Szerző Téma: Corona  (Megtekintve 301493 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8090
Corona
« Válasz #15 Dátum: 2005.05.30 18:09:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én nem szeretem ezt a "korához képest" szöveget . Egy autó vagy jól néz ki , vagy nem - ez egy objektív mérce . Utálom , amikor egy öreg autó hirdetésébe beleírják , hogy "korához képest jó állapotban" - ez mit jelent , hogy még épp nem esik szét  :shock: ?

Van egy skála , amelyet az autók állapotának az értékelésére szoktak használni , legalábbis német területen . Ez 1-től 6-ig osztályozza az autók állapotát , ahol az 1-es a vadiúj állapot , 6-os a menthetetlen roncs . 5-ös a menthető , de működésképtelen ; 4-es a technikai és optikai hibákkal bőven rendelkező , de működőképes ; 3-as felel meg egy jó állapotú használt autónak , amit általában a "megkímélt" jelzővel szoktak jellemezni ; 2-es már kimondottan jó állapot , legfeljebb minimális hiányosságokkal . Ezeken belül szoktak adni plusz és mínusz jeleket is , tehát mondjuk 3+ , 3 , 3- és így tovább - kivéve az egyest , abból csak 1- és 1 létezik .

Na mármost , csak a miheztartás végett , PROFI (!!!) restaurációkra szoktak adni 2-es , esetleg 2+ osztályzatokat . Az 1- jegyet rendkívül ritkán érik el , ez olyan szint , amelyre bárki nyugodt szívvel használná a "tökéletes" jelzőt . 1- jegybe már nem fér bele a legapróbb kis karc , illesztési pontatlanság , a kelleténél 1 mm-re jobban kilógó tömítés , a legapróbb fényezési hiba stb. sem . Az 1-es pedig , ahogy már mondtam , a gyári új állapot .

Eszerint a rendszer szerint az én Camrym , ha félreteszem a tulajdonosi elfogódottságot , talán megkapna egy 3-as osztályzatot . A Corona 4- , ez is csak azért , mert nagyjából üzemképes . De igazából teljes restaurációra szorul(na) , amelynek során komplett szét kéne bontani , szinte minden karosszéria-elemét javítani , és rengeteg más egyéb alkatrészét (főleg az utastérben) pedig cserélni .

És ez a mérce NEM VESZI FIGYELEMBE AZ AUTÓ KORÁT , szerintem nagyon helyesen .  Ha azt mondom , hogy "jó állapot" , akkor elvárom , hogy ez ugyanazt jelentse egy 5 , egy 15 és egy 25 éves autónál egyaránt . Persze , az más kérdés , hogy a 25 éves autó esetében ez nagyobb érdem , kétségtelenül :) - de most nem is erről volt szó .

Furcsa nekem ez az osztályozás. Azt írtad, illesztési pontatlanság, karc, stb. Ezek szerint 1 most futószalagról legördülő átlag autó se 1-es, mert karc mentes fényezés nincs, mint tudjuk, és illesztési gondok az autók 50%-ánál előfurdulnak már új korukban, pláne az olcsó kategóriába. Ezek szerint a Yarisunk ami 1,4 éves max 2-es, mert már karcos, és vannak rajta illesztési gondok, mióta kicsit kapott.
Szoktam látni felénk 1 Toyota Cressida, vagy vmi hasonló nevű kocsit, azon sztem nincs forgalmi, na annak 1 ökölnyi helyen nincs kasznija, és rozsdás az alja mindenhol. 1 mázlija van, jó a mocija, és barna, tehát nem látszik rajta a rozsda annyira, na az van gáz állapotban. Ez a korához képest is rozzant :D
Szal szerintem azért nem jó ez a korához képest, mert ez nézőpont kérdése. Ezért nem szeretem, ha 1 autóra ez rá van írva. De ez nálam a következőt jelenti most szigorúan a külsőre tekintve:
Trabi esetén pl aminek minden kaszni eleme megvan még, és valamilyen színben pompázik :D
Lada esetén, ami mondjuk 10 éves, annál nem gáz, ha alul rozsdásodik sztem.
10 éves Német kocsi, nem gáz, ha felületesen rozsdásodik, de csak foltokban.
20 éves Német kocsi, még egészben van :D (kivéve Merci)
stb...
Laco 73 :D

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Corona
« Válasz #16 Dátum: 2005.05.30 23:42:45 »
Azt is bele kell kalkulálni, hogy nem mindenki egyformán néz egy 25 éves autóra. Sokan - tegyük hozzá, nem mindegy ok nélkül - azt vallják, hogy egy ilyen öreg autóra csak annyit költök, hogy megfelelően üzemképes és a tőle elvárható szinten biztonságos legyen. Ők egy közlekedési eszközt látnak benne, és nem egy leendő múzeális műtárgyat :!:
Ettől még elfogadom, hogy jobban is kinézhetne, csak ez nem mindenkinek természetes.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8090
Corona
« Válasz #17 Dátum: 2005.05.31 17:49:17 »
Idézetet írta: "music"
Azt is bele kell kalkulálni, hogy nem mindenki egyformán néz egy 25 éves autóra. Sokan - tegyük hozzá, nem mindegy ok nélkül - azt vallják, hogy egy ilyen öreg autóra csak annyit költök, hogy megfelelően üzemképes és a tőle elvárható szinten biztonságos legyen. Ők egy közlekedési eszközt látnak benne, és nem egy leendő múzeális műtárgyat :!:
Ettől még elfogadom, hogy jobban is kinézhetne, csak ez nem mindenkinek természetes.

Igen, ebben igazad van, valószínűleg én se költenék 1 szakadt 20 éves Ladára 300ezer forintot, hogy csili vili legyen, mert akkor inkább veszek +300ezerért 1 jobb állapotú :toy:-t :D Aki meg azért vesz meg 1 kocsit, hogy az kuriózum, és rákölt 1 Millát, vagy még sokkal többet, az nem ilyen kocsit vesz sztem, hanem olyat, amiből tényleg kevés van, már, vagy egyátalán keveset gyártottak belőle.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #18 Dátum: 2005.06.01 00:54:07 »
Idézetet írta: "KLaco"

Furcsa nekem ez az osztályozás. Azt írtad, illesztési pontatlanság, karc, stb. Ezek szerint 1 most futószalagról legördülő átlag autó se 1-es, mert karc mentes fényezés nincs, mint tudjuk, és illesztési gondok az autók 50%-ánál előfurdulnak már új korukban, pláne az olcsó kategóriába. Ezek szerint a Yarisunk ami 1,4 éves max 2-es, mert már karcos, és vannak rajta illesztési gondok, mióta kicsit kapott.


Nem tettem hozzá , hogy mindig az adott márkán belül kell érteni a gyári új állapotot . Jogos amit írsz , hogy bizonyos márkáknál a gyári új sem néz ki mindig a legszebben - nos , ennél a márkánál akkor ez a szint jelenti a gyári újat (és ehhez igazodik az osztályozás) , egy másik márkánál mást . Egyébként elő is szokott fordulni , pl. régi olasz (vagy épp angol) gépek esetén , hogy a restaurálás után az autó állapota JOBB , MINT AZ EREDETI , pl. pontosan azért , mert szebb a fényezése a gyári újnál , és/vagy pontosabbak a karosszéria illesztései  :D ... Ezt hívják "túlrestaurálás"nak , igazi profik vigyázni szoktak arra , hogy ezt ne kövessék el , de ha mégis így sikerül , azért az nem olyan nagy katasztrófa ;) ...

A ti Yarisotok természetesen valóban nem lehet gyári új állapotú , ehhez az kellett volna , hogy ahogy megvettétek , elpakoljátok valami zárt helyre és ne menjetek vele semmit ;) ... Ha pedig látszanak a korábbi sérülés nyomai , az persze tovább rontja a minősítést . Sztem egy 2-esbe nem fér bele egy nem tökéletesen kijavított sérülés  :roll: ... De amúgy ezt a rendszert nem szokták "normál" használt autókra alkalmazni , hanem csak a young- és oldtimerekre .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #19 Dátum: 2005.06.01 01:01:52 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "music"
Azt is bele kell kalkulálni, hogy nem mindenki egyformán néz egy 25 éves autóra. Sokan - tegyük hozzá, nem mindegy ok nélkül - azt vallják, hogy egy ilyen öreg autóra csak annyit költök, hogy megfelelően üzemképes és a tőle elvárható szinten biztonságos legyen. Ők egy közlekedési eszközt látnak benne, és nem egy leendő múzeális műtárgyat :!:
Ettől még elfogadom, hogy jobban is kinézhetne, csak ez nem mindenkinek természetes.

Igen, ebben igazad van, valószínűleg én se költenék 1 szakadt 20 éves Ladára 300ezer forintot, hogy csili vili legyen, mert akkor inkább veszek +300ezerért 1 jobb állapotú :toy:-t :D Aki meg azért vesz meg 1 kocsit, hogy az kuriózum, és rákölt 1 Millát, vagy még sokkal többet, az nem ilyen kocsit vesz sztem, hanem olyat, amiből tényleg kevés van, már, vagy egyátalán keveset gyártottak belőle.


Teljesen igazatok van . De ettől még létezik az állapot besorolásának egy objektív mércéje , bár ez ügyben szerintem nincs is nézeteltérés :)

Egyébként ami a kuriózumot illeti : nos , Coronánk egyértelműen az . Anno 79-80-81-ben valami 11 ezer darabot adtak el belőle EGÉSZ EURÓPÁBAN (mármint ebből a T13-as generációból) ! Képzelhetni , ebből még hány van ma keréken . Szerintem tutira nincs száz darab . Mi '86 őszén vettük a kocsit , attól a naptól mostanáig láttam összesen 9 vagy 10 ilyen autót élőben  :o ... Ebből hármat magyar rendszámmal , de ezekből kettőt már több mint 10 éve , és már akkor rozzant állapotban  :roll: ... Egyszóval , képzelhetni , milyen "gyakori" madár ez  :D ... Van viszont egy szépen alakuló-bővülő német veterán-japánautós egyesület  :) , évente szoktak talizni , láttam a legutóbbi talijukról képeket , és ott figyelt egy metálbarna Corona is a többi csoda között , méghozzá SZÉP állapotban  8)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

xjs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
    • http://www.ae86.hu
Corona
« Válasz #20 Dátum: 2005.06.01 09:27:39 »
Ezt masfel eve fotoztam a felvonulasin:



music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Corona
« Válasz #21 Dátum: 2005.06.01 23:42:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Van viszont egy szépen alakuló-bővülő német veterán-japánautós egyesület  :) , évente szoktak talizni , láttam a legutóbbi talijukról képeket , és ott figyelt egy metálbarna Corona is a többi csoda között , méghozzá SZÉP állapotban  8)

Ez az, amiről beszéltem: egy veterán autó birtokosa a szívét-lelkét beleteszi abba a kocsiba. Másnak meg egy egyszerű használati eszköz...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #22 Dátum: 2005.06.02 11:39:26 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Van viszont egy szépen alakuló-bővülő német veterán-japánautós egyesület  :) , évente szoktak talizni , láttam a legutóbbi talijukról képeket , és ott figyelt egy metálbarna Corona is a többi csoda között , méghozzá SZÉP állapotban  8)

Ez az, amiről beszéltem: egy veterán autó birtokosa a szívét-lelkét beleteszi abba a kocsiba. Másnak meg egy egyszerű használati eszköz...


Persze . Stimmel . De ettől még egy külső szemlélő ugyanúgy kell , hogy megítélje a kocsi állapotát .

Amúgy arra az esseni talira nagyon szívesen elmennék egyszer , basszus , olyan gépek gyűlnek ott össze , hogy besz@rás  :D ... Nissan Laurel (a régi !!!) , Toyota Crown , Mitsubishi Celeste , Mazda 616 és más nyalánkságok  8)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #23 Dátum: 2005.06.02 11:42:15 »
Idézetet írta: "xjs"
Ezt masfel eve fotoztam a felvonulasin:


Hálás köszönet a képekért , ez aztán a ritkaság  :o  :o  :o

És hálistennek úgy tűnik , a gazdája igyekezett rendbehozni , még ha ez nem is sikerült tökéletesen ;) ... Node a hozzáállás a lényeg , ez az autó biztosan jó kezekben van  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Corona
« Válasz #24 Dátum: 2005.06.02 15:18:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "xjs"
Ezt masfel eve fotoztam a felvonulasin:


Hálás köszönet a képekért , ez aztán a ritkaság  :o  :o  :o

És hálistennek úgy tűnik , a gazdája igyekezett rendbehozni , még ha ez nem is sikerült tökéletesen ;) ... Node a hozzáállás a lényeg , ez az autó biztosan jó kezekben van  :D

Bocsi, de nem tom elolvasni, ez milyen autó?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #25 Dátum: 2005.06.02 20:35:05 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "xjs"
Ezt masfel eve fotoztam a felvonulasin:


Hálás köszönet a képekért , ez aztán a ritkaság  :o  :o  :o

És hálistennek úgy tűnik , a gazdája igyekezett rendbehozni , még ha ez nem is sikerült tökéletesen ;) ... Node a hozzáállás a lényeg , ez az autó biztosan jó kezekben van  :D

Bocsi, de nem tom elolvasni, ez milyen autó?


Corona Mark II-es . Érdekesség , mert ezek futottak külön modellként is , tehát volt Corona és volt Mark II-es (bár ha jól tom , utóbbi így külön nem került Európába) . Bár technikailag mindig is rokonok voltak , bár volt , amikor a Mark II a Cressidához állt közelebb , de az sem nagy különbség kategória szempontjából .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corona
« Válasz #26 Dátum: 2005.06.08 00:14:35 »
Ez a kép ma este készült .



Mindenkinek a fantáziájára bízom , hogy megfelelően értelmezze ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Corona
« Válasz #27 Dátum: 2005.06.08 00:31:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a kép ma este készült. Mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy megfelelően értelmezze ;) ...

Ez lett a Volvo helyett. :wink:
music     

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Corona
« Válasz #28 Dátum: 2005.06.08 06:30:49 »
Gratula! És jó munkát hozzá :lol: , Végül mennyiért hoztad el?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Corona
« Válasz #29 Dátum: 2005.06.08 06:34:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Mindenkinek a fantáziájára bízom , hogy megfelelően értelmezze ;) ...

Értelmezés B változat: trafi ellenes sray teszt? :P : az egyik rendszám jobban csillan 8)
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)