Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7249470 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23055 Dátum: 2009.05.12 07:38:42 »
Azért az utolsó mondaton gondolkozz el, ha ez tényleg akkora üzlet az államnak, akkor miért csak most jutott eszükbe?
1. Ötöde esetén igen, de előbb megpróbálkoznak minden mással, pl. idősebb - már erősen nem garanciális korú - autók márkaszervizbe (vissza)csábításával, neki is érték a márkaspecifikusan kiképzett szerelő, nem fogja rögtön kirúgni.
3. Természetesen a "roncs" nem szó szerint értendő, hiszen 10 év körüli autókról beszélünk, azok még javarészt működőképesek, de ha beszéltél már magyar márkakereskedővel a használt-bizniszről, tudnod kell, hogy iszonyú nagy ráfizetés nekik. tehát ha kapnak újabb adag viszonylag idős, azaz nehezen eladható autókat, akkor megint odajutunk, hogy a csőd szélére kerülnek emiatt, ezáltal munkahelyek kerülnek veszélybe, stb.

De még egyszer mondom, nem azt állítom, hogy egyáltalán nem éri meg az államnak, csak annyit mondok, hogy nem lehet egyszerűen szembeállítani az egy autón keletkező pluszbevételeket az egy autóhoz adott állami támogatással. Ha ilyen egyszerű lenne kormányozni, nem lenne világválság...
music     

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23056 Dátum: 2009.05.12 17:01:03 »
1. Azt hiszed "márkaspecifikusan kiképzett" szerelöböl nincs elég?
3. A beszámitás (áll. hozzájárulás ha uj autot veszel) csak ugy müködik hogy a régi beszámitott auto be lessz zuzva, azt már nem lehet eladni mint autot. Pontosan ez a lényeg az egészben, hogy a régi "roncsok" eltünjenek az utakrol. Legalább is No.-ban igy van. Felmérés után kijött (ez még 2008-ban volt) hogy az átlag auto életkor 8 év. Ezen is akartak változtatni már csak a környezetvédelem miatt is. Kat. nélküli, DPF nélküli autok tünjenek (vagy jön a büntetöado). Meg persze a gazdasági szempontokat sem szabad elfelejteni, azt is akarták ezzel az akcioval befolyásolni.
Ez az egész akcio, nevezzük ahogy akarjuk, egy üzlet. Ha még állami is, akkor is. Jol kiszámolták ezt már elöre, természetesen nem akar az állam se ráfizetni (miért is?) de járjanak többen jol, és a legfontosabb aspekt hogy munkahelyek maradjanak meg. Megpropálják valahogy lelassitani a válságbol eredö munkahely leépitéseket, amig jobb idök lesznek. (ca. 2010) Nem tudom, miért kell ezen annyit rágodni hogy ki jár jobban, az állam vagy az autoházak. Sztem mindenki, ha semmi pénzforgalom, pénzforgás nem lenne, megállna minden, na az mindenkinek rossz.
Az hogy a magyar államnak ez mennyire éri meg, nem tudom, azt se hogy miért nem vezették eddig be. Egy okosabb (meg aki Mo.-n jobban ismeri a helyzetet) talán meg tudja válaszolni.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23057 Dátum: 2009.05.12 18:24:18 »
Azért az utolsó mondaton gondolkozz el, ha ez tényleg akkora üzlet az államnak, akkor miért csak most jutott eszükbe?
Mert most lett olyan a helyzet, hogy be kell avatkozni. Az eladások csökkenésével nemcsak a direkt bevételek csökkentek, hanem már a kapcsolt (Áfa, bér utáni járulékok) bevételek is. Sőt, a munkanélküliek számának emelkedésével az állami kiadások növekednek (pl az a szalon, amelyik berendezkedett sacc. napi 4 autó eladására, most meg csak kettőt ad el, ott az értékesítők számát nagy valószínűséggel csökkenteni fogják; de ugyanez vonatkozik a biztosítási ügynökök és hitelügyintézők számára is). De közgazdászok ezt jobban be tudják lőni.
Amíg jön a bevétel, nem kell nagyobb állami ösztönzés. Ugyanez van, amikor gyártelepítésre adnak támogatást vagy x évig  tartó iparűzési adó-mentességet.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23058 Dátum: 2009.05.12 21:27:21 »
1. Azt hiszed "márkaspecifikusan kiképzett" szerelöböl nincs elég?
Használhatóból nincs.
3. A beszámitás (áll. hozzájárulás ha uj autot veszel) csak ugy müködik hogy a régi beszámitott auto be lessz zuzva, azt már nem lehet eladni mint autot.
Erről beszélek, szerinted egy roncs feldolgozása ingyen van?
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23059 Dátum: 2009.05.12 21:29:32 »
Azért az utolsó mondaton gondolkozz el, ha ez tényleg akkora üzlet az államnak, akkor miért csak most jutott eszükbe?
Mert most lett olyan a helyzet, hogy be kell avatkozni.
Ez is egy vélemény.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23060 Dátum: 2009.05.12 21:44:57 »
Tegnap egyéb okból voltam egy Opel-szalonban, véletlenül ott volt a szemem előtt egy 2006-os dízel Vectra kötelező szervizének számlája, valamelyik nagyobb szerviz (60.000?), nem láttam pontosan a km-állást. 85e Ft volt a vége.
Mert a japánok drágák...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23061 Dátum: 2009.05.12 21:45:04 »
Azért az utolsó mondaton gondolkozz el, ha ez tényleg akkora üzlet az államnak, akkor miért csak most jutott eszükbe?
Mert most lett olyan a helyzet, hogy be kell avatkozni.
Ez is egy vélemény.
music, egyáltalán miféle kérdésfelvetés ez ;) ? Kolumbusz miért nem 1482-ben fedezte fel Amerikát? Csak. Mert akkor még nem jutott az eszébe.

Tulajdonképpen mire szeretnél kilyukadni? :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23062 Dátum: 2009.05.12 21:50:29 »
Úgy látom, hogy szerintetek az államnak rohadt nagy üzlet ez a "roncsautó" támogatás, ezért elvárjátok, hogy itthon is bevezessék. Szerintem meg nem nagy üzlet. Még kint sem. Nálunk meg semmi nem műxik jól, ami másutt igen.

Kolumbusz meg Amerikát felfedezni nem üzleti okból ment.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23063 Dátum: 2009.05.12 21:51:09 »
Pontosan ez a lényeg az egészben, hogy a régi "roncsok" eltünjenek az utakrol. Legalább is No.-ban igy van. Felmérés után kijött (ez még 2008-ban volt) hogy az átlag auto életkor 8 év. Ezen is akartak változtatni már csak a környezetvédelem miatt is. Kat. nélküli, DPF nélküli autok tünjenek (vagy jön a büntetöado).

És pontosan ez az, ami nem állja meg a helyét. Környezetvédelmi aspektusból az a jó, ha a régi autó forgalomban marad. Mert az elbontásával, illetve a helyére kerülő új autó legyártásával nagyobb környezet-terhelés keletkezik, mint ha forgalomban maradna. Szóval ez a környezetvédelmi duma csak demagógia, és ez az egész igazából tovább erősíti a "Wegwerf-Gesellschaft" jelenségét. Elszomorító, hogy milyen autók landolnak a bontókban, mióta bevezették az Abwrackprämie-t  :no: ... Még sok évnyi várható élettartammal rendelkező, jó állapotú kocsik, amelyeknek Magyarországon (de megjegyzem, Németországban is) nagyon sokan örülnének.

Ahogy te magad is írtad: ez az egész elsősorban "csak" egy nagy biznisz. Aminek persze kétségtelenül vannak pozitív hatásai is - lásd megmaradó munkahelyek. De a környezetnek - na, annak biztosan nem használnak vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23064 Dátum: 2009.05.12 22:13:34 »
Mert a japánok drágák...
Tudod mennyit hallgattam ezt egy-ket embertol, amikor megvettem a kocsit? "Csak gyozd fizetni a szervizet" meg "Lehet, hogy megbizhato, de ha valami elromlik sokkal dragabb."
Ket szerviz alatt 20000-et hagytam ott osszesem a szerviz miatt markakereskedesben (Persze plusz olaj, de azt barmilyen tipusu autoba megvennem.) Meg magam is elcsodalkozom most, hogy ez tenyleg rohejesen keves.  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23065 Dátum: 2009.05.12 22:14:06 »
Úgy látom, hogy szerintetek az államnak rohadt nagy üzlet ez a "roncsautó" támogatás, ezért elvárjátok, hogy itthon is bevezessék. Szerintem meg nem nagy üzlet. Még kint sem. Nálunk meg semmi nem műxik jól, ami másutt igen.

Kolumbusz meg Amerikát felfedezni nem üzleti okból ment.

Szerintem értetted te nagyon is jól, hogy mit akartam a Kolumbuszos példával mondani  :yes: ... Válasz volt erre a fura "miért pont most" felvetésedre.

Amúgy meg: amíg nincs baj, addig az emberek nem agyalnak új ötleteken, ugye.

Hogy nagy biznisz-e az államnak? Döbbenetes, hogy szerinted nem (hja, az államnak pl. nyilván az a jó, ha növekszik a munkanélküliek száma) - de mindegy, nem hiszem, hogy érdemes lenne ragozni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23066 Dátum: 2009.05.12 22:19:03 »
Mert a japánok drágák...

A rutin szervízben jellemzően nem. De van sok alkatrész, ami igenis drágább hozzájuk. Ha pl. megnézem, hogy mennyibe kerül egy lengéscsillapító vagy épp egy szélvédő a Camrymhez és egy vele egyívású Passathoz, hát elfog a sírhatnék  :cry:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23067 Dátum: 2009.05.12 22:48:02 »
És pontosan ez az, ami nem állja meg a helyét. Környezetvédelmi aspektusból az a jó, ha a régi autó forgalomban marad. Mert az elbontásával, illetve a helyére kerülő új autó legyártásával nagyobb környezet-terhelés keletkezik, mint ha forgalomban maradna. Szóval ez a környezetvédelmi duma csak demagógia, és ez az egész igazából tovább erősíti a "Wegwerf-Gesellschaft" jelenségét. Elszomorító, hogy milyen autók landolnak a bontókban, mióta bevezették az Abwrackprämie-t  :no: ... Még sok évnyi várható élettartammal rendelkező, jó állapotú kocsik, amelyeknek Magyarországon (de megjegyzem, Németországban is) nagyon sokan örülnének.
Ahogy te magad is írtad: ez az egész elsősorban "csak" egy nagy biznisz. Aminek persze kétségtelenül vannak pozitív hatásai is - lásd megmaradó munkahelyek. De a környezetnek - na, annak biztosan nem használnak vele.

OK, lehet hogy demagog duma (hol nincs?) meg Wegwerfgesellschaft. Ez nem is vita. De, az tény hogy DPF nélkül, meg Euronorm 2-es autoval ki vagy tiltva a városokbol, meg büntetöadot fizetsz. A TÜV-ön is már nagyitoval néznek, ha öreg (>15 év) autod van. Az ujra meg nem kell adot 1 évig fizetni, utána meg CO2 adot fizetsz ami megint nagyon kedvezö. + a 2500€ támogatás, + árengedmény. Na, most ilyenkor mit csináljon az ember? Kimegy az utcára obégatni, hogy nem igaz, ez mind demagog duma, akarok a 10-20-30 éves autommal járni és sokat fizetni, vagy vesz egy ujat vagy ujabbat mint a régi, és jobban jár?
Szoval nem sok chance van, ez ellen védekezni. Ez a system.
Ja, a zöldek pártja is ezt beszéli, hogy ez igy nem környezetvédelem, OK, de nagyon sokat se szeretnék fizetni azért hogy mobil maradjak, és viszont biciklivel se akarnék járni. Na, akkor van más választás? Nem nagyon.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23068 Dátum: 2009.05.12 22:58:34 »
Stimmel, persze, ez így van, ahogy írod.

De tudod, mi a vicc? Jellemzően nem az igazi "Dreckschleuder"eket zúzatja be a nép. Hanem nagy többségükben Euro II-es, a 2500-at (vagy akár annál valamivel többet) a használt piacon is megérő, 90-es évek közepi autókat - 3-as Golfokat, F (sőt, G) Astrákat, kései 124-es meg 202-es (!) Merciket, ilyesmiket. Mert akinek ilyenje van, jellemzően az van már olyan anyagi helyzetben, hogy a 2500-al együtt már meg tudjon engedni magának egy új kocsit (ahelyett, hogy a mostani 13-14 éveséből átülne egy 8-9 évesbe). De aki olyan csóró, hogy II-es Golffal, Sierrával stb. jár  ::) ... Azon nem fog a 2500 euro sem (eleget) segíteni.

Az embernek tényleg a szíve szakad meg, hogy miket zúzatnak be  :no: ... Egyébként nem is értem, hogy miért ezt a megoldást választották. Legalább alternatívaként odatehették volna mellé pl. azt a lehetőséget, hogy ha exportra eladja az ember az autóját, akkor is kapja meg a prémiumot. Rendben, tűnjenek el Németországból ezek a "környezetszennyező" autók  ::) ... De megölni őket nagy kár, mert a hatalmas többségük sokkal jobb, mint azok, amelyek pl. a román utakat népesítik be  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.12 23:02:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23069 Dátum: 2009.05.12 23:03:58 »
Egyébként a benzines Euro II-es autóval tudtommal nem vagy kitiltva az Umweltzone-kból.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )