...Gablini szerint ugyanakkor hiba lenne a jövőben mesterséges keresletet támasztani az új autók iránt."
Most vagy megjött az eszük (de akkor ezelőtt miért ment el), vagy ... nem látok másik megoldást.
Avagy jó volt-e és ha igen miért nem 200000 autót eladni egy évben.
Azért ment el, mert alapvető igény egy gazdaság részéről a növekedés, a tulajdonos részéről a jövedelmezőség. Nem volt más lehetőségük, mint a hitel alapú eladás felé menekülni. Most ez a lehetőség a korábbi változatában elveszett, úgyhogy keresni fognak egy másik megoldást: borítékolom, hogy leépítik a sokszáz m2-es szalonokkal villogó, méregdrága kereskedő-hálózatot, amit a jó esetben nullszaldós értékesítési üzletág mellett a hiteljutalék és a szervizdíjak tartottak el, maradnak a szervizpontok, amik általában önmagukban is életképesek, és berendezkednek egy 100.000 körüli darabszámot értékesítő piacra. Hasonló jövedelmezőséget így is el fognak tudni érni, csak kisebb lesz a volumen.
Természetesen nem volt jó 200 ezret eladni, de a kereskedőnek nem volt más választása.