Ma ismét életre keltettem a zöld Coronát (szokás szerint ahogy az AC felnyomta a benzint a karbiba, egyből indult), és ért egy kellemetlen meglepetés
...
Miután a motor bemelegedett, egyszer csak megszólalt az elejéből valami fémes, "kenetlen kocsikerék"-jellegű nyikorgó-csikorgó hang
... Érdekes módon nem igazán függött össze a fordulatszámmal, és egyébként is szabálytalan volt, megszólalt-elhallgatott összevissza ütemben. Társult viszont hozzá egy halkabb, száraz, dallamtalan "őrlő" hang is, felváltva szólt a nyikorgással, szintén valahonnan a motor elejéből
... Nem sokat járattam ezek után (érthető módon megijedtem), gyorsan visszaálltam vele a garázsba, és off.
Utána kezdtem agyalni, hogy mi lehet ez. De csak arra tudok gondolni, hogy vízpumpa. Az van ott elöl, meg a vezérműlánc, de ez nem lánc-hangnak hangzott. Lehet, hogy a pumpának betett a sok állás (az utóbbi két évben az autó kb. ötször jó, ha üzemelt, alkalmanként csak 15-20 percig), és a korrózió miatt kinyiffant a tengelye, csapágya vagy mije? Külső elhelyezésű egyébként, ékszíj hajtja. A rendszer fagyállóval van feltöltve, de hát, mondom, szerencsétlen motor az utóbbi években folyton csak állt. Gyakrabban kellett volna járatni, a franc egye meg
...
Arra gondoltam, hogy beindítom a motort, megvárom míg újra jelentkezik a hang, akkor leállítom, leszedem a vízpumpáról az ékszíjat, majd újra beindítom a motort, hogy így megszűnik-e a hang. Amennyire tudom, 20-30 mp vízpumpa nélküli működés, alapjáraton persze, még nem okoz semmiféle károsodást.
Szerintetek?