Szerző Téma: Corona  (Megtekintve 305769 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Corona
« Válasz #180 Dátum: 2007.05.17 22:09:08 »
Persze, hogy savanyú a szõlõ!
Tetszik is a Corona, meg minden, de hova tegyem, meg minek is!
Sajna nem vagyok, meg nyilván ti sem vagytok, egy Jay Leno! :(
Azért bírálni még van arcom! :ordog:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #181 Dátum: 2007.07.02 16:47:08 »
Idézetet írta: "Misi"
Csinos...


Dilemmám van :? ... A fenti linken ugyan már nincs hirdetés, viszont az illetõ nem adta ám még el az autót :nana: ! Anno küldtem neki egy érdeklõdõ mailt (néhány alkatrészt szerettem volna kihiénázni az autójából, ezt visszautasította), erre ma írt, hogy odaadná 120-ért a komplett kocsit :hmm: ... Talán emlékeztek, ez egy összességében közepes állapotú, automata váltós, asszem 82-es darab. 120-ért. Egy Corona. Amibõl ugye hirdetnek minden héten 50 darabot :wink: ... Egy full üzemképes Corona. AUTOMATA váltóval. Dehát nekem már van egy  :rolleyes: ... Hova tegyek még egyet? Mit csináljak vele? Nyilvánítsam alkatrészbázisnak, és szereljem át a CORONÁT (mármint a már meglévõt) automatára - ha már a Camryt nem sikerült :hmm:  :hmm:  :hmm: ? Ebben sima mechanikus oldschool automata van, totál csereszabatos, és a szerelése is jóval egyszerûbb, lévén klasszikus, hosszában beépített motoros-hátsókerékhajtásos layout.

És ott a diffi! Az enyémben xar a diffi, búg, mert olaj nélkül járatták. Ja, a jobb oldali féltengely is xar, jut eszembe. Folyatja az olajat, hiába cserél benne szimeringet az ember, valszeg maga a hídház el van deformálódva vagy ilyesmi. Ebbõl a másikból át lehetne rakni a komplett hidat.

És akkor még a rengeteg többi cuccról nem beszéltem, ugye. Mikor fogok én találni másik, donornak alkalmas autót, ilyen áron? Ha van az embernek egy felújításra váró veterán autója, ami ritka mint Kenyában a fagy, akkor nem árt elgondolkodnia az ilyesmin :nana: ... Mi a fenét csináljak :?:  :?:  :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Corona
« Válasz #182 Dátum: 2007.07.02 17:04:59 »
Vedd meg, ami kell(het) a kocsikból, azt szeddd ki, a maradékot vidd el a bontóba.
Én ezt tenném.
(Akár úgy is, hogy megbeszéled a fickóval, hogy ha nincs útban, tárolja még egy picit.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #183 Dátum: 2007.07.03 11:00:42 »
Idézetet írta: "Misi"
Vedd meg, ami kell(het) a kocsikból, azt szeddd ki, a maradékot vidd el a bontóba.
Én ezt tenném.
(Akár úgy is, hogy megbeszéled a fickóval, hogy ha nincs útban, tárolja még egy picit.)


Vmi olyasmi kéne, hogy miután megvettem, ne kelljen átíratnom, biztosítást kötnöm meg ilyenek, hanem a tulaj vonassa ki végleg a forgalomból (és utána azt csinálnám vele pontosan, amit te is írsz). Csak most már ez nem olyan egyszerû, kell hozzá egy papír egy bontóból ha jól tudom. Bár nyilván ezt is meg lehet oldani, csak kérdés, hogy hogyan és mennyiért :hmm: ... Én a bontóba nem sok mindent vinnék belõle, valszeg megtartanám magát az üres kasztnit is - sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükség, ha pl. megcsukják az enyémet :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #184 Dátum: 2007.07.03 14:54:23 »
A hátsókerekes automatákkal az a gáz, hogy más a kardán valamivel, mint a manuális váltóval szereltek, és úgy tudom ez megnehezíti az átalakítást is.
Egyébként elmesélnéd részletesen ezeket az automatás projekteidet? Érdekelne a téma. Ha jól olvasom akkor a Camrydba is akartál automatát tenni.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #185 Dátum: 2007.07.03 17:11:41 »
Idézetet írta: "Machado"
A hátsókerekes automatákkal az a gáz, hogy más a kardán valamivel, mint a manuális váltóval szereltek, és úgy tudom ez megnehezíti az átalakítást is.
Egyébként elmesélnéd részletesen ezeket az automatás projekteidet? Érdekelne a téma. Ha jól olvasom akkor a Camrydba is akartál automatát tenni.


Aha, értem... De ha az ember rendelkezik egy komplett donorral, akkor át tudja tenni a hajtásláncot mindenestül, nem?

Bár fene tudja, lehet, hogy mégsem építtetném át. Végül is ez az autó szépen felújított veterán sorsra van szánva, abba pedig nemigen fér bele egy ilyen átalakítás. Ez kéziváltós volt eredetileg, és tény, hogy amúgy a váltója egy szenzációsan precíz, pontos, érezhetõen rendkívül tartósra épített szerkezet. Azzal az érdekes sajátossággal, hogy nincs benne rugó ami behúzná a kart a 3-4 síkjába - kézzel kell végigvezetni a kulisszán, soha semmilyen más autót nem vezettem, amely ilyen lett volna. És ez bizony része az autó feelingjének, egyéniségének.

Más kérdés, hogy imádom az automatát. Nehéz ügy :rolleyes: ...

Ami a Camry automatás projektjét illeti: 2004 nyarán vettem egy komplett másik Camryt bontásra, egy automatát. Az volt a tervem, hogy az alkatrészeit felhasználva, átépíttetem az én Camrymet automatára. Szerelõ 50 ezerre saccolta a munkadíjat, ennyit nekem megért volna a dolog. Igen ám, csakhogy figyelmen kívül hagytam egy tényezõt. Az én Camrym 83-as. A "donor", amit megvettem, 85-ös kiadás, és közben volt egy elég alapos facelift. Fene gondolta volna, hogy ennek a keretében megvariálják az automata váltót is :? ... a facelift elõttiekben sima, mechanikus automata van - a facelift utániakban már ECT, aminek kapcsán értelemszerûen nem lehet csak úgy átplántálni a facelift utáni váltót a facelift elõtti kasztniba, mert annak az elektronikája/elektromos rendszere nem passzol hozzá. Pl. az ECT-s váltóba belecsatlakozik egy rakás kábel (3 köteg, nagy csatikkal), amik az enyémbõl egész egyszerûen hiányoznak. Szóval tök más a kábelköteg, valszeg más a motorvezérlõ elektronika is, stb stb stb. Szerelõ ezt a helyzetet felmérve azt mondta, hogy ebbe belevágni olyan vállalkozás, amire õ nem hajlandó, mert majdnem biztos, hogy valami kimarad/félresikerül, és utána nem megfelelõen/egyáltalán nem fog mûködni a váltó. Ezt én is beláttam, és letettem a projektrõl  :szomoru: ... Most itt áll a ház elõtt a donor, benne az automata váltó, és igazából nem tudom, hogy jó lesz-e majd valaha valamire. Talán ha egyszer majd sikerül beszerezzek egy faceliftes automata Camryt (ezek gyakoribbak, én eddig összvissz 1 facelift elõtti automatát láttam életemben) -ugyanis van ilyen távlati szándékom-, akkor abba majd jó lesz tartaléknak. Hát ez a helyzet, "röviden"...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #186 Dátum: 2007.07.03 18:59:42 »
Igen, Toyotáék rengeteg féle automatát adtak ki akár ugyanahhoz az autóhoz a 80-as években, amik ha nem is sokban, de eltértek valamennyire egymástól. Én is tapasztalom ennek a hátúlütõjét, ugyanis pont az én váltómba való szûrõ gyártását is leállították... (egész nap a netet bogarásztam érte, tényleg, nem tudtok valami jó alkatrész üzletet?).
Szerintem akármennyire is jó dolog az automata, nem ér meg egy esetleges felesleges barmolást az autón.
Egyébként milyen típusú a váltó, ha megkérdezhetem, mert érdekelne egy pótváltó a kocsihoz.  :nagymosoly:
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #187 Dátum: 2007.07.04 00:55:09 »
Idézetet írta: "Machado"
Igen, Toyotáék rengeteg féle automatát adtak ki akár ugyanahhoz az autóhoz a 80-as években, amik ha nem is sokban, de eltértek valamennyire egymástól. Én is tapasztalom ennek a hátúlütõjét, ugyanis pont az én váltómba való szûrõ gyártását is leállították... (egész nap a netet bogarásztam érte, tényleg, nem tudtok valami jó alkatrész üzletet?).
Szerintem akármennyire is jó dolog az automata, nem ér meg egy esetleges felesleges barmolást az autón.
Egyébként milyen típusú a váltó, ha megkérdezhetem, mert érdekelne egy pótváltó a kocsihoz.  :nagymosoly:


Fogalmam sincs, milyen típusú :szemforgat: ... Honnan lehet ezt megtudni? Annyit tudok, hogy három sebesség plusz overdrive, és ECT. De azt totál kizártnak tartom, hogy a Starletben ugyanilyen váltó lenne.

A Camry átalakításáról teljesen lemondtam, egyrészt az általad is írt barmolás-veszély miatt, másrészt mert, röhejes módon, az utóbbi idõszakban elkezdtem jobban élvezni a kézi váltót :rolleyes: ... De azért nem mondtam le róla, hogy legyen egy automata kocsim, mert az hatalmas feeling :vag2: ... De a Coronát sem szeretném átalakítani, meg akarom õrizni olyannak, amilyen mindig is volt. Szal a legegyszerûbb lesz beszerezni majd, mondjuk, egy automata Camryt :nagymosoly: ... (Csak nem tom, a család mit szól majd hozzá, mert már így is ott áll a Camry és a bontott Camry a ház elõtt, a Corona meg benn a kertben a sátorgarázsban!)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Corona
« Válasz #188 Dátum: 2007.07.04 21:05:06 »
Sajna az enyémben még nincs overdrive  :szomoru: , de legalább nem bonyolítja tovább ezt az így is írtó bonyolult szerkezetet.  :nagymosoly:
Amúgy nem hiszem, hogy jó lenne az enyémbe, mert az enyém teljesen mechanikus.

A váltó típusát meg tudod nézni a motortérben levõ kis táblán. Nekem az ablaktörlõ alatti részen van, fent középen. Az alsó sorban levõ kód végén van a váltó típuskódja. 'A' betûvel kezdõdik.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Corona
« Válasz #189 Dátum: 2007.07.12 22:40:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Vedd meg, ami kell(het) a kocsikból, azt szeddd ki, a maradékot vidd el a bontóba.
Én ezt tenném.
(Akár úgy is, hogy megbeszéled a fickóval, hogy ha nincs útban, tárolja még egy picit.)


Vmi olyasmi kéne, hogy miután megvettem, ne kelljen átíratnom, biztosítást kötnöm meg ilyenek, hanem a tulaj vonassa ki végleg a forgalomból (és utána azt csinálnám vele pontosan, amit te is írsz). Csak most már ez nem olyan egyszerû, kell hozzá egy papír egy bontóból ha jól tudom. Bár nyilván ezt is meg lehet oldani, csak kérdés, hogy hogyan és mennyiért :hmm: ... Én a bontóba nem sok mindent vinnék belõle, valszeg megtartanám magát az üres kasztnit is - sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükség, ha pl. megcsukják az enyémet :shock:

Nekem 15e-ért kínáltak, olyan papírt, h külföldön értékesítették, szomszédom is így vett egy donor 850-est, ez a legjárhatóbb út, ja és a motorról kell adásvételi ugyi
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #190 Dátum: 2007.07.24 15:24:57 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Vedd meg, ami kell(het) a kocsikból, azt szeddd ki, a maradékot vidd el a bontóba.
Én ezt tenném.
(Akár úgy is, hogy megbeszéled a fickóval, hogy ha nincs útban, tárolja még egy picit.)


Vmi olyasmi kéne, hogy miután megvettem, ne kelljen átíratnom, biztosítást kötnöm meg ilyenek, hanem a tulaj vonassa ki végleg a forgalomból (és utána azt csinálnám vele pontosan, amit te is írsz). Csak most már ez nem olyan egyszerû, kell hozzá egy papír egy bontóból ha jól tudom. Bár nyilván ezt is meg lehet oldani, csak kérdés, hogy hogyan és mennyiért :hmm: ... Én a bontóba nem sok mindent vinnék belõle, valszeg megtartanám magát az üres kasztnit is - sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükség, ha pl. megcsukják az enyémet :shock:

Nekem 15e-ért kínáltak, olyan papírt, h külföldön értékesítették, szomszédom is így vett egy donor 850-est, ez a legjárhatóbb út, ja és a motorról kell adásvételi ugyi


De az is jó, ha a komplett kocsiról van adásvételid, nem? Amibe mondjuk bele van írva, hogy az autó véglegesen ki van vonva a forgalomból. Vagy ez így nem egészséges, mert "összeütközhet" a két papír?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Corona
« Válasz #191 Dátum: 2007.07.25 16:24:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"

De az is jó, ha a komplett kocsiról van adásvételid, nem? Amibe mondjuk bele van írva, hogy az autó véglegesen ki van vonva a forgalomból. Vagy ez így nem egészséges, mert "összeütközhet" a két papír?

Hát, ha kivonatták 8ami manapság nem megy, csak 2004ben utoljára asszem) a forgalomból akkor ok, de ha nem, akkor megveszed papíron a motort, a többit papíron értékesítik külföldön, alvázszámot kivágos s elásod, így van egy majdnem legális forgalomból kivont autód, egyébként nem negyon lehet megoldani, mert a bontónak le kell adnia a kasztni nagy részét megsemmisitésre.
Másik lehetõség külföldrõl behozni, s nem forgalomba helyezni :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Elan

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Corona
« Válasz #192 Dátum: 2007.07.26 16:41:00 »
Sziasztok!

Ez egy görög Corona taxi (ebból volt talán a legtöbb)

[a csatolmányt egy admin törölte]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #193 Dátum: 2007.07.27 13:51:11 »
Görögöknél Corona néven futott a Carina E. Vagy: Európa egyéb részében Carina E néven futott a Corona :wink: ... ahogy tetszik. Egyébként Európán kívül mindenhol máshol is Corona néven futott ez a modell, tehát csak mi ismerjük Carina E néven.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #194 Dátum: 2007.07.27 23:26:02 »
Gyerekek, eldöntöttem: megvenném az alább említett '81-es automata Coronát :) ! Ezt ma este meg is írtam az eladónak. Remélem, még idõben, mert elvileg tegnap délelõtt SOS-jelleggel kérdezte mailben, hogy most akkor kell-e vagy sem; de mostanára sikerült csak eldönteni.

Elhozni persze csak a holnap kezdõdõ német utamról hazaérkezve, 12.-én tudom legkorábban; ezt meg is írtam neki, remélem, nem fog beleakadni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )