Ugyanazt érzem, mint a "sima" 16 szelepes E11 Corolla után a VVTi 1,4-ben. Nem harapós. De az is bőven beleférhet, hogy még sosem volt rendesen meghajtva.
Az csak nagyon keveset számít(hat). Nyúzótesztek tapasztalatai alapján, csak tizedekkel szokott javulni az autók gyorsulása 0-100-on, a teszt elejétől a végéig. 1 mp már elég ritka.
Mondom: becsap. Én akkor döbbentem rá arra, hogy mennyire be tud csapni, mikor egymás után vezettem 1.6-os Mondeót és Carinát. A Mondeo annyival lustábbnak tűnt, hogy a büdös életben el nem hittem volna, hogy nem gyorsul legalább 2-3 mp-el hosszabb idő alatt 100-ra. Aztán? Lemértük stopperrel. Ugyanúgy gyorsultak.
A modernebb, csendesebb, jobban szigetelt, kényelmesebb rugózású (!) autó LASSABB(nak érződik). Másik jó példa a régi Camrym, és az Avensisünk: előbbi érződik jóval fürgébbnek - pedig a valóságban közel 4 (!) mp-el rosszabban gyorsul 100-ra.