Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7233260 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42090 Dátum: 2013.01.25 13:32:22 »
És mindeközben a magyar hókotró munkások azt hiszik, hogy ugyanúgy dolgoznak, mint az olaszok meg az osztrákok.
Tavaly elbeszélgettem egy sráccal, aki autópályán hótol, számonkértem, hogy miért is nem teszik le azt a k*va lapátot, ahogy mondjuk az olaszoknál vagy az osztrákoknál, ahol gyakorlatilag szárazra tolják az utat (míg nálunk ott marad két centi hó). Erre leállt vitatkozni, hogy ott is ugyanígy tolják a havat, és én hülye vagyok. Végül is teljesen reménytelen volt meggyőzni arról, hogy bénán csinálják a magyarok.

Tudod, hogy miért van ez?  Megmondom-leírom:  minden az anyegin múlik...

A hótolólap alján van egy 5-10 centis műanyag rész, a kopóréteg, mint a személyautókon a frontspoiler alján a koptató.

A funciója ugyanaz, ha ez leér, akkor még semmi baj.

De nyilván ez is pénzbe kerül, méghozzá nem kevésbe. A magyarok spórolnak, vigyáznak rá, ezért nem teszik le, hogy ne kopjon.  A Lajtától nyugatra ugyanez az összeg nem tétel, tehát leteszik.  Arról nem is beszélve, hogy odakint az utak minősége megengedi ezt, míg idehaza a toldozott-foldozott és úthibáktól hemzsegő burkolat ezt nem teszi lehetővé.  Ha nagyon leengedi a lapot, akkor akár le is tépheti egy feltört aszfaltdarab, vagy egy döccenőnél szintén baj lehet. Azt az automatikus szintszabályzó sem védi ki.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42091 Dátum: 2013.01.25 14:00:13 »
Tudod, hogy miért van ez?  Megmondom-leírom:  minden az anyegin múlik...

A hótolólap alján van egy 5-10 centis műanyag rész, a kopóréteg, mint a személyautókon a frontspoiler alján a koptató.

A funciója ugyanaz, ha ez leér, akkor még semmi baj.

De nyilván ez is pénzbe kerül, méghozzá nem kevésbe. A magyarok spórolnak, vigyáznak rá, ezért nem teszik le, hogy ne kopjon.  A Lajtától nyugatra ugyanez az összeg nem tétel, tehát leteszik.  Arról nem is beszélve, hogy odakint az utak minősége megengedi ezt, míg idehaza a toldozott-foldozott és úthibáktól hemzsegő burkolat ezt nem teszi lehetővé.  Ha nagyon leengedi a lapot, akkor akár le is tépheti egy feltört aszfaltdarab, vagy egy döccenőnél szintén baj lehet. Azt az automatikus szintszabályzó sem védi ki.
Általában igaz hogy rosszabbak az utjaink. Kivéve az autopályáink, mert azok jobbak mint az osztrák meg sok német autopálya. Német kollegám is dicsérte.
Az is lehet hogy az osztrákok nem csak sima sót szórnak a maradékra hanem kalciumos sót, ami jobban olvaszt (alacsonyabb hőfokon is)
Azért az a canadai videó nem semmi :D 28 hókotró egy uton és még nem is egészen szisztematikusan tolták. Lehet éppen kivonultak szerte szét.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42092 Dátum: 2013.01.25 14:58:36 »
Értem, hogy a rosszabb utakon nem lehet letenni a lapátot, de ahogy OldPiet is írta, autópályán letehetnék. Nem is ez a lényeg, hanem hogy azt gondolják a hókotró munkások, hogy tök jól csinálják, amit csinálnak - nyilvánvalóan valaki így tanítja be őket.
Az autópálya matrica pedig Magyarországon sem olcsó (igaz, Olaszországban sokkal drágább, de Ausztriában nem), én elvárnám, hogy hagyjanak belőle egy ilyen kopóalkatrészre is. Valószínűleg kevesebb baleset történne a jobban letakarított utakon.

Engem mondjuk pont nem zavar a hó, sokkal jobban utálom, amikor a lesózott hó visszafagy, és dobálja az autót - akkor már sokkal jobb lenne, ha hozzá sem nyúlnának, mert úgy legalább egyenletesen csúszna az út. Mondjuk idén csak a mellékutak voltak ilyenek, ahol otthagytak húsz centi havat, alatta a sóval. De ez a környékünkön csak egy napig tartott, utána normálisan letolták a mellékutakat is, és a viszonylagos melegben hamar eltűnt a latyak is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42093 Dátum: 2013.01.25 15:09:20 »
És mindeközben a magyar hókotró munkások azt hiszik, hogy ugyanúgy dolgoznak, mint az olaszok meg az osztrákok.
Tavaly elbeszélgettem egy sráccal, aki autópályán hótol, számonkértem, hogy miért is nem teszik le azt a k*va lapátot, ahogy mondjuk az olaszoknál vagy az osztrákoknál, ahol gyakorlatilag szárazra tolják az utat (míg nálunk ott marad két centi hó). Erre leállt vitatkozni, hogy ott is ugyanígy tolják a havat, és én hülye vagyok. Végül is teljesen reménytelen volt meggyőzni arról, hogy bénán csinálják a magyarok.
:) Pontosan úgy csinálják külföldön, és Mo-n is, ahogy mondta a srác.  ;) Annyival egészíteném ki Trotter mondatait, hogy nem műanyag éle van, hanem tömör kemény gumi, hogy az útegyenetlenségekhez idomuljon. Itthon min 5-7cm laza hóréteget lehet csak tolni, kisebb mennyiség esetén idő előtt elkopna ez a kemény gumi él és órákat töltene az eszköz a javítóban. Közben pedig, meg tudnád, mi az igazi probléma, hiszen, nem lenne hóeltakarítás.

Télen téli útviszonyok vannak, hóra lehet és kell számítani, ez ilyen időszak. Kell 4db jó téli gumi, csökkenteni kell a sebességet és meg van oldva a dolog. Érdekes, külföldön az emberek számára ez természetes állapot télen, csak itthon csodálkozunk rajta...  :wacko:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42094 Dátum: 2013.01.25 15:11:12 »
Értem, hogy a rosszabb utakon nem lehet letenni a lapátot, de ahogy OldPiet is írta, autópályán letehetnék. Nem is ez a lényeg, hanem hogy azt gondolják a hókotró munkások, hogy tök jól csinálják, amit csinálnak - nyilvánvalóan valaki így tanítja be őket.
Az autópálya matrica pedig Magyarországon sem olcsó (igaz, Olaszországban sokkal drágább, de Ausztriában nem), én elvárnám, hogy hagyjanak belőle egy ilyen kopóalkatrészre is. Valószínűleg kevesebb baleset történne a jobban letakarított utakon.

Engem mondjuk pont nem zavar a hó, sokkal jobban utálom, amikor a lesózott hó visszafagy, és dobálja az autót - akkor már sokkal jobb lenne, ha hozzá sem nyúlnának, mert úgy legalább egyenletesen csúszna az út. Mondjuk idén csak a mellékutak voltak ilyenek, ahol otthagytak húsz centi havat, alatta a sóval. De ez a környékünkön csak egy napig tartott, utána normálisan letolták a mellékutakat is, és a viszonylagos melegben hamar eltűnt a latyak is.
Sok dolog van az országban, amit elvérhatunk/nánk, mégsem van úgy. Ez sem. Télen az elvárható az utak járhatósága és NEM a száraz útviszony...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42095 Dátum: 2013.01.25 15:24:20 »
Sok dolog van az országban, amit elvérhatunk/nánk, mégsem van úgy. Ez sem. Télen az elvárható az utak járhatósága és NEM a száraz útviszony...
Mondjuk nálam 5 cm hótól az út járhatatlan (meredek az út), de 0,5mm jég esetén is.
Én már csúsztam végig úgy mint egy irányithatatlan szánkó és a kanyarban a járda fogott meg. De akkor nem volt az utca teleparkolva mint manapság.
Szerencsére ha eláll a havazás másnapra eltolják, felsózzák és minden szuper.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42096 Dátum: 2013.01.25 15:25:14 »
Sok dolog van az országban, amit elvérhatunk/nánk, mégsem van úgy. Ez sem. Télen az elvárható az utak járhatósága és NEM a száraz útviszony...
Akkor tőlem se várják el, hogy 3000Ft-ot fizessek azért, hogy pályán mehessek fel Pestre. Szerintem elvárható, hogy ha pénzt kérnek, akkor lelkiismeretesen dolgozzanak, és ne rajtam spóroljanak. Akkor kérjenek egy százassal többet a matricára, de kalkulálják be az ilyen kopóalkatrészeket is.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42097 Dátum: 2013.01.25 16:00:08 »
:) Pontosan úgy csinálják külföldön, és Mo-n is, ahogy mondta a srác.  ;)
Ezen az előbb átsiklottam, de a tapasztalatok alapján ez nem igaz.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42098 Dátum: 2013.01.25 16:44:09 »
Itthon min 5-7cm laza hóréteget lehet csak tolni, kisebb mennyiség esetén idő előtt elkopna ez a kemény gumi él és órákat töltene az eszköz a javítóban.

Máshol mégis meg tudják oldani. Nem kell nyugatra menni, Lengyelországban is szárazra tudják tolni az utat. Az hogy drága a kopóél, arra pedig azt mondom, hogy pontosan azért fizetünk adót, hogy ha elkopik, akkor legyen belőle új.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42099 Dátum: 2013.01.25 17:12:52 »
Sok dolog van az országban, amit elvérhatunk/nánk, mégsem van úgy. Ez sem. Télen az elvárható az utak járhatósága és NEM a száraz útviszony...

Ha más országban, a miénkhez hasonló körülmények között megoldják azt, hogy a havat szinte maradék nélkül letolják az útról, akkor ezt nálunk is ugyanúgy el lehetne végezni.  De kifogásokat keresni sokkal egyszerűbb, mint a nyugati szomszédhoz hasonlóan, hibátlanul dolgozni.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42100 Dátum: 2013.01.25 17:17:51 »
Gyerekek itt utat sem képesek építeni, nemhogy azt karbantartani vagy takarítani... Először utat kellene építeni megtanulni aztán jöhet a móka a hókotrással...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42101 Dátum: 2013.01.25 17:37:24 »
:)
Télen téli útviszonyok vannak, hóra lehet és kell számítani, ez ilyen időszak. Kell 4db jó téli gumi, csökkenteni kell a sebességet és meg van oldva a dolog. Érdekes, külföldön az emberek számára ez természetes állapot télen, csak itthon csodálkozunk rajta...  :wacko:

Teljesen érthető és jogos amit írsz a téli időjárási és útviszonyokról, na meg a TÉLI gumiról. :flowers: Mint ahogy az elvárható minőségű hó és síkosság mentesítés igénye is az!  :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42102 Dátum: 2013.01.25 18:16:53 »
Szerintem műszakilag semmi akadálya, hogy egy kemény gumi se kopjon feleslegesen. Léteznek támasztó segédkerekek például, amivel mm-en belül állítható (lenne) a tolólap és az útfelület közötti távolság: a súlyt ezek viselnék. De lehet, hogy ez már most így van (vagy jobban)  :?:
Mezőgazdasági gépeken elég régóta alkalmaznak ilyen megoldásokat.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42103 Dátum: 2013.01.25 19:03:37 »
Nekünk is meg volt az idei téli élmény...
50 méter csúszás után Csákánydoroszló és Halogy település között a takarítatlan,havas,hófúvásos szakaszon belecsúsztunk az árokba,de úgy hogy a megálló 8 !!! autós söfőrjének együttes ereje plusz egy vonó autó nem tudta kirántani,én a jobb első ajtón ki sem tutam szállni. Hívtak nekünk egy traktorost,az húzott ki minket. Minden arra haladó autós, még egy osztrák házaspár is megállt kérdezősködni,meg egy KPM-es felmérő Octavia II MCZ-542 (asszem). A p**asztja volt képe azt mondani,h ésszel kéne menni ( 55el mentünk kb,pont ránéztem,de fa mögül szélárnyékból léptünk ki és ez elég is votl a jégen )és nem erre jönni, a full takarítatlan úton...mondom lehet nem nyáron kéne mutogatni a tv-ben a kocsikat nem? hanem tologatni a havat,nem? hát mi toljuk toljuk, mondom nyáron? azt elindult meg kiszólt,h nem nyáron TEeeeee....a p**asztjának eszébe nem jutott volna szólni a legközelebbi munkagépnek,h helllooo...ittt egy kocsi az árokban se előre se hátra 4 emberrel munkából hazafelé...nem...ott hagyott minket....
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.25 19:06:19 írta Myko »
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42104 Dátum: 2013.01.25 20:41:53 »
Általában igaz hogy rosszabbak az utjaink. Kivéve az autopályáink, mert azok jobbak mint az osztrák meg sok német autopálya. Német kollegám is dicsérte.
Az is lehet hogy az osztrákok nem csak sima sót szórnak a maradékra hanem kalciumos sót, ami jobban olvaszt (alacsonyabb hőfokon is)
Azért az a canadai videó nem semmi :D 28 hókotró egy uton és még nem is egészen szisztematikusan tolták. Lehet éppen kivonultak szerte szét.

Az bizony elég szisztematikus tevékenység azon a tájon. Egyébként "csak" 24 snow plow tolta a videón. :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu