Ha már írok:
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
A hétköznap reggeli szokásos útvonalamon van egy rész, ahol két sáv kanyarodik le balra és a lámpa elég gyorsan vált. A két balra kanyarodó sávból aztán igen rövid idő alatt egy sáv lesz úgy, hogy a külső sáv megszűnik. A kanyarodás után (illetve sokszor már közben) a külsőből indexelnek be a belsőbe az emberek.
Itt rendszeres, hogy "sportból" a belsőben haladó láthatóan és egyértelműen direkt nyomja az autóját az előtte lévőre, és ezzel megbontja a sokszor olyan szépen működő cipzár elvet. (Az esetet még szebbé teszi, hogy a kanyar után van egy lámpa, ami az egész sort úgyis megállítja, nincs értelme sietned.) "Sportból" az akaratosabb emberek pedig az ilyen "én nem engedlek be" huszárokra pedig csak azért is ráhúzzák a kocsit, aminek rendszeres eredménye a dudálás, ökölrázás, veszekedés.
Ma reggel (kolléga, aki ugyanarra jár mesélte), hogy pár perccel azután, hogy ott eljöttem volt is ismét egy szép baleset, majd mögötte (tükörből látta) még egy.
Az első esetben haladtak az autók addig, amíg a külső meg nem szűnt, majd a kívülről haladó ráhúzta a belsőben lévőre a kormányt és csattantak. Amikor a kolléga jött, akkor pedig mögötte alakult ki ugyanez. A belül haladó nyomta a kocsiját az előtte lévőre a külső pedig be akarta rakni a cippzár szerint a kocsiját. Csattanás. Kiszállás, ordítozás.
Ilyen esetekben abszolút azt mondom, hiába nincs elsőbbsége a külsőben haladónak és hiába van a belsőben haladónak, akkor is a belsőben haladó a "gyökér". Miért nem lehet ezt szépen, elegánsan csinálni? Miért kell nyomni a kocsit és kiszorítani a külsőben lévőt? Miért fáj az, ha bemegy elé?
Van egy okom, amire gondolok. Az a kanyarodó sáv, amiből később külső lesz, rendszerint rövidebb, mint az, amiből belső lesz. Szerintem a belsőben haladók egy része nem vállalja fel azt a "stresszt" amit a külsőből a belsőbe jutás jelent a későbbi viszonylag rövid szakaszon és beáll a hosszabb sorba. Később azonban már csak azért sem engedi be a külsőben haladót, mert "az nem várta ki a sorát, nem eleve abba állt be, ami nem szűnik meg". A rövid lámpa miatt forgalomtechnikailag persze abszolút jogos, hogy két sáv kanyarodik, majd az egyik gyorsan megszűnik, mert különben alig jutna át valaki a lámpán...