Szerző Téma: Corona  (Megtekintve 304694 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #615 Dátum: 2014.06.26 21:40:49 »
Zsír!

Amit korábban írtam, nevezetesen a bandzsa fényszórók, kicserélted, a helyére tetted őket?  Nehogy a vizsgán e miatt hasaljon el...
A vizsgán nem hasalna el emiatt  :whistling: :innocent: ;) ... de mondtam szerelőmnek, hogy cseréje ki őket  :yes: . Amúgy nem semmi, hogy mikre emlékszel  :clap: - és köszi, hogy szóltál  :hug: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #616 Dátum: 2014.06.26 21:52:54 »
Ja, szerelőm tegnap este felhívott... "Szia, tudod írni?" - és elkezdte sorolni: küszöb-díszlécek, ajtó-könyöklők, sebváltókar-konzol, kézifékkar-konzol stb  :eek: :lol:

Hát igen - ez történik, ha 2008-ban szétszedsz egy autót, aztán 2014-ben, egy 12 órás éjszakai műszakot követő reggelen, halott fáradtan, 45 perc alatt kell összeszedned a beltere alkatrészeit  :sorcerer: :wacko: :nonono: [rohog] ! Mondta, hogy csodálja is, hogy ahhoz képest mi mindent megtaláltam és odavittem  :D

Következmény: tegnap este 11-kor, miután a nap addigi 23 órájából 19 és felet ledolgoztam, alsógatyában, strandpapucsban mentem ki a sátorgarázsba, ahol elemlámpával, egy órán át turkáltam a pókhálók, penészes kartondobozok, giliszták és csupasz csigák között puszta kézzel, mire a megvakult fényszórók, rozsdás benzintankok, málló kipufogócsövek és egyéb hasonlók alól összeszedtem a hiányzó alkatrészeket  :single fuck: :turned: :banging: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #617 Dátum: 2014.06.30 09:04:51 »
Pénteken sikeresen levizsgázott a Corona  :clap: ! Úgyhogy szombat reggel, tíz év után először, újra teljes legalitásban krúzolhattam vele kicsit ide-oda a városban  :yes: :D

Most meg itt áll kint a munkahelyem előtt... ha kinézek az ablakon, rálátok  :wub: .......... és esik rá az eső  ::) :helpsmilie: - fene se gondolta volna, hogy pont ma lesz ilyen fosch idő. De na, ennyitől nem fog elolvadni  :lol:

Apróbb tennivalók azért persze még maradtak rajta. Le kell rögzíteni az akksit, mert jelenleg csak a kábelek tartják a helyén (nekem ez a specialitásom, lásd Yaris  :whistling:). Ki kell cserélni a generátor-szíjat, mert ócska. Tisztítani/beállítani szükséges a karburátort (hibakeresés topik). Az utastérben pár dolgot még vissza kell szerelnem a helyére: ajtó-könyöklők, küszöb-díszlécek meg pár apróság.

Távlatibb projektek: kell majd szereznem négy normális nyári gumit (175/80x14 vagy esetleg 185/70x14), lévén a kocsin most az eredeti, 34 éves Dunlop japán gumik vannak, amik totálisan pótolhatatlanok, ha elkopnak vagy megsérülnek; a jövőben ezekkel majd csak találkozókra szeretném vinni az autót, de amúgy nem ezeken fog futni/állni. Legjobb lenne persze venni négy újat, azokkal úgy 10 évre ki lenne pipálva a probléma  :) ... ahogy nézem, 9-11 ezerért már akad is Matador, Barum, Hankook.

Szükség lesz majd egy új hátsó kipufogódobra, lévén a mostani elég rozsdás, és a hangja sem valami szép. Vizsgán átment vele, de már csak ideig-óráig bírja - és ronda is.

Akarok továbbá csináltatni rajta egy komplett alváz & üregvédelmet, annál a pesti szakembernél, akihez már többen is fordultunk innen a fórumról.

Szóval, itt tartunk most  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Corona
« Válasz #618 Dátum: 2014.06.30 09:58:00 »
gratula! azok az ikerlámpák.. :wub:
akksit rögzitsd le mindenképp ha megvan a keretben a furatja,  fogj 2 menetes orsót meg egy keresztdarabot (fa is jó) és csavarozd le
a régi gumik minek?  :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #619 Dátum: 2014.06.30 10:53:34 »
gratula! azok az ikerlámpák.. :wub:
akksit rögzitsd le mindenképp ha megvan a keretben a furatja,  fogj 2 menetes orsót meg egy keresztdarabot (fa is jó) és csavarozd le
a régi gumik minek?  :hmmmm:
A régi gumik: hát mert eredetiek  :yes: ! Kiváló, hibátlan, repedezés-mentes állapotúak. Az autót ezekkel adták el újonnan - gondolj csak bele  :sorcerer: ... honnan lehetne ilyesmit szerezni? Réges-régen nem gyártják már ezt a típust. Dunlop SP-4 Steel, made in Japan. Ilyenek:



Ja, az akksi-rögzítést hamarosan megoldom.

Köszi a gratulát  :) ... iszonyat jó érzés, hogy végre eljutott erre a pontra a folyamat  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Corona
« Válasz #620 Dátum: 2014.07.01 21:01:25 »
Gratulálok!  Sok sok koccanás mentes évet a Coronának.  :hug: 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corona
« Válasz #621 Dátum: 2014.07.14 18:14:09 »
...

Úgyhogy nem úsztam meg a full programot: légszűrőház fedele leszerel, légszűrő kiszed, mind a négy gyertyát kiszerel. Nem eccerű, lévén ebben a motorban a gyertyák felülről férhetőek hozzá a szelepfedélen lévő nyílásokon át - és jó mélyen csücsülnek a furataikban. Ne tudjátok meg, hányszor jött le a gyertya-méretű krovafej a szárról, hogy úgy kelljen nagy nehezen, hosszú csőrű fogóval kipiszkálnom a furatból  :wacko: ... nem, gyertyakulcs nem volt kéznél, az a Camryben figyel, Erdélyben.

...

Üdv!

Haynes-ből szedtem az ötletet:
Megfelelő méretű tömlővel simán ki lehet húzni, illetve visszailleszteni őket. Nekem például a fém pólusra szorul rá egy (Marutiból maradt) olajcső.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #622 Dátum: 2014.07.23 12:13:55 »
Üdv!

Haynes-ből szedtem az ötletet:
Megfelelő méretű tömlővel simán ki lehet húzni, illetve visszailleszteni őket. Nekem például a fém pólusra szorul rá egy (Marutiból maradt) olajcső.
Remek ötlet, köszi  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #623 Dátum: 2014.09.01 21:25:09 »
Tegnap délutáni kép:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #624 Dátum: 2014.09.21 11:58:14 »
Túl vagyunk egy sikeres, problémamentes erdélyi kiránduláson a Coronával  :clap: !!!



20 éve járt ott az autó utoljára ... és most ismét  :yes: !

Azért bevallom: izgultam rendesen az indulás előtt  :wacko: :lol: ... mert hát gondoljatok csak bele: a kocsi 34 éves, és az utóbbi 10 évben nem ment összesen 300 km-t sem... Viszont szét lett szedve dirib-darabjaira, és utána újra összerakva - méghozzá 3 különböző kocsi alkatrészeiből. A motor az egyikből, a váltó a másikból, sok egyéb a harmadikból, stb... mindez nem igazán a legjobb feltétel arra, hogy utána problémamentesen működni fog  :hmmmm: ::) ... deee: működött  :wub: :D !

Pécs-Nagyvárad, Nagyvárad-Pécs: 400 km oda, 400 vissza - minden probléma nélkül. (Leszámítva a másik topikban említett, időnkénti gázadásra fulladást - de az már adott volt az út előtt is.)

Odafelé még nagyobb volt a félsz, így az elején inkább csak 80-90-el gurulásztam  ;) ... aztán a vége felé már inkább 100 körül. Visszafelé pedig már stabil 100-al, illetve autópályán 110-el is. Amúgy is ez nagyjából az egészséges utazótempója a kocsinak, mivel a 3 sebességes automata váltó áttételezése meglehetősen rövid, ergo pörgeti a motort rendesen: 100-as tempónál 3600, 110-nél már 4000 a fordulatszám. A végsebességét nem próbáltam, és nem is találtam rá adatot, csak a kézi váltóséra (165) - de annyi biztos, hogy a motor 5400-as fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményét (86 LE), és ennél a fordulatnál 150-el megy a kocsi. Ennyivel nem mentem vele - 140 volt a maximum, egy alkalommal, egy fotó ellövése erejéig. Amúgy ennél a tempónál is stabilan futott a kocsi  :yes:

100-110-nél pedig naná, hogy szép nyugodtan szalad  :) - van egyenestartása, nem kóvályog, nem húz el (fékezésnél sem) - mindez úgy értendő, hogy az 1979-es gyártású, eredeti gumijaival tettem meg az utat. 175 SR 14, 2.0 bar nyomással, amit a gyár előír. Persze, ezt az egyenestartást nem úgy kell érteni, mint egy mai modern autóét  ;) ... az oldschool, kisujj-vékonyságú kormánykerékkel szépen, folyamatosan kell picit korrigálgatni jobbra-balra, kb. úgy, ahogy a régi amerikai filmekben lehetett látni  :D ... annál is inkább, mert ennél a kormányműnél még normális dolog a pár centi holtjáték.

A másik dolog, amiben persze tetten érhető az autó kora: a fogyasztás. Nem mértem le pontosan, de az óra állása alapján valahol 9.5 körül evett. Visszafelé pl. betöltöttem 43 litert, mentem 410 km-t, és kicsivel feljebb állt a mutató az út végén, mint induláskor. De ez teljesen normális: a '79-es AutoRevue katalógus "10-14 liter"-t ad meg a típus fogyasztásaként. A kocsi tankja egyébként (ez is érdekesség) 61.5 literes  :) ! És, Toyota létére, a jobb oldalon van a tanksapka.

Nagy élmény volt az egész út  :yes: - egyrészt maga a haladás az autóval, másrészt az emberek reakciói is: nagyon sokan megbámulták az autót, utána fordultak, átnéztek másik autókból, mosolyogtak stb  :) - többen érdeklődtek a kora, típusa stb. felől is. Visszafelé jövet, a határon a magyar vámos tiszt különösen megdicsérte  :D

Viszont jó ötlet lett volna még az út előtt visszaszerelni a hangszórókat - ez ugyanis kimaradt, így a kb. 6 órás utakat végig full csendben tettem meg, ami azért már eléggé egyhangú volt egy idő után  :nonono: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Corona
« Válasz #625 Dátum: 2014.09.21 19:33:33 »
Csak gratulálni tudok! Jó lett volna az őszi talin közelről is megsasolni a gépsárkányt, de ami késik nem múlik!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Corona
« Válasz #626 Dátum: 2014.09.21 19:35:02 »
így van, gratuláció!  imádom azokat az ikerlámpákat! pesten jársz vele mindenképp szólj !  :wub: :wub: :wub:
több kép? hátuljáról?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #627 Dátum: 2014.09.21 20:03:57 »
Mesterek, köszönöm szépen  :yes: :hug: !!!

Biztos, hogy még idén járok vele Pesten, mert akarok rajta csináltatni egy alváz- és üregvédelmet. Ha akkor majd tudnánk alkalmat találni rá, hogy összefussunk és megnézzétek, annak nagyon örülnék  :D !

Képek: http://indafoto.hu/palaczk/corona_restoration
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corona
« Válasz #628 Dátum: 2014.09.21 23:03:25 »
Palaczk Mester, ez az album szenzációs!!!  :clap: :clap: :clap: :wub:

Bárcsak én hasonlóan rendbehozhatnám a Rollát...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Corona
« Válasz #629 Dátum: 2014.09.22 20:47:41 »
Köszönöm, Mester  :hug: !

Csak elhatározás, és pénz kérdése ;) ...

Az albumon látható folyamat amúgy, összességében kb. 800 ezerbe került (lakatolás, fényezés, összeszerelés). Szerintem ahhoz képest, hogy honnan hová jutott közben a dolog, ez nem akkora összeg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )