Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Corona  (Megtekintve 149144 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #630 Dátum: 2014.12.22 13:15:05 »
Hála a Carina kezelési utasításának, végre rájöttem, hogyan kell szakszerűen beindítani az autómat  :hmmmm: :lol: !

Van ugyanis egy kezelésim a Coronához is - de a svájci piacra gyártott faceliftes verzióhoz, amit csak injektoros motorral szereltek. Az enyém meg, ugye, karbis. És nem emlékeztem, hogyan kell indítani - sem hidegen, sem melegen, pedig mindkettőre van konkrét előírás. Szenvedtem is rendesen emiatt, a nehezen induló, utána dadogó-kihagyó-füstölő, 3 hengerrel járó motortól.

Nade, most már tudom a tutit  :D ! Érdekességképpen, íme, a 4 indítási mód  :yes:

Hideg motor:

A) Indítózás előtt, a gázpedált egyszer, padlóig le kell nyomni - utána gáz nélkül indítózni.
B) Ha nagyon hideg van, és/vagy több napja áll az autó, akkor indítózás előtt 2x kell padlóig nyomni a gázt.

Meleg motor:

C) Félig lenyomva tartott gázpedállal kell indítózni.
D) Ha a motor forró, és/vagy tartós nagy sebességű haladás után csak rövid időre lett leállítva, akkor padlóig lenyomva tartott gázpedállal kell indítózni.

--------------------

Tegnap kipróbáltam a B és C verziót - és láss csodát: a motor gyönyörűen indult, és utána abszolút simán, 4 hengerrel járt - minden hibajelenség eltűnt  :eek: :eek: :eek: :clap: :clap: :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 13:17:55 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11718
Re:Corona
« Válasz #631 Dátum: 2014.12.22 13:59:12 »
hát ezt eddig is tudtuk..én tudtam  ezt így is inditottam a corit anno.

A pont egyértelmű
a B pontnál pumpálás párszor majd inditozás közben lassan fentről lenyomni a gázpedált amig "elkapja"
C igen
D igen padlóig nyomva ha megszívta magát a motor akkor jó

 :wub:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #632 Dátum: 2014.12.22 14:11:46 »
hát ezt eddig is tudtuk..én tudtam  ezt így is inditottam a corit anno.

A pont egyértelmű
a B pontnál pumpálás párszor majd inditozás közben lassan fentről lenyomni a gázpedált amig "elkapja"
C igen
D igen padlóig nyomva ha megszívta magát a motor akkor jó

 :wub:
A: nekem nem volt egyértelmű  :lol: ... helyette 2-3-szor lenyomtam félig, indítózás előtt. Amivel jól agyonszívattam a motort.
B: ahogy írod, az NEM jó!!! Lásd az előző bekezdésemet.
C és D: OK  :yes:

Anno amúgy tudtam ezeket... dehát a kocsit '95-ben adtuk el, 2005-ben vettem vissza, és közben bizony elfelejtettük. Édesapám is úgy emlékezett (rosszul), hogy párszor pumpálni kell a gázt, hideg motornál. Pedig ez bizony csak a kézi szivatósoknál jön be! Ez pedig automata - ha nem úgy kezeled, ahogy kell, azt csúnyán megbosszulja  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22101
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re:Corona
« Válasz #633 Dátum: 2014.12.23 18:26:30 »
Zseniális. Most, hogy írtad, így beugrott a procedúra. Annó a benyás ZIL-el kellett ezt játszani. Köszönet érte, hogy kicsit fiatalodhattam. :-)
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #634 Dátum: 2014.12.23 20:45:07 »
 :D :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #635 Dátum: 2015.05.10 20:46:24 »
Készült a videó ma délután - vacakoló karburátorral (indulásnál észrevehető), és picit szoruló jobb első fékkel  :D

https://youtu.be/F69jlYdULEY

(A fék hibajelző nem amiatt világít - minimumon van a tartályban a fékfolyadék szintje.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11718
Re:Corona
« Válasz #636 Dátum: 2015.05.16 07:46:32 »
szép.  :wub:
rakjál bele fékolajat.  de mennék vele egy kört.. :flowers: :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #637 Dátum: 2015.05.18 22:24:17 »
szép.  :wub:
rakjál bele fékolajat.  de mennék vele egy kört.. :flowers: :cry:
Köszi  :hug: !

A próbaútra majd biztosan sort tudunk valamikor keríteni. Ősszel tutira felviszem Pestre a kocsit, csináltatok rajta egy alváz- és üregvédelmet, meg Gyömrőn kipufogót  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22101
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re:Corona
« Válasz #638 Dátum: 2015.05.19 18:00:52 »
Köszi  :hug: !

A próbaútra majd biztosan sort tudunk valamikor keríteni. Ősszel tutira felviszem Pestre a kocsit, csináltatok rajta egy alváz- és üregvédelmet, meg Gyömrőn kipufogót  :yes:
Hohóóóó, akor KV-zunk!!
Sors bona nihil aliud

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11718
Re:Corona
« Válasz #639 Dátum: 2015.05.19 20:54:19 »
Köszi  :hug: !

A próbaútra majd biztosan sort tudunk valamikor keríteni. Ősszel tutira felviszem Pestre a kocsit, csináltatok rajta egy alváz- és üregvédelmet, meg Gyömrőn kipufogót  :yes:

jó!  :wub:
megdumáljuk  ::)
ha pesten nincs hol aludnia a kicsikének hozzám hozhatod. berakom a tető alá,  a skodát meg kivágom a hóba!  :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #640 Dátum: 2015.05.22 21:43:50 »
Óóó... köszi szépen az ajánlatot  :hug: ... és KV-zás is lesz, nanááá  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #641 Dátum: 2015.05.22 21:49:35 »
Szerdán voltam szerelőmnél a Coronával - szorultak az első fékek (nyilván nem tett jót nekik a sok állás), azokat csinálta meg. Kiderült, hogy 4 dugattyús szerkezetek - így elég sok munkája volt velük. De most minden príma  :yes:

Kivéve a karburátort: az továbbra is szívat. Szó szerint. Alapjáraton, és alacsony fordulaton (kb. 2000 alatt) olyan dús a keverék, hogy belefullad az egyik henger  :wacko: ... a motor ilyenkor dadog, három hengerrel jár, alapjáraton néha le is áll. A kipufogóból feketés füst jön, a leállt motor csak majdnem padlóig nyomott gázpedállal indítható (és utána vastag fekete füstöt böffent ki), a benzinszintmérő zuhan (60 literes a tank, és 160 km után fél tank alatt van már a mutató). Tehát valamiért iszonyatosan sok benzint kap. Nem, nem az automata szívató marad kint, mert az szépen visszamegy alapállásba, ahogy bemelegszik a motor.

Magasabb fordulaton aztán minden OK: a füst eltűnik, a 4. henger életre kel, a motor simán veszi a gázt, szépen jár, hibátlanul gyorsít.

Tudnám, mi lehet ez  :helpsmilie: ?!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11718
Re:Corona
« Válasz #642 Dátum: 2015.05.23 07:28:23 »
melegen is ilyen rossz az alapjárat?  dús a keverék ha meleg a motor és alapjárat van?
van egy része a karbinak amikor hidegen inditod és magától vissza kell ejtenie a fordulatot ahogy melegszik. vmi membrános dolog talán.
elöször tisztázni kéne a karbi típusát. aisin? más?  az e9 coriban is kétféle karbi volt. aztán robbantott ábra, infók a netről , ebay karbi javító szett stb.

az a baj ha szétszeded csak úgy akkor amig nem jó áll az autó. kockázatos.  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #643 Dátum: 2015.05.23 16:31:48 »
melegen is ilyen rossz az alapjárat?  dús a keverék ha meleg a motor és alapjárat van?
van egy része a karbinak amikor hidegen inditod és magától vissza kell ejtenie a fordulatot ahogy melegszik. vmi membrános dolog talán.
elöször tisztázni kéne a karbi típusát. aisin? más?  az e9 coriban is kétféle karbi volt. aztán robbantott ábra, infók a netről , ebay karbi javító szett stb.

az a baj ha szétszeded csak úgy akkor amig nem jó áll az autó. kockázatos.  :cry:
MELEGEN rossz az alapjárat elsősorban. Hidegen, illetve bemelegedés közben jobb. Melegen viszont belefullad a benzinbe, dadog, 3 hengerrel megy, nehezen indul, gázadásra feketén füstöl, csípős szagú a kipufogógáz.

A fordulatot nem emeli meg hidegen sem. Pedig meg kéne neki, tudom...

Rengeteg membrán, érzékelő, vákuumcső, bimetál stb. van ebben a karbiban. És 4 (!) db állító csavar. Rettentő bonyolult szerkezet. Ilyen: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1980_TOYOTA_CORONA_TT132L-TLHDSW_2103.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1980_TOYOTA_CORONA_TT132L-TLHDSW_2102.html

Infók a netről? Ha találsz, aranyba foglalom a nevedet  :lol: ! Javítókészlet? Ehhez? Felejtsd el.

Egyetlen jó hír, hogy van belőle 3 darabom is. 3 komplett karbi. Az egyik nyilván a kocsin, és még van 2 másik. De azok 10+ éve nem voltak használva, tehát pl. a tömítéseik tutira xarrá vannak menve.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.23 16:33:23 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )