Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7249190 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30840 Dátum: 2010.05.06 11:53:45 »
A Cycle World májusi számában egy Ducati Multistrada 1200S fékútjára 60 mph-ról (~96 km/h) 138 lábat (42 métert) írnak. Egy átlag autóé olyan 37-38 méter lehet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30841 Dátum: 2010.05.06 12:18:24 »
Igen, annyi. 100 kmh-ról 36...38 m között van most a legtöbb kocsi fékútja. Komolyabbak egyre gyakrabban vannak 35 alatt; a csúcs valahol 31-32 körül van jelenleg, de ez még ritkaság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30842 Dátum: 2010.05.06 12:20:16 »
A Cycle World májusi számában egy Ducati Multistrada 1200S fékútjára 60 mph-ról (~96 km/h) 138 lábat (42 métert) írnak. Egy átlag autóé olyan 37-38 méter lehet.

ez egy 1500-as motor volt két kb 40 centis tárcsa volt elöl. Motoros ismerősöm látta a motort, azt mondja ez a motor 15-20m-en belül megáll 50-ről mindenféle trükközés nélkül. Az ő motorja is megáll, pedig közel nem ilyen fékrendszer van rajta. Ráadásul az ütközéskor is minimum 50-el haladt a motor, tehát kb 25m fékezés után lassított 50-re.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30843 Dátum: 2010.05.06 12:21:32 »
Hát ez az. A 25 m fékút utáni ütközés teljesen kizárja, hogy 50-el ment volna! Föltéve, hogy mindkét féket használta. Mert ha csak a hátsót, akkor azért nagyon más a helyzet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30844 Dátum: 2010.05.06 12:25:22 »
Hát ez az. A 25 m fékút utáni ütközés teljesen kizárja, hogy 50-el ment volna! Föltéve, hogy mindkét féket használta. Mert ha csak a hátsót, akkor azért nagyon más a helyzet.

Épp ezaz, hogy csak a hátsót használta, amivel ugyebár csak elesni lehet, megállni nem és ez nagyon is támadható pont szerintem, mert abszolút nem tett meg semmit a megállásért, azonnal esni akart, de amilyen *** volt még azt se tudta rendesen megcsinálni.

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30845 Dátum: 2010.05.06 12:35:27 »
Ugyanabban a lapban ugyanarra a motorra 30 mérföldes sebességről (~48 km/h) 32 lábat (~9,8 méter!) mértek.

:D

Egyébként ha valakit érdekel felfoghatatlan mennyiségű autós-motoros magazin különféle nyelveken, az itt talál néhányat. Kincsesbánya ez az oldal, hadd ne mondjam, mi minden van még rajta.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 12:37:19 írta Satriani »

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30846 Dátum: 2010.05.06 12:49:35 »
Két hét múlva lejár a Cori műszakija. Szerintetek kell átnézetés, ilyesmi, vagy csak menjek neki az NKH-nak vele?  :D És vajon már elkéstem a bejelentkezéssel? :hmmm: És mennyi idő egy vizsga?

En feltetlen megnezetnem. Nem kerul sokba egy feloras inspekcio, de sok mulhat rajta. En pont ma vittem el az automat, mert hetfon megyek az NKH-hoz. Kiderult, hogy a kezifekem siman bukas lenne a vizsgan, mert kesobb reagal. A vicc az egeszben, hogy nekem fel sem tunt a dolog.  :ph34r: Csak beallitast kellett megcsinalni, de nelkule boritekolhato lett volna a bukas az NKH-nal.  ::) Mondjuk az NKH a legszigorubb hely, lehet mashol ez nem lett volna gond, es talan meg ott sem. Ugyanakkor ha ott most megvagjak az embert, akkor lehet hivni a trelerest...  :shuriken:

  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

diegho

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30847 Dátum: 2010.05.06 13:00:31 »
Ugyanabban a lapban ugyanarra a motorra 30 mérföldes sebességről (~48 km/h) 32 lábat (~9,8 méter!) mértek.

:D

Egyébként ha valakit érdekel felfoghatatlan mennyiségű autós-motoros magazin különféle nyelveken, az itt talál néhányat. Kincsesbánya ez az oldal, hadd ne mondjam, mi minden van még rajta.

Erről beszélek. Egy motornak 50-ről semmi fékútja nincsen, pillanatok alatt megáll. Megvárom amíg megkapom a rendőröktől a papírt, remélem be kell mennem majd hozzájuk, akkor diktafonnal rögzítem majd a beszélgetést, hogy szerintük mekkora a féktáv stb. és ezt valamilyen jogvédő szervezetnek, mondjuk DAS-nak továbbítom, hogy csámcsogjanak rajta kicsit.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30848 Dátum: 2010.05.06 13:15:12 »
En feltetlen megnezetnem. Nem kerul sokba egy feloras inspekcio, de sok mulhat rajta. En pont ma vittem el az automat, mert hetfon megyek az NKH-hoz. Kiderult, hogy a kezifekem siman bukas lenne a vizsgan, mert kesobb reagal. A vicc az egeszben, hogy nekem fel sem tunt a dolog.  :ph34r: Csak beallitast kellett megcsinalni, de nelkule boritekolhato lett volna a bukas az NKH-nal.  ::) Mondjuk az NKH a legszigorubb hely, lehet mashol ez nem lett volna gond, es talan meg ott sem. Ugyanakkor ha ott most megvagjak az embert, akkor lehet hivni a trelerest...  :shuriken:
Trélerest nem kell hívni, el lehet menni saját felelősségre.

Viszont az igaz, hogy a kézifékkel tényleg gond lehet már akár egy pár éves és amúgy hibátlan állapotú kocsi esetében is, főleg ha hátul tárcsafékes a kocsi, és a gazdája ritkán használja (a kéziféket).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30849 Dátum: 2010.05.06 13:43:23 »
Mondjuk pont a kézifékre kértem, hogy külön nézzenek rá a legutóbbi szervizkor (bent voltam a szerelőállásnál, és ott jutott eszembe...) Rendben volt vele minden.
Gabe 254.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30850 Dátum: 2010.05.06 14:05:37 »
Mondjuk pont a kézifékre kértem, hogy külön nézzenek rá a legutóbbi szervizkor (bent voltam a szerelőállásnál, és ott jutott eszembe...) Rendben volt vele minden.

Akkor nem lehet nagyobb baj, megsporolhato az inspekcio. A vizsgadij meg elvben kijon 17ezer Ft-bol szomgteszttel egyutt. Ez igy egeszen korrekt.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Peti

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30851 Dátum: 2010.05.06 14:23:24 »
Viszont az igaz, hogy a kézifékkel tényleg gond lehet már akár egy pár éves és amúgy hibátlan állapotú kocsi esetében is, főleg ha hátul tárcsafékes a kocsi, és a gazdája ritkán használja (a kéziféket).

Cserébe kb.10mp alatt ellenőrizhető. ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30852 Dátum: 2010.05.06 17:37:10 »
50-50et simán, bár aki látta a helyszínt azt mondja egy jó ügyvéddel mindent rá lehetne verni. 80m-es volt a belátható útszakasz, ahogy elindultam úgy jött ki ő is a körforgalomból és folyamatosan gyorsított, én azonnal megálltam, tehát amit lehetett megtettem a baleset elkerülése végett, ő szinte biztos, hogy nem is előre nézett, hanem a tükröt bámulta ugyanis egy járőrautó mozgott vele ellentétes irányba az úton és arra figyelt, hogy utánafordul vagy sem. Az úttest több, mint 1km-es szakaszon teljesen szabad volt, semmi jármű nem közlekedett, tehát ha bármit is megtesz az ütközés elkerülése érdekében, akkor el is kerüli, ugyanis a kresz-ben az is szerepel, hogy mindent meg kell tenni a baleset elkerüléséért. Én adott esetben csak annyit tudtam, hogy ahogy megláttam az ő sebességét, azonnal megálltam. Az egy dolog, hogy nekem volt táblám, de amikor elindultam meggyőződtem róla, hogy szabad az út. Az első fél méter megtétele után lőtt ki ő a körforgalomból, kb 60m-re volt tőlem, amikor én az autóval már álltam, de ő nem reagált az esetre. A járőrautóban ülő rendőr annyit látott az esetből, hogy a motoros kövér gázzal elhúz mellette, mire a rendőr kb 15m-t tett meg (a motorossal 60m-re tőlem találkozott) addigra a motoros már vészfékezett és dobta a motort és csúszott az én álló autóm felé. A rendőr többször elmondta a helyszínen is, hogy én álltam, amikor a motoros fékezni kezdett, ezt ő is látta. 50-50 simán kijöhet belőle, sőt. Majd utánajárok, hogy megéri egyáltalán szórakozni és eljárogatni a bíróságra.

Kíváncsian várom, hogy mi lesz belőle!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30853 Dátum: 2010.05.06 17:40:20 »
Mondjuk pont a kézifékre kértem, hogy külön nézzenek rá a legutóbbi szervizkor (bent voltam a szerelőállásnál, és ott jutott eszembe...) Rendben volt vele minden.

Akkor nem lehet nagyobb baj, megsporolhato az inspekcio. A vizsgadij meg elvben kijon 17ezer Ft-bol szomgteszttel egyutt. Ez igy egeszen korrekt.

Tokkal-vonóval márkaszervízben a vizsga az SC-nek épp a mai napon 28E HUF-ba volt. Semmit sem cseréltek, vagyis nem volt plusz költség. Két évvel ezelőtt 32E volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30854 Dátum: 2010.05.06 18:32:29 »
Hát ez az. A 25 m fékút utáni ütközés teljesen kizárja, hogy 50-el ment volna! Föltéve, hogy mindkét féket használta. Mert ha csak a hátsót, akkor azért nagyon más a helyzet.

Épp ezaz, hogy csak a hátsót használta, amivel ugyebár csak elesni lehet, megállni nem és ez nagyon is támadható pont szerintem, mert abszolút nem tett meg semmit a megállásért, azonnal esni akart, de amilyen *** volt még azt se tudta rendesen megcsinálni.
Az a kellemetlen az egészben, hogy egy esetleges bírósági eljárásnál meg sem kérdezik a motorost hogy miért nem fékezett (első fékkel, jobban, hamarabb) ugyanis neki volt előbbsége.
Ha mégis kérdeznék, akkor azt mondja megijedt.
Ekkor, bármennyire is igazságtalannak látszik, te vagy a "hunyó".
A kármegosztás egyetlen esélye az, hogy túllépte a megengedett sebességet (gjmü szakértők, pénz,pénz...) amit a Rendőrség hivatalból nemigen fog megállapítani.
Az 50-50 a maximum amit az esetből ki lehet hozni.
A jogsibünti és a fizetendő már más kérdés!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013