Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7228379 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41415 Dátum: 2012.11.28 21:33:55 »
Olvastam, ja. Nevettem is magamban, mert jól felfújták a dolgot  ;) ... Nézted, milyen rozsdásodások voltak azok? Felületiek. Nem mondanám rájuk, hogy aggasztó.

De kétségtelenül adalék ahhoz, amit írtam: nagyon sok autónak korántsem tökéletes a gyári korrózióvédelme.
Jó, oké, felületi, és nagyon valószínű, hogy pl. az ülésrögzítő csavarok mindössze pára általi felületi rozsdát kaptak, csak mégis, furán adtak ki magát a cikk ezen része, révén, hogy egy Toyotáról, és azon belül is egy kvázi hibátlanul teljesítő típusról volt szó. Azt is leírták, hogy ezen rozsdákkal a tulajdonos valószínűleg soha nem fog találkozni.
Csak azért mégiscsak fura, hogy, ha ezek felületi rozsdállanak, akkor mi lesz 10 éves korában?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41416 Dátum: 2012.11.28 21:39:14 »
Ez így nem függ össze. meg muszáj volt valami hibát találni, hát találtak: rozsdás a csavar. [rohog]
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41417 Dátum: 2012.11.28 22:11:39 »
Jó, oké, felületi, és nagyon valószínű, hogy pl. az ülésrögzítő csavarok mindössze pára általi felületi rozsdát kaptak, csak mégis, furán adtak ki magát a cikk ezen része, révén, hogy egy Toyotáról, és azon belül is egy kvázi hibátlanul teljesítő típusról volt szó. Azt is leírták, hogy ezen rozsdákkal a tulajdonos valószínűleg soha nem fog találkozni.
Csak azért mégiscsak fura, hogy, ha ezek felületi rozsdállanak, akkor mi lesz 10 éves korában?
Több felületi rozsda  :flowers: ... Nem ez számít, hanem az üregek védelme. Persze szépséghibának szépséghiba, ez nem vitás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41418 Dátum: 2012.11.28 22:21:38 »
Nem értek egyet...
Láttad a Yarisodban belül a rozsdát. Most szerinted arra rákerül az a viaszos cucc, az mit segít? Semmit! A folyamatot már nem fogja visszafordítani, onnan a rozsdát lecsiszolni ugyebár lehetetlen, lévén nem férni oda!
Az alvázvédelemmel pedig az a baj, hogy az ott felgyülemlő koszt nem lehet olyan alapossággal letisztítani a kritikus helyekről, hogy megfelelően tapadjon a ráfújt alvázvédő. Ha pedig nem tapad, akkor alákerül a pára, ami ott is marad nedvesség formájában, és csak meggyorsítja a folyamatot!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41419 Dátum: 2012.11.28 22:51:48 »
Nem értek egyet...
Láttad a Yarisodban belül a rozsdát. Most szerinted arra rákerül az a viaszos cucc, az mit segít? Semmit! A folyamatot már nem fogja visszafordítani, onnan a rozsdát lecsiszolni ugyebár lehetetlen, lévén nem férni oda!
Az alvázvédelemmel pedig az a baj, hogy az ott felgyülemlő koszt nem lehet olyan alapossággal letisztítani a kritikus helyekről, hogy megfelelően tapadjon a ráfújt alvázvédő. Ha pedig nem tapad, akkor alákerül a pára, ami ott is marad nedvesség formájában, és csak meggyorsítja a folyamatot!
A viaszos cucc a már rozsdásodó felületeket elzárja a nedvességtől, ezzel megállítja a korróziót. Ahol pedig még nem indult meg, ott nyilván megakadályozza. De az optimális megoldás nyilván az, ha egy autó még újkorában kap ilyen védelmet - vagy javítás (felújítás, restaurálás) után. Mindazonáltal egy használt autó karosszériájának az élettartamát is jócskán meg lehet így hosszabbítani.

Alvázvédelem: a cég, akiknek betettem a linkjét, úgy dolgozik, hogy először alaposan lemossák a kocsi alját (nem csak nagynyomásúval, hanem ahol szükséges, kefével is); utána, száradás után, a már korrodált helyeken a laza rozsdát lecsiszolják; ezt követően a korrodált felületeket rozsda-átalakítóval passziválják; és csak ezután jön magának az alvázvédőnek a felvitele, ami elég rugalmas (kőfelverődés-álló), és viszonylag vastag, stabil réteget képez a felületeken.

Szóval ez nem az a kategória, amikor pl. a fényező, egyszerű (nagynyomásúval történő) alvázmosást követően, simán csak lefújja a kocsi alját alvázvédővel. Arról én is tapasztaltam, hogy elég sok helyen nem tapad megfelelően, pont amiatt, amit te is írsz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.28 22:53:38 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41420 Dátum: 2012.11.29 10:37:44 »
Üzenném a gyökér JXG-447-es frsz-ú Fiat Scudo 60 év körüli vezetőjének, hogy legközelebb amikor a 10-zel csorgó forgalomban kiengedek vkit előzékenységből, ne nyomja rám a dudát a hátam mögött és legfőképpen utána a párhuzamos sávba átsorolva ne húzza rám a romját úgy, hogy a tükreink szó szerint összeérnek, mert legközelebb szétverem a majom agy nélküli fejét puszta kézzel.  :censored: :censored: :censored:

Idióta barom.  :censored:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 10:42:06 írta richkan »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41421 Dátum: 2012.11.29 11:02:28 »
Üzenném a gyökér JXG-447-es frsz-ú Fiat Scudo 60 év körüli vezetőjének, hogy legközelebb amikor a 10-zel csorgó forgalomban kiengedek vkit előzékenységből, ne nyomja rám a dudát a hátam mögött és legfőképpen utána a párhuzamos sávba átsorolva ne húzza rám a romját úgy, hogy a tükreink szó szerint összeérnek, mert legközelebb szétverem a majom agy nélküli fejét puszta kézzel.  :censored: :censored: :censored:

Idióta barom.  :censored:
Azért mert te előzékeny vagy a mögötted lévők nem biztos ,hogy szerettek volna előzékenyek lenni, nincs benned semmi együttérzés irántuk [rohog] :D [rohog] :devil:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41422 Dátum: 2012.11.29 11:20:37 »
.... az optimális megoldás nyilván az, ha egy autó még újkorában kap ilyen védelmet  ....
Szerintem kap, én úgyláttam,egyedül a futómű hegesztései nem kellően védettek,így azokat elő/utókezeltem, meg néhány átlapolást is lefújtam. A mai Toyotákat már a karosszéria elkészülte után merülű fürdőben tisztítják,és horganyozzák. Utólag nem fúrják meg a kasznit. Minden felületen, még a nehezen hozzáférhető helyeken is biztosítva van a rozsdavédelem, mert a gyári furatokon mindenhova bekerül a cinkes bevonat. Ezen furatok egy része ledugózásra kerül,más része a lecsapódó pára kivezetését és a kiszellőzést biztosítja.
Néhány helyen még vmi trugyit is tesznek bele gyárilag. Szóval szerintem inkább a védelem ellenőrzése,és karbantartása szükséges egy törésmentes autónál..
... először alaposan lemossák a kocsi alját (nem csak nagynyomásúval, hanem ahol szükséges, kefével is); utána, száradás után, a már korrodált helyeken a laza rozsdát lecsiszolják; ezt követően a korrodált felületeket rozsda-átalakítóval passziválják; és csak ezután jön magának az alvázvédőnek a felvitele, ami elég rugalmas (kőfelverődés-álló), és viszonylag vastag, stabil réteget képez a felületeken.
Ezzel a  technikával hogyan biztosítható az utólagos furatoknál a galvanikus védelem? (Minden általuk készített furatot le kellene egyenként horganyozniuk, akárcsak egy szakszerű utólagos tetőablak beépítésnél.)

Az általad említett tisztítás,passziválás hogyan is működik az ajtókban a kárpit bontása nélkül? Esetleg ott nem lehet rozsda amit el kellene távolítani (akkor meg minek)? Mi garantálja,hogy az ajtóban lévő mechanikus és elektromos egységekbe nem kerül az anyagból, ugyanakkor mindenhol azaz nemcsak az alsó részén kellő védelmet nyújt egy lyukon keresztül befújva? (Tök jó,addig nem rohad el a kocsi, amíg  le nem ég egy megszorult el.ablakemelő miatt.)

