eh, most belemehetnék talajmechanikailag, de ugye nem baj, ha nem teszem?
![kerdojel :?:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/07_kerdojel.gif)
Röviden, érthetően: Jó a meglátásod, hidak esetén az említett problémás helyeket "
hídháttöltésnek" nevezik, amit általában a terület talajvíz-csapadékvíz jellemzőit figyelembe véve terveznek és építenek. Ez idáig szép és jó, csakhogy
a számításokat - úgy tudom -
a maximális-, illetve a mértékadó vízmennyiségek alapján végzik, ami nem egyenlő - nagyon NEM!!! -
a rövid idő alatt lehulló hirtelen nagymennyiségű csapadék számadataival. Ez utóbbi végezte ki az M1-es autópálya ismert szakaszát, és sajnos
ilyen mennyiségre nem lehet tervezni. Ez a dolog egyik része. A másik már részben a kivitelező "költséghatékony" - skóóót - hozzáállásának is köszönhető, illetve a korrupt műszaki ellenőröknek, akik komoly zsetonmennyiség fejében fatális kivitelezési hibák felett is képesek szemet hunyni. Tipikus kivitelezési hiba, hogy
a hídháttöltést nem a megfelelő - nem az előírt - anyagból készítik, amit természetesen
nem lehet megfelelően - az előírásoknak megfelelően - tömöríteni és/vagy nem lesz teherbíró a szerkezet.Nem jártam még az M6 említett szakaszán, de, ha a teljes autópálya szélességében meg van süllyedve a burkolat, elképzelhető, hogy azért is a sok csapadék a felelős.
És az is igaz, hogy a tömörödés - konszolidáció - ideje több év.