Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7249578 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23115 Dátum: 2009.05.20 21:56:33 »
Mert csak! Amikor megveszed akkor kifizeted az árát.
Ezen az alapon elég sok adót el lehetne törölni, teszem azt az összes vagyonadó jellegű elvonás már adózott jövedelmet adóztat újra...
Akár el is lehetne...
Ráadásul amikor megveszed, akkor az áfa formájában is kifizetsz adót, ami a magasabb (luxus) árkategóriában természetszerűleg magasabb is.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23116 Dátum: 2009.05.20 22:02:34 »
 
Támogatom, végre. Ha valaki elmagyarázza, hogy Mo.-on - tk. bárhol, de most rólunk van szó - mi szükség van arra, hogy egy személygépkocsi 170 LE-nél erősebb legyen, az kap egy kalipszómatricát...
És ha valakinek mégis ennyi paci kell, akkor fizessen érte valamit.
Te tényleg az ördög ügyvédje vagy!! :D
Nem bunkó akarok lenni...de akkor Neked meg pl minek 2 millió feletti autó??!!....ha megmagyarázod akkor visszaküldöm a matricát!! :D  :flowers:
az én autóm pl lehet negyedét éri mint egy bármilyen új autót....és akkor ez a luxus????? értékhatárokkal többre mennénk...azt támogatnám esetleg..de igaz azt se...az édes a.-ról húzkodjanak több bőrt!!
De LE-re pl...azért nem mindegy hogy egy 1.0-nak kitaposod a szemét hogy menjen,még én a 3.0-val épp gurulgatok ugyanannál a tempónál...és így nem ölöm meg az autót... a másik dolog...automatában egy 1.4 automata pl lezabálná a hajam....lásd haver 1,4 corsa(1994-es asszem) automata 12-14l/100km.... a camrynak ha kinyomom a szemét akkor eszik annyit!! szóval erre kell a lóerő-ERŐTARTALÉKNAK!! :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.20 22:05:57 írta szkaresz »

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23117 Dátum: 2009.05.20 22:07:54 »
De akkor miért pont 170? Miért nem 60LE? Ladával is el lehetett menni mindenhová...
És tképpen autó sem kell, tömegközlekedéssel is mindehová el lehet jutni...
Ehhh...tömegközlekedés.... :D akkor a buszokra is lesz luxus adó?? :D :D :D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23118 Dátum: 2009.05.20 22:14:13 »
Támogatom, végre. Ha valaki elmagyarázza, hogy Mo.-on - tk. bárhol, de most rólunk van szó - mi szükség van arra, hogy egy személygépkocsi 170 LE-nél erősebb legyen, az kap egy kalipszómatricát...
És ha valakinek mégis ennyi paci kell, akkor fizessen érte valamit.
Ez most egy amolyan "nekem nem olyan van, mások meg hadd szívjanak" vélemény volt.  ;)
A drágább, nagyobb autók megfizetik a luxusadót a regisztrációkor, megfizetik a magasabb nettó ár áfájában, a drágább szerviz és alkatrészek áfájában... és hadd ne soroljam.
Csak az autósokról a legegyszerűbb mindenféle sarcot leszedni, hisz egy jól körülhatárolt, könnyen definiálható, számokkal paraméterezhető csoportról van szó  :hmmmm:

De az is milyen érdekes, hogy a gázolaj ára jó 50 Ft-ot esett az elmúlt fél évben, a BKV jegyárak mégis emelkednek  :hmmmm:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23119 Dátum: 2009.05.20 22:17:35 »
Nem bunkó akarok lenni...de akkor Neked meg pl minek 2 millió feletti autó??!!....ha megmagyarázod akkor visszaküldöm a matricát!! :D  :flowers:
(Lassan már az enyém is alatta lesz...)
Nehezen összevethető a két dolog, de ha már megtörtént:
nézd meg, hogy az autópark mekkora része kerül többe 2M-nál, és mekkora része erősebb 170 pacinál! A hasznaltauto kínálata ugyan nem fedi le a járműparkot, de azért reprezentatívnak nevezhető: a jelenleg kb. 85ezer autóból durván 58ezret kínálnak max. 2M-ért, és kb. 78ezer teljesítménye nincs 170 ló felett.
Most abba ne menjünk bele, hogy az ár szinte naponta változik, míg a teljesítmény papíron ugyanannyi. De annyit leszögezhetünk, hogy már egy kb. 100 lóerős autó is tisztességes menetteljesítményekkel rendelkezik, és ez még igen messze van a 170-től. Hogy miért pont 170, az lehet kérdés, de valahol én is arrafelé húznám meg a határt.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23120 Dátum: 2009.05.20 22:18:02 »
Ehhh...tömegközlekedés.... :D akkor a buszokra is lesz luxus adó?? :D :D :D
személyautókról van szó ;)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23121 Dátum: 2009.05.20 22:24:26 »
Ez most egy amolyan "nekem nem olyan van, mások meg hadd szívjanak" vélemény volt.  ;)
Talán nem véletlen, hogy nekem nem olyan van ;)
A drágább, nagyobb autók megfizetik a luxusadót a regisztrációkor, megfizetik a magasabb nettó ár áfájában, a drágább szerviz és alkatrészek áfájában... és hadd ne soroljam.
Erre már reagáltam, ez az egész nem így működik. A világban sokfelé vannak vagyoni típusú adók, amik mindig - ideális esetben - már adózott jövedelmet adóztatnak újra.
De az is milyen érdekes, hogy a gázolaj ára jó 50 Ft-ot esett az elmúlt fél évben, a BKV jegyárak mégis emelkednek  :hmmmm:
Hadd ne mondjam, hogy ez meg demagógia. Akkor lenne igazad, ha a BKV - és miért csak a BKV, hol van a DKV, PKV, MKV, GYKV, stb. a külföldről nem is beszélve, szerinted Bécsben csökkentek a jegyárak emiatt? - árai fedeznék a BKV üzemköltségeit, és a BKV maga nem lenne baromira veszteséges. De egyik sem áll fenn. Ha információm nem csalnak, valahol 37-39% környékén volt tavaly a jegyár és az üzemeltetés aránya.
music     

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23122 Dátum: 2009.05.20 23:12:26 »
Inkább nem írok semmit mert csak vita lenne... egy tutti...nekem nem erősségem az ilyen hülyeségek befizetése...mintahogy súly vagy teljesítményadót se fizettem sose (igaz 4 éve nem is kell nekem de előtte se fizettem sose),...és egyebet sem (kötelezőt befizetem azért).... belőlem nem fog egy te.tü se pénzt kapni az tutti!!
Ennyi állami ho.mi-t nem fogok fizetni az tutti...tudom szerinted ez is demagógia!!
De ha belegondolsz...egy átlagosan kereső család ha mindent kifizet rendesen..akkor szinte kajára se marad nekik...sajnos van pár ilyen a környéken... és még csodálkozik az állam hogy a polgároknak nincs megtakarításuk...nem véletlen....nem is tudom valaki írta az előbb a tized stb-t hát igen...lehet akkor kevesebbet fizettek mint mi most.....hurrá haladunk visszafele.... igen válság...végre van mire fogni...ha nem lett volna most mire fogná rá a kormány??? na de asszem befejeztem a politizálást mert megint felmegy a vérnyomásom.... :censored: :censored:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23123 Dátum: 2009.05.21 08:33:27 »
Tegnap egy dologra nem reagáltam:
De LE-re pl...azért nem mindegy hogy egy 1.0-nak kitaposod a szemét hogy menjen,még én a 3.0-val épp gurulgatok ugyanannál a tempónál...és így nem ölöm meg az autót... a másik dolog...automatában egy 1.4 automata pl lezabálná a hajam....lásd haver 1,4 corsa(1994-es asszem) automata 12-14l/100km.... a camrynak ha kinyomom a szemét akkor eszik annyit!! szóval erre kell a lóerő-ERŐTARTALÉKNAK!! :D
Korábban már kifejtettem azon eretnek, és ezen a fórumon nyilván nem túl népszerű nézeteimet, hogy én szívem szerint nem is engednék bizonyos menetteljesítmények felett autót gyártani. Ha ezt meg lehetne csinálni, akkor a fejlesztések iránya is más lenne, és akkor egy 1,4-es automata nem 12 litert fogyasztana, mert a Honda Jazz fokozatmentes automatával 6 liter körül eszik. (ez mondjuk most sem normális, és ugyanezen vezetési stílussal valszeg a te kocsid sem 10 litert enne, vagy az a Corsa-motor nagyon beteg) Csak ugye az olajlobbinak nem az az érdeke, hogy minél kevesebb kőolajszármazék fogyjon...
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23124 Dátum: 2009.05.21 08:40:47 »
ezzel nem értek egyet. hagy vegyen bárki olyat amit akar.

érdemes lenne kiszámolni h egy autón mennyi közteher van már onnantól h megtetszik...
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23125 Dátum: 2009.05.21 08:42:12 »
Inkább nem írok semmit mert csak vita lenne(...)mintahogy súly vagy teljesítményadót se fizettem sose
Ebből nem lesz vita, mert innentől tényleg nincs miről beszélni, annyit hadd tegyek hozzá, hogy nem az állammal szúrtál ki, hanem azzal a kétmillió közalkalmazottal, akik nagyjából a vállukon viszik az egész állami büdzsét.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23126 Dátum: 2009.05.21 08:47:01 »
A minap egy kedves kollégám totálkárosra törte az Aygoját. Valami 30-al tötymörgő munkagépet akart megelőzni. Biztosan várnia kellett volnal míg tisztábban látszanak a körülmények, elhagyják a kanyart, stb. De ha egy harapósabb kocsiban ül, akkor be tudta volna fejezni a manővert. Ez csak egy szempont. Egyébként én sem értek egyet az autók teljesítményének mértéktelen növelésével. Elég csak megnézni a luxusosztályt. Egy-két évtizeddel ezelőtt az S-klasse, A8, 7es BMW méretei elérték nagyjából a mai szintet, csakúgy, mint nagyjából a tömegük. Viszont anno "megelégedtek" 300 ló körüli teljesítménnyel, ami tényleg bőven elegendő volt. (első 750 V12, s560, A8 4,2, stbLexus Ls400-430) MOst viszont határ a csillagos ég, de minek? Minek kell 612 lovas S65 AMG, 500 mittoményhány lovas új duplaturbós 760i, 400 le fölötti LS600h? Ezekre kellene valóban borzlamas büntetőadó, mert ezek tényleg fölöslegesek. 170 ló? Hát nemtom'. Egy személyautónak való 7 személyes transporterbe sok ez a craft? Vagy egy 177 lovas D-CAT Verso túlzás? Sztem nem.
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23127 Dátum: 2009.05.21 08:47:56 »
ezzel nem értek egyet. hagy vegyen bárki olyat amit akar.
Azt most sem lehet, mert vannak korlátok. Én növelném a korlátokat.
érdemes lenne kiszámolni h egy autón mennyi közteher van már onnantól h megtetszik...
Azt is érdekes lenne kiszámolni, hogy 1 db autó mennyi környezetszennyezést okoz, onnantól, hogy valaki elkezdi tervezni egy papíron, ami miatt kivágtak egy fát, etc. - és ezt beszorozni nemtudomhány milliárddal. Nagyon durva szám jönne ki.
Tudom, meg lehet magyarázni mindenről, hogy miért szükséges, de alapvetően abból a szempontból, hogy tönkre vágjuk (tehát én is beletartozom ebbe a körbe, még mielőtt...) ezt a bolygót, tökmindegy.
music     

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23128 Dátum: 2009.05.21 08:55:33 »
A minap egy kedves kollégám totálkárosra törte az Aygoját. Valami 30-al tötymörgő munkagépet akart megelőzni. Biztosan várnia kellett volnal míg tisztábban látszanak a körülmények, elhagyják a kanyart, stb. De ha egy harapósabb kocsiban ül, akkor be tudta volna fejezni a manővert. Ez csak egy szempont. Egyébként én sem értek egyet az autók teljesítményének mértéktelen növelésével. Elég csak megnézni a luxusosztályt. Egy-két évtizeddel ezelőtt az S-klasse, A8, 7es BMW méretei elérték nagyjából a mai szintet, csakúgy, mint nagyjából a tömegük. Viszont anno "megelégedtek" 300 ló körüli teljesítménnyel, ami tényleg bőven elegendő volt. (első 750 V12, s560, A8 4,2, stbLexus Ls400-430) MOst viszont határ a csillagos ég, de minek? Minek kell 612 lovas S65 AMG, 500 mittoményhány lovas új duplaturbós 760i, 400 le fölötti LS600h? Ezekre kellene valóban borzlamas büntetőadó, mert ezek tényleg fölöslegesek. 170 ló? Hát nemtom'. Egy személyautónak való 7 személyes transporterbe sok ez a craft? Vagy egy 177 lovas D-CAT Verso túlzás? Sztem nem.
Én speciel vezettem 1996os W140 S600AMG-t ami 410 lovas szóval már ott elszaladt velük a "LÓ"

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23129 Dátum: 2009.05.21 09:01:20 »
Na de a kérdés marad: minek ahoz képest is plusz 200le?
Gabe 254.