Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7029427 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43290 Dátum: 2013.05.09 20:44:49 »
a dugót, max . beleejted
Én vmi ilyesmi kannát használok. Ebből nem szeretném a csavart kiszűrni, viszont kiönteni könnyű.-)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43291 Dátum: 2013.05.10 00:52:53 »
Olvasható? :) Amit először betettem, az a 3. oldal :)
Saját véleményem: némiképp paraxtvakításnak érzem a tesztet, mert sztem az, hogy egy sima aszfaltpályán köröznek folyamatosan üzemmelegen, az nem annyira komoly terhelés, még ha 130-140nel mennek is..  Föleg nem az utastérre nézve. De pl a kuplung nem nagyon használódik, a motornál nincsenek hidegindítások, sűrűn váltakozó fordulatszámok stb. Nincs sok elindulás-megállás. Sztem alap, hogy nem mutatható ki komoly kopás, max egy KGST kocsin :)
Persze, hidegindítás nincs benne. De azért 100.000 km az mégiscsak 100.000 km, és padlógázon, ami elég rendes - állandó - fordulatszámot is jelent! Itt jegyezném meg, hogy a F-1-es motoroknál sincs sok hidegindítás, aztán mégis hamar tönkremennek a magas fordulat miatt.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43292 Dátum: 2013.05.10 07:14:28 »
hát szerintem sem egy nagy kunszt padlógázon, állandó fordulaton körözni, mégha sokáig is. tutira jobban elhasználta volna a motort, ha 100.000 km-en megállás nélkül csorognak budapesten  :devil: a padlógáz pedig szabályos üzemi fordulatszámot jelent, ahol a kenés szerintem ugyanolyan (elvileg), mint alacsonyabb fordulaton. a forma1-es hasonlat meg azért erős túlzás...mellesleg a motorok olyan nagyon gyakran nem is szoktak tönkremenni, a futómű meg a váltó, meg úgy általában asszem bármi ugyanolyan hibaforrás arrafelé...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43293 Dátum: 2013.05.10 14:43:28 »
A F1-es hasonlattal arra akartam célozni, hogy a magasabb fordulat sokkal jobban igénybe veszi a motort. Tudom, hogy a F1-es motorok fordulata 18000 körül van maximálva, de nem sokat, kb. 1000 km-t bírnak ki. Itt ezek mehettek kb. 5000-es fordulaton ennek a százszorosát, és nemhogy nem mentek tönkre, de gyakorlatilag semmi változás nem volt. Lehet, hogy ez szabályos fordulatszám, de hogy nem a legkedvezőbb, az is biztos.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43294 Dátum: 2013.05.10 15:14:58 »
A F1-es hasonlattal arra akartam célozni, hogy a magasabb fordulat sokkal jobban igénybe veszi a motort. Tudom, hogy a F1-es motorok fordulata 18000 körül van maximálva, de nem sokat, kb. 1000 km-t bírnak ki. Itt ezek mehettek kb. 5000-es fordulaton ennek a százszorosát, és nemhogy nem mentek tönkre, de gyakorlatilag semmi változás nem volt. Lehet, hogy ez szabályos fordulatszám, de hogy nem a legkedvezőbb, az is biztos.
sokkal többet bírnak ki annál, mert egy ideje asszem legalább 5 versenyen ugyanazzal a motorral kell menni és csak aztán lehet cserélni. egyébként meg nyilván igazad van, de azért ez még "normális" igénybevételt jelent az utcai autóknál

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43295 Dátum: 2013.05.10 16:19:51 »
A F1-es hasonlattal arra akartam célozni, hogy a magasabb fordulat sokkal jobban igénybe veszi a motort. Tudom, hogy a F1-es motorok fordulata 18000 körül van maximálva, de nem sokat, kb. 1000 km-t bírnak ki. Itt ezek mehettek kb. 5000-es fordulaton ennek a százszorosát, és nemhogy nem mentek tönkre, de gyakorlatilag semmi változás nem volt. Lehet, hogy ez szabályos fordulatszám, de hogy nem a legkedvezőbb, az is biztos.

Még, hogy semmi változás! Akkor hahahaha hihetünk  :nonono: a tesztek "korrekt" közlésének, a Carina majdnem hybriddé lett alapjáraton. 0% CO???? :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43296 Dátum: 2013.05.10 16:43:04 »
Még, hogy semmi változás! Akkor hahahaha hihetünk  :nonono: a tesztek "korrekt" közlésének, a Carina majdnem hybriddé lett alapjáraton. 0% CO???? :whistling:

Üdv!

Nekem a motor olyan 1,2l /1000km motorolajat fogyasztott - így vásároltam (308000 km-rel) és az olajevés az olajcsere után derült ki igazán. El lehet képzelni a katalizátort.
Tavaly nyáron gyűrűztem, és mivel keveset használom, olyan 2000 km volt az új gyűrűkben, amikor műszakira vittem. Katalizátor maradt, ami benne volt. Se Spuri, se semmilyen más adalék nem volt a motorban. Műszakin ilyen értékeket produkált ezekkel az előzményekkel (a lényeg a mellékelt képen van):
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg502639#msg502639

Nyilván 0% valamennyire túlzás, de ez a 0,06% valós. Gondolom, hogy normálisabb előélettel jobb értékek lehetnének.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.10 16:47:21 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43297 Dátum: 2013.05.10 17:17:52 »
Üdv!

Nekem a motor olyan 1,2l /1000km motorolajat fogyasztott - így vásároltam (308000 km-rel) és az olajevés az olajcsere után derült ki igazán. El lehet képzelni a katalizátort.
Tavaly nyáron gyűrűztem, és mivel keveset használom, olyan 2000 km volt az új gyűrűkben, amikor műszakira vittem. Katalizátor maradt, ami benne volt. Se Spuri, se semmilyen más adalék nem volt a motorban. Műszakin ilyen értékeket produkált ezekkel az előzményekkel (a lényeg a mellékelt képen van):
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg502639#msg502639

Nyilván 0% valamennyire túlzás, de ez a 0,06% valós. Gondolom, hogy normálisabb előélettel jobb értékek lehetnének.

AVE!
Bödönt csináltál már a vasra? Sokkal jobb lesz, (pl; mint az én autóm esetében ahol ~80%-al csökkent az emelt üresjárati fordulaton mért érték 0,05-ről 0,011-re), de akkor sem nulla!!
A két tesztautó gyári szalon új állapotban kezdte meg a tesztköröket és letekertek 100 000 km-t/db. A Carina emissziós teszteredménye CO vonatkozásában = 0 %. Ne már!!  Egy "szakmai" újságíró tollából, és a főszerkesztőnek is a közvetlen nőági felmenőjének mágnesezhető ülepe(éavv)!! :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.10 17:22:30 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43298 Dátum: 2013.05.10 17:41:58 »
AVE!
Bödönt csináltál már a vasra? Sokkal jobb lesz, (pl; mint az én autóm esetében ahol ~80%-al csökkent az emelt üresjárati fordulaton mért érték 0,05-ről 0,011-re), de akkor sem nulla!!
A két tesztautó gyári szalon új állapotban kezdte meg a tesztköröket és letekertek 100 000 km-t/db. A Carina emissziós teszteredménye CO vonatkozásában = 0 %. Ne már!!  Egy "szakmai" újságíró tollából, és a főszerkesztőnek is a közvetlen nőági felmenőjének mágnesezhető ülepe(éavv)!! :flowers:
Mindenki tudja, hogy nem 0%- ezen nem kell rugóznunk, elírás, nem hiszem, hogy szándékos volt. Akár nyomdahiba is, ez annyira triviális tévedés.
De a Carina hengere nagyon szép belülről.
Bödönt nem csináltam, bár már utánanéztem, és jó dolognak tartom, sőt kamikaze már beépítette a Carinájába azt hiszem. Addig nem  erőlködök ezen, amíg normális állapotú a motor annyira, hogy hozza a környezetvédelmi értékeket. Nekem már a télen vizesedett a kipufogóvég (ergo javul a katalizátor), és semmi korom hála Istennek.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43299 Dátum: 2013.05.10 18:12:29 »
http://index.hu/belfold/2013/05/10/bemondasra_buntethet_a_rendor/
http://jogiq.com/mar-kepi-bizonyitek-sem-kell-a-kozigazgatasi-birsag-kiszabasahoz/

Ez a jogállam? Ezentúl már az is előfordulhat, hogy random kiválasztanak rendszámokat, és küldik a tulajoknak a csekket  :censored: Aki valószínűleg be is fogja fizetni, mert egy jó ügyvéd többe kerülne, mint a bírság. Egyszerűbb és olcsóbb bevélteli forrás, mint a trafizás, még csak ki se kell mozdulni az irodából.  Undorító, amit ezek a jogalkotók művelnek.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43300 Dátum: 2013.05.10 18:20:15 »
http://index.hu/belfold/2013/05/10/bemondasra_buntethet_a_rendor/
http://jogiq.com/mar-kepi-bizonyitek-sem-kell-a-kozigazgatasi-birsag-kiszabasahoz/

Ez a jogállam? Ezentúl már az is előfordulhat, hogy random kiválasztanak rendszámokat, és küldik a tulajoknak a csekket  :censored: Aki valószínűleg be is fogja fizetni, mert egy jó ügyvéd többe kerülne, mint a bírság. Egyszerűbb és olcsóbb bevélteli forrás, mint a trafizás, még csak ki se kell mozdulni az irodából.  Undorító, amit ezek a jogalkotók művelnek.

Kíváncsi vagyok, mikor lép fel ez ellen az ombudsman, az Alkotmánybíróság, vagy bármilyen intézmény, aminek van jogosítványa ehhez  :wacko:
Egyszer fordultam ombudsmanhoz, az is érdekes volt  :censored:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43301 Dátum: 2013.05.10 18:47:23 »
engem egyszer belgiumban megbüntettek azért, mert egy zsernyák állítólag látta, hogy telefonáltam a kocsiban  :censored: 130 euró volt  :censored:

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43302 Dátum: 2013.05.10 19:35:31 »
Akkor megint leírom ama bizonyos rábaringi tesztet. Ez valamikor a 90-es évek közepén volt...
Emlékszem, akkor Carinám volt és mivel a környéken jártam, odamentem, hogy megnézzem, de nem volt szerencsém. Akkor hozták ki éppen a Carinát, vitték a "kötelező" szervizre, ennyit láttam belőle.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43303 Dátum: 2013.05.11 09:13:16 »
Kíváncsi vagyok, mikor lép fel ez ellen az ombudsman, az Alkotmánybíróság, vagy bármilyen intézmény, aminek van jogosítványa ehhez  :wacko:
Egyszer fordultam ombudsmanhoz, az is érdekes volt  :censored:
Vinni kel két tanút, aki azt állítja, hogy az ország másik felében voltál. Legalább akkora bizonyító ereje van, mint a rendőr bemondásának.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43304 Dátum: 2013.05.11 15:03:23 »
... had tegyem már be ide is. (hová illik leginkább?)

Valaki tud erről a TS-ről valamit?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.8_ts-6683161
Haverom szeretne venni egyet. Ez meg itt van a közelben...