Ebben az esetben nem jonne meg a kedve a fogyasztosdihoz. A tesztek alapjan meglepoen sokat fogyaszt
Hol láttál ilyen tesztet? Én ugyan Yaris-t próbáltam ki ilyen motorral, ott a fogyimérő szerint jobb volt mint az 1.3-as. Az Auris nagyobb kasztni, de ott meg az 1,4-essel kéne összehasonlítani.
Nem a motorra gondoltam, hanem konkretan az IQ-ra ezzel a motorral. Arra viszont nem emlkeztem, hogy CVT valto volt a tesztelt autban... Akarhogyan is nezzuk ezek az ertekek TS Yaris I fogyasztasat is tulszarnyaljak...
"A gázpedálnak ugyanis két állása van, egy vánszorgó és egy "mindent bele", olyan nincs, hogy csak úgy lazán, könnyedén és dinamikusan haladok a forgalommal. Vagy forgalmi akadály vagyok (ekkor szolid vigaszként felgyullad egy eco lámpa is), vagy megyek, ahogy a csövön kifér. Ebben csak az a kellemetlen, hogy a CVT váltó miatt felmegy a fordulatszám úgy 5000-ig, ahol stabilan áll, mint a cövek, de közben az autó olyan hang kíséretében kezd el szaporán gyorsulni, mintha egy komplett varrónő-hadosztály dolgozna az új kollekción éppen a fülem mellett. Iszonyúan hangos. Ennél nagyobb gond, hogy ekkor bizony fogyaszt is az autó rendesen. Ha a sofőr a gázpedál két állása közül az emberhez méltóbbat választja, városban simán legurul 9 liter is az automata miniautó torkán, az "über economy sehogy sem megy állásban" pedig 5,9 litert kért az autó. Ebből jött össze a 7,5 literes tesztátlag, ami nagyon sok egy ekkora kocsitól, még az automataváltó és a teljesítmény ellenére is. Főleg, hogy városban, ami a kocsi elődleges terepe, nehéz 8,5 liter alá vinni azt a fránya fogyasztást. Maguk a toyotások sem értik, hiszen ez a motor még a nagyobb Yarisban és Urban Cruiserben is kevesebbet fogyaszt, úgyhogy az 1,33-as iQ étvágya tényleg igazi rejtély. Kéziváltóval biztosan klasszisokkal jobb, bár én akkor is inkább az 1 literes motorral kérném: ebbe a kocsiba az is elég, azzal ráadásul még olcsóbb és takarékosabb is az autó."
A teszt
itt talalhato.