Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7239431 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23040 Dátum: 2009.05.10 16:04:33 »
Sajnos, olyan hogy "elég törésbiztos" autó, igazából nem létezik, hisz egy országúti tempóval történő frontális ütközés szinte bizonyosan halálos, a ma legbiztonságosabb autóban is  ::) ... De itt a fizika nyilván határt szab a lehetőségeknek. Mindenesetre tény, hogy óriásit fejlődtek az autók ezen a téren (is) - ebben tök igazad van. A hangsúlyt oda kell fektetni, ahol még van fejlődési potenciál - ha a baleset következményei nem enyhíthetők tovább, akkor nyilván a bekövetkezésének az esélyeit kell tovább csökkenteni. Ennyiben én nem látom fölöslegesnek az olyasmiket, mint pl. a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23041 Dátum: 2009.05.10 20:30:17 »
Ez a "támogatás" dolog eléggé ki volt számolva az állam részéről és nem jótékonyságból adták, amit adtak. Ha pl nálunk is "beszállna" az állam mondjuk 400-500.000 forintnyi összeggel, akkor a dolog így nézne ki kb.:
- 500.000 az államkasszából
+ 500.000 Áfa bevétel (2.5M vételárral)
+ regadó
+ műszaki vizsga, átírás, forgalomba helyezés
+ súlyadó
+ kötelező
+ biztosítás
+ tankolás
+ minden olyan "résztvevő" munkabére, jutaléka utáni járulék, akik ezek továbbadásában részt vesznek
...

Tehát az összeg nagyon alaposan ki van számolva, hogy még megérje az államnak is
 
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.10 21:06:47 írta whis »
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23042 Dátum: 2009.05.10 20:37:12 »
Kihagytad a regadót...
Gabe 254.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23043 Dátum: 2009.05.10 21:07:24 »
Kihagytad a regadót...
Na pláne  :yes:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23044 Dátum: 2009.05.10 21:23:17 »
Benne van a modellváltás is, persze; de az messze nem okoz önmagában ekkora ugrást. Azt is vedd hozzá, hogy a viszonyítási alap ugye 2008 eleje, amikor még sehol nem volt a válság, az emberek normális ütemben vették az autókat. És ehhez a "békebeli" időszakhoz képest ugrottak ilyen hatalmasat az eladások :otlet:
Jaj ugyan. Ki vette a regi Opel Agilat... meg a regi Vectra se volt tul kelendo mar a vege fele meg plane. Foleg nemeteknel. Ehhez meg vegyuk hozza, mekkora sokk mindket modell eseteben a valtas. Regi Agila vs uj Agila. Regi Vectra vs. Insignia. Sztem eleg szingifikans eme ket model eseten a dolog. Mig a tobbinel 50% korul volt ezeknel 600%-ek. Sztem ha nincs modelvaltas ezek is kb 50%-ot lodulnak meg, nem tobbet.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23045 Dátum: 2009.05.10 22:14:30 »
Most igazából spekulálunk, bár utalnék pl. az Astrára vagy pláne a Corsára, egyiknél sem volt modellváltás  ;) ... És sokadszor jelezném, hogy az új adatok a válság közepette keletkeztek (Németországban is masszívan visszaestek az eladások a támogatás bevezetése előtt) - a régiek pedig előtte. Ne lássa az összefüggést, aki nem akarja  :szemez: ... Én tovább nem ragozom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23046 Dátum: 2009.05.10 22:39:55 »
És sokadszor jelezném, hogy az új adatok a válság közepette keletkeztek (Németországban is masszívan visszaestek az eladások a támogatás bevezetése előtt) - a régiek pedig előtte.
Ertem, hogyvan osszefugges. Ez latszik a tobbi tipusnal.  :flowers: Egyetertek  :yes:
 En csak azt mondtam, hogy mennyire szignifikansan sokkal jobban not az eladasa a ket emlitett tipusnak. Van esetleg egy masik orszagrol is szamadatod, ahol nincs tamogatas? Valahogy ugy erzem, mindegyik europai orszagban jelentosen megugrott az Agila es Insignia (vectra) eladasi statisztikaja  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23047 Dátum: 2009.05.10 22:47:57 »
En csak azt mondtam, hogy mennyire szignifikansan sokkal jobban not az eladasa a ket emlitett tipusnak. Van esetleg egy masik orszagrol is szamadatod, ahol nincs tamogatas? Valahogy ugy erzem, mindegyik europai orszagban jelentosen megugrott az Agila es Insignia (vectra) eladasi statisztikaja  :hmmmm:

Az tiszta sor, hogy a modellváltásnak is szerepe van benne. De ha pl. megnézzük a Corsa adatait, akkor a még olcsóbb Agila váltás nélkül is tutira ugrott volna többszáz százalékot. A Vectra nyilván jóval kevesebbet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23048 Dátum: 2009.05.11 19:56:18 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23049 Dátum: 2009.05.11 20:25:15 »
Érdekes, én akár ennél a Megane-nál is 10 perc alatt kicserélem az izzót és nem vagyok ugye szakember.  :devil:
Csak ismerem a márkát.  [rohog]  Mellesleg a SC orra még rövidebb és a szintidő itt is kényelmesen 10-12 perc.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.11 20:28:24 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23050 Dátum: 2009.05.11 21:43:07 »
Ez a "támogatás" dolog eléggé ki volt számolva az állam részéről és nem jótékonyságból adták, amit adtak. Ha pl nálunk is "beszállna" az állam mondjuk 400-500.000 forintnyi összeggel, akkor a dolog így nézne ki kb.:
- 500.000 az államkasszából
+ 500.000 Áfa bevétel (2.5M vételárral)
+ regadó
+ műszaki vizsga, átírás, forgalomba helyezés
+ súlyadó
+ kötelező
+ biztosítás
+ tankolás
+ minden olyan "résztvevő" munkabére, jutaléka utáni járulék, akik ezek továbbadásában részt vesznek
...

Tehát az összeg nagyon alaposan ki van számolva, hogy még megérje az államnak is
 
De whis, ez így nem igaz!

Az általad felsorolt állami bevételek akkor is fennállnak, ha nincs állami támogatás az autókra, tehát azt nem lehet állítani, hogy kompenzálnak valamit! Nem azt állítottad szembe egymással, amik ellentétes oldalon állnak...
Nem azt állítom, hogy nem éri meg az államnak, de ez közel sem ilyen egyszerű, mint amit itt leírtál.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.11 21:49:36 írta music »
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23051 Dátum: 2009.05.11 21:49:52 »
Szerintem igaza van whisnek. Palack belinkelte mennyivel nott az eladasok szama. Plusz eladas, plusz bevetel.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23052 Dátum: 2009.05.11 21:54:16 »
1. Én sem állítom, hogy ne érné meg, csak nem ennyire. Mert pl. a bevétel támogatás nélkül is befolyna, csak később, a szerelő akkor is megkapja a munkabérét, ha egy nap csak 1 autóval dolgozik, és akkor is, ha ötön dolgozik.
2. Ne keverjük az országokat! A németeknél nincs regadó, nálunk van, de nálunk csak 1000€ körüli összegről van szó. Nem is csoda, mert leleményes emberek előbb-utóbb ki fognak valami csalásformát találni, amivel ezt az 1000€-t zsebre lehet vágni...
3. Ha ennyire megéri az államnak, eddig miért nem csinálták?
Megmondom miért. Azzal a sok ronccsal is kezdeni kell valamit, amit cserébe beszámítanak, és ez megint csak nem két fillér...
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.11 21:58:44 írta music »
music     

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23053 Dátum: 2009.05.11 22:36:16 »
1. Én sem állítom, hogy ne érné meg, csak nem ennyire. Mert pl. a bevétel támogatás nélkül is befolyna, csak később, a szerelő akkor is megkapja a munkabérét, ha egy nap csak 1 autóval dolgozik, és akkor is, ha ötön dolgozik.
2. Ne keverjük az országokat! A németeknél nincs regadó, nálunk van, de nálunk csak 1000€ körüli összegről van szó. Nem is csoda, mert leleményes emberek előbb-utóbb ki fognak valami csalásformát találni, amivel ezt az 1000€-t zsebre lehet vágni...
3. Ha ennyire megéri az államnak, eddig miért nem csinálták?
Megmondom miért. Azzal a sok ronccsal is kezdeni kell valamit, amit cserébe beszámítanak, és ez megint csak nem két fillér...

1. Kétlem hogy az a szerelö sokáig marad még alkalmazott, ha a szereleni valo autok száma egy-ötödére csökken. Kevesebb auto, kevesebb munkaerö szükséges. Melyik mühely fizet potyára szerelöket?
2. Elképzelhetö, minden lehetséges megfelelö ellenörzés nélkül.
3. Na, megmondtad. Az államnak mi köze a roncshoz? A bonto az privát vállalat, nem? Ezáltal majd a bontos fogja továbbadni a szétbontot, kockába nyomott roncsot, roncs-öregfém áron. Recycling ismerös? Legtöbb öregfém China-ba megy. Vagy megveszi Mo.-n egy acélgyárto gyár.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23054 Dátum: 2009.05.12 07:20:39 »
De whis, ez így nem igaz!

Az általad felsorolt állami bevételek akkor is fennállnak, ha nincs állami támogatás az autókra, tehát azt nem lehet állítani, hogy kompenzálnak valamit!
Persze, normális esetben.
De most az eladások felére estek vissza, ami a felsorolásban lévő plusszos részek kiesését jelenti  :excl:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety