Azért az utolsó mondaton gondolkozz el, ha ez tényleg akkora üzlet az államnak, akkor miért csak most jutott eszükbe?
1. Ötöde esetén igen, de előbb megpróbálkoznak minden mással, pl. idősebb - már erősen nem garanciális korú - autók márkaszervizbe (vissza)csábításával, neki is érték a márkaspecifikusan kiképzett szerelő, nem fogja rögtön kirúgni.
3. Természetesen a "roncs" nem szó szerint értendő, hiszen 10 év körüli autókról beszélünk, azok még javarészt működőképesek, de ha beszéltél már magyar márkakereskedővel a használt-bizniszről, tudnod kell, hogy iszonyú nagy ráfizetés nekik. tehát ha kapnak újabb adag viszonylag idős, azaz nehezen eladható autókat, akkor megint odajutunk, hogy a csőd szélére kerülnek emiatt, ezáltal munkahelyek kerülnek veszélybe, stb.
De még egyszer mondom, nem azt állítom, hogy egyáltalán nem éri meg az államnak, csak annyit mondok, hogy nem lehet egyszerűen szembeállítani az egy autón keletkező pluszbevételeket az egy autóhoz adott állami támogatással. Ha ilyen egyszerű lenne kormányozni, nem lenne világválság...