek amúgy már most nagyon durván szaporodnak, a Conti, és a Bosch is előállt már a piackész 48V-os rendszerekkel, ami gyakorlatilag bármilyen platformba beépíthető, és innentől (akár plug-in) hibridenk minősül...  ::)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51027 Dátum: 2016.12.10 18:14:39 »
Erre eddig nem is gondoltam... :hmmmm:
Eddig azt hittem, hogy csak az "olaj lobbi" ellenérdekelt az elektromos autó visszafogásában. De valóban, az autógyártók sem sok alkatrészt fognak eladni a villanyatóhoz...az biztos. :D Esetleg AKKUT.  :hmmmm: :flowers:
Azért az über agysorvasztó, ha elképzelsz egy francia kiadású elektromos autót. :D Eddig legalább az a vígaszuk megvolt a vevőknek, hogy a benzinmotorja megy valamennyire. :D


Na azért egy 30-40 éves villanymotor (amit jármű hajtásra szántak), meg egy modern agymotor között van némi különbség. Úgy ég és föld...  ::)
Azt is tegyük hozzá, hogy a villanymotorok súlya ma azért is extrém nagy, mert nem volt kutatás-fejlesztés ebben az irányban. Azért nem volt, mert nem látszott egy ilyen irányú kutatás megtérülése. Most ez is változóban van.


A villanymotor meg a város mellett az erőműben csinál büdöset...
Egyrészt nem a városok mellett van a többségük. Másrészt az erőmű károsanyag szűrőit kevésbé fogják kikötni, mint Pistike a DPNR-t. Mert ugye minek az, csak lefogja a drága lóerőket.
Volt szerencsém egy Suzukis sráchoz akinek nem volt katalizátor berakva. Majd vizsgára beszereli. Erőműben ez nincs. Ott van szűrő és kész.


Mikor érünk mi is oda, hogy a városban nem közlekedhet dízel... pl. bár csak kitiltanák Budapestről őket... mondjuk azzal is megelégednék, ha a 10 év feletti dízelautókat kitiltanák..
Csendben mondom, hogy agy 15 évnél idősebb szívódízel kevésbé káros mint egy modern részecskeszűrős.
Ha már tiltogatunk, akkor csináljuk úgy, hogy értelme legyen. Kezdjük mondjuk a 4% kéntartalmú hajóüzemanyagokkal. Ezek a hajómonstrumok egy nap alatt egy komplett magyarország autóparkjának a szennyezését képesek kipöfögni.

Én ezt nem így látom...  ::)
Pedig biztos hogy a benzines is szennyező. Csak ma még nem mérik a kipuffgáz benzoltartalmát és a részecske kibocsátást sem. Valamikor el fogják kezdeniosra terelni a népet és akkor rászállnak a kőolajszármazékokra.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51028 Dátum: 2016.12.10 18:21:31 »
A kulcsszó a (kamu)hibrid, és a range extenderes elektromos autó...

A kamuhibridek amúgy már most nagyon durván szaporodnak, a Conti, és a Bosch is előállt már a piackész 48V-os rendszerekkel, ami gyakorlatilag bármilyen platformba beépíthető, és innentől (akár plug-in) hibridenk minősül...  ::)
Ezek is zsákutcák, max annyi az előnyűk, ha (szabályozható, betartják )a városban nem megy a robbanómotor vagy kevesebb a károsanyagkibocsájtás,  mint amit a sima benzinesek tudnak.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51029 Dátum: 2016.12.10 18:38:30 »
Ezek is zsákutcák, max annyi az előnyűk, ha (szabályozható, betartják )a városban nem megy a robbanómotor vagy kevesebb a károsanyagkibocsájtás,  mint amit a sima benzinesek tudnak.
Hiába bocsátunk ki kevesebbet a hibriddel, mert akkumulátor legyártásával ugyanúgy "megfizetjük" az ökológiai lábnyomot.