Szerző Téma: Corona  (Megtekintve 305747 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #210 Dátum: 2007.08.17 23:20:27 »
Hát nálam sajnos donor lesz mindenképp, máshogy nem megy, két Coronát nem tudok felújítani :szemforgat: ... Így is áldhatom a szerencsémet (meg Misi nevét :nagymosoly: ), hogy sikerült megtalálni & megszerezni ezt a darabot! Fogalmam sincs, honnan szereztem volna be a zöldhöz enélkül egy csomó mindent.

Úgyhogy tartok tõle, hogy nem lesz több lehetõség a kocsi kipróbálására, mert én ezzel már csak itt a városon belül mozgok még pár napig, aztán már itt sem, ki lesz vonatva véglegesen a forgalomból. Elhihetitek, hogy szívesen prezentáltam volna még a szerzeményemet többeknek is, Herr Ritter Trotternek, Lymphater Mesternek stb. :roll: ... Sajnos nem jött össze, tegnap este nagyon késõn végeztem, ma meg jönnöm kellett haza, csak épp annyi idõm volt hogy hazafelé beugorjak Misihez a Reálszisztémánál, dehát ennek tényleg bele kellett férnie, mégiscsak õ találta a kocsit :D ...

Egyébként az autó tényleg meglepõen egyben van. Mármint mûszakilag, mert kívülrõl azért látszik rajta a kor (az utastere viszont teljesen OK). Igazi cruiser feeling, elõtted a nagy tepsi motorháztetõ, ülsz a bazinagy kormánykerék mögött amivel idõnként korrigálgatsz jobbra-balra mint az amcsi filmekben, a kormányzás indirekt, a kanyarodás öreguras-megfontolt, a rugózás meg az egész úttartás hajós, a motor hangja mély-duruzsoló... az egészre az automata váltó teszi föl a koronát, ami, ha finoman adod a gázt, már kicsivel 30 fölött (!!!) felkapcsol a legnagyobb (harmadik) fokozatba, és a motor szépen fölhúz az alig több mint 1000-es fordulatról :o ... Nagy poén :D !

Másrészrõl viszont, most így 250 km levezetése után, pont hogy ezzel az automatával van a leginkább bajom :roll: ... Háromsebességes, és ez még hagyján, de a hármasa is nagyon rövid - bakker, 90-nél 3000-et pörög a motor :shock: ... 120-nál 4000-ren bömböl :mivan: , a Camrym 4000-nél 180-al megy :| ... Õszintén szólva szvsz elég nagy barmok voltak Toyotáék, hogy ezt így csinálták meg, nemtom mi szükség volt erre, a motor nyomatékos, jól húz alulról, bõven szabhatták volna hosszabbra is azt a hármast, mert ez így szerintem zavaró, idegesítõ, és nyilván a fogyasztásnak sem tesz jót. A zöld Corona manuális váltójának a négyese sokkal hosszabb. Ez az automata, esküszöm, olyan, hogy a hármasa a kézi váltó hármasánál alig hosszabb :? ... Nem is mentem vele még elõzésekkor sem gyorsabban, mint 110, az M7-esen elõzött is mindenki, még a buszok is, a kamionok tempójával haladtam :|

Szóval a helyzet az, hogy voltak olyan elgondolásaim hogy átépítem a váltót is a zöld Coronába, de most már nem vagyok biztos benne. A váltó egyébként sem tûnik tökéletesnek, rükvercbe kapcsoláskor nagyot ránt és csattanó hangot is ad (még benyomott fékkel is megrántja a kocsit), egyesbõl kettesbe kapcsolva is ránt egy kicsit (érdekes módon csak finom gázadáskor - ha húzatom, akkor nem!), és az egyesnek hangja van, halk, a sebességgel arányos búgás. Szal ez a váltó valszeg megette már a kenyere javát, bár alapjában véve jól mûködik, és hát nem fogok én a zöld Coronával sokat menni akkor sem, ha készen lesz a felújítás; de a lényeg az, hogy a dolog még korántsincs eldöntve, fõleg a rövid harmadik zavar nagyon.

Mindazonáltal Siófokon egy lámpánál sikerült megszivatnom egy suttyó német ifjoncot egy benzines Scenicben :D ... Odaáll mellém, állunk, én egy pillanatra elengedem véletlenül a féket, erre a Corona ugye elõrébb kúszik. No, a német vérszemet kap, elkezdi túráztatni a Scenic motorját mellettem. Elõször csak röhögtem magamban, de aztán gondoltam, egye fene, próbáljuk meg, ezzel a vénséggel nem lesz szégyen kikapni :wink: ... De aztán nem kaptam ki, mert Jürgen elszúrta a rajtot, utána meg elszúrta az egyes-kettes váltást is, én meg csak lepadlóztam a gázt, az automata tette a dolgát, a gumi visított, a gyorsulás meglepõen jó volt, és szépen lemaradt a Scenic 8) ... Persze ez csak szerencse volt, de a srác alkalmasint most is sír valami sötét sarokban, nekem meg körbeért a vigyor a fejemen :nagymosoly:

Még BP-en


Már itthon


Poroszkálunk az M7-esen


És amitõl végképp fülig ért a szám: már hazaérés után, a vezetõülés háttámláján lévõ tasakban véletlenül megtaláltam ezt...  :10:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #211 Dátum: 2007.08.17 23:39:27 »
Ezen a két képen jól látszik, hogy a facelift során milyen jelentõs változtatásokat  végeztek a mûszerfalon is:

Régi


Új


Egyébként igazán nem tudom, mi szükség volt erre a faceliftre. Vicc az egész: az autót kemény három évig forgalmazták Európában: 79-ben, 80-ban és 81-ben. És ezen belül még szükségét látták, hogy a 81-es kiadást, kemény egy évre, nagymértékben átdolgozzák :crazy: ... Ráadásul ennek során gyakorlatilag minden, amit megváltoztattak, csúnyább lett (legalábbis ami az autó külsejét illeti, de belül is veszített a stílusából) :nemnem: ... És aztán ezt a faceliftes verziót árulták kemény egy évig... Nem értem, nem értem.

Majd még csinálok & rakok fel képeket a konkrét változtatásokról.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #212 Dátum: 2007.08.18 08:38:54 »
Nagyon jól néz ki, szép kis verdát össze lehet hozni a kettõböl.   :vag2:
És még a kézikönyve is megvan, én meg már mióta keresek a Starletemhez egyet.

Az automatáról csak annyit, hogy ezek ilyenek, 3 sebességesek, pályán tényleg így mennek, alapjárata is magasabb valamivel az autónak a manuálishoz képest.
A váltó hibái, amiket mondtál, nem olyan nagyok szerintem, gondolom van már legalább 200ezer km az autóban, elképzelhetõ, hogy egy olaj és szûrõ cserével jelentõsen megjavulhat.
A váltó olaj színe milyen? Ha feketés, égett szaga van, trutyis, akkor már tényleg hagyni kell a fenébe.   :|
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #213 Dátum: 2007.08.18 10:04:16 »
Idézetet írta: "Machado"
Nagyon jól néz ki, szép kis verdát össze lehet hozni a kettõböl.   :vag2:
És még a kézikönyve is megvan, én meg már mióta keresek a Starletemhez egyet.

Az automatáról csak annyit, hogy ezek ilyenek, 3 sebességesek, pályán tényleg így mennek, alapjárata is magasabb valamivel az autónak a manuálishoz képest.
A váltó hibái, amiket mondtál, nem olyan nagyok szerintem, gondolom van már legalább 200ezer km az autóban, elképzelhetõ, hogy egy olaj és szûrõ cserével jelentõsen megjavulhat.
A váltó olaj színe milyen? Ha feketés, égett szaga van, trutyis, akkor már tényleg hagyni kell a fenébe.   :|


Kézikönyv: nekünk anno megvolt a Coronához, mikor 95-ben eladtuk, adtuk vele a könyvet is, aztán az új tulaj persze szépen elhagyta :x ... Ezért örültem ennek nagyon, mert ilyet szerezni aztán nem lett volna egyszerû. OK hogy ez a faceliftes változaté, dehát ez már tényleg csak parányi szépséghiba.

A kocsiban nem tudom mennyi km van, az óra 185 ezret mutat, ez nyilvánvalóan túl kevés, de olyan nagyon sokkal több nem is lehet benne, mert pl. a vezetõülés teljesen ép, nincs kifesledve, kiszakadva stb. Pedál, kormány sincs rettentõen megkopva. Én úgy saccolom, hogy talán 250-300 körül lehet az autóban, ami reális, és nem is vészes a korához képest. 95 környékén lett behozva Svájcból, gondolom, a kereskedõ aki akkor behozta, tekert egyet az órán megszokásból ;) ...

Egyébként az autó motorja döbbenetes. Kifogástalanul indul, a hangja hibátlan, abszolút rángatásmentesen megy minden fordulaton, teljesen simán gyorsít stb. És szinte teljesen száraz, bakker :o ! Csak a por borítja. Egyedül a blokk jobb oldalán van vmi egészen minimális olaj-izzadás, de az is olyan kicsi, hogy a 96-os Carinánk motorja elbújhat mögötte :nana: ! A motortér állapota (és az utastéré is) egyébként is olyan, hogy ránézésre el nem hinnéd, hogy ez egy 26 éves autó, amit mostanáig rendszeresen használtak is - nagyon jó anyagokból és nagyon gondos munkával rakhatták össze ezeket a régi Toyotákat, az biztos :10:

Váltó: megdöbbentett ez a rövid áttétel. Dehát ez van. Az alapjárata csak sebességben magas (kb. 1000-en áll ilyenkor); ellenben ha kiveszed N-be vagy P-be, akkor lemegy 800-ra.

Hibák: közben én is azon agyalok, hogy talán ezek nem olyan kapitálisak. Mert azért alapvetõen jól teszi a dolgát, vált idõben, a váltás idõpontja szépen idomul ahhoz ahogy nyomod a gázt, padlógázas kihúzatáskor is megfelelõen mûködik, simán indul, simán kapcsol vissza, kickdownra is reagál ahogy kell (bár ez utóbbit talán kicsit lassan teszi, gondolkodik 1-2 mp-t mielõtt visszakapcsol). Majd utánaások a dolognak, mert amúgy nagy elõny lenne, hogy ez esetben maga az átépítés simán kivitelezhetõ lenne, az elrendezés révén (hátsókerékhajtás, a váltóhoz semmilyen elektronika nem kapcsolódik, még mûszerfali kijelzõje sincs). Az olajat nem néztem, bakker ez tegnap este jutott eszembe, hogy nem ártott volna :oops: ... Na, majd ránézek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Corona
« Válasz #214 Dátum: 2007.08.18 15:48:13 »
Gratulálok, szép darab, most akkor te vagy úgy, mint bõ egy héttel elelõtt én, amikor hazahoztam a Dai-t. Addig nem nyugodtam, mig rendbe nem hoztam a belsejét, este 10-kor és vadul az üléshuzatokat cibáltam a helyére...
Még1x gratula!!!! :10:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #215 Dátum: 2007.08.18 21:05:25 »
Én pont ma délután cseréltem olajat és szûrõt a váltómba, hát nem egy 20 perces egyszerû munka, van vele meló rendesen.
Sajna nekem is barnás volt az olajam, nem volt karbantartva rendesen a váltó, remélem kibírja még egy ideig.   :|
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #216 Dátum: 2007.08.18 23:30:40 »
Közben kezdenek körvonalazódni bennem az átépítési tervek. Már így elsõ körben is nyilvánvaló, hogy jó sok mindent kell majd átszerelni az "új" Coronából a zöldbe.

Átkerülnek az ülések (az összes) és a padlókárpit, valamint a csomagtartó mûanyag borításai. Ezek a dolgok a zöldben a "gondos" elõzõ tulaj jóvoltából (nagytestû kutyát szállított rendszeresen az utastérben, a csomagtérben meg motoros kaszát meg minden egyéb hasonló kerti eszközt) sajnos igen ramaty állapotban vannak. Az ajtókárpitokon még gondolkodom, a két elsõ ajtón azok is sérültek, de nem annyira vészesen, és azért lehetõség szerint szeretnék minél több eredeti dolgot megõrizni benne. A mûszerfal meg a kormánykerék marad, azok rendben vannak. A színek sajnos nem stimmelnek, mert a zöld Corona belseje világosbarna/bézs, az újé pedig fekete/vajszínû (a két lenti fotón láthatóan), de ezek azért annyira nem fognak elütni a megmaradó barna/bézs cuccoktól (mûszerfal, tetõkárpit, oszlopok borításai ill. esetlegesen az ajtókárpitok).

Átkerülnek a kerékagyak védõ díszsapkái, ezeket a zöld Coronáról elhagyta valahol a gondos elõzõ tulaj. Leszedte, mert szerinte csúnya :shock: , és elhagyta. Hja, a kutya által megrágott ajtókárpit, az bezzeg nem csúnya :x ...

Átkerül a komplett hátsó híd, tokkal-vonóval. A zöldben ugye beteg a diffi, és folyik az olaj a jobb féltengelynél, elállíthatatlanul (ezért beteg a diffi).

Átkerül az elsõ futómû jó része. A zöldé alaposan meg van kopva, a kocsi kóvályog, baloldalt elöl valami szörnyen csattog az úthibákon.

Valszeg átkerül a vezetõajtó. Szívesen megõrizném az eredetit, de ugye csúnyán meg van gyûrõdve; lakatos majd megnézi és megmondja, mennyibõl lehetne megmenteni. Ha nagyon sokból, inkább átrakom a másik kocsiról.

Ami kérdéses: a váltó (és vele esetlegesen a kardántengely, föltéve ha eltér). Ehhez elõbb meg kéne nézetnem olyan szerelõvel, aki ért az automatához.

Szóval itt tartunk most. Azért ez az új szerzemény igen jelentõs mértékben meg fogja könnyíteni a restaurálás folyamatát, az már igencsak nyilvánvaló  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #217 Dátum: 2007.08.18 23:35:29 »
Idézetet írta: "Machado"
Én pont ma délután cseréltem olajat és szûrõt a váltómba, hát nem egy 20 perces egyszerû munka, van vele meló rendesen.
Sajna nekem is barnás volt az olajam, nem volt karbantartva rendesen a váltó, remélem kibírja még egy ideig.   :|


Hát ha amúgy rendesen mûködik, akkor biztosan. Nagy gáz akkor van, amikor az olaj már feketés színû és átlátszatlan, de ez ilyenkor már általában a váltó mûködésén is érzõdik. (A Corona váltójában még nem néztem meg az olajat :kormom: ... Bár az eladó srác azt mondta, hogy nem olyan régen javították a váltót - akkor, gondolom, olajat is cseréltek.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #218 Dátum: 2007.08.19 09:01:31 »
Vicc az, hogy teljesen jól mûködik, nem ránt, jól vált stb.
Valószínûleg kevés neki a gyári olajhûtõ, ezért gondolkozom egy extra váltóolaj-hûtõ beszerzésén.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #219 Dátum: 2007.08.19 12:12:31 »
Idézetet írta: "Machado"
Vicc az, hogy teljesen jól mûködik, nem ránt, jól vált stb.
Valószínûleg kevés neki a gyári olajhûtõ, ezért gondolkozom egy extra váltóolaj-hûtõ beszerzésén.


Node miért :| ? Van bármi hibajelenség? Netán szoktál pályán tartósan végsebesség környékén döngetni a Starlettel :hmm: ? Ha a két kérdésre "nem" a válasz, akkor szvsz totál felesleges az olajhûtõ, nem voltak azok hülyék, akik a gyárban megtervezték ezt az autót :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Corona
« Válasz #220 Dátum: 2007.08.21 09:47:42 »
gratula Palaczk!
Te figyi hagy kérdezzek hülyét.. nem lenne eccerübb az autonmata "új" kocsit felujitani?  a zöldnek sokkal több baja van.. most az h a aut válto olyan amilyen..ugyis krúzolni kell..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #221 Dátum: 2007.08.21 11:19:17 »
Idézetet írta: "murray"
gratula Palaczk!
Te figyi hagy kérdezzek hülyét.. nem lenne eccerübb az autonmata "új" kocsit felujitani?  a zöldnek sokkal több baja van.. most az h a aut válto olyan amilyen..ugyis krúzolni kell..


Egyszerûbbnek egyszerûbb lenne, de tudod, még a Camrytõl is elõbb válnék meg, mint a zöld Coronától. Ez elég ;) ?

Ha nem elég: a zöld Coronát 21 éve vette apám, utána kilenc évig volt nálunk. Gyerekkori nyaralások emléke fûz hozzá. Hozzáfûz az az érzés, hogy micsoda álomautó volt ez (nekünk) akkor, a nyolcvanas években, a sok Lada meg Wartburg között. Ezt az autót vezettem életemben elõször :nana: ! Számtalan emlék köt hozzá még a gimnazista éveimbõl. Ültem benne különféle csajokkal :D ... Számtalan órát töltöttem benne pl. az elsõ nagy szerelmemmel :szivecske: ... Mentem vele, szintén még tizenévesen meg alig-huszonévesen, különféle kalandos túrákra, Erdélybe, erre-arra. Stb stb stb stb stb... Érted, ez a kocsi része volt még a gyerekkoromnak is, a fiatalságomról nem is beszélve.

Ettõl az autótól váljak meg, ezt bontsam szét? A karomat elõbb vágatnám le :kacag: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Corona
« Válasz #222 Dátum: 2007.08.21 12:18:26 »
aha. szal érzelmi okokból.  hát nemtom.  :hmm:
akkor jóvan, én spec átraknám a müszerfalat is de ez izlés dolga
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #223 Dátum: 2007.08.21 12:59:53 »
Idézetet írta: "murray"
aha. szal érzelmi okokból.  hát nemtom.  :hmm:
akkor jóvan, én spec átraknám a müszerfalat is de ez izlés dolga


Hát szerinted eleve mi másért vásároltam volna vissza a zöld Coronát, ha nem érzelmi okból :wink: ?

A mûszerfalat eszemben sincs átrakni, elvégre az a sok minden amit leírtam, AMÖGÖTT a mûszerfal mögött történt, és nem a másik mögött. Az üléseket (meg esetleg az ajtókárpitokat) is nehéz szívvel rakom át, és nem végleg; ha idõvel sikerül kárpitossal megcsináltatni õket, akkor visszakerülnek.

A racionalitásnak ehhez az egész történethez az égvilágon semmi köze nincs :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #224 Dátum: 2007.08.21 19:33:59 »
No, megnéztem az "új" Corona váltóolaj-szintjét. Ahogy a könyv írja: üzemmeleg állapotban, sík talajon, járó motorral, P-be kapcsolva, elõzõleg az összes fokozatot végigkapcsolgatva (milyen egyszerû).

Nos: a szint pont a maximumon, az olaj gyönyörû piros, makulátlan átlátszó, és semmi égett szaga nincs :o  :nagymosoly:  :10: ...

Asszem automatává fog változni a zöld Coronám, gyerekek :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )