Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7233526 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Beszélgessünk
« Válasz #40935 Dátum: 2012.10.10 11:22:58 »
Én valahol azt olvastam, hogy a TMH a kérdéses alvázszámokat várja a központtól, és ezek alapján megy majd ki a levél a tulajdonosokhoz (ha azóta persze még nem adta el az autóját, mert különben nehezen jut el a hír az újabb tulajhoz...  :hmmmm:  :whistling: ).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40936 Dátum: 2012.10.10 11:24:19 »
Gépjármű nyilvántartásból könnyen le lehet kérni. A Suzuki is úgy bonyolította le a lengéscsillapítós visszahívást.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40937 Dátum: 2012.10.10 12:35:26 »
A toyotának le kell szűrnie 7,4 millió autót az adatbázisából, már ez önmagában elég nagy gépigényt jelent. nyilván sok paraméter alapján szűrik majd ezt le a konkrét autókra, ez sok (szerver) erőforrást igényel.
Aztán ezt le kell bontani régiókra, majd országokra, melyik hol lett értékesítve.
Az adott országokban lévő központoknak / hivataloknak ezt szét kell dobni, azoknak pedig szintén rá kell szűrniük az autó tulajokra.


Fejben az elv kigondolása 3 perc meló, de a szervereknek nagyon sok. Ha meg belevesszük a bürokrácia lassúságát is, akkor x + végtelen. :)
Hiába így-úgy multi cég, a világ egyik legnagyobb vállalata, egy ilyen script és elv végig futtatása a gyakorlatban hatalmas erőforrást igényel még mindig.


De pl. a BMW-nél volt olyan "visszahívás", amiről a nagyérdemű nem lett értesítve, csak a BMW szakszervizek, és le volt adva a drót, hogy ha x-y típussal betéved valaki, akkor z alkatrészt cseréljenek ki suttyomban. DE ezt ne kössék az üf orrára... (reputáció, presztizs vesztés, stb)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40938 Dátum: 2012.10.10 12:37:28 »
így van. nagyon is korrekt a toyota. elolvastam a gondot erre a VW a füle botját sem mozgatná. így gyártják.. [rohog]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40939 Dátum: 2012.10.10 12:39:38 »
Ha már tudják, hogy 7,4 millió, akkor már leszűrték.
Egyébként az adatbázisból való leszűrés és bontás nem igényel azért olyan durva gépigényt. Egyik kolléganőm dolgozik olyan adatbázisokkal, ahol több millió rekord van, és abból egy bonyolultabb szűrés pár óra egy sima laptopon. Egy komoly szervernek azért ez néhány perc.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40940 Dátum: 2012.10.10 13:15:32 »
Nem tudom, multinál dolgozom, van szerencsém ilyen dolgokba is belelátni egy kicsit, és nem ez a tapasztalatom. :) Van persze olyan, hogy 2 perc egy script futtatása, van olyan, ami pár óra, de találkoztam már olyannal is, ami egy hétig futott egy szerveren, mire kiköpte az eredményt (a kért, leszűrt adatbázist). :) Én is heti szinten dolgozom 2,5-3 millió cellát tatralmazó excelekkel, ez piskóta lehet egy toyota fullos adatbázishoz képest, nagyságrendileg más dimenzó lehet a dolog szerintem.
De tegyük fel, megvan 1 nap alatt az adatbázis: még pár nap amíg elküldik az adott országokban működő hivataloknak és szakszervizeknek, azok pedig pár nap alatt ki is küldik a levelet az érintetteknek.
1-2 hét alatt senki nem tud legyártani 7,4 millió csere alkatrészt, és darabszámra leszámolva szétküldeni országonként / szakszervizenként.


Nem akadékoskodni meg nagypofájúskodni akarok, csak a tapasztalataimból kiindulva ez a néhány hét átfutási idő reálisnak tűnik - nekem, és ettől még lehet, hogy én gondolom rosszul a dolgokat. :)  És ők legalább felvállalják, nem úgy mint más márkák. Ez az én szememben pozitív, hogy legalább (előbb-utóbb) kicserélik az érintett alkatrészt tutira, nem pedig kvázi a szerencsére van bízva, hogy épp akkor mondjuk bemész-e egy olajcserére vagy sem.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40941 Dátum: 2012.10.10 13:25:41 »
Gépjármű nyilvántartásból könnyen le lehet kérni. A Suzuki is úgy bonyolította le a lengéscsillapítós visszahívást.
Csakhogy az a hiba közlekedésbiztonságot közvetlenül veszélyeztető hiba volt, ez pedig nem.
Gabe 254.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40942 Dátum: 2012.10.10 14:30:46 »
Csakhogy az a hiba közlekedésbiztonságot közvetlenül veszélyeztető hiba volt, ez pedig nem.

Te is kérhetsz szűrést a BM adatbázisból mondjuk egy hírlevélhez. Csak nem adják ki a leszűrt adatokat, hanem ők küldik ki a levelet.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40943 Dátum: 2012.10.10 17:22:54 »
Te is kérhetsz szűrést a BM adatbázisból mondjuk egy hírlevélhez. Csak nem adják ki a leszűrt adatokat, hanem ők küldik ki a levelet.
Így van. Pár éve 20 forint + áfa volt egy cím lekérése. Ha ki kell küldeni 100ezer embernek még akkor is max 2 millió, és ennyi Toyota tulajdonos tuti nincs.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40944 Dátum: 2012.10.10 17:32:53 »
Nem tudom, multinál dolgozom, van szerencsém ilyen dolgokba is belelátni egy kicsit, és nem ez a tapasztalatom. :)
Nyilván igazad van, én ilyen szinten nem látok ebbe bele.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40945 Dátum: 2012.10.11 06:03:40 »
Ezeket keveset kell szerelni, ezért magasabb a díj, mert valamiből meg kell élni. Amivel sok a gond, ott lehet olcsóbb is az óradíj  :D .
A Priusra nem mondanám, hogy többet kell szerelni, vagy több lenne vele a gond, az AVE-ről még elképzelhetőnek tartom.
Azt még érteném, ha az előző (drágább autót drágábban, mert hibázás esetén is többe kerülhet a pótjavítás) koncepció maradt volna, de a fordítotját nem.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40946 Dátum: 2012.10.11 06:22:46 »
És ők legalább felvállalják, nem úgy mint más márkák. Ez az én szememben pozitív, hogy legalább (előbb-utóbb) kicserélik az érintett alkatrészt tutira, nem pedig kvázi a szerencsére van bízva, hogy épp akkor mondjuk bemész-e egy olajcserére vagy sem.
A Totalcar szerint:
"A Toyota speciális kenőzsírt használ, de ha nem ezt alkalmazzák, hanem szokványos, kereskedelemben kapható kenőanyagot, az zárlatot okozhat, így összeolvadhatnak, és füstölni kezdhetnek a kapcsolók. Ennek megfelelően a visszahívás során csak annyi történik – ha még nem olvadtak meg a kapcsolók – hogy a gyári zsírral megkenik mindet."Ez még akár reklámnak is jó lenne -már ha igaz-, a Toyota olyannal foglalkozik amivel más nem, használj eredeti Toyota zsirt!-)


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40947 Dátum: 2012.10.11 19:50:51 »
Így van. Pár éve 20 forint + áfa volt egy cím lekérése. Ha ki kell küldeni 100ezer embernek még akkor is max 2 millió, és ennyi Toyota tulajdonos tuti nincs.

Szervusz mondi!

Ezt a bizonyos cím lekérést hogyan lehet megejteni?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40948 Dátum: 2012.10.11 20:06:53 »
Nem tudom, én nem csináltam ilyet. De először próbáld a telefonkönyvet vagy a tudakozót.
Szerintem egyébként csak nagy tételben adnak címeket, egyet nem hiszem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #40949 Dátum: 2012.10.12 11:21:13 »
Budapesten hol vannak hivatalos muszaki vizsgaztato helyek? Szeretnem alaposan atnezetni az autot, hogy ne csak ugy atengedjek az autot nemi kenopenz fejeben (most eloszor viszem az Avet vizsgaztatni).
Viszont van nemi aggodalmam, mert van egy kofelverodes a szelvedon: kb. 2-3 mm-es repedes. Ezzel megvaghatnak? Esoszenzoros, felul zolditett Pilkington uveget beszerelessel gondolom 50 alatt nem usznek meg. Egyebkent Ave2-ben gyarilag natur uveg van felul zold savval, esoszenzorral? Sok helyen zold uveget adnak felso zold vagy kek savval, ez mit jelent? Nem atlatszo az uveg? :)
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive