Nekünk is meg volt az idei téli élmény...
50 méter csúszás után Csákánydoroszló és Halogy település között a takarítatlan,havas,hófúvásos szakaszon belecsúsztunk az árokba,de úgy hogy a megálló 8 !!! autós söfőrjének együttes ereje plusz egy vonó autó nem tudta kirántani,én a jobb első ajtón ki sem tutam szállni. Hívtak nekünk egy traktorost,az húzott ki minket. Minden arra haladó autós, még egy osztrák házaspár is megállt kérdezősködni,meg egy KPM-es felmérő Octavia II MCZ-542 (asszem). A p**asztja volt képe azt mondani,h ésszel kéne menni ( 55el mentünk kb,pont ránéztem,de fa mögül szélárnyékból léptünk ki és ez elég is votl a jégen )és nem erre jönni, a full takarítatlan úton...mondom lehet nem nyáron kéne mutogatni a tv-ben a kocsikat nem? hanem tologatni a havat,nem? hát mi toljuk toljuk, mondom nyáron? azt elindult meg kiszólt,h nem nyáron TEeeeee....a p**asztjának eszébe nem jutott volna szólni a legközelebbi munkagépnek,h helllooo...ittt egy kocsi az árokban se előre se hátra 4 emberrel munkából hazafelé...nem...ott hagyott minket....
Sajnálom, ami történt és örülök, hogy Nektek nem lett bajotok, de!
A sztori alapján több dologban tévedsz (mondom ezt azért, mert és is a közútnál dolgozom), mégpedig, hogy hibába mész 55-tel, az önmagában nem sok, de jégen (ahogy írtad is), relatív gyorshajtás. Feleségem a tükörjégen 2 hete törte össze a Corollát ónos eső után. Figyelmetlen volt (részben). Jégen az 55 is túl sok, sőt, még a 30 is az lehet. Mindig az útviszonyok határozzák meg, mi a gyors és mi nem az.
A másik dolog a kolléga. Ha valóban beszólt neked, akkor jól leszájkaratéznám, az biztos. DE! Gondolom, Te sem a napszaknak megfelelően köszöntél neki.
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
Az az elvárásod, hogy ő szóljon egy munkagépnek szintén nem tud teljesülni, mert az OKKSZ (6/1998 évi rendelet) ezt tiltja! A munkagép nem menthet árokbacsúszott autót, mert neki nem az a dolga. Csak abban az esetben nyújthat segítséget, ha emberélet mentése okán kell beavatkozni, ekkor, viszont, kötelessége a segítségnyújtás, mint mindnyájunknak ilyen esethez érve. Egyébiránt nem teheti. Kérdezheted, hogy miért? Azért, mert ezek a gépek nem erre vannak kitalálva. Nincs sem vonókötelük, sem felfogatási pontjuk, ellenben elől az eke, hátul a sószóró adapter. Nem tud, nem képes vontatni.
Harmadrészt és ez talán a legelemibb: amennyiben az ónós esőtől volt jeges az út, mégis hogyan kellene síkosságmentesíteni? Mert a só úgy kezd dolgozni a felületen, hogy azt a forgalom belejárja a résekben, és onnan, a forgalom hatására kezdi olvasztani a jeget. Nem ismerem az adott útszakaszt, csak googleEarth-ön néztem meg. Ez alapján, vélhetően egy rayonos útszakasz, amit egyébként sem sóznak teljes felületen (szintén OKKSZ által van meghatározva), hanem csak ívekben, emelkedőkön-lejtőkön, csomópontokban, vasúti átjárók előtt, buszöblöknél, gyalogátkelő helyek környezetében, de egyenes szakaszokon NEM sóznak.
Feleségem esetében is egyenes szakaszon történt a baleset, úgyhogy okolni a kollégáimat nem okolhattam, mert nem sértettek törvényt, sőt! Azonnal hívtam az illetékes üzemmérnökség vezetőt, hogy küldjön már ide minél gyorsabban egy sószóró autót, mert valódi a baleset - és életveszély. Azt válaszolta, hogy már 15 perce úton van felénk a jármű és végig fogják sózni az előírások ellenére is (nem miattunk!) azt a szakaszt. 5-10 perc múlva odaért a gép is, és szórta a sót gazdagon.
Visszatérve a Ti helyzetetekre: még, ha le is volt akkor esetleg sózva az út, de nem volt rajta megfelelő forgalom, akkor sem tud megfelelően hatni a só.
Nem véletlen szoktam hó- és fagyhelyzetben azt javasolni, hogy minél forgalmasabb, nagyobb rendű utakon menjetek, mert, ha bármi helyzet van, mindig a nagyobb utakon lesz leghamarabb megoldva a járhatóság. Azok a legbiztonságosabbak, mert a forgalom bejárja a sót a felületbe.