Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7030871 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43245 Dátum: 2013.05.09 09:57:16 »
Olajcsere otthon témához röviden(?) kapcsolódok.
Azt hogy oldod meg, hogy mikor kiveszed a leeresztőcsavart, az olaj egyrészt ne menjen a kezedre meg összevissza, másrészt a csavar ne essen bele a leeresztő edénybe?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43246 Dátum: 2013.05.09 09:59:19 »
Ezért jó vidéken szervizeltetni az autót.
Január végén az Ave olajcseréje 4 liter Toyota 5w-30 fuel economy olajjal, Mann szűrőve,l Nipparts 2 másik szűrővel és munkadíjjal együtt, a Toyota online rendszerbe rögzítve került 17000 Ft-ba. Ebből 4600 Ft volt a márkaszerviz munkadíja! Ez számomra nem drága, legközelebb is ki fogom fizetni, márcsak a vezetett szervizkönyv miatt is.
Egy maszek is elkérne 3000 Ft-ot, és szervizkönyv nuku.
:)
Igazad van, az utolsó mondatot leszámítva ;) ... Az én "maszekom" 2000-et kér egy olajcseréért, és természetesen beír-bélyegez a szervizkönyvbe is, ha megkérem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43247 Dátum: 2013.05.09 10:12:24 »
- a leengedőcsavar kicsavarásakor bele kell kalkulálni, hogy kezdetben erősen megindul a fáradt olaj, ezért érdemes minél nagyobb edényt használni a felfogáshoz (könnyebb beletalálni és ritkábban kell utána igazítani);
- néhány típushoz (pl.PII, YHSD ... ) a szűrőhöz oldalról nagyon nehéz hozzáférni. Ezekhez érdemes típusspecifikus tányéros, vagy univerzális karmos leszedőt használni,
- egyes autóknál a leeresztő nem az olajteknő legmélyebb pontján található, a megfelelő oldal emelésével még több dl kifolyik;
- olajváltásnál az elektronikában használt sűrített levegős tisztító spray-vel a nívópálca helyén át (vagy átalakított olaj betöltőnyílás sapkával) még több fáradt olajat lehet kifújatni a rendszerből,
- amikor kicsöpögött, a korábbi olajcseréből megmaradt (1-2dl) bontott olajat rátöltöm és kimosom/ hígítom vele a benne lévő maradékot;
- az új olajszűrőbe a beépítési iránynak (függőleges, vízszintes) megfelelő mennyiségű olajat töltök
Nálam ez 1-1,5 nap napos folyamat, ekkor közel (2-4 dl) a száraz feltöltési mennyiségű olajjal lesz maximumon. Ennyi idő alatt elég sok mindent ráérek ellenőrizni, kijavítani, leápolni a kocsi alatt.
Ez ám a maximalizmus  :yes: ... persze, ha az embernek van rá ideje, akkor szórakozásnak sem utolsó.

Mit gondolsz, vajon azok a gyártók, akik nem az olajteknő legmélyebb pontjára tervezték a leeresztő csavart, miért nem gondoltak erre? Illetve, ha az így bennmaradó olaj probléma lenne, akkor vajon nem írnák elő az általad említett, ferdén emeléses leeresztést?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43248 Dátum: 2013.05.09 10:36:55 »
Tervezett avultatás?  :hmmmm:

1.4 D-4D is ilyen, kb 10 fokban meg kell dönteni, és akkor még kicsurog 2 deci olaj. Cserébe az első 100km-ig teljesen aranyszínű volt az olaj. Egy dízel autónál!  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43249 Dátum: 2013.05.09 10:54:32 »
Tervezett avultatás?  :hmmmm:
Jaj, hagyjuk már ezt  ::) ... a Camrym is ilyen, aztán valahogy mégsem akar "avulni" a motorja - pedig már 390 ezer van benne, gyakran csak 20-25 ezer km-enként volt kicserélve az olaj, és ráadásul sosem vacakoltam ezzel, hogy kiimádkozzam a nem legalul lévő leeresztő csavar miatt benne maradó fáradt olajat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43250 Dátum: 2013.05.09 11:08:38 »
A feszítő alátét az mire jó? Olyasmi a feladata mint a rugós alátétnek?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43251 Dátum: 2013.05.09 11:17:32 »
Azt hogy oldod meg, hogy mikor kiveszed a leeresztőcsavart, az olaj egyrészt ne menjen a kezedre meg összevissza, másrészt a csavar ne essen bele a leeresztő edénybe?
A csavart kicsavarva érzem, mikor kezd megszűnni a vezetése, vagyis az utolsó 1-2 menetet már óvatosabban csavarom, mert tudom, hogy ez a vége.
Ekkor úgy tekerem kifelé, hogy kissé nyomom befelé, és amikor kinnt van már (érzem, hogy a menetvég kattan a lyukban), akkor határozott mozdulattal félrefordítva kihúzom. A gyakorlatban hamarabb megy, mint itt leírni  ::) Ha nagyon meleg a csavar, akkor még vár az ember, hogy tudja biztosan megfogni, így égési sérülés sem lehet (legalsó pont a leghidegebb). Eddig talán 1x ha beleejtettem a csavart, de a leírt módszerrel egyszer sem még. Beleejtéskor jól működik a mágnes/mágneses csavarhúzó  :whistling:
Az olaj így nem megy össze-vissza, az olajgyűjtő kannán meg akkora a tölcsér, hogy nem fröcsög az olaj jobbra-balra. Egyszer használatos gumikesztyű jól jöhet, mert 10 perc alatt nem megy szét, érezni is lehet benne, és nem lesz olajos a bőr.
Az olajat gépronggyal szoktam letörölni, ha kell. A végén az olajfilmet pedig féktisztítóval pucolom le.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.09 11:19:51 írta vd1234 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43252 Dátum: 2013.05.09 11:46:29 »
És akkora távolságok sincsenek, hogy mondjuk Budapestről ne érje meg, egy nagyobb szervizelés céljából, lemenni Kaposvárra.
Ez azért így nem igaz, még Kecskemétre sem éri meg, ha kizárólag csak a szervizárakat és az üzemanyagköltségeket hasonlítod össze.  Kaposvárra lemenni tizenezer forint, annyit nem tudsz megspórolni a szervizdíjakon.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43253 Dátum: 2013.05.09 11:47:33 »
Van ahol a felhőszakadás pusztít, van ahol a jég, és van ahol egy Lexus:whistling: :wacko:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43254 Dátum: 2013.05.09 11:49:13 »
Ez azért így nem igaz, még Kecskemétre sem éri meg, ha kizárólag csak a szervizárakat és az üzemanyagköltségeket hasonlítod össze.  Kaposvárra lemenni tizenezer forint, annyit nem tudsz megspórolni a szervizdíjakon.
Nagyobb szervizelést írtam... Nem volt értelemszerű  :) ? Mondjuk, Pesten 180 ezer lenne, Kaposváron 140. Akkor megérné lemenni, vagy sem ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43255 Dátum: 2013.05.09 11:52:20 »
Konkétan mire gondolsz, a Verson a 60.000-es nagyszerviz is 60e alatt volt, és ebben új ablaktörlők is benne foglaltatnak...
Ettől persze még Kecskemétre fogom hozni, de azért, mert amúgy is dolgom lesz.
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43256 Dátum: 2013.05.09 12:13:00 »
Jaj, hagyjuk már ezt  ::) ... a Camrym is ilyen, aztán valahogy mégsem akar "avulni" a motorja - pedig már 390 ezer van benne, gyakran csak 20-25 ezer km-enként volt kicserélve az olaj, és ráadásul sosem vacakoltam ezzel, hogy kiimádkozzam a nem legalul lévő leeresztő csavar miatt benne maradó fáradt olajat.

Attól, hogy valami működőképes, az nem jelenti azt, hogy a lehető legjobb állapotú.  ;) Gondolom nincs jegyzőkönyved a kopásokról, összehasonlítva egy ugyanilyen motorral, amiből "kiimádkozták" az olajat.

Ártani biztos nem árt, ha rendesen megcsináljuk az olajcserét. Azt meg nem tudjuk, hogy milyen mértékben árt, ha bennehagyjuk. Innentől kezdve én inkább megcsinálom rendesen.  :flowers:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43257 Dátum: 2013.05.09 12:16:44 »
Akkor megint leírom ama bizonyos rábaringi tesztet. Ez valamikor a 90-es évek közepén volt, egy teljesen átlagos alapmotoros Corollával és Carinával lenyomtak padlógázon 100.000 km-t, csak szervizelni, tankolni és vezetőt váltani álltak meg. Utána szétszedték a motort és mikroszkóppal sem találtak kopást. Ehhez képest szerinted mennyit árthat, ha a 4 liter olaj alig 10% esetleg piszkos marad?
Fontos dolog a jó olaj, de fetisizálni sem kell.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43258 Dátum: 2013.05.09 12:29:00 »
Konkétan mire gondolsz, a Verson a 60.000-es nagyszerviz is 60e alatt volt, és ebben új ablaktörlők is benne foglaltatnak...
Ettől persze még Kecskemétre fogom hozni, de azért, mert amúgy is dolgom lesz.
Mondjuk: olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, váltóolaj, fékfolyadék, féktárcsák és -betétek, gyújtógyertyák, üzemanyagszűrő cseréje  :devil:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43259 Dátum: 2013.05.09 12:35:39 »
100.000 km, egy olajtöltettel? Nanee...

Hol van ez a teszt?
Láttál már 30-40e km-t futott olajat, és ahhoz tartozó motorbelsőt? Mi hidegvágóval kapartuk ki a szelepfedélből a kokszot, és egy maréknyi volt az olajteknőben is. Igaz, hogy az sem eszi az olajat. De csak 180e km van benne, és szög egyszerű szívó benzines.

Dízelnél azért komolyabb illesztések vannak, meg turbó, stb...

Mindenesetre én így csináltam, és így is fogom csinálni. Nyugodt vagyok, hogy megcsináltam a tőlem telhető legjobban, és még nem is kerül semmibe, csak egy kis időbe. Pl amíg kicserélem a légszűrőt, pollenszűrőt...

Amúgy mindenki azt csinál amit akar, nem akarok meggyőzni senkit. Csak ha valamit meg lehet csinálni rendesen, akkor szerintem tegyük meg. Főleg, hogy a saját értékünkről van szó...