Hogyan biztosított ezekkel az anyagokkal a természetes páralecsapódás eltávozására illetve az, átszellőztetésre szolgáló nyílások szabadon hagyása? Ráadásul az alvázon elég sok átlapolással rögzített lemez van, mm-es  hézagokkal. Ezeken csak az alapos,rendszeres mosás segít,a rücsi csak árt, mert lezárja az apró hézagokat esetleg a megkezdődött rozsdával együtt.

- Egy gyárilag korszerűen felületkezelt karosszériánál, a hiányosságok,hibák,sérülések kijavításán,azaz a rendszeres karbantartáson és a tisztításon kívül, max. a gyári furatokon keresztüli, illetve a lebontott kárpitelemek mögötti részeken történő ellenőrzést, sze. javítást tartom megfelelőnek.
- Egy elhanyagolt felületvédelmű, javításra szoruló karosszériánál (kis finomításokkal) valóban nincs jobb megoldás az állapot további romlásának lassítására.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41423 Dátum: 2012.11.29 11:26:27 »
Üzenném ... ne nyomja rám a dudát ... ne húzza rám a romját ...
Csak tetszett neki az autód (nekem is :clap:), biztosan közeli ismeretségbe szeretett volna kerülni vele. :D

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41424 Dátum: 2012.11.29 11:32:54 »
Azért mert te előzékeny vagy a mögötted lévők nem biztos ,hogy szerettek volna előzékenyek lenni, nincs benned semmi együttérzés irántuk [rohog] :D [rohog] :devil:

Tudom hogy csak viccből írod, de azt én sem szeretem, ha valaki úgy előzékeny, hogy a városban 40-60-nal haladó sor közepéből kezd el fékezni és megállítja az egész sort, hogy kiengedjen valakit (az ilyen ritka is). De amikor a forgalom lépésben halad, akkor egy autó ide-vagy oda mindegy (és ilyenkor kvázi életbe lép a cipzár/fésű elv) és én is szeretem ha kiengednek ilyenkor :)


richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41425 Dátum: 2012.11.29 11:48:03 »
Ha már írok: :)

A hétköznap reggeli szokásos útvonalamon van egy rész, ahol két sáv kanyarodik le balra és a lámpa elég gyorsan vált. A két balra kanyarodó sávból aztán igen rövid idő alatt egy sáv lesz úgy, hogy a külső sáv megszűnik. A kanyarodás után (illetve sokszor már közben) a külsőből indexelnek be a belsőbe az emberek.

Itt rendszeres, hogy "sportból" a belsőben haladó láthatóan és egyértelműen direkt nyomja az autóját az előtte lévőre, és ezzel megbontja a sokszor olyan szépen működő cipzár elvet. (Az esetet még szebbé teszi, hogy a kanyar után van egy lámpa, ami az egész sort úgyis megállítja, nincs értelme sietned.) "Sportból" az akaratosabb emberek pedig az ilyen "én nem engedlek be" huszárokra pedig csak azért is ráhúzzák a kocsit, aminek rendszeres eredménye a dudálás, ökölrázás, veszekedés.

Ma reggel (kolléga, aki ugyanarra jár mesélte), hogy pár perccel azután, hogy ott eljöttem volt is ismét egy szép baleset, majd mögötte (tükörből látta) még egy.
Az első esetben haladtak az autók addig, amíg a külső meg nem szűnt, majd a kívülről haladó ráhúzta a belsőben lévőre a kormányt és csattantak. Amikor a kolléga jött, akkor pedig mögötte alakult ki ugyanez. A belül haladó nyomta a kocsiját az előtte lévőre a külső pedig be akarta rakni a cippzár szerint a kocsiját. Csattanás. Kiszállás, ordítozás.

Ilyen esetekben abszolút azt mondom, hiába nincs elsőbbsége a külsőben haladónak és hiába van a belsőben haladónak, akkor is a belsőben haladó a "gyökér". Miért nem lehet ezt szépen, elegánsan csinálni? Miért kell nyomni a kocsit és kiszorítani a külsőben lévőt? Miért fáj az, ha bemegy elé?

Van egy okom, amire gondolok. Az a kanyarodó sáv, amiből később külső lesz, rendszerint rövidebb, mint az, amiből belső lesz. Szerintem a belsőben haladók egy része nem vállalja fel azt a "stresszt" amit a külsőből a belsőbe jutás jelent a későbbi viszonylag rövid szakaszon és beáll a hosszabb sorba. Később azonban már csak azért sem engedi be a külsőben haladót, mert "az nem várta ki a sorát, nem eleve abba állt be, ami nem szűnik meg". A rövid lámpa miatt forgalomtechnikailag persze abszolút jogos, hogy két sáv kanyarodik, majd az egyik gyorsan megszűnik, mert különben alig jutna át valaki a lámpán...

« Utoljára szerkesztve: 2012.11.29 11:50:35 írta richkan »

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41426 Dátum: 2012.11.29 12:39:27 »
Egyszer egy ilyen két sávból egy lesz helyen két percet álltam egy autóstársam mögött, aki már kb. a tizedik autót engedte be maga elé a megszűnő sávból (egy körforgalom előtt volt, ahol amúgy is csak csorogtunk volna). Végül kiszálltam, odamentem hozzá, és megkérdeztem, hogy még hány autót akar beengedni, mert lassan én is szeretnék haladni... Neki nem tanították meg, hogy mindenki csak egyet engedjen be (de egyet viszont tényleg be kell engedni).

Egyébként azokat utálom, akik az ilyen megszűnő sávokat kihasználva kerülnek el húsz autót. Ha tényleg nagyon siet, felőlem menjen, de az indokoltnál jóval többen csinálják ezt.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41427 Dátum: 2012.11.29 12:50:43 »
Ilyen esetekben abszolút azt mondom, hiába nincs elsőbbsége a külsőben haladónak és hiába van a belsőben haladónak, akkor is a belsőben haladó a "gyökér". Miért nem lehet ezt szépen, elegánsan csinálni? Miért kell nyomni a kocsit és kiszorítani a külsőben lévőt? Miért fáj az, ha bemegy elé?
Azért, mert az ilyen esetekben IS kellene némi alapvető intelligencia, ami nincs meg mindenkiben (aki a belsőben nem hagyja a zipzár elv működését). Ennyire egyszerű.
Persze, a beslő sávban haladó "elvileg" szabályosan jár el, mert neki van elsőbbsége, de ott azért ő is igen-igen nagyot vét, hogy a saját manővere közben nem tart megfelelő követési távolságot...
És akkor megint ott tartunk, hogy jöhet a két "ismert" ember a paragrafusokkal, meg a kitekert magyarázatukkal, hogy mindez szabályos és helyesen járt el a belső sávban haladó, az életszerűség, pedig, jogilag nem számít...  :censored: :yawn:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41428 Dátum: 2012.11.29 12:55:58 »
styu!

Csak egyetérteni tudok, az utolsó mondatoddal!! A megszűnő sávban közlekedőnek, kutya kötelessége figyelembe venni, hogy elsőbbség szempontjából, alárendelt helyzetben közlekedik!! Az elsőbbség jogáról le lehet mondani, de azt kikényszeríteni, közlekedési szabálysértés!  A furakodó, sorban állást pimaszul kikerülni vágyók, pedig kapják be...... az ujjukat , ha nincs más. A valóban sürgős okból sietők pedig, kerüljék el a potenciális torlódást.

bepi81! A követési távolság nem azért van előírva, hogy az éppen furakodni vágyók helyet találjanak maguknak, mint azt bizonyára te is tudod.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41429 Dátum: 2012.11.29 13:24:25 »
Általában még csak furakodniuk sem kell, mert majdnem mindig van valaki, aki előzékenyen beengedi őket. Ha valaki véletlenül kerül ilyen helyzetbe, akkor oké. Ez egyébként általában látszik is rajtuk, mert ha valaki direkt csinálja, akkor határozottan megy, és csak a legvégén teszi ki az indexet, és ott jön be a továbbmenő sávba (gondolom azért így csinálják, hogy őket már senki ne kerülje el a megszűnő sávban). Ha meg véletlenül kerül valaki oda, az általában már jóval korábban kiteszi az indexet, és sokkal óvatosabban próbál meg bemenni a sorba.