Teljesen érthető és jogos amit írsz a téli időjárási és útviszonyokról, na meg a TÉLI gumiról.
Mint ahogy az elvárható minőségű hó és síkosság mentesítés igénye is az! ![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
Ahogy írtam is az előzőekben, ennyi géppel erre telik. Még a múlt évben is a gépparkunk átlagéletkora 22 év volt, igaz, a mostani télre 180 db Merci eszközhordozó teherautót kaptunk, amihez hasonló szintű beszerzésre talán még soha nem volt példa.
Ezzel együtt a megyékre jutó gépek darabszáma nem nőtt, viszont a megyei úthálózat hossza sem csökkent, így a hatékonyság csak kismértékben (a kevesebb meghibásodás miatt) tudott nőni. Ennyi géppel ennyire telik. 2x ennyi gép esetén más lehetne az elvárás is.
A kevés gép hátránya, hogy viszonylag lassan tisztul a megyei úthálózat és zord időjárás esetén könnyen patthelyzet is kialakulhat, amikor hatástalan a beavatkozás.
Nálunk most 11db új gép van a megyében. A sózási körök percre ki vannak számolva, hogy mikor hol jár az adott gép. A sofőrök tartják ezeket a szintidőket, a gépekben GPS követő van, real time látom, hogy melyik gép hol van, mit csinál éppen. Nem lazsálnak, nem szotyiznak, teszik a dolgukat, de még egyszer írom, ennyi géppel ennyire telik.
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Az autósok részéről azonban szükséges az együttműködés olyan értelemben, hogy saját érdekükben visszavesznek a tempóból és elfogadják azt, hogy tél van, havas útviszonyok lehetnek. Németországban is volt az elmúlt években komoly hóhelyzet, ott mégsem hőbörögtek az emberek...
PEdig náluk az van, hogy az közútkezelő vezérigazgatója ha éppen pénzre van szüksége a munkával kapcsolatban valamire, akkor elmegy a miniszterhez és kér. ÉS KAP!!! Nincs korlát náluk, ha kell, akkor kell. Nálunk bankárok döntik el, hogy mikor mennyit kátyúzhatunk...
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)