Alapesetben igen, és ez nyilván szinte irreleváns. De a vita onnan indult, hogy milyen hatással van az élettartamra az, ha valaki gyakran használja ezt a fsz-tartományt.
Pontosan ezért nincs sok tudományos alapja a feltevésnek, mert mit jelent az, hogy "gyakran használja ezt az fsz-tartományt"...? Meddig, hol, milyen sűrűn?
![szemez :szemez:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/05_szemez.gif)
---------------
Nyilván, ahogy növekszik a fordulatszám, úgy a belső alkatrészek igénybevétele is nő, de ezt én nem gondolom egyenes arányos növekedésnek, hiszen, ahogy írtam is, nagyon nem mindegy, hogy terheled-e konkrétan az adott fordulatszámon a motort (gyorsítás, emelkedő, vontatás), vagy csak tartod az adott fsz-ot.
Mindezt csak azért írom, hogy ugye a német autópályán használt 200.000km-re nem hiába szoktuk azt mondani, hogy az kb egy itthoni városi 40-50.000km-nek felel meg kopás szempontjából, hiszen, az üzemóráinak legnagyobb részét közel azonos fordulatszámon és üzemmeleg állapotban éli meg, amikor is a kopás nagyon minimális.
Szóval, "bizonyos körülmények között", vagy "általában" elmondható, hogy a magasabb fordulaton nagyobb az igénybevétel, de ez nem mindig igaz...