Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7029646 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43305 Dátum: 2013.05.11 17:20:18 »
Valaki tudna nekem segíteni bonus-malusom mennyi lehet? most júniusba lesz biztosítási évfordulóm, de nem tudom, milyen bonussal kéne kalkulálnom, B1-el vagy B2-vel?

2011 június óta van kötelezőm megszakítás nélkül, azóta van saját autóm, kárt nem okoztam. Most elvileg B1-be vagyok? TEhát kalkulálásnál B1-et kéne beírnom hogy jelenlegi bonusom ennyi, és a június utáni szerződésemnél már B2- leszek? vagy hogy van ez?
                                                                                                                                                   

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43306 Dátum: 2013.05.11 18:25:19 »
Szerintem '11 jún-tól '12 jún-ig B1, '12 jún-tól B2, most júniusig, nem? Gondolom, kárt nem okoztál. Én így értelmezem.
szerk.: bocs, régen volt, A0-val kezdődik :) akkor úgy kéne lennie, ahogy Te gondolod, tehát most vagy B1-ben.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.11 18:27:31 írta MFerenc »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43307 Dátum: 2013.05.11 20:58:59 »
köszi, de akkor így kell számolni, hogy minden évbe 1-et változik ha nem okozok balesetet?
                                                                                                                                                   

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43308 Dátum: 2013.05.11 21:31:09 »
Igen. Ha legalább 9 hónapot volt autó neveden az adott időszakban.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43309 Dátum: 2013.05.11 21:47:36 »
Igen. Ha legalább 9 hónapot volt autó neveden az adott időszakban.
Előszőr 1 év megfigyelés, utánna a következő évben kezdődik a bonusz, nem?
De most variálódik, hogy nem novemberben/januárban kezdődik a forduló :hmmmm:
Minden esetre a feleségem 1,5 évre még nem kapott bonuszt (mikor eladtuk)- azt be lehet számitatni ( ha 2 éven belül vesz másikat??)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43310 Dátum: 2013.05.11 22:01:45 »
Szerintem az első év A0, de ha nincs baleset, akkor a következő már B1, és évente megy egyet följebb. Két feltétele van: ne okozz kárt, amit a biztosítónak kell állnia, és legalább 9 hónapig legyen szerződésed az adott autóra.
Pontosabban most jut eszembe, hogy korábban a megfigyelési időszak július 1-től június 30-ig volt, és féléves csúszással írták jóvá a bónuszt. Így lehetett, hogy a feleséged autóján másfél év után még nem volt B1 fokozat.
Viszont mit akarsz akkor beszámíttatni, ha egyszer A0-ban volt? Csak a bónuszfokozatot lehet.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43311 Dátum: 2013.05.11 22:27:11 »
Szerintem az első év A0, de ha nincs baleset, akkor a következő már B1, és évente megy egyet följebb. Két feltétele van: ne okozz kárt, amit a biztosítónak kell állnia, és legalább 9 hónapig legyen szerződésed az adott autóra.
Pontosabban most jut eszembe, hogy korábban a megfigyelési időszak július 1-től június 30-ig volt, és féléves csúszással írták jóvá a bónuszt. Így lehetett, hogy a feleséged autóján másfél év után még nem volt B1 fokozat.
Viszont mit akarsz akkor beszámíttatni, ha egyszer A0-ban volt? Csak a bónuszfokozatot lehet.
Az időre gondoltam, azt beszámíthatnák, nem :hmmmm: :szemez:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43312 Dátum: 2013.05.11 22:45:14 »
A F1-es hasonlattal arra akartam célozni, hogy a magasabb fordulat sokkal jobban igénybe veszi a motort. Tudom, hogy a F1-es motorok fordulata 18000 körül van maximálva, de nem sokat, kb. 1000 km-t bírnak ki. Itt ezek mehettek kb. 5000-es fordulaton ennek a százszorosát, és nemhogy nem mentek tönkre, de gyakorlatilag semmi változás nem volt. Lehet, hogy ez szabályos fordulatszám, de hogy nem a legkedvezőbb, az is biztos.
De a 18 ezres, meg az 5 ezres fordulat ég és föld! Ráadásul az F1-es motorok aránytalanul "kihegyezett"ebb, a lehető legnagyobb mértékben lekönnyített, tartalékok, ráhagyás stb. nélkül tervezett szerkezetek.

Az utcai használatra szánt motorok ezzel szemben egészen más elvek szerint épülnek meg. Igen, persze, 5000-es fordulat komoly igénybevételt jelent - de üzemmelegen, rendszeresen cserélt olajjal, nem meglepő, hogy 100 ezer km-en nem keletkezett a motorokban mérhető kopás. Rendszeresen olvasom ezeket a német 100 ezer km-es nyúzóteszteket, és általában ott sem találnak a táv végén mérhető kopást a motorokban, pedig ezekbe azért nem folyamatosan üzemmelegen kerül bele ez a futás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43313 Dátum: 2013.05.13 11:19:56 »
Egy Yaris ILYET is tud.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43314 Dátum: 2013.05.13 20:38:18 »
Jó kis leírás, de annyit hozzátennék, hogy az olajszűrőt is érdemes feltölteni olajjal, mielőtt felrakjuk, így indítás után egyből lesz olajnyomásunk, nem kell 1-2 mp a pumpának amíg felnyomja a szűrőt is.
Illetve ha gyári szűrőt veszünk, annak meg van kenve a tömítőgyűrűje gyárilag.  :)
Üdv!

Valóban jó ötlet, pl. Ignisnél alkalmazni is lehet, mert ott az előbbi Yaris módjára áll a szűrő  ;)
De Carinán, OFF Marutin inkább a vízszinteshez áll közelebb, mire felteszem, ki is folyt belőle  :surrender:
Utóbbin most cseréltem az Elf Excellium NF 5w40-et Meguin 5w40 Ultra Performance Long-ra, előtte motoröblítés Wynn's motoröblítővel. Kíváncsi vagyok, mit eredményez, Trotter66-nak nagyon jó tapasztalatai voltak, igaz, hogy más öblítővel  :otlet:
Első indításnál olyan 2, max. 3 mp-ig égett az olajnyomás vészjelző, de utána már indítózásnál kialudt. Unixnál sikerült szerezni elvileg gyári szűrőt, Mahle gyártmányú, Purolator márkanévvel, Made in India  :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43315 Dátum: 2013.05.25 22:26:14 »
Na szal megvolt ma este az első koccom is.
Állok piros lampionnál aztán a G Astra hátulról megpuffolt, nem álltam a féken, nem volt behúzva kézifék, első voltam a sorban.
Látható sérülés nincs mivel a vonóhorog fogta fel a dolgot, az ajtók nyitódnak, záródnak.
Betétlapot nem cseréltünk csak telefonszámot (az okozó felajánlotta hogy ad lapot).
Astrának meg elfolyt a magzathűtővize, amúgy azon sem volt semmi külsérelmi nyom.
Kérdés: hova vigyem (a bontón kívül) a kocsit hogy esetleg felmérjék a nem látható károkat? (mittomén, elviszem szerelőhöz aztán alánézünk vagy állítunk rajta egy futóművet, bár max ilyen 20-szal jött belém, azt hitte hogy el fogok indulni).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Beszélgessünk
« Válasz #43316 Dátum: 2013.05.25 22:29:46 »
sehova ne vidd,m lenyúlnak megint! ;-)
a horog bír ennyit.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Beszélgessünk
« Válasz #43317 Dátum: 2013.05.25 22:33:42 »
sehova ne vidd,m lenyúlnak megint! ;-)
a horog bír ennyit.
Jó az már más kérdés hogy legközelebb 2-3 éves FIAT-ot veszek szervizkönyvel, ott nincs átb*szás csak márkaszerviz :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43318 Dátum: 2013.05.25 23:17:52 »
Sanszos hogy nem ment el semmi.... E11 Lb-nél a horog felfogatása egy L vas, ami benyúlik majdnem a padlólemezig. Ha nem szögben talált el, tuti hogy nem rogyott a nyúlvány.

[Ellenben az ilyen "sérülésekből" lehet jól kijönni a biztosítókkal. Mivel lökösön nem látszik (mivel rugalmas, és visszaáll a helyére) , hogy milyen belsérelmi nyomok keletkeztek (felfogató fülek törése, kábelek elcsípése, stb...), ezért közös megegyezésre elég jól fizetnek. (50-60rongy...)]  :innocent: ;)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43319 Dátum: 2013.05.25 23:26:46 »
Sanszos hogy nem ment el semmi.... E11 Lb-nél a horog felfogatása egy L vas, ami benyúlik majdnem a padlólemezig. Ha nem szögben talált el, tuti hogy nem rogyott a nyúlvány.

[Ellenben az ilyen "sérülésekből" lehet jól kijönni a biztosítókkal. Mivel lökösön nem látszik (mivel rugalmas, és visszaáll a helyére) , hogy milyen belsérelmi nyomok keletkeztek (felfogató fülek törése, kábelek elcsípése, stb...), ezért közös megegyezésre elég jól fizetnek. (50-60rongy...)]  :innocent: ;)
Hát a horog nem gyári, szal nem tudom hova heggesztették fel, sötétben meg nem látom ha a fekete lökös elmozdul a sárvédőnél. Majd leszemlézzük valamikor.
Azt meg egy 16 éves kocsinál már meg nem mondod hogy X pontban mennyi volt az illesztési hézag előző nap ...
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.25 23:33:23 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer