Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7232814 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49365 Dátum: 2015.06.18 15:50:41 »
Konkrétan a D szegmens van veszélyben közép- és hosszú távon, ami a középkategóriás autókat fedi. Gondolj csak arra, hogy a Mondeo új változatának bevezetése miért csúszott vajon 2 évet? A Passat a B6-B7-re váltáskor miért "csak" egy alapos faceliftet kapott (ahogy most az Avensis is)? Nyilván szerencsésebb helyzetben, piaci előnyben vannak a németek a nyugati piacokon, de a "gyengülés" náluk is mérhető. Az EU-i "D" szegmens iránti igény évek óta változni látszik, erre próbál most koncentrálni a Toyota is, pontosan emiatt nem lett "másabb" az új Avensis.
Gyakran emlegeted a sportos vonalat az Avensisnek: miért? Egy átlag Toyota messze nem a sportosságról szól! Nem kell, hogy az legyen. Azt hozza a Mazda6. A Toyota maradjon Toyota, erősítse tovább az erényeit, de maradjon szerintem önálló és a többitől megkülönböztethető modell. A finomhangolás szükségességét éni inkább abban látnám, hogy pl. az ülés- és kormányállítás mértékét kellene jelentősen kibővíteni, felhozni a nagy szórást mutató EU-i emberméretekhez. Aztán illett volna rendelhetővé tenni egy komfort-ülést, aminek pl. kihúzható a combtámasza, hamár flottákra (utazóautóként) gyúrna ezzel a modellel a Toyota.
Persze, mindezeket leszámítva nincs kétségem affelől, hogy ez egy kiváló autó lesz, szerintem, senkinek nem lesz oka a sírásra, hogy Mondeo-Passat-Insignia helyett ilyet kap, csak ezekkel az apróságokkal tovább közelíthetne a német gyártmányok felé, voltaképpen fel is zárkózhatna melléjük.

Olvasgatva a két megjelent cikket (TC és Autónavigátor), nekem azonnal a Mazda6 kombi jutott eszembe az Avensis Touring Sports hátuljára pillantva. Hasonló vonalak, csak Toyotásítva.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49366 Dátum: 2015.06.18 19:11:22 »
Más téma. Figyi már Bepi, az milyen jellegű "javítás", amit a Kardoskút-Hódmezővásárhely közötti úton hajtottak végre? Konkrétan lefújták bitumennel az út két szélét, majd beszórták apró zúzottkővel és otthagyták. Ez múlt héten történ, azóta dobálják az autók a köveket, nekem is folyton csattog a Clio ablakán a kő, alig várom, hogy be is repedjen. A gond csak az, hogy a hétvégén a Lexus-szal kéne menjek Orosházára. A 47es kiesik, arra addig nem vagyok hajlandó menni míg kész nincs, a fent említett út meg azért, amiért. Ha ilyenkor bereped a szélvédő, akkor mi van? Csak az anyagköltség kb 140e forint, ezt vajon az út fenntartója állja?!

A másik az volt, hogy milyen dilettáns módon voltak képesek leparkolni a munkagépeket az úton. Történt, hogy valamilyen okból állt a munka. A jobb sávban leparkolták a bitument szóró teherautót, a másik sávban pedig, úgy, hogy majdnem összeértek, a kőszállítót. A kettő között nem maradt hely elmenni, tehát a forgalmat leterelték a menetirány szerinti bal oldalra, annak is a füves részére. Előttem pont egy kisbusz szenvedett a teherautó melletti elmenéssel. Az volt ugyanis, hogy balról egy árok volt, aminek a szélén kellett a busznak elmennie. Konkrétan majdnem hozzáért a kőszállítóhoz, de még így is olyan szögben dőlt az árok felé, hogy komolyan azt hittem bele fog borulni. (kb 15-20 fokban dőlt, szemre) Én még csak-csak elfértem a Clióval, de ha jön egy termetesebb gép arra, akkor megáll a forgalom...
Gabe 254.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49367 Dátum: 2015.06.18 19:14:37 »


Csak az a baj, hogy kiölik a középkategóriás sedan-okat, ha nekem ez tetszik nem fogok venni SUV-ot, kis SUV-ot, dombjárót. Akkor megyek szépen Mazdáékhoz :)
Persze tudom nem nagyon vették ezt a kategóriát ezért szüntetik be. De miért is vették volna? Nem nyomták meg a fejlesztést. Vagy hozzák ide a Camry-t, az legalább egész jól néz ki és nem kell külön fejleszteni hozzá Európában.

Na igen erről is beszéltünk már, van benne valami, de abban is, hogy akkor Toyota bácsinak is így kéne hozzáállni. Érzet kell? Akkor legyen érzet is meg minőség is. Patent lehetne az Ave is, egy kis sportos megjelenés, átlag és sportos motorok, felszereltség, máris vennék jobban, dehát ezt eddig kellett volna kialakítani, mostmár késő.

És én is egyetértek azzal, hogy attól, hogy kis piac Európa lehetne ügyesebben is fejleszteni. Nézd meg mennyi BMW-t adnak el Japánban és mennyi Lexust, kb. ugyanannyit. Na miért? Ja mert nem gagyik az ott árult BMW-k, hanem ugyanazok amiket itt árulnak.

Feloldandó anomália: japán embernek tetszik az eruópai autó - európai embernek nem tetszik a japán autó :D
hát igen, pont ez az európai - elsősorban német - autók felsőbbrendűségének titka: amit európában el lehet adni, a világon mindenhol el lehet. ehhez képest, ami a nyugati szemmel nézve gagyi, azt még el lehet sózni a világ sok más tájékán. na és itt jön a képbe kína, india meg a többiek, és ez magyarázza meg, hogy miért van a toyota a világ legnagyobb gyártói közt van...

engem nem zavar, hogy kihalnak a közepkategóriás autók, három gyerek úgyse nagyon fér el semelyikben sem... :no:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49368 Dátum: 2015.06.18 19:31:15 »
Más téma. Figyi már Bepi, az milyen jellegű "javítás", amit a Kardoskút-Hódmezővásárhely közötti úton hajtottak végre? Konkrétan lefújták bitumennel az út két szélét, majd beszórták apró zúzottkővel és otthagyták.

remek. nem beszélve arról ha belemész az éppen megszáradt bitumenbe esélyes hogy kuka a gumi.
mikor csinálták előttünk az utat hallottam mikor belementek csak úgy szedte fel a gumi a darabokat.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49369 Dátum: 2015.06.18 22:44:40 »
Más téma. Figyi már Bepi, az milyen jellegű "javítás", amit a Kardoskút-Hódmezővásárhely közötti úton hajtottak végre? Konkrétan lefújták bitumennel az út két szélét, majd beszórták apró zúzottkővel és otthagyták. Ez múlt héten történ, azóta dobálják az autók a köveket, nekem is folyton csattog a Clio ablakán a kő, alig várom, hogy be is repedjen. A gond csak az, hogy a hétvégén a Lexus-szal kéne menjek Orosházára. A 47es kiesik, arra addig nem vagyok hajlandó menni míg kész nincs, a fent említett út meg azért, amiért. Ha ilyenkor bereped a szélvédő, akkor mi van? Csak az anyagköltség kb 140e forint, ezt vajon az út fenntartója állja?!

A másik az volt, hogy milyen dilettáns módon voltak képesek leparkolni a munkagépeket az úton. Történt, hogy valamilyen okból állt a munka. A jobb sávban leparkolták a bitument szóró teherautót, a másik sávban pedig, úgy, hogy majdnem összeértek, a kőszállítót. A kettő között nem maradt hely elmenni, tehát a forgalmat leterelték a menetirány szerinti bal oldalra, annak is a füves részére. Előttem pont egy kisbusz szenvedett a teherautó melletti elmenéssel. Az volt ugyanis, hogy balról egy árok volt, aminek a szélén kellett a busznak elmennie. Konkrétan majdnem hozzáért a kőszállítóhoz, de még így is olyan szögben dőlt az árok felé, hogy komolyan azt hittem bele fog borulni. (kb 15-20 fokban dőlt, szemre) Én még csak-csak elfértem a Clióval, de ha jön egy termetesebb gép arra, akkor megáll a forgalom...
Flekkezés, vagy felületi bevonat készítés. Ezt akkor használjuk (pl. idén Békés megyében majd 100 000m2, amikor az út profilja még jónak mondható, de repedések már keletkeztek a burkolaton olyan mennyiségben, amiket repedéskiöntéssel már nem lehet kezelni. Új aszfalt réteg terítésére nem adnak pénzt, ellenben, a felületi bevonat a tapasztalatok szerint - és ha minden körülmény megfelel a technológiai utasításban leírtaknak -, kb 7-8 évre konzerválhatja az utak állapotát, nem kátyúsodik ki olyan könnyen. Ez annak köszönhető, hogy a C65B4 jelű bitumenemulziót permetezik meglévő butkolatra, majd erre - ugyanazon célgéppel (Vyko) - a KZ4/8 zúzalákot szórják rá, amit végül behengerelnek. Jobb esteben 12 tonnás gumihengerrel, rosszabb esetben csak egy 1,5 tonnás kis acélhengerrel. A többit megoldja a forgalom és a nap melege (megköt, megkövesedik a bitumen és a kőváz gyakorlatilag végleg beleragad a forgalmi terhelés hatására).

A munka elvégeztével legalább 1-2 hétig 40km/h sebességkorlátozás él minden ilyen bevonatolt szakaszon. Pontosan azért, hogy, ha mindenki betartaná ezt, akkor nem csapná senki és semmilyen jármű a követ a másik szélvédőjére. 60-nál, már a teherautók csapják a követ, ezekkel nincs, mit tenni, tudtommal, a közút ilyen kárért nem fizet. Kátyú kárért és saját teherautónkról esetlegesen leszóródó kő általi sérülésért - amennyiben bizonyítható - igen.

Ez egy kényszer megoldás, nekünk sem jó, de ez van, ezt lehet csinálni. Vagy megyünk továbbra is a kátyús, deformálódott, felborult útjainkon. Ez a szar megoldások közül a legkevésbé szar. Komfort érzet csökken a bevonat zajossága miatt, a motorosok nagyívben kerüljék ezeket az utakat, mert garantált az elfirkálás, és a kőváz még a munka után hetekkel is helyenként ki-kiverődhet.

A jelzett, Kardoskút-Hódmező szakasz vélhetően nem a mienk, mert a mieink másfelé dolgoztak ma, éppen helyszíni szemlét tartottunk náluk, azért tudom.

Tudom, a következő kérdés az, hogy ha már a 47-es járhatatlan, nem-e lehetett volna ezekkel a munkákkal is várni, hogy mint kerülőutak, járhatóak legyenek. A válasz: NEM. Éppen a lokálisan megnövekedett forgalom miatt csináljuk ezeket, hogy a mellékúthálózat a terelő funkció ellátása alatt jelentősen ne romoljon tovább. A technológia rendkívül időjárás érzékeny, a fogadó felület hőmérsékletének minimum 32 Celsius-nak kell lennie, ergo, csak jó időben végezhető ez a munka. Az időjárás, pedig nem veszi figyelembe, hogy a 47-es ezalatt járhatatlan.

Azért a dilettáns gépparkolásért én kérek elnézést, ez a dolog a mindenkori jelenlévők hibája. Nyugodtan lehet nekik szólni, hogy rendeződjenek legyenek szívesek úgy, hogy a forgalom biztonságát ne akadályozzák, veszélyeztessék. Nagyobb forgalmú utakon, ilyen munkáknál egy-egy jelzőőrt szoktunk beállítani a géplánc elé és mögé, hogy jelzőtárcsával irányítsák a forgalmat.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.18 22:47:33 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49370 Dátum: 2015.06.19 00:39:19 »
Értem...amennyire én láttam, itt a hengerelés kimaradt. A sebességkorlátozást meg ha kint is lenne (nincs, csak a kavicsfelverődés veszélyére figyelmeztető tábla) úgyse tartaná be senki. Asszem vasárnap Tótkomlós felé megyek...még jó, hogy erre ennyi, relatíve kis kerülővel járó alternatív útvonal van. (alig +40 km oda-vissza)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Beszélgessünk
« Válasz #49371 Dátum: 2015.06.19 06:54:29 »
Neked az a 4432-es (Makó-Bcsaba) utat célszerű használni. Ott most nincs semmilyen munka. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49372 Dátum: 2015.06.19 09:13:53 »
apakezdőőőődik mondtam én már korábban, hogy ebből gubanc lesz ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49373 Dátum: 2015.06.19 17:12:51 »
ez már volt téma kb.2hete.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49374 Dátum: 2015.06.19 18:24:16 »
akkor mondtam :D

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49375 Dátum: 2015.06.19 18:27:00 »
és most  :D
Fery

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49376 Dátum: 2015.06.19 18:54:21 »
Más téma. Figyi már Bepi, az milyen jellegű "javítás", amit a Kardoskút-Hódmezővásárhely közötti úton hajtottak végre? Konkrétan lefújták bitumennel az út két szélét, majd beszórták apró zúzottkővel és otthagyták. Ez múlt héten történ, azóta dobálják az autók a köveket, nekem is folyton csattog a Clio ablakán a kő, alig várom, hogy be is repedjen. A gond csak az, hogy a hétvégén a Lexus-szal kéne menjek Orosházára. A 47es kiesik, arra addig nem vagyok hajlandó menni míg kész nincs, a fent említett út meg azért, amiért. Ha ilyenkor bereped a szélvédő, akkor mi van? Csak az anyagköltség kb 140e forint, ezt vajon az út fenntartója állja?!

A másik az volt, hogy milyen dilettáns módon voltak képesek leparkolni a munkagépeket az úton. Történt, hogy valamilyen okból állt a munka. A jobb sávban leparkolták a bitument szóró teherautót, a másik sávban pedig, úgy, hogy majdnem összeértek, a kőszállítót. A kettő között nem maradt hely elmenni, tehát a forgalmat leterelték a menetirány szerinti bal oldalra, annak is a füves részére. Előttem pont egy kisbusz szenvedett a teherautó melletti elmenéssel. Az volt ugyanis, hogy balról egy árok volt, aminek a szélén kellett a busznak elmennie. Konkrétan majdnem hozzáért a kőszállítóhoz, de még így is olyan szögben dőlt az árok felé, hogy komolyan azt hittem bele fog borulni. (kb 15-20 fokban dőlt, szemre) Én még csak-csak elfértem a Clióval, de ha jön egy termetesebb gép arra, akkor megáll a forgalom...

Ugyanezt csinálták itt, Esztergomnál is tavaly. Majd egy hónapig csak úgy repültek a kavicsok (a kamionok 40-el is feldobálják a kavicsot, és mindíg van, aki leszarja a 40-es táblát, meg a kavicsokat is...amikor még rámerészkedtem, mindíg jött egy barom, és mindíg négykarikás, vagy vesehűtős autó volt az) Leszoktam az útról arra az időre.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49377 Dátum: 2015.06.20 07:41:14 »
Hali!

Nem találtam erre topikot, de hátha valaki hallott már ilyenről.

Ha az üléslégzsák durran széthasad a varrás mentén a bőr és nyílik ki a lufi. Ezt javitani lehet új légzsák bevarrásával vagy komplett ülés csere?

Nem, nem törtem össze a Lexust mielőtt bárki is kérdezné... csak van egy sérült kiszemelt, amit szeretnék kipofozni, helyreállítani és kell matekozni hozzá.  :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49378 Dátum: 2015.06.20 08:23:08 »
Hali!
Nem találtam erre topikot, de hátha valaki hallott már ilyenről.
Ha az üléslégzsák durran széthasad a varrás mentén a bőr és nyílik ki a lufi. Ezt javitani lehet új légzsák bevarrásával vagy komplett ülés csere?
Nem, nem törtem össze a Lexust mielőtt bárki is kérdezné... csak van egy sérült kiszemelt, amit szeretnék kipofozni, helyreállítani és kell matekozni hozzá.  :)

nem tudom a választ, de ismerve, hogy milyen erővel nyílik ki egy légzsák, nem csodálkoznék, ha még a támla váza is deformálódhatna. szerintem írj egy pár emailt néhány márkakereskedőnek. amikor én autót kerestem, mindenféle piszlicsáré kérdésekkel idegesítettem mazdás szervizeket és meglepően sok választ kaptam tőlük...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #49379 Dátum: 2015.06.20 08:54:28 »
Márkaszervizben tuti ülést cserélnek.... vagy gtk
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)