Amit a gyárak megadnak, az a motor maximális teljesítménye, ami a járművet pontról pontra gyorsítja, az a pillanatnyi teljesítmény. A kettő csak ritkán azonos.
Így van. Ezért kapunk hiányos képet egy autó képességeiről akkor, ha csak a maximális teljesítményét ismerjük. Ellenben ha tudjuk ehhez a maximális nyomatékot is, akkor már elég jó elképzelésünk lehet arról, hogy hogyan alakulnak az adott autó menetteljesítményei a teljes fordulatszám-tartományban. Ha tudom hogy egy autó 200 LE maximális teljesítményű, akkor abból levonhatom azt a következtetést, hogy az adott autó maximális gyorsulása (0-100 és hasonlók) biztosan jó lesz. Ha emellé tudom azt is, hogy a maximális nyomatéka mondjuk 200 Nm 4200-as fordulaton, akkor következtethetek, hogy az adott kocsi jól gyorsul ugyan, de ehhez pörgetni kell, vagyis a rugalmassága nem lesz túl jó. Viszont ha azt tudom, hogy a 200 LE maximális teljesítmény mellé társul 400 Nm nyomaték 2000 és 3000 között, akkor nyilvánvaló lesz, hogy az adott kocsi nem csak jól gyorsul, hanem a rugalmassága is príma.