És akkor néhány adat .
A kocsi modellkódja T13 , a motorkód 3T , ebből adódóan a típuskód TT13 . Ezt a változatot '78 és '82 között gyártották . Világszerte forgalmazták , beleértve a Távol-Keleten kívül Észak-Amerikát , Ausztráliát és Európát is , bár utóbbiban csak kb. 11 ezer darab talált gazdára , '79 és '81 között . Az akkori európai Toyota-hierarchiában , középkategóriás modellként , a korabeli Carina és a Cressida között helyezkedett el , miközben technikailag mindkettőnek közeli rokona volt .
Az én példányomat '80-ban helyezték először forgalomba , Németországban , egész pontosan Passauban - egy 60 körüli nő vette meg . Tőle került '86 őszén hozzánk , egy kint élő rokonunk közreműködésével - az ügylet hivatalosan itt Magyarországon ajándékozásként futott , másként akkor nem nagyon lehetett használt autót nyugatról behozni . Mikor megvettük , csak 60 ezer km volt a kocsiban - ja és egyébként megvan az eredeti (!!!) passaui rendszáma is , ezt sem sokan mondhatják el
Az autó '86 őszétől '95 őszéig , majdnem pontosan 9 évig volt apámnál , ezalatt bő 80 ezer km került bele , melyből 26 ezret vezettem én . Apám egy akkori kollégája vette meg , 185 ezret fizetett érte , ez '95-ben nem volt rossz ár egy 15 éves japán autóért - igaz , az autó valóban kiváló állapotban volt . És ettől az embertől vásároltam én most vissza , 209986 kilométerrel az órában - a történet többi része , ugye , már ismerős ...
Ami pedig a műszaki adatait illeti : a motor soros négyhengeres , elöl hosszában beépítve ; 1770 köbcenti , furat/löket 85/78 mm ; teljesítmény 86 (DIN) LE/5400 , nyomaték 139 Nm/3400 ; kompresszió 9:1 ; karburátor automata szívatóval . Karosszéria méretei 426x164.5x140 cm , üres tömeg kb. 1020 kg . Hátsókerékhajtás , hátul merev híddal ; elöl tárcsa- , hátul dobfék ; gumiabroncs mérete 175 R 14 ; benzintank 61 liter . Végsebesség 160 kmh ; gyorsulásról gyári adatot nem találtam , én anno 14 mp-et mértem ; fogyasztás kb. 8-11 liter .
A felszereltségre nem érdemes sok szót vesztegetni ; a miénk a DX alapváltozat , négysebességes váltóval , szervókormány és hátsó ablaktörlő nélkül , műanyag ajtókárpitokkal , kétküllős kormánykerékkel (a GL-ben négyküllős kormány , plüsskárpit stb. volt) . Ami anno említhető felszereltségi elemnek számított , az a belső levegő-keringtetés , a színezett üvegek , a fűthető hátsó szélvédő , a jobb oldali külső tükör , az osztottan dönthető hátsó üléstámla (50-50) és a két hangszóróval szerelt rádiómagnó - ezek vannak benne . Annak idején egyébként fontolgattuk a váltó kicserélését ötsebességesre , mert csodálatos módon az egyik pécsi bontóban állt egy GL változat , benne ezzel a váltóval - de végül nem mertük meglépni , nehogy kiderüljön , hogy rossz az a váltó . Úgyhogy maradt a négygangos , most már nem is bánom , így nagyobb kuriózum - bár a rükverce ennek is ugyanúgy akad , mint megannyi későbbi Toyotának