Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7233419 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22950 Dátum: 2009.04.28 08:59:52 »
Mit talaltam:
"A little footnote here : assuming all other factors are the same - same octane of petrol, same filters, same weight of vehicle etc., you lose about 3% of your engine's horsepower for every 300m / 1000ft above sea level that you drive. Worth knowing next time you go carving up the Stelvio Pass in Italy. At 9000ft, you're a full 27% down on engine power compared to sea level."


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22951 Dátum: 2009.04.28 09:18:16 »
Ez ismert tény. Ilyen körülmények között jobbak a turbós autók. Ők kevésbé érzékenyek erre.
Gabe 254.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22952 Dátum: 2009.04.28 09:21:46 »
Csak elcsodalkoztam, hogy 100 meterenkent 1%-ot veszit az erejebol az auto  :eek: Az sok.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22953 Dátum: 2009.04.28 09:25:46 »
Hát igen, elég sok. Ebben a fórumban írnak is róla, van egy formula a kiszámításhoz. Meg írnak a turbós autókról is. Azok nem gyengülnek számottevően  :D
Gabe 254.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22954 Dátum: 2009.04.28 09:57:18 »
szívómotor elég érzékeny a légnyomásra, a turbók szabályozott nyomásúak, azokkal nagyon nincs gond.
1500-2000m-en bizony már eléggé érezhető a teljesítménycsökkenés; - kicsit kompenzálja nyáron a magasban hűvösebb levegő.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

tutinet

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22955 Dátum: 2009.04.28 16:00:04 »
Ez gáz Dr. gáz.

Jobbulást.



Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22956 Dátum: 2009.04.28 16:49:12 »
Jobbulást Dr. Gáz!!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22957 Dátum: 2009.04.28 19:20:36 »
Wazze most olvastam vissza;

Dr. Gáz jobbulást!!!

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22958 Dátum: 2009.04.28 20:59:41 »
szívómotor elég érzékeny a légnyomásra, a turbók szabályozott nyomásúak, azokkal nagyon nincs gond.
1500-2000m-en bizony már eléggé érezhető a teljesítménycsökkenés; - kicsit kompenzálja nyáron a magasban hűvösebb levegő.

Anno hogy süvített a Babettám -10 fokban, ment mint az ökör :D, csak én fagytam oda. [rohog]
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22959 Dátum: 2009.04.29 14:02:04 »
szívómotor elég érzékeny a légnyomásra, a turbók szabályozott nyomásúak, azokkal nagyon nincs gond.
1500-2000m-en bizony már eléggé érezhető a teljesítménycsökkenés; - kicsit kompenzálja nyáron a magasban hűvösebb levegő.

Ezt megerősíthetem. Ausztriában fel szoktam menni kb. 1800 méterig a Camryvel, és ott már jól észrevehetően gyengébb a motor; nyomni kell neki, többet is eszik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22960 Dátum: 2009.04.29 14:04:37 »
Anno hogy süvített a Babettám -10 fokban, ment mint az ökör :D, csak én fagytam oda. [rohog]

Az én robogóm is sokkal jobban megy 10-15 fokban, mint nyáron a nagy melegben. Számok: ugyanaz az emelkedő 10 fokban 40 kmh, 30 fokban 30 kmh  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22961 Dátum: 2009.04.29 17:49:54 »
Az én robogóm is sokkal jobban megy 10-15 fokban, mint nyáron a nagy melegben. Számok: ugyanaz az emelkedő 10 fokban 40 kmh, 30 fokban 30 kmh  :otlet:
Hát az nagy különbség!
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22962 Dátum: 2009.04.29 19:16:51 »
A léghűtéses robesz a hajnali párás hüsit imádja, de azt nagyon. A jelenlegi vizes Yamaha blokkon nem érzem a különbséget.  Remélem ennyi OFF belefért.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22963 Dátum: 2009.04.29 19:30:01 »
Nem tudom jól tudom-e azaz sejtem-e..de a robogóban az olaj is elmelegszik a hajtás résznél és akkor is gyengül...nem is kicsit...
Egyébként én a camrynál is észrevetem hogy melegben elég sokat erőtlenedik..... :surrender: mondjuk nálam meg szerintem az automataváltó miatt...vagy nem tom....  de a hűvöset azt nagyon szeresssssse.. :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22964 Dátum: 2009.04.29 19:47:36 »
Nem tudom jól tudom-e azaz sejtem-e..de a robogóban az olaj is elmelegszik a hajtás résznél és akkor is gyengül...nem is kicsit...
Egyébként én a camrynál is észrevetem hogy melegben elég sokat erőtlenedik..... :surrender: mondjuk nálam meg szerintem az automataváltó miatt...vagy nem tom....  de a hűvöset azt nagyon szeresssssse.. :)

Na..... Tisztázzuk akkor a dolgot.
A robeszben szíjhajtás van, ami egy  szárazüzemű variátoron (monnyuk autósan CVT-nek) keresztül viszi át a motor forgatónyomatékát a kerékre egy olajos "bolygóművön" keresztül.

Itt van némi olaj, asszem egy, vagy két deci. Amúgy meg kétütemű a legtöbb, keverékkel megy. Véleményem szerint ebben a konstellációban az a kicsi olaj nem oszt nem szoroz.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.