Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7031575 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43275 Dátum: 2013.05.09 14:23:49 »
Naná,írták is, hogy csak olajcserénél, pilóta váltásnál, és gumizásnál álltak meg. A teszt alatt valami 180 140 ( :surrender: ) km/h átlagsebességet futottak a Carinával.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43276 Dátum: 2013.05.09 14:27:30 »
Azért arra kíváncsi lennék, milyen olajakat tettek bele :)

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43277 Dátum: 2013.05.09 16:04:24 »
Van ahol a felhőszakadás pusztít, van ahol a jég, és van ahol egy Lexus:whistling: :wacko:
Az a baj, hogy SUV-ban ült, egyébként valószínűleg már nem jelentene többé veszélyt a normális emberekre. A SUV-osok (és áéltalában terepjárósok is) sajnos márkától függetlenüll ilyenek, tisztelet a nagyon-nagyon kevés kivételnek.
Nem véletlenóül menekült el, valószínűleg be volt b*szva + drogozva.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.09 16:24:03 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43278 Dátum: 2013.05.09 16:23:15 »
Az a baj, hogy SUV-ban ült, egyébként valószínűleg már nem jelentene többé veszélyt a normális emberekre. A SUV-osok (és áéltalában terepjárósok is) sajnos márkától függetlenüll ilyenek, tisztelet a nagyon-nagyon kevés kivételnek.
Szerintem az egy GS volt, nem SUV.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43279 Dátum: 2013.05.09 16:25:20 »
Mondjuk az is baj, hogy tényként állítják be, hogy 200 fölött ment, amikor a 2013-as Lexus RX350F Sport végsebessége is valahol 170-180 környékén van. Nem tudom, ez milyen típus volt, de nem hiszem, hogy 200 fölött ment.
Nem védeni akarom, csak fennakadok az ilyen ferdítéseken. Ettől függetlenül lehet, hogy tök részeg volt, vagy szétszívta magát, vagy mittudomén. És nagyon gáz, hogy otthagyta a sérülteket.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43280 Dátum: 2013.05.09 16:29:01 »
Szerintem az egy GS volt, nem SUV.
A videóban terepjárót említenek. Bár elnézve a képet, mégis inkább GS-nek tűnik. Nem sok maradt belőle...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43281 Dátum: 2013.05.09 16:29:41 »
Mondjuk az is baj, hogy tényként állítják be, hogy 200 fölött ment, amikor a 2013-as Lexus RX350F Sport végsebessége is valahol 170-180 környékén van. Nem tudom, ez milyen típus volt, de nem hiszem, hogy 200 fölött ment.
Nem védeni akarom, csak fennakadok az ilyen ferdítéseken. Ettől függetlenül lehet, hogy tök részeg volt, vagy szétszívta magát, vagy mittudomén. És nagyon gáz, hogy otthagyta a sérülteket.
A 200-at én is túlzásnak tartom, de igazából nem sokat számít, hogy 170 vagy 200.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Beszélgessünk
« Válasz #43282 Dátum: 2013.05.09 16:32:32 »
Legalább mondanák azt, hogy a megengedett legnagyobb sebesség valószínűleg többszörösével ment.
Már ez is korrektebb lenne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43283 Dátum: 2013.05.09 18:01:22 »
Az a baj, hogy SUV-ban ült, egyébként valószínűleg már nem jelentene többé veszélyt a normális emberekre. A SUV-osok (és áéltalában terepjárósok is) sajnos márkától függetlenüll ilyenek, tisztelet a nagyon-nagyon kevés kivételnek.
Nem véletlenóül menekült el, valószínűleg be volt b*szva + drogozva.

Naná hogy menekült! Aki így (bebaxva+bedópolva) ajtóstohl-falastohl ront rá valakire, az rutinos menekülő. :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43284 Dátum: 2013.05.09 18:27:21 »
Viszont nem hallottam a környéken más márkáról, aki hasonlóra "vetemedett" volna. Vagy volt ilyen?  :hmmmm: :?:
Lehet ekkora reklámot nem kapott, de vannak rendes nyúzópróbák.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43285 Dátum: 2013.05.09 18:52:08 »
Mit gondolsz, vajon azok a gyártók, akik nem az olajteknő legmélyebb pontjára tervezték a leeresztő csavart, miért nem gondoltak erre?
Az olajteknő így is elég sérülékeny, amennyiben a leeresztés szempontjából optimális helyen lenne, még inkább az lenne.

szerinted mennyit árthat, ha a 4 liter olaj alig 10% esetleg piszkos marad?
E12 száraz feltöltési mennyisége 4,5l, normál olajcsere esetén 3,7l azaz majdnem 20% nem kerül lecserélésre.
A 10%-hoz nem keveset kell ügyeskedni.
Mivel az olajcseréket üzemi körülmények között szinte futószalagon végzik, ezért biztosan bele van tervezve a le nem cserélt mennyiség. A maximális mennyiség ürítése éppen azért nincs gyárilag előírva, mert egyébként nem lehetne rentábilisan megoldani. Az biztos, hogy a maradék fáradt olaj nem tesz jót a kotornak (pl. savas), az alaposabb csere biztosan előnyösebb. Az megint más kérdés, hogy az autó mennyi idős korában lehet ezt egyáltalán (ha lehet) kimutatni.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43286 Dátum: 2013.05.09 18:56:44 »
Azt hogy oldod meg, hogy mikor kiveszed a leeresztőcsavart, az olaj egyrészt ne menjen a kezedre meg összevissza, másrészt a csavar ne essen bele a leeresztő edénybe?
Kesztyűt húzok, és megfogom.-) A japán után gyártottra meg lehet kötni vmit. amivel könnyen meg lehet találni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43287 Dátum: 2013.05.09 20:10:16 »
Az olajteknő így is elég sérülékeny, amennyiben a leeresztés szempontjából optimális helyen lenne, még inkább az lenne.
E12 száraz feltöltési mennyisége 4,5l, normál olajcsere esetén 3,7l azaz majdnem 20% nem kerül lecserélésre.
A 10%-hoz nem keveset kell ügyeskedni.
Mivel az olajcseréket üzemi körülmények között szinte futószalagon végzik, ezért biztosan bele van tervezve a le nem cserélt mennyiség. A maximális mennyiség ürítése éppen azért nincs gyárilag előírva, mert egyébként nem lehetne rentábilisan megoldani. Az biztos, hogy a maradék fáradt olaj nem tesz jót a kotornak (pl. savas), az alaposabb csere biztosan előnyösebb. Az megint más kérdés, hogy az autó mennyi idős korában lehet ezt egyáltalán (ha lehet) kimutatni.
Szerintem ezt belekalkulálták például a 15 ezres/1 éves csereintervallumba, ami egy nagyon masszívan túlbiztosított érték a ma kapható olajok minősége mellett (legyen az akár egy átlagos, márkás 10 W-40-es).

Úgyhogy ennél többre törekedni tényleg a "jóleső maximalizmus" kategória  :) ... Ártani nem árt, de nem is szükséges.

A Camrym gyári olajcsere-intervalluma 7.500 km, ami konkrétan egy vicc, gondolkodás nélkül felülbíráltam. Nem a hasamra csapva tettem ezt - arra alapoztam, hogy egyrészt sokkal jobb olajat használok, mint amivel anno a 80-as évek legelején a tervezők számolhattak; másrészt nem pörgetem a motort; harmadrészt sokat megyek hosszú távokon. Amíg a Camry volt az "első vonalbeli" autóm, átlagosan évi 25 ezret mentem vele. Az olajat pedig 15 és 23 ezer közötti intervallumokban cseréltem, részben annak függvényében, hogy ez a táv mennyi idő alatt került bele. Hogy ez mennyit "ártott" a motornak, azt ma, kicsit korábban már leírtam  :)

Senkit nem akarok ezzel arra buzdítani, hogy kövesse ezt a gyakorlatot. De arra azért szeretnék utalni, hogy a gyári csere-intervallum egy rettentően sok tényezős kompromisszum, és mindenekfelett a túlbiztosításra apellál - legalábbis a Toyotánál biztosan. Én ehelyett, legalábbis a saját autómnál, részben áttértem az "állapot szerinti karbantartás" gyakorlatára.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43288 Dátum: 2013.05.09 20:33:35 »
Kesztyűt húzok, és megfogom.-) A japán után gyártottra meg lehet kötni vmit. amivel könnyen meg lehet találni.
Nem tudom miért gond? Kicsavarod, amikor már biztos nem tart a menet, (akkor egy kicsit szivárog) elveszed  a dugót, max . beleejted a lavorba( én azt használom, könnyebb beletalálni :D)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43289 Dátum: 2013.05.09 20:41:19 »
Nem tudom miért gond? Kicsavarod, amikor már biztos nem tart a menet, (akkor egy kicsit szivárog) elveszed  a dugót, max . beleejted a lavorba( én azt használom, könnyebb beletalálni :D)
Amikor a csavar majdnem kint van (de kivenni még nem tudod!), már javában folyik ki mellette a jó forró olaj, többek között a kezedre... Aztán, mikor végül kijön a csavar, az olaj sugárban tör elő. Ugyancsak részben a kezedre. Én legalábbis eddig így jártam  :lol: ... Bár, mivel kevésszer csináltam, ez nyilván a rutintalanságom miatt (is) volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )