Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7239352 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42150 Dátum: 2013.01.27 08:36:08 »
Most biztos kiakad mindenki azon, amit gondolok, de én nem értem ezt a hóhelyzet miatti siránkozást. Évente 1x maximum 2x, de néha egyszer sem van nagyobb hó. És ekkor mindenki fel van háborodva, hogy 15perc múlva nem áll 3db 20millió ft-os hókotró a háza előtt. Mindig ez a türelmetlenség, nulla empátia, kritizálás.
Mindezt abban az országban, ahol az emberek nem hajlandóak kihúzni a gazt a kerítésük előtti 20méteren, vagy lenyírni a füvet az árokparton. Az én adómból meg ne tartsanak fenn annyi hókotrót, hogy az évenkénti 1-2 havazáskor 10perc múlva el legyen kotorva az utolsó kis mellékutca.
Most, hogy volt pár hete Bp-en egy kis havazás, kb 10cm hó, és reggelig esett... már munkába menet reggel hallottam a rádióban a siránkozást....mikor még esett a hó erősen, és reggel 7re nem volt az összes utcában eltakararítva... de ez a magyar gondolkodásra jellemző, az elvárások nagyok...de hogy mi is tegyünk valamit...  :no:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42151 Dátum: 2013.01.27 08:43:31 »
Tegnap voltam fent a Mátrában.  A hegyi utakon nincsen sózás, csak kotrás. A mellékutakon még az sem.  És így van ez jól. A Galyatető-Pásztó közötti úton egy hómaróval találkoztam, egy régi Unimogra szerelve, az utat szélezte.  Egyébként a kétszámjegyűek tiszták voltak a hegyi szakaszokon is.  Mondjuk ezeken nagy forgalom volt, de mi épphogy a havas utakat kerestük. Na, Bagolyirtás felé még szűz hóban is sikerült tesztelni a vasat.  :yes:

Persze láttunk olyan autóst is, aki nem bírt felmenni egy derekas emelkedőn, hanem keresztbe elhalt. Nem csodáltam, a hó alatt masszív jég volt, így aztán rescue üzemmódba kapcsoltunk és félre-visszatoltuk. A miénk minden erőlködés nélkül felment.  A kisautón pedig volt korrekt téligumi, csak kraft és nyomaték nem volt az okos kuplunghasználathoz. (háromhengeres Fabia benzin)

Ma lehet, hogy a nógrádi hegyek között tesztelünk. :)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42152 Dátum: 2013.01.27 09:23:20 »
Most biztos kiakad mindenki azon, amit gondolok, de én nem értem ezt a hóhelyzet miatti siránkozást.

pedig volt hogy jogos volt. hétfő reggel 8kor amikor egész éjjel esett a hó szentendrei út ahol  napi 50e autó megy át nulla takarítás! ezrek a dugóban.  ez azért nem "kukutyinban a házam előtt " kategória.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42153 Dátum: 2013.01.27 09:53:20 »
pedig volt hogy jogos volt. hétfő reggel 8kor amikor egész éjjel esett a hó szentendrei út ahol  napi 50e autó megy át nulla takarítás! ezrek a dugóban.  ez azért nem "kukutyinban a házam előtt " kategória.
Ha jól emléxem reggelre lett kotornivaló mennyiség, és igazán csak reggel kezdett nagyon esni. Alásózás meg nem segit ha ráesik 15cm hó. Rosszkor eset az a hó, na... [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42154 Dátum: 2013.01.27 09:58:44 »
Most biztos kiakad mindenki azon, amit gondolok, de én nem értem ezt a hóhelyzet miatti siránkozást. Évente 1x maximum 2x, de néha egyszer sem van nagyobb hó. És ekkor mindenki fel van háborodva, hogy 15perc múlva nem áll 3db 20millió ft-os hókotró a háza előtt. Mindig ez a türelmetlenség, nulla empátia, kritizálás.
Mindezt abban az országban, ahol az emberek nem hajlandóak kihúzni a gazt a kerítésük előtti 20méteren, vagy lenyírni a füvet az árokparton. Az én adómból meg ne tartsanak fenn annyi hókotrót, hogy az évenkénti 1-2 havazáskor 10perc múlva el legyen kotorva az utolsó kis mellékutca.
Most, hogy volt pár hete Bp-en egy kis havazás, kb 10cm hó, és reggelig esett... már munkába menet reggel hallottam a rádióban a siránkozást....mikor még esett a hó erősen, és reggel 7re nem volt az összes utcában eltakararítva... de ez a magyar gondolkodásra jellemző, az elvárások nagyok...de hogy mi is tegyünk valamit...  :no:
Tökéletes meglátás!!!  :clap: :clap: :clap:
Annyit tennék hozzá, hogy az egész évben nem biztos, hogy eléri a havas napok száma (amikor valóban be kell avatkozni) az 1 hetet... Mindez sok évre visszamenően kijelenthető...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42155 Dátum: 2013.01.27 10:00:52 »
pedig volt hogy jogos volt. hétfő reggel 8kor amikor egész éjjel esett a hó szentendrei út ahol  napi 50e autó megy át nulla takarítás! ezrek a dugóban.  ez azért nem "kukutyinban a házam előtt " kategória.
Ez a fővárosi szakaszok kezelőjének feladata lett volna...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42156 Dátum: 2013.01.27 10:46:00 »
Most biztos kiakad mindenki azon, amit gondolok, de én nem értem ezt a hóhelyzet miatti siránkozást. ...
Erről beszéltem a múltkor is. Akinek meg fontos a közlekedés az készüljön fel a télre megfelelően. A szüleimnél (Bakonyban) 50cm hó volt, aszfaltot a normális tél nagy részén nem is látnak, mégsem jelent nekik problémát.

A múltkor a gyermekem tanárnőjével erről beszélgettünk. Azt mondta, hogy Ő azért fél a téltől, mert annyi mazsola (ennél vmi. durvább kifejezéssel illette őket) van az úton, hogy előbb utóbb valamelyik nekimegy. Ebben sajnos igaza van.-(
A közlekedést a legtöbb esetben nem az időjárás és az útviszonyok akadályozzák, hanem a felkészületlen lámák.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42157 Dátum: 2013.01.27 10:55:29 »
Sajnálom, ami történt és örülök, hogy Nektek nem lett bajotok, de!
A sztori alapján több dologban tévedsz (mondom ezt azért, mert és is a közútnál dolgozom), mégpedig, hogy hibába mész 55-tel, az önmagában nem sok, de jégen (ahogy írtad is), relatív gyorshajtás. Feleségem a tükörjégen 2 hete törte össze a Corollát ónos eső után. Figyelmetlen volt (részben). Jégen az 55 is túl sok, sőt, még a 30 is az lehet. Mindig az útviszonyok határozzák meg, mi a gyors és mi nem az.
A másik dolog a kolléga. Ha valóban beszólt neked, akkor jól leszájkaratéznám, az biztos. DE! Gondolom, Te sem a napszaknak megfelelően köszöntél neki.  :flowers: Az az elvárásod, hogy ő szóljon egy munkagépnek szintén nem tud teljesülni, mert az OKKSZ (6/1998 évi rendelet) ezt tiltja! A munkagép nem menthet árokbacsúszott autót, mert neki nem az a dolga. Csak abban az esetben nyújthat segítséget, ha emberélet mentése okán kell beavatkozni, ekkor, viszont, kötelessége a segítségnyújtás, mint mindnyájunknak ilyen esethez érve. Egyébiránt nem teheti. Kérdezheted, hogy miért? Azért, mert ezek a gépek nem erre vannak kitalálva. Nincs sem vonókötelük, sem felfogatási pontjuk, ellenben elől az eke, hátul a sószóró adapter. Nem tud, nem képes vontatni.
Harmadrészt és ez talán a legelemibb: amennyiben az ónós esőtől volt jeges az út, mégis hogyan kellene síkosságmentesíteni? Mert a só úgy kezd dolgozni a felületen, hogy azt a forgalom belejárja a résekben, és onnan, a forgalom hatására kezdi olvasztani a jeget. Nem ismerem az adott útszakaszt, csak googleEarth-ön néztem meg. Ez alapján, vélhetően egy rayonos útszakasz, amit egyébként sem sóznak teljes felületen (szintén OKKSZ által van meghatározva), hanem csak ívekben, emelkedőkön-lejtőkön, csomópontokban, vasúti átjárók előtt, buszöblöknél, gyalogátkelő helyek környezetében, de egyenes szakaszokon NEM sóznak.
Feleségem esetében is egyenes szakaszon történt a baleset, úgyhogy okolni a kollégáimat nem okolhattam, mert nem sértettek törvényt, sőt! Azonnal hívtam az illetékes üzemmérnökség vezetőt, hogy küldjön már ide minél gyorsabban egy sószóró autót, mert valódi a baleset - és életveszély. Azt válaszolta, hogy már 15 perce úton van felénk a jármű és végig fogják sózni az előírások ellenére is (nem miattunk!) azt a szakaszt. 5-10 perc múlva odaért a gép is, és szórta a sót gazdagon.
Visszatérve a Ti helyzetetekre: még, ha le is volt akkor esetleg sózva az út, de nem volt rajta megfelelő forgalom, akkor sem tud megfelelően hatni a só.
Nem véletlen szoktam hó- és fagyhelyzetben azt javasolni, hogy minél forgalmasabb, nagyobb rendű utakon menjetek, mert, ha bármi helyzet van, mindig a nagyobb utakon lesz leghamarabb megoldva a járhatóság. Azok a legbiztonságosabbak, mert a forgalom bejárja a sót a felületbe.

Nem volt ónoseső,csak hófúvás...hófogó háló közel s távol sehol nem volt a környéken. Egész nap nem volt azon az úton munkagép, ezt a környékbeliek mondták akik megálltak nekünk. A kolléga kezdte ezzel az "ésszel kéne vezetni dumával". A sofőrünk 1991 óta jár ezen az úton,szóval nem hülye módon közlekedtünk,nagyon is tisztában volt az úttal ( igaz az még száraz időben is egy nagyon rossz állapotú negyedrendű útszakasz ).
Lényeg hogy mindenki hazajutott és külön köszönet a traktorosnak!
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42158 Dátum: 2013.01.27 10:58:19 »
Tökéletes meglátás!!!  :clap: :clap: :clap:
Annyit tennék hozzá, hogy az egész évben nem biztos, hogy eléri a havas napok száma (amikor valóban be kell avatkozni) az 1 hetet... Mindez sok évre visszamenően kijelenthető...
De itt a klimaváltozás :D [rohog]
Mostanában a csapadék sokszor a mediterán ciklonoktól vannak(dél/délnyugatról). Régen hozott egy kis meleg levegőt oszt kész.A csapadék nyugatról jött, de az enyhébb levegőt hozott, esővel, vagy hamar elolvadó hóval. Keletről meg a száraz hideg jött.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42159 Dátum: 2013.01.27 11:00:44 »
Erről beszéltem a múltkor is. Akinek meg fontos a közlekedés az készüljön fel a télre megfelelően. A szüleimnél (Bakonyban) 50cm hó volt, aszfaltot a normális tél nagy részén nem is látnak, mégsem jelent nekik problémát.

A múltkor a gyermekem tanárnőjével erről beszélgettünk. Azt mondta, hogy Ő azért fél a téltől, mert annyi mazsola (ennél vmi. durvább kifejezéssel illette őket) van az úton, hogy előbb utóbb valamelyik nekimegy. Ebben sajnos igaza van.-(
A közlekedést a legtöbb esetben nem az időjárás és az útviszonyok akadályozzák, hanem a felkészületlen lámák.
Minden szóval egyet értek.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42160 Dátum: 2013.01.27 11:04:39 »
Nem volt ónoseső,csak hófúvás...hófogó háló közel s távol sehol nem volt a környéken. Egész nap nem volt azon az úton munkagép, ezt a környékbeliek mondták akik megálltak nekünk. A kolléga kezdte ezzel az "ésszel kéne vezetni dumával". A sofőrünk 1991 óta jár ezen az úton,szóval nem hülye módon közlekedtünk,nagyon is tisztában volt az úttal ( igaz az még száraz időben is egy nagyon rossz állapotú negyedrendű útszakasz ).
Lényeg hogy mindenki hazajutott és külön köszönet a traktorosnak!
Sajnos a hófúvás ellen nem lehet védekezni.  :no: Amíg fúj, addig fúj, amikor elállt, akkor lehet megkezdeni felszabadítani a lezárt, járhatatlan utakat. Ez általában már gyorsabban megy, amennyiben a gépek már beálltak dolgozni. Hófúvásban hiába marod le a hótorlaszt, azt a szél néhány percen belül visszahordja. A ráfordított pénz így ablakon kidobott lesz...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42161 Dátum: 2013.01.27 11:06:15 »
De itt a klimaváltozás :D [rohog]
Mostanában a csapadék sokszor a mediterán ciklonoktól vannak(dél/délnyugatról). Régen hozott egy kis meleg levegőt oszt kész.A csapadék nyugatról jött, de az enyhébb levegőt hozott, esővel, vagy hamar elolvadó hóval. Keletről meg a száraz hideg jött.
Tény, hogy nálunk, a száraz kontinentális éghajlaton egyre szélsőségesebbek az időjárási jellemzők. A csapadék intenzitása, mennyisége nem megszokott módon ingadozik.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42162 Dátum: 2013.01.27 11:06:22 »
Sajnos a hófúvás ellen nem lehet védekezni.  :no: Amíg fúj, addig fúj, amikor elállt, akkor lehet megkezdeni felszabadítani a lezárt, járhatatlan utakat. Ez általában már gyorsabban megy, amennyiben a gépek már beálltak dolgozni. Hófúvásban hiába marod le a hótorlaszt, azt a szél néhány percen belül visszahordja. A ráfordított pénz így ablakon kidobott lesz...
Amúgy hazafelé sok helyen eltakarították becsülettel a hófúvásos szakaszt,meredeztek rendesen a hófalak :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42163 Dátum: 2013.01.27 11:39:16 »
Sajnos a hófúvás ellen nem lehet védekezni. 
kis tökös koromból rémlik még hogy az utak mellett ahol mondjuk nincs szélvédő fasor az utszélén, ott egymásnak keresztbe felállított raklap szerű dolgok voltak több km hosszan, és az megfogta a hó java részét amit a szél felhordott volna az útra

bár ez manapság nem lehet megoldás, mert a szöröstalpúak úgy is összeszedik, feldarabolják ás eltüzelik
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42164 Dátum: 2013.01.27 11:48:35 »
Sajnos a hófúvás ellen nem lehet védekezni.  :no: Amíg fúj, addig fúj, amikor elállt, akkor lehet megkezdeni felszabadítani a lezárt, járhatatlan utakat. Ez általában már gyorsabban megy, amennyiben a gépek már beálltak dolgozni. Hófúvásban hiába marod le a hótorlaszt, azt a szél néhány percen belül visszahordja. A ráfordított pénz így ablakon kidobott lesz...
Ezt konkrétan tapasztaltam péntek este Mosonmagyaróvár-Szombathely útvonalon.
3 autóval előttem ment egy hókotró, jobbról erős szél fújt. Amit letolt az út melletti hófalba azt a szél azonnal visszatette az útra. Konkrétan rosszabb lett, mint volt. Amikor megelőztem, előtte az út járhatóbb volt, mint mögötte. Teljesen felesleges pénzkidobás ilyen időben a hótolás.
Szerintem is túl nagy az elvárás, mindig azonnal legyen száraz, csúszásmentes út. Ha már nem lehet 70-90-nel közlekedni, hőbörgünk. Ténylegesen max egy hét egy évben, amikor ilyen útviszonyok vannak. Kibírható. És én sem tartanék fent +sokszáz gépet a költségvetésből csak ezért.
Ja és  :flowers: