Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7228361 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41400 Dátum: 2012.11.26 18:58:16 »
Mellőzzük a személyeskedést!

Egyetértek.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41401 Dátum: 2012.11.26 18:59:38 »
 
Akkor nem kell kiírni az avatarod alá  :D .

Kíváncsi vagyok... :lol: :lol: :lol:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #41402 Dátum: 2012.11.26 20:46:19 »
Akkor nem kell kiírni az avatarod alá  :D .
Azért az tiszta, ugye, hogy nem a mérnök titulus zavar...? 8)
Priviben leírom bővebben, ha gondolod...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

wittlia

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
  • '00 Corolla 1.4 Liftback
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41403 Dátum: 2012.11.27 09:49:56 »
Jo reggelt Mindenkinek!
Megvolt az eves olajcsere a Corollamon (Eneos 5w40, Mann olajszuro, Japanparts legszuro) es ebbol az alkalombol betekintest nyertem az auto ala.
Szerintm nagyon szepen egyben van az alja, de 12 ev utan most mar raferne egy alvazvedelem/uregvedelem.
Mint sokunknak nekem is baratom a Google es elkezdtem keresgelni.
Annyit sikerult megtudnom, hogy mikent is vegzik el a folyamatot es kb. 55e. HUF-ba kerulne.
Mivel szeretnem megtartani meg nehany evig igy erdemes ra koltenem.

Valaki tudna javasolni olyan muhelyt amely pesti vagy Pest kornyeki (esetleg Gyal) es megbizhato?
Koszonet a segitsegert elore is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41404 Dátum: 2012.11.27 11:08:19 »
Valaki tudna javasolni olyan muhelyt amely pesti vagy Pest kornyeki (esetleg Gyal) es megbizhato?
Koszonet a segitsegert elore is.
Őt  :yes: ... Korrekt, profi, alapos, megbízható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wittlia

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
  • '00 Corolla 1.4 Liftback
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41405 Dátum: 2012.11.27 11:23:22 »
Őt  :yes: ... Korrekt, profi, alapos, megbízható.
Ez vicces, O volt az elso talalat amit megneztem. :)
Koszonom, mar is felhivom. :flowers:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41406 Dátum: 2012.11.27 15:02:52 »
Megvolt a bp.i kiruccanás...... teljesen simán keresztül mentem a  Hungárián, Károly Robert körúton, Árpád hidon......
igaz a K.Roberten volt ahol karistolt a kocsi alja  :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41407 Dátum: 2012.11.27 15:27:59 »
Idézetet írta: mondi - 2012.11.26 12:22:39

    Úgy, hogy ezekben a motorokban, nem a legfőbb mozgó alkatrészek szoktak tönkremenni (többen mondták már, hogy 4-500 ezret futott motoroknál még simán látszik a megmunkálás nyoma, annyire nem kopott), illetve ha igen az nem a megfelelő használat miatt van (rossz olaj, hidegen pörgetés stb). A magas fordulat, megfelelő használat mellett (hidegüzemre odafigyelve, mindig rendes olajjal) egy erre tervezett motornál  miért lehet probléma?

Mert sokkal nagyobb az igénybevétel. Nem "probléma", csak annyi fog történni, hogy a jobban igénybe vett szerkezet előbb el fog kopni. És nem 5 %-al lesz rövidebb az élettartama, abban biztos lehetsz.

Az, hogy erre tervezték őket, annyit jelent, hogy ilyen használat mellett is bőven kibírnak annyit, amennyit egy autó átlagos élettartama alatt ki kell bírniuk. De ez jóval kevesebb annál a futásnál, amit te említesz. Az említett tartományban viszont már nagyon nem mindegy, hogy azt a motort hogy használták.

Nagy baj is lenne, ha nem látszana. A cégemnél rutinszerűen mérjük a felületi érdességet különböző pontokon és jól körülírható, hogy mikor jó egy felület érdessége és mikor nem. Egy motor hengerfalának igen komoly érdességűnek kell lennie (persze felületi érdességből sokfajta van, itt jelen esetben a honolásról (dörzsköszörülés) van szó), máskülönben ha tükörsima lenne, akkor nem lenne kenés, lefolyna a falakról az olaj, a dugattyú lehúzná.  Valamilyen mértékben szükséges és elvárt, hogy tapadjon az olaj a hengerfalakra pl.   Így ez, hogy még ennyi kilométerrel is látszik a megmunkálás nyoma csak annyit jelent, hogy nem kopott még olyan nagyon sokat, mert gyárilag jóval érdesebbre készítik.

  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41408 Dátum: 2012.11.28 10:37:10 »
Cikk az autónavigátor-on a különböző márkák használt autóihoz kezelési kézikönyvek utólagos beszerzéséről.
Érdekes a Toyota válasza, bár nem tudom mennyire hivatalos:
"Készség a Toyotánál is volt, láttuk magunk előtt, amint a raktáros széttárja karjait: nem tud kézikönyvet adni a 2005-ös Corollához, a Toyota Klubot javasolja. "

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41409 Dátum: 2012.11.28 15:24:09 »
A napokban hallottam a hírekben, hogy az M0 szigetszentmiklósi csomópontjánál csinálnak valamit. Tud valaki valami konkrétat erről? Holnap reggel arra mennék, de ha emiatt dugó van, akkor megyek másfelé, csak időre kell mennem, ezért nem mindegy. Kösz
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41410 Dátum: 2012.11.28 16:31:00 »
Ott bármilyen átépítés nélkül is bármikor lehet dugó...  :lol: Mivel, mint az Te is biztosan tudod, szélesítik a pályát, így át kell rendezni a lehajtókat; ezt a lakihegyi lehajtónál is parádésan megoldották, nem volt nap dugó nélkül, reggel, este, mindig.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41411 Dátum: 2012.11.28 18:44:14 »
Őt  :yes: ... Korrekt, profi, alapos, megbízható.
Biztosan jót tesz minden kaszninak a horganyzott lemez megfúrása,majd újra horganyozás nélküli  ledugózása?
A horganyozás nélküli lemez a rozsdásodás melegágya.
És az ajtó belsejének lebontás nélküli, egy lyukon át történő kezelése? Mintha most lett volna probléma a nem megfelelő kenőanyag alkalmazásából, erre idegen anyagot befújunk vaktában?
A futómű egyes elemei minden Toyotán rohadnak,de ezek a felületi rozsdák csak évtizedek után okozhatnak problémát. A gyárilag galvanizált,és a kritikus helyeken alvázvédőzött karosszériák sem mostanában szoktak rozsdásodni. A sérüléseket természetesen időben ki kell javítani.
Nekem úgy tűnik,hogy az eféle futószalagosan végzett belsőüreg védelem többet árthat  mint használ, egy karbantartott, ápolt alvázú és karosszériájú autónak.
Azoknak az autóknak,ahol nem végeztek rendszeres ellenőrzést, javítást,vagy netalán karambolos volt viszont biztosan javít az állapotán.
Az írásom nem a konkrét szakember munkájáról vélemény, a technológiával szemben vannak fenntartásaim.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41412 Dátum: 2012.11.28 21:02:39 »
Nekem úgy tűnik,hogy az eféle futószalagosan végzett belsőüreg védelem többet árthat  mint használ, egy karbantartott, ápolt alvázú és karosszériájú autónak.
Ez nem így van, szerencsére  :) ... A rozsda (a kritikus rozsda, ami később költséges javításokat, még később többnyire az autó halálát okozza) nem kívülről befelé indul, hanem belülről kifelé. Konkrétan: a karosszéria zárt (majdnem vagy teljesen zárt) tereiből, üregeiből kezdi átrágni magát kifelé. A különböző hossz- és kereszttartókból, oszlopokból, küszöbökből, az ajtók belsejéből stb. De ez nyilván neked sem újdonság.

A probléma pedig ott indul, hogy egyrészt ezeket a helyeket sajnos gyárilag gyakran NEM védik kielégítően. Általában az a cél (ami a gyár részéről érthető is), hogy az átrozsdásodási garancia lejártáig lehetőleg ne lépjen fel panasz - az viszont már a gyárnak irreleváns, hogy milyen állapotban lesz a karosszéria 15-16, vagy pláne még idősebb korában. Nézd csak meg, hány típus küszködik rozsdásodási problémával - aránylag fiatal típusok, mint pl. G-Astra, Mondeo III stb. Továbbá: nagyon sok nyúzótesztet olvastam a német AutoBildben, ők a végén mindig átvizsgálják endoszkóppal a karosszériát - és bizony: a többnyire két-két és fél éves autók üregeiben gyakran találnak kezdődő rozsdásodást. OK hogy ezek 100 ezer km-t futott kocsik, de akkor is - ez jól jelzi, hogy a gyári üregvédelem minden, csak nem tökéletes.

Az is tanulságos volt számomra, mikor tavaly év elején javították a Yarisom hátsó sérülését, és így módom nyílt belenézni a jobb hátsó hossztartó belsejébe. Találd ki, mi volt benne: rozsda. Nem is olyan kevés. A hossztartó aljának teljes belső felülete rozsdás volt - az akkor nem egészen 8 éves, bő 80 ezer km-t futott autóban.

A gond pedig ott van, hogy ezeken a leírt hiányosságokon ápolással, karbantartással NEM tudsz segíteni. Azzal "csak" a karosszéria alját, a kerékjáratokat, röviden: a külső felületeket tudod védeni - de a lényegi problémán ez nem változtat.

-------------------------

Na, mindezeken sokat segít az utólagos alvázvédelem. A Dinitrol cégnek ez az egyik fő profilja - a gyári dokumentáció alapján, a karosszéria felépítésének megfelelően minden típushoz kidolgoznak egy pontos tervet: hol kell megfúrni, hova és milyen irányban, milyen mennyiségben kell bejuttatni a védő anyagot. Ami egyébként viasz jellegű: amikor bejuttatják, forró, így egyrészt jól szétterül a felületeken, másrészt bekúszik a legapróbb résekbe is; utána pedig, megszilárdulva, tartósan a helyén marad és véd. Védi természetesen magukat a bejuttatáshoz fúrt lyukakat is.

Mindehhez jön az alvázvédelem - természetesen egy másfajta anyaggal. De ennek a jelentősége, az üregvédelemhez képest, másodlagos.

Én láttam ennek az egésznek az eredményét a Starletemen, és nagyon meggyőző volt  :yes: ... Az alaposság, ahogy a védő anyag mindenhol ott volt. Maguk a befújási lyukakat lezáró dugók egyébként gyakorlatilag viasz-"ágyban" ültek.

Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt. Tényleg! A legalaposabb megfontolások után is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41413 Dátum: 2012.11.28 21:12:11 »
Palaczk! Ha már rozsda...

Írtad, hogy megvetted az Auto Bild friss számát, előtted én is, és volt benne a Toyota Verso 1,8 Life 100.000km-es tartóstesztje. Abban írták, hogy bár teljesen mintagyerekként viselkedett az autó, különösebb meghibásodás nélkül kvázi hibátlanul, mégis nagyon meglepődtek, amikor korrózió nyomaira bukkantak a szétszedésnél. Ez azért aggasztó, bár a Toyota hivatalos válaszában a szokásos módon példaértékűen reagált: az autó korrózióvédelmére ezután még nagyobb hangsúlyt fektetnek.
Idő közben már ennek a ráncfelvarrottját is bemutatták...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41414 Dátum: 2012.11.28 21:23:23 »
...nagyon meglepődtek, amikor korrózió nyomaira bukkantak a szétszedésnél. Ez azért aggasztó...
Olvastam, ja. Nevettem is magamban, mert jól felfújták a dolgot  ;) ... Nézted, milyen rozsdásodások voltak azok? Felületiek. Nem mondanám rájuk, hogy aggasztó.

De kétségtelenül adalék ahhoz, amit írtam: nagyon sok autónak korántsem tökéletes a gyári korrózióvédelme.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )