Szerző Téma: Corona  (Megtekintve 305770 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #225 Dátum: 2007.08.21 21:21:10 »
Szerencséd van akkor, valószínû, mikor javították kicserélték az égett lamellákat és teljesen friss olajjal lett feltöltve, így jó ideig nem lesz vele gondod. :)
Egyébként mi a váltó típusszáma?
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #226 Dátum: 2007.08.22 00:41:57 »
Idézetet írta: "Machado"
Szerencséd van akkor, valószínû, mikor javították kicserélték az égett lamellákat és teljesen friss olajjal lett feltöltve, így jó ideig nem lesz vele gondod. :)
Egyébként mi a váltó típusszáma?


Ööö :hmm: ... Tudom hogy kérdeztem már, és tudom hogy válaszoltál is, de nem emlékszem, hogy mit :crazy: ... Szóval, mibõl is derül ki a váltó típusszáma?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #227 Dátum: 2007.08.22 00:45:12 »
Ja, közben rájöttem, hogy a csattanást, ami a váltókar R-be kapcsolása során (járó motornál) hallható, nem maga a váltó, hanem a kardántengely csuklója csinálja. Vagy keresztje, vagy minek hívják ezt pontosan... Biztos tudjátok, mire gondolok. Ez plusz jó pont a váltó mellett :) ... Most már hamarosan alá kéne másznom, és megnéznem/lemérnem, hogyan is néznek ki a dolgok a kéziváltóshoz képest. Bár szvsz nagy gond nem lehet, úgyis át akarom rakatni a hátsó hidat is; tehát maximum átkerül a motortól hátrafelé minden.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Corona
« Válasz #228 Dátum: 2007.08.22 08:28:41 »
az a baj Palaczk ha ezt a restaurálást Te magad nem tudod megcsinálni és szerelöt kell megfizetni ez irdatlan pizbe fog kerülni.
felkészültél erre? egyébként én a helyedben nekiállnék magam.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #229 Dátum: 2007.08.22 09:13:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Machado"
Szerencséd van akkor, valószínû, mikor javították kicserélték az égett lamellákat és teljesen friss olajjal lett feltöltve, így jó ideig nem lesz vele gondod. :)
Egyébként mi a váltó típusszáma?


Ööö :hmm: ... Tudom hogy kérdeztem már, és tudom hogy válaszoltál is, de nem emlékszem, hogy mit :crazy: ... Szóval, mibõl is derül ki a váltó típusszáma?


Nálam van egy kis fém plakett-szerûség a motortér mûszerfal felöli oldalán. Rajta van ugye a gyáártási szám, modell szám meg elvileg a legalsó sorban a váltó száma is. A kód végén levõ részt kell nézni, az A betûvel kezdõdõ szakaszt.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #230 Dátum: 2007.08.22 10:09:20 »
Idézetet írta: "murray"
az a baj Palaczk ha ezt a restaurálást Te magad nem tudod megcsinálni és szerelöt kell megfizetni ez irdatlan pizbe fog kerülni.
felkészültél erre? egyébként én a helyedben nekiállnék magam.


Kb. milliós nagyságrendû kiadásra számítok összességében. Fõleg a lakatosmunka, meg a fényezés lesz húzós. Persze mindezt nyilván majd apránként, ahogy csurran-cseppen, szeretném majd végrehajtani. Egyszer egy sárvédõ-ív, másszor egy lengõkar-csere, harmadszor egy ülés újrakárpitozása. Így is csinálja/csináltatja mindenki más is a restaurálást, akit nem vet föl a pénz :rolleyes: ... Úgy számolom, hogy jó esetben az autó akkorra lesz nagyjából kész, mire veterán korú lesz (2010), és akkor ez így rendben is lesz :)

Az autó ára egyébként, jó állapotban, jelenleg 3000 euro lenne Németországban; tehát szvsz mire kész lesz, még csak nem is lehet majd aránytalannak nevezni a beruházást :nana: ... De mondjuk ez engem nem érdekel. Ezzel együtt, ha azt veszem, hogy mondjuk egymillióért lesz egy fantasztikus, páratlan, marha ritka és iszonyat szép autóm, és mindezt egy nyolcéves béka Corolla áráért - hát, akkor baromira meg is éri :D !

Bizonyos dolgokat persze, amikre képes vagyok, szeretnék magam megcsinálni. De ezek igazából a kisebb mechanikai javításokra korlátozódnak, ilyenekre, mint pl. az ülések vagy a lökhárítók cseréje; sajnos sem eszközöm, sem tudásom nincs pl. lakatosmunkákhoz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #231 Dátum: 2007.08.22 17:50:53 »
Idézetet írta: "Machado"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Machado"
Szerencséd van akkor, valószínû, mikor javították kicserélték az égett lamellákat és teljesen friss olajjal lett feltöltve, így jó ideig nem lesz vele gondod. :)
Egyébként mi a váltó típusszáma?


Ööö :hmm: ... Tudom hogy kérdeztem már, és tudom hogy válaszoltál is, de nem emlékszem, hogy mit :crazy: ... Szóval, mibõl is derül ki a váltó típusszáma?


Nálam van egy kis fém plakett-szerûség a motortér mûszerfal felöli oldalán. Rajta van ugye a gyáártási szám, modell szám meg elvileg a legalsó sorban a váltó száma is. A kód végén levõ részt kell nézni, az A betûvel kezdõdõ szakaszt.


Megnéztem: A40 a kódja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #232 Dátum: 2007.08.22 18:31:06 »
Azért kérdeztem, mert elvileg az 1981-es Coronákba már A-40D-t tettek, az pedig talán már 4 sebességes volt, de nem tuti.
De akkor ez nem 81-es gondolom.   :nagymosoly:
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #233 Dátum: 2007.08.22 20:58:39 »
Idézetet írta: "Machado"
Azért kérdeztem, mert elvileg az 1981-es Coronákba már A-40D-t tettek, az pedig talán már 4 sebességes volt, de nem tuti.
De akkor ez nem 81-es gondolom.   :nagymosoly:


De, 81-es. És definitíve háromsebességes. A 40. Egyébként a gyári kezelési utasítása, a prosija (olyanom is van ám :nagymosoly: ), meg a korabeli katalógus (Auto Revue) szerint is háromgangos. Viszont asszem 81-ben modellváltás volt, 81 végén már az új modellt gyártották, nyilván abba kerülhetett ez a négygangos A40D.

Honnan vannak egyébként ezek a részletes automata-infóid, kódokkal meg mindennel?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #234 Dátum: 2007.08.22 21:11:22 »
Találtam egy szép Corona-képet. A facelift elõtti verzióról, amilyen a zöld Coronám is - a szebbikrõl, szerintem:


Ehhez képest a faceliftes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corona
« Válasz #235 Dátum: 2007.08.22 21:25:39 »
Már akartam kérdezni, hogy a kocsik hátterében lévõ zöld szekrénykék, csak nem postaládák? És hol vannak az ingatlanok, melyekhez tartoznak?? Így olyan, mint Ámerikában, valahol Közép-Nyugaton.... :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #236 Dátum: 2007.08.22 21:39:25 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Már akartam kérdezni, hogy a kocsik hátterében lévõ zöld szekrénykék, csak nem postaládák? És hol vannak az ingatlanok, melyekhez tartoznak?? Így olyan, mint Ámerikában, valahol Közép-Nyugaton.... :nagymosoly:


A kép Baja külterületén készült. Erdélybe menet, ott vettem észre ezt a Coronát - persze egybõl meg is álltam lefotózni :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #237 Dátum: 2007.08.22 21:41:11 »
Hát mindjárt eldobom az agyam :kacag: ...

Most fedeztem föl, hogy ehhez a Coronához, abban a kemény három évben amíg forgalmazták (79-81), HÁROMFÉLE hátsó lámpa is volt :o  :hmm:  :crazy:  :nagymosoly: ...

Holnap rakok föl képeket, hogy érthetõ legyen! Döbbenet :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #238 Dátum: 2007.08.25 16:10:44 »
Na kérem, akkor ahogy ígértem: variációk hátsó lámpára - és lökhárítóra, mert mint észrevettem, sikerült ám azt is kétszer megvariálniuk a kõkemény 3 éves árusítási periódusban :rolleyes: ... Szóval:

Az elsõ változat; ez az én Coronám, 80-as évjárat.


A második változat; ez a bontásra vett Coronám, 81-es évjárat. (Amúgy elvenném a diplomáját annak a "designernek", aki modernizáció címszó alatt ilyesmit mûvel az eredetileg szép lámpatesttel :turelmetlen: ) A lökhárító felsõ részén a krómot letakarták egy mattfekete mûanyag burkolattal :nemnem:


A harmadik változat; ezt a Coronát tavaly õsszel láttam az utcán, szerintem fiatalabb kell, hogy legyen, mint a 2-es verzió, de lévén 82-ben már leváltották a típust, ezért olyan sokkal fiatalabb nem lehet! Valszeg rájöttek, hogy mennyire csúf a 2-es változatú hátsó lámpa, és akkor találták ki ezt :rolleyes: ... És persze akkor már egy füst alatt megint hozzányúltak a lökhárítóhoz is, eltüntetve róla a maradék krómot :crazy:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #239 Dátum: 2007.08.25 19:17:40 »
Hát igen, ha berepeszti az ember, akkor még nehezebb legyen hozzá bontott lámpát találni.   :nagymosoly:

Amúgy a tiéd, a legelsõ néz ki szerintem a legjobban.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995