Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7228390 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41460 Dátum: 2012.11.29 16:47:01 »
Ha elfogy a sáv akkor nincs tovább, mert nem épitették tovább :D
Időben be kell kéretözni a továbbhaladó sávba. :winkiss:
Hiába mész előrébb, az 1 sávban nem fognak többen átférni, max te jutsz elöbb át mások hátrányára, akik elsöbbséget élveznének a sávjukban.
Miért időben???
De mögötted többen férnek el és az előtte levő lámpa forgalmát befolyásolja. Éppen ezért építették!
Ha mindenki folyamatosan töltené mindkét sávot, akkor senki sem kerül előnybe vagy hátrányba. Picit gondolkozz már!  :flowers:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41461 Dátum: 2012.11.29 16:54:55 »
Örülök, hogy legalább hasonló a véleményed :yes:
Alapvető dolgot felejtenek el : akinek elfogy a sávja, sávot kell váltanija, ezért nincs elsőbbsége, a sávjában haladóval szemben.
:yes:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41462 Dátum: 2012.11.29 17:08:13 »
Miért időben???
De mögötted többen férnek el és az előtte levő lámpa forgalmát befolyásolja. Éppen ezért építették!
Ha mindenki folyamatosan töltené mindkét sávot, akkor senki sem kerül előnybe vagy hátrányba. Picit gondolkozz már!  :flowers:
Jó akkor töltsd fel az elfogyó sávot és várd meg mig mindenki áthalad a továbbhaladó sávon, hiszen nekik elsőbbségük van. Majd ha elfogytak szépen átsorolhatsz. Gondolom ez se tetszene neked, mindig csak az a tolakodás :winkiss:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41463 Dátum: 2012.11.29 17:25:09 »
közlekedés kultúra...  :pai:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41464 Dátum: 2012.11.29 17:29:13 »
közlekedés kultúra...  :pai:

Szerintem add fel  ;) Meglehetősen bunkón közlekedsz Velem együtt  [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 17:31:34 írta Xanyi »
Xanyi

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41465 Dátum: 2012.11.29 17:38:32 »
Pofátlan, aki index nélkül kivágódik az üres sávba, végigelőzi a sort, majd index nélkül próbál betolakodni.

Ha autóval megyek munkába van egy ilyen hely, ahol az én sávom továbbmegy a másik megszűnik. Ez nekem a reggeli gyorsulási verseny, mert itt szoktak próbálni legyorsulni lámpától, hogy bejöjjenek elém. Ritkán szokott sikerülni, mert nem számítanak erre  :D .

Pesti alsó rakpart, északról délre?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41466 Dátum: 2012.11.29 17:46:32 »
Valaki tudja, hogy mi a teendő abban az esetben, ha a szolgálati autón olyan a fék, hogy életveszélyes és erről a főnököm nem akar tudomást venni? (arról nem is beszélek, hogy az első 2 lengéscsillapító kb 0%-os, brutálisan nyikorognak, a jobb oldali első keréktől csörgő hang is jön kanyarokban) Már többször szóltam neki, hogy ez nem jó így, most majdnem baleset lett belőle. Egy elég nagy lejtő végén van egy vasúti átjáró, ezen a lejtőn 50-60-al ereszkedtem lefelé, már elhagytam az első átjárót jelző táblát, amikor észrevettem, hogy megy le a sorompó, 120kg vagyok, tiszta erőből megtapostam a féket és nem történt semmi, kb 20-30-as tempóval haladtam át az átjárón, nem több, mint 1 méterrel az autó felett közeledő sorompóval (régi, nem fény). Állítólag új betétek vannak az autóban és szerinte teljesen jó a fék, hiszen az övén még ennyire sem fog. Hozzávetőlegesen a 18 éves corollával azon a lejtőn 100-ról megállok minden probléma nélkül.

Pick-pack írj neki egy e-mailt, és küld el neki,meg az ő főnökének is. Erősítésként ki is nyomtathatod, és vetesd át a titkárnőjével, v. a főnökkel. Nem leszel a kedvence, de később nem tudnak felelősségre vonni. Amennyiben életveszélyes, tagadd meg a jármű vezetését. Ön és közveszély okozására nem kötelezhet a munkáltató, vagy a képviselője.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41467 Dátum: 2012.11.29 17:47:17 »

Ha autóval megyek munkába van egy ilyen hely, ahol az én sávom továbbmegy a másik megszűnik. Ez nekem a reggeli gyorsulási verseny, mert itt szoktak próbálni legyorsulni lámpától, hogy bejöjjenek elém. Ritkán szokott sikerülni, mert nem számítanak erre  :D .

Megint mondok egy példát helyszínnel együtt. Üllői utcán befelé jössz a város felé és lekanyarodsz a Kőér utcára. Itt az Üllőiről egy sáv kanyarodik le, de a Kőéren már két sáv vár, amiből az egyik hamar megszűnik. A lekanyarodás után egyből van egy lámpa, a külső a lámpa után szűnik meg villámgyorsan. Amikor van lehetőségem, akkor megyek abba, amelyik továbbmegy. De igen sokszor van olyan, hogy ez a sáv megtelik autóval, nem tudsz "odasorolni". Ilyenkor két eset van:

a) bemész a külső sávba, vár a lámpa (kanyarodás után ez mindig piros) és esetenként egy gyorsulási versenyző (nehogy már bejöjjön elém, inkább fogyjon el a sávja. köszi!)
b) Vársz a belső sávra, ami továbbmegy. Ezzel jól kibasszintasz a mögötted jövőkkel, mert őket szépen elzárja a lámpa, ami mögötted van, hiszen őket is elzárod a külső sávtól. Na az ilyenek idegesítenek fel legjobban.

a) esetet szoktam választani, aztán néha gyorsulok, néha meg mosolygok azon, aki nem akar beengedni (érdekes módon ezek soha nem azonos kaliberű autókat vezető egyének, kisebb kocsikat vezetők csinálják) és szépen bemegyek mögé.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 18:02:31 írta richkan »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41468 Dátum: 2012.11.29 17:49:39 »
Jó akkor töltsd fel az elfogyó sávot és várd meg mig mindenki áthalad a továbbhaladó sávon, hiszen nekik elsőbbségük van. Majd ha elfogytak szépen átsorolhatsz. Gondolom ez se tetszene neked, mindig csak az a tolakodás :winkiss:

Milyen igaz! Így megvalósulna, az a hőn áhított ""zipp-zár elv""???!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41469 Dátum: 2012.11.29 17:50:33 »
Jó akkor töltsd fel az elfogyó sávot és várd meg mig mindenki áthalad a továbbhaladó sávon, hiszen nekik elsőbbségük van. Majd ha elfogytak szépen átsorolhatsz. Gondolom ez se tetszene neked, mindig csak az a tolakodás :winkiss:
édes jó mamám...mi vagy te, buszvezető? :D az feltűnt már, hogy ha mindez igaz lenne, akkor nem lenne értelme a dupla sávoknak??? egyébként te képviseled a többséget, sajnos...így télleg nagyon nehéz cipzárazni, ami össztársadalmi szinten a leggyorsabb előrejutási módot jelenthetné...

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41470 Dátum: 2012.11.29 17:59:54 »
Jó akkor töltsd fel az elfogyó sávot és várd meg mig mindenki áthalad a továbbhaladó sávon, hiszen nekik elsőbbségük van. Majd ha elfogytak szépen átsorolhatsz. Gondolom ez se tetszene neked, mindig csak az a tolakodás :winkiss:

Elég erőteljesen különbözik a véleményünk a témában :)
Ahogy már korábban írták: Szerinted miért építenek két sávot bizonyos helyekre?

A megszűnő sávoknál az alapvető közlekedési etikett a cippzár/fésű elv. Amennyiben nem engedsz be, és ütközünk, akkor persze az én hibám lesz jogilag, mégis azt gondolom, te is hibáztál valahol, ha direkt ki akartál velem/mással cseszni. A bunkóság, tolakodás témakörébe szerintem ezek tartoznak:

-Ahogy korábban írtátok, index nélkül kivág, index nélkül visszavág, ha megelőzte a sort. (index nélkül ha vki rámhúzza a kocsit, azt én sem engedem be, de ilyen nem is emlékszem mikor volt utoljára)
-A záróvonalnál akar bejönni, vagy még azon is továbbmegy a forgalomtól elzárt területre és ott akar bejönni elém. Ezeket csak 40%-ban (na jó 38,7%-ban :D) engedem be.
-Kanyarodó sávból indexel vissza előre menő sávba (vagy fordítva). Ilyen volt például az Üllői út befelé a város felé a nagykörúti kereszteződésnél korábban, amikor még nagy forgalom volt: Az egyenesen továbbmenő sávban óriási sor (főleg akkor, amikor még csak egy sáv ment tovább egyenesen) volt, a jobbra és a balra kanyarodó sávból is jöttek be (indexeltek be) az autók az egyenesen menő sávba. Főleg az akkori Zóna taxisok csinálták, akik aztán undorító módon pofátlanok voltak (na azokat soha nem engedtem be egy idő után).
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 18:05:07 írta richkan »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41471 Dátum: 2012.11.29 18:17:22 »
mi a teendő abban az esetben, ha a szolgálati autón olyan a fék, hogy életveszélyes és erről a főnököm nem akar tudomást venni? ...
0. Amennyiben nélkülözhető vagy a cégnél nézegess új munkahely után,és egyben akár munkaügyi jogászt is
   kereshetsz.-( (Vita esetén manapság könnyen mondják kívül tágasabb  :devil: :censored:)
1. Irásban, két példányban készíts egy bejelentést, amiben rögzíted az általad észlelteket. A saját
    példányodon rögzíttesd a másik példány átvételének tényét a céges postázóban/titkárságon, ezt lehetőleg
    minden nap ismételd meg.
2.  Próbálj meg vhogy kibújni annak a kocsinak a vezetése alól,amennyiben erre nincs lehetőség, akkor a
     veszély tudatában Neked kell eldöntened felvállalod-e a vezetését vagy megtagadod. Mindegyiknek csúnya
     következményei lehetnek.-(
3. Megkérdezed a területileg illetékes NKH-t
    hogyan tudnak segíteni, esetleg hol tudnál szándékosan ellenőrzésbe futni.

Nem vagyok jogász, a 0. pontot átugorva az 1. eddig mindig bejött.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41472 Dátum: 2012.11.29 18:44:56 »
Elég erőteljesen különbözik a véleményünk a témában :)
Ahogy már korábban írták: Szerinted miért építenek két sávot bizonyos helyekre?

A megszűnő sávoknál az alapvető közlekedési etikett a cippzár/fésű elv. Amennyiben nem engedsz be, és ütközünk, akkor persze az én hibám lesz jogilag, mégis azt gondolom, te is hibáztál valahol, ha direkt ki akartál velem/mással cseszni. A bunkóság, tolakodás témakörébe szerintem ezek tartoznak:

-Ahogy korábban írtátok, index nélkül kivág, index nélkül visszavág, ha megelőzte a sort. (index nélkül ha vki rámhúzza a kocsit, azt én sem engedem be, de ilyen nem is emlékszem mikor volt utoljára)
-A záróvonalnál akar bejönni, vagy még azon is továbbmegy a forgalomtól elzárt területre és ott akar bejönni elém. Ezeket csak 40%-ban (na jó 38,7%-ban :D) engedem be.
-Kanyarodó sávból indexel vissza előre menő sávba (vagy fordítva). Ilyen volt például az Üllői út befelé a város felé a nagykörúti kereszteződésnél korábban, amikor még nagy forgalom volt: Az egyenesen továbbmenő sávban óriási sor (főleg akkor, amikor még csak egy sáv ment tovább egyenesen) volt, a jobbra és a balra kanyarodó sávból is jöttek be (indexeltek be) az autók az egyenesen menő sávba. Főleg az akkori Zóna taxisok csinálták, akik aztán undorító módon pofátlanok voltak (na azokat soha nem engedtem be egy idő után).

A közlekedés rendjét előíró szabályok, egyértelműen meghatározzák a kívánt viselkedést, az egyes forgalmi helyzetekben. Ezen kötelező szabályok nem engednek lamentálást holmi elveken, etiketten, netán táncrenden, stb! Ezért minden, a közlekedésben résztvevőtől kötelezően elvárt, - ha tetszik, ha nem -, hogy a vonatkozó szabályok szerint közlekedjen. Egy kis adalékként.Kapa és Pepe visszatérnek. Amennyiben valaki, a fenti rendszeren kívül alkot szabályt, (elvet, etikettet, stb.) és annak mentén erőlteti rá a többi közlekedőre magatartását, az LÁSSA annak minden következményét.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 19:01:15 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41473 Dátum: 2012.11.29 19:44:23 »
És mennyi lenne ehhez a munkadíj? Ha kijön kompletten a 30-40 ezres alvázvédelem helyett kicsit drágábban (mondjuk 60ig bezárólag) akkor mondd meg ki csinálja, és már megyek is oda...
Szerinted mennyit lehet elkérni egy egyszerű endoszkópos vizsgálatért, néhány kárpit bontásért+ az utólagos lyukak horganyozásáért? Max 1-2 óra plussz munka díjat, de az macera lenne, és különben is egyszerűbb vmit egy recept alapján befújni futószalag szerűen. Ráadásul ez utóbbi látványosabb (pl. szép ezüst desing). És nem utolsósorban rutinból, futószalag szerűen lehet mennyiséget termelni.
Én nem tudok arról,hogy vki. az általam leírt kis plusszokkal (ami neke nem plussznak, hanem magától érthetődőnek tűnik)dolgozna, persze ettől még lehet.

Egy ideig dolgoztam darab bérben, saját magamról tudom, milyen nehéz változtatni, és mennyire nem fizetik meg még a + odafigyelést sem. Gyakorlatilag az ügyfelek (még a félig szakemberek sem) nem tudnak különbséget tenni. Ráadásul a kevésbé precíz munkát is lehet szép környezetben megfelelő szöveggel tálalni.
Ezért csak a saját megnyugtatásomra dolgoztam a legjobb tudásom szerint.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 19:47:07 írta Agyarka »

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41474 Dátum: 2012.11.29 20:00:54 »
A közlekedés rendjét előíró szabályok, egyértelműen meghatározzák a kívánt viselkedést, az egyes forgalmi helyzetekben. Ezen kötelező szabályok nem engednek lamentálást holmi elveken, etiketten, netán táncrenden, stb! (...) Amennyiben valaki, a fenti rendszeren kívül alkot szabályt, (elvet, etikettet, stb.) és annak mentén erőlteti rá a többi közlekedőre magatartását, az LÁSSA annak minden következményét.

Amennyiben az elfogyó külső sáv logikus kihasználása után úgy térek vissza a belsőbe, hogy azzal másnak kárt okozok, annak jogi következményeit természetesen viselni leszek kénytelen, amivel tisztában is vagyok.

Amennyiben az elfogyó külső sávot logikusan kihasználó és a belső sávba indexelő autóst direkt, szánt szándékkal (tudom jogilag értelmezhetetlen: "csak azért sem")  nem engeded be, úgy - ha mást nem is - de a közlekedők haragját, utálatát, dudájuk hangját pedig te leszel kénytelen viselni.

Természetesen nem kergetek délibábokat, tisztában vagyok vele, hogy sokakat ez teljesen hidegen hagy. De - jogrendszer és KRESZ ide vagy oda - az úton direkt másoknak ártó közlekedők előbb utóbb találkoznak egy német/szlovák rendszámú Q7-X5-X6 sofőrrel (na persze nem mintha ők szabályosan közlekednének, éppen ellenkezőleg), akiknek aztán hiába magyarázod majd a jogrendet, előbb-utóbb azzal szembesülsz a következő lámpánál hogy egy erős kéz éppen a drága motoros tükrödet töri le és közben csábosan rád mosolyog. Írd fel a rendszámát és kezdj el majd vele vitázni...

Véleményem szerint totálisan fölösleges a KRESZT előhozni a téma kapcsán, feltételezem hogy az aktív fórumozók 95%-a tökéletesen tisztában van a KRESZ fontosabb paragrafusaival (elvégre ez egy autós fórum), ez is egy ilyen fontosabb alapszabály. Nem is erről vitáztunk, hanem arról hogy mit kellene vagy mit nem kellene csinálni az úton.