Az egészről a véleményem:
Megint ott tartunk, hogy nekünk nem jó lemásolni egy jól működő rendszert semmiben, hanem mindig faxságot kell kitalálni. 3 éve kb bedobták, hogy német mintáa typenschein-es megoldás ra térünk át folyamatosan, el is kezdték az "átmenetet" azzal, hogy a műszaki vizsgán egy csomó korábban nem szükséges adatot rögzítettek a járműről. Pl hátul tárcsa v dobfék, gumiméret stb....
Meg lehet nézni mi lett belőle, csak a szakértői és tanácsadói díjak röpködtek magasan.
Erre most jobban tetszik 5letnek az osztrák példa az évente műszaki, persze a mostani idióta feltételekkel ez teljesen kivitelezhetetlen. Németoban amugy 2 évente van tüv.
Ausztriában az évenkénti "prickel" sokkal egyszerűbb, egyrészt 5 hónappal a lejárat előtt vagy után!! is megcsináltathatod, 15 perc az egész, bejelentkezni nem kell, ha korábban csináltatod meg, akkor is ugyanaddig érvényes, tehát nem vesztessz hónapokat, ráadásul szombat vasárnap is lehet. Ja és lazán átmegy az a vizsgán, amiért itt a nkh lekaparja a matricát.....
Ez pont olyan mint bármi más. Több adót akarunk ugye beszedni, hozzá meg emeljük a mértékét..... a vizsgát is állandóan szigoritják, hozzá meg süríteni akarják.....
Ja és a legszebb, hogy osztrákba 20-24 euró egy vizsga.... mennyi is lesz itthon?
és persze sosem tudták, miazhogy zöldkártya. No meg nem tellik be a forgalmi 3 vizsgánként, mert ugye ott nem irják be a forgalmiba, hanem csak egy matricát kapsz az ablakodra....
Nálunk az évenkénti vizsgánál 2x több új forgalmit kéne majd csinálni / 6 ezerért persze.... Nálunk a műszaki azért 1 óra, mert pötyögi a szaki a gépbe a bürokráciát.... utána meg ha elbax egy számot, majd az ügyrfél költségére az okmányiroda kijavítja.... vagy újra elbaxxa